Sida 1 av 15 12311 ... SistaSista
Visar resultat 1 till 30 av 433

Diskussion: Ny Firmware på väg

  1. #1
    Registrerade
    Sep 2009
    Inlägg
    132
    Respekt
    15

    Ny Firmware på väg

    c4eva gick inatt ut med att en ny firmware är på väg.
    "[c4eva] new fw in dev/test - ixtreme LT (Lite Touch) - more efficient, minimal patching, fw indistinguishable from orig"

    Hämtat från topic i #fw på efnet.

    Han berättade även att den första driven som kommer att få denna fw blir Lite-on.

  2. #2
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25

  3. #3
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Tycker det är bättre att länka all info än delar av den
    C4Eva announced he's working on a new firmware on IRC:
    "[c4eva] new fw in dev/test - ixtreme LT (Lite Touch) - more efficient , minimal patching , all aspects of fw indistinguisable from orig, no more bans, No ETA!"

    We do not have more details atm.
    As far as we know the 3 'test boxes' C4Eva has running (see here) are still fine (not banned).
    So there's NO ETA for the firmware yet (dont ask) but it should come out for Lite-On drives first.

    News-Source: #fw@EFNet
    Länken i det inlägget der er detta:


    More on LIVE Bans, HDD Crippling, Possible Ban Causes
    >> Kushan wrote a nice little article on #FW@EFnet summarizing all kinda info we have about the current (still ongoing) Console Live Ban Wave:

    - What does this mean for you and what can you do about it?
    Firstly, and most obviously, you cannot connect to Xbox Live on this console any more. This means no more game updates (aka title updates), XBLA games, marketplace content, netflix/sky player and so on. There is no way around this, all online capabilities are now disabled PERMANENTLY.

    In all likelihood, your gamertag has NOT BEEN BANNED. When your gamertag gets banned, Microsoft sends you an email detailing why, if you have not recieved this email then your profile should be ok, to a certain extent.

    Hard Drive installs are now disabled on the banned console. This means any disk-based games you have will no longer play off of the hard drive. If you attempt to play a game, it will tell you that it was installed on a different 360 and needs to be deleted/installed again. When you delete the game and attempt to install it, you are given a message telling you that it is not supported. There is no way to fix this, that functionality is simply gone from the banned 360.

    The hard drive itself is left untouched - you can place it in another 360, even an unbanned one, and it will still work just fine. You do NOT need to reformat it to regain any kind of functionality. Any installed games will need to be reinstalled for the console you want to play them on. This is normal behaviour and happens when swapping HDDs on unbanned/legit 360's.

    Windows Media Centre functionality is disabled. It is still possible to stream video/music content via the video library.

    Your Gamertag may be corrupted. This does not mean your gamertag has been banned, you can recover it using any live-capable 360, however ANY ACHIVEMENTS YOU HAVE EARNED SINCE BEING BANNED WILL BE LOST. Your gamertag will be corrupted EVERY SINGLE TIME it is used on a banned console. This means you cannot use your banned console to play backups offline just to get achievements - it wont work, the second you put your profile back on a good 360, it will be corrupted and all progress lost. There is no way around this.

    The same applies to game saves - if you access a game save on a banned 360, it too will be corrupted when accessed on a legit/unbanned 360! YOU HAVE BEEN WARNED! There is no way around this, either.

    Your XBLA games and DLC will still be valid, however to play them on a different 360 you will need to be signed into Xbox Live. This is normal behaviour on unbanned/legit 360's as well. They may be corrupted and have to be re-downloaded if you attempt to access them on a banned 360. You can transfer all of your downloaded content to a new 360 here: http://www.xbox.com/en-US/support/sy...on/default.htm however note that you can only do it once every 12 months.

    So, in summary:
    Your Banned 360:
    * Cannot go on Xbox Live
    * Cannot install games to the HDD
    * Cannot use Windows Media Centre extender
    * Cannot be used to get achievements from backups without corrupting your profile

    You cannot do anything about this, short of buying a new 360.

    There may be more functionality disabled than mentioned here, things are still being discovered.


    - So what caused my ban?
    There are MANY theories as to what is causing so many consoles to get banned this time, however as of yet there is nothing concrete, just a lot of circumstantial evidence and speculation. Please do not add to this, a full investigation is under-way.

    c4eva, the main guy behind iXtreme, had this to say:
    <+c4eva> fw itself not detectable
    <+c4eva> suspect they are going hard on warez releases and incorrect use of abgx!

    He also added the following:
    <+c4eva> just to let you know that im looking into the current ban wave. I am currently running several brand new xboxs on live! These xboxs are in various configs. All are running ixtreme 1.61
    <+c4eva> One is running original discs, another is running on xbl (no discs) , another is running a backup from my region!
    <+c4eva> until tests are completed, no eta on liteon fw!

    When we know more, YOU'LL no more, so please do not ask for updates!
    A full transcript is available here - http://pastebin.ca/1660777

    Remember, if you really want to blame someone, blame the person that decided to modify your 360 in the first place - most likey, that would be you ;
    )
    Last edited by Pendragon; 2009-11-10 at 11:11.
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  4. #4
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av Pendragon Visa Inlägg
    Tycker det är bättre att länka all info än delar av den
    Länken i det inlägget der er detta:
    det kushan skrivit har jag redan postat i en annan tråd, så den infon finns faktiskt redan här. men bra att du samlar ihop det.

    http://forum.psxcare.com/support/sho...9&postcount=91

  5. #5
    Registrerade
    Dec 2008
    Inlägg
    52
    Respekt
    16
    Det som ännu inte verkar ha fått svar är hur vi som inte ännu vet om vi är bannade ska göra. Man vill ju behålla så mycket som möjligt av funtionaliteten, så är inte direkt sugen på att chansa och koppla upp.

    Några tips?

  6. #6
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    lira offline tills ny FW kommer och hoppas på att du inte blivit flaggad för ban ännu
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  7. #7
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av djdj Visa Inlägg
    Det som ännu inte verkar ha fått svar är hur vi som inte ännu vet om vi är bannade ska göra. Man vill ju behålla så mycket som möjligt av funtionaliteten, så är inte direkt sugen på att chansa och koppla upp.

    Några tips?
    som swizzy säger, spela offline och vill du chansa, ta ur hdd'n innan du kopplar upp dig mot live, det kan rädda dina saves och profil om det skulle vara så att du vill använda hdd'n i en annan box senare.

  8. #8
    Registrerade
    Oct 2009
    Inlägg
    255
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av bleppmasta Visa Inlägg
    c4eva gick inatt ut med att en ny firmware är på väg.
    "[c4eva] new fw in dev/test - ixtreme LT (Lite Touch) - more efficient, minimal patching, fw indistinguishable from orig"

    Hämtat från topic i #fw på efnet.

    Han berättade även att den första driven som kommer att få denna fw blir Lite-on.
    Första driven ? Du menar dem nya konsollernas drivar ?

  9. #9
    Registrerade
    Oct 2009
    Inlägg
    255
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av int21 Visa Inlägg
    som swizzy säger, spela offline och vill du chansa, ta ur hdd'n innan du kopplar upp dig mot live, det kan rädda dina saves och profil om det skulle vara så att du vill använda hdd'n i en annan box senare.
    men kan man spara på spel utan hdd ?

  10. #10
    Registrerade
    Sep 2009
    Inlägg
    132
    Respekt
    15
    Om du har ett minneskort går det alldeles utmärkt att spara utan hårddisk.

  11. #11
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Benzema Visa Inlägg
    Första driven ? Du menar dem nya konsollernas drivar ?
    första driven = första som den kommer till, och ja det är till dom nya konsollernas, det är liteon spelare, dom senaste... det är 4 varianter (74850C, 83850C, 83850C-V2, 93450C)
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  12. #12
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Citat Original inlägg av bleppmasta Visa Inlägg
    Han berättade även att den första driven som kommer att få denna fw blir Lite-on.
    Citat Original inlägg av Benzema Visa Inlägg
    Första driven ? Du menar dem nya konsollernas drivar ?
    Han menar det han skriver, att Liteon blir den första drivern "Enda i början" som får Lt mjukvaran bara för att fler människor skall kunna testa mjukvaran, fungerar allt som det skall gör han förmodligen en ny FW för alla äldre läsare ( Hitatchi, Samsung, Benq...
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  13. #13
    Registrerade
    Oct 2009
    Inlägg
    255
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    första driven = första som den kommer till, och ja det är till dom nya konsollernas, det är liteon spelare, dom senaste... det är 4 varianter (74850C, 83850C, 83850C-V2, 93450C)

    Skööönt då behöver man inte oroa sig för vilken spelare man har


    C4EVA THE MAN !

  14. #14
    Registrerade
    Dec 2002
    Inlägg
    222
    Respekt
    22
    Sönt att man inte blev bannad denna gången, bara till att ligga lågt ett tag nu då och invänta den nya Firmwaren

  15. #15
    Registrerade
    Mar 2004
    Inlägg
    138
    Respekt
    21
    Citat Original inlägg av dr_fredrik Visa Inlägg
    Sönt att man inte blev bannad denna gången, bara till att ligga lågt ett tag nu då och invänta den nya Firmwaren
    vem vet om banvågen är över??

  16. #16
    Registrerade
    Dec 2002
    Inlägg
    222
    Respekt
    22
    Citat Original inlägg av anderzxb Visa Inlägg
    vem vet om banvågen är över??
    Nä de är ingen som vet men om man håller sig offline undviker man ju den eller hur

  17. #17
    Registrerade
    Mar 2004
    Inlägg
    138
    Respekt
    21
    Citat Original inlägg av dr_fredrik Visa Inlägg
    Nä de är ingen som vet men om man håller sig offline undviker man ju den eller hur
    Jo kanske man gör om man inte har blivit flaggad..

  18. #18
    Registrerade
    Dec 2002
    Inlägg
    222
    Respekt
    22
    Citat Original inlägg av anderzxb Visa Inlägg
    Jo kanske man gör om man inte har blivit flaggad..
    De har jag inte blivit, kollade via xbox.com garantin verkar funka å allt

  19. #19
    Registrerade
    May 2007
    Inlägg
    10
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av dr_fredrik Visa Inlägg
    De har jag inte blivit, kollade via xbox.com garantin verkar funka å allt
    Hur kollar man om man har blivit flaggad på xbox.com?
    Jag blir till rakblad, flytet som jag droppar fyller badkar.

  20. #20
    Registrerade
    Oct 2009
    Inlägg
    255
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av C-Baz Visa Inlägg
    Hur kollar man om man har blivit flaggad på xbox.com?
    Håll dig till banningstråden. Här snackar vi om den nya firmwaren

  21. #21
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av C-Baz Visa Inlägg
    Hur kollar man om man har blivit flaggad på xbox.com?
    det kan man inte, du märker dock om du är bannad.

  22. #22
    Registrerade
    Dec 2005
    Från
    Falkenberg
    Inlägg
    240
    Respekt
    19

    Lite touches coming for pirates

    Lite touches coming for pirates Ny tropic i #FW

    Ville bara informera er. Fortfarande ingen ETA
    X-Box 1.4
    Xenium *ICE*Pin-Head
    120GB HDD EVO-X och MS Dashbord
    Xbox 360 Premium, Samsung ixtreme 1.51
    Wii Wiikey 1.9g
    Sen vet jag inte vad jag ska skriva mer

  23. #23
    Registrerade
    Oct 2009
    Inlägg
    255
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av codo Visa Inlägg
    Lite touches coming for pirates Ny tropic i #FW

    Ville bara informera er. Fortfarande ingen ETA
    For pirates ? wtf

  24. #24
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    står inte riktigt så längre, står bara lite info om den nya FW'n var bara någon som kände för att vara rolig, folk som spelar brända spel är en form av pirater... pirates på engelska...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  25. #25
    Registrerade
    Oct 2009
    Inlägg
    255
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    står inte riktigt så längre, står bara lite info om den nya FW'n var bara någon som kände för att vara rolig, folk som spelar brända spel är en form av pirater... pirates på engelska...

    Aa jag vet.

  26. #26
    Registrerade
    Oct 2009
    Inlägg
    255
    Respekt
    0
    När den nya firmware kommer ( Lite-touch elller vad den heter ) behöver man då checka spelet i Abgx360 ?

  27. #27
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av Benzema Visa Inlägg
    När den nya firmware kommer ( Lite-touch elller vad den heter ) behöver man då checka spelet i Abgx360 ?
    ja och det kommer vara ännu viktigare att kolla backuperna när den kommer, eftersom den inte kommer ha några extra checkar alls för att kolla att backupen är okej verkar det som.

  28. #28
    Registrerade
    Oct 2009
    Inlägg
    255
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av int21 Visa Inlägg
    ja och det kommer vara ännu viktigare att kolla backuperna när den kommer, eftersom den inte kommer ha några extra checkar alls för att kolla att backupen är okej verkar det som.

    Var har du hört det ifrån

  29. #29
    Registrerade
    May 2009
    Inlägg
    16
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Benzema Visa Inlägg
    Var har du hört det ifrån
    Det står i IRC på #fw förut idag (10/11 2009) och på någon sida som jag inte kommer ihåg och de va c4eva som skrev det på #fw.

  30. #30
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    felpost

Sida 1 av 15 12311 ... SistaSista

Liknande diskussioner

  1. Wii Firmware update
    By wsod in forum Nintendo WII - Wiikey och Wiikey 2
    Inlägg: 10
    Senaste inlägg: 2010-03-19, 16:01
  2. Inlägg: 95
    Senaste inlägg: 2010-01-10, 11:00
  3. Wavefree firmware
    By Vazzer in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 10
    Senaste inlägg: 2009-11-05, 22:25
  4. Flasha en redan flashad firmware
    By MoFa in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 4
    Senaste inlägg: 2008-02-10, 21:52
  5. Xtreme Samsung firmware version 2.0
    By Hansi in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 8
    Senaste inlägg: 2006-07-16, 12:16

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •