Sida 12 av 15 FörstaFörsta ... 21011121314 ... SistaSista
Visar resultat 331 till 360 av 433

Diskussion: Ny Firmware på väg

  1. #331
    Registrerade
    Sep 2004
    Inlägg
    435
    Respekt
    20
    Ja man kan ju undra vad dom gör nu. Dom startade en twitter sida så vi andra ska läsa där och sen vara tysta.

    Dom kan ju säga som det är på twitter iaf. typ "i cant fucking take it anymore fuck off"

    LT blir nog mer som Late Touch.

  2. #332
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Postal Visa Inlägg
    Ja man kan ju undra vad dom gör nu. Dom startade en twitter sida så vi andra ska läsa där och sen vara tysta.

    Dom kan ju säga som det är på twitter iaf. typ "i cant fucking take it anymore fuck off"

    LT blir nog mer som Late Touch.
    dom uppdaterar när det finns någon mer information att dela med sig av... och dom HAR skrivit att den blir försenad...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  3. #333
    dragonslayer Guest
    Citat Original inlägg av AshTray Visa Inlägg
    Nej, det är ju inte wave 6 har jag hört. Och när jag patchade spelet i 360 waves patcher stod det att det var wave 4. Har spelat det lite, behövde inte uppdatera något eller så iallafall.
    Nyfiken.. kan du packa upp $SystemUpdate mappen (ifrån release iso) och kolla vilken dashboard det är... Vilken dashboard har du installerad? 8955??

  4. #334
    Registrerade
    Dec 2008
    Inlägg
    109
    Respekt
    16
    Japp, har 8955. Vilken dashboard det är har jag ingen aning om, ligger massa olika filer i den mappen. :P


  5. #335
    Registrerade
    Aug 2004
    Inlägg
    33
    Respekt
    20
    Citat Original inlägg av aos08 Visa Inlägg
    Vad finns det för bevis för att ms kan känna igen flashade boxar? Själv har jag en flashad box som jag köpte för några månader sen. På den har jag bara spelat originalspel online. Och jag har inte blivit bannad vad jag vet. Det tyder väl på att ms inte kan avgöra om en box är flashad, utan att det handlar om spelen. Om det nu var så att ms kan känna igen flashade boxar trots att man spelar originalspel vore det ju väldigt lätt att bevisa. Det måste ju finnas fler än jag som bara spelat originalspel på flashade boxar. Om nu någon sådan box blivit bannad, ja då är det väl bevisat att ms kan detekta flashade boxar. Om inte kan vi nog vara lugna på den fronten.
    Finns rapporter om folk som bara gått online me flashad box, inte haft spel i läsaren (inte ens orginal) och blivit bannade oxå, så tror inte att man är safe om man bara lirar orginalspel, man ska nog hålla sig borta från live helt och hållet om man kör flashat.

  6. #336
    Registrerade
    May 2009
    Från
    vimmerby, småland
    Inlägg
    249
    Respekt
    15
    får man fråga varför man skaffar sig ett flashat xbox om man bara kommer spela org spel ändå? känns lite onödigt enligt
    o jag tror att ms kan på nåt vis se att man har flashat sitt xbox. de va ju snack om att dem kunde se om man hade satt dit en annan fläkt elr gjort nåt annat liknande. är detta sant så varför skulle ms då inte kunna se om man har ett flashat?

  7. #337
    dragonslayer Guest
    Citat Original inlägg av AshTray Visa Inlägg
    Japp, har 8955. Vilken dashboard det är har jag ingen aning om, ligger massa olika filer i den mappen. :P

    själva filerna säger inte så mycket.. vad är det för datum på dom?
    För den som är nyfiken innehåller de det här:
    584E07D200000000 - Community Games Player Pack
    FFFE07DF00000001 - Live Utilities Update
    FFFE07DF00000002 - Avatar Asset Package
    FFFE07DF00000003 - Avatar App Pack
    FFFE07DF00000004 - Dictionary Pack
    FFFE07DF00000005 - Certificate Pack
    FFFE07DF00000006 - Dash Pack
    FFFE07DF00000007 - Migration Pack
    su20076000_00000000 - System Update

  8. #338
    Registrerade
    Dec 2008
    Inlägg
    109
    Respekt
    16
    20 oktober 2009

  9. #339
    Registrerade
    May 2005
    Inlägg
    117
    Respekt
    19
    http://twitter.com/teamjungle:

    All new checks found, all fws (stealth and non-stealth) will fail these checks and get flagged for banning, except LT!

  10. #340
    Registrerade
    Nov 2008
    Inlägg
    81
    Respekt
    16
    Citat Original inlägg av Kiwimannen Visa Inlägg
    oj .. låter bra

  11. #341
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    detta var ju bra nyheter, nu väntar vi bara på att dom ska släppa LT publikt också, plus att den ska rapportera samma värden för samtliga media
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  12. #342
    Registrerade
    Sep 2004
    Inlägg
    435
    Respekt
    20
    Citat Original inlägg av erklan Visa Inlägg
    oj .. låter bra

    Coolt! 2 månader till nästa twitter update

  13. #343
    Registrerade
    Jan 2010
    Inlägg
    6
    Respekt
    0
    Kul att nåt verkar vara på G iaf.

    Synd att jag just lagt in 1.61 på min nya box.

    Om/När LT släpps, finns det någon chans för MS att upptäcka att boxen varit flashad tidigare? Kan det sparas i Nand-minnet eller likn?

  14. #344
    Registrerade
    Feb 2009
    Inlägg
    247
    Respekt
    16
    Citat Original inlägg av pantamig Visa Inlägg
    Kul att nåt verkar vara på G iaf.

    Synd att jag just lagt in 1.61 på min nya box.

    Om/När LT släpps, finns det någon chans för MS att upptäcka att boxen varit flashad tidigare? Kan det sparas i Nand-minnet eller likn?
    Varför är det synd? Det är juh bara att flasha om igen

    btw, Hoppas LT kommer snart *håller tummarna hårt som f*n*
    // Greim



    Solus lupus - Ensam varg
    -Hellre en natt som varg, än 1000år som får!

  15. #345
    Registrerade
    Mar 2009
    Från
    Bollebygd
    Inlägg
    621
    Respekt
    17
    Citat Original inlägg av pantamig Visa Inlägg
    Kul att nåt verkar vara på G iaf.

    Synd att jag just lagt in 1.61 på min nya box.

    Om/När LT släpps, finns det någon chans för MS att upptäcka att boxen varit flashad tidigare? Kan det sparas i Nand-minnet eller likn?
    Det tror jag ingen kan svara helt säkert på men med allra största sannorlikhet så gör din Xbox 360 inte det.
    Utan är man inte flaggad och man flashar den med iXtreme LT så lär man nog klara sig (om nu iXtreme LT faktiskt kommer vara så säker som de hoppas, vill säga...)

  16. #346
    dragonslayer Guest
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    jag kan verifiera att det fungerar alldelles utmärkt bra att uppdatera Wave 4 på en Liteon 93450C med CoD MW2 och då iX 1.6_Nostealth iaf
    Försökte mig just på att ladda in ix16-liteon93450_nostealth som target i JF 0.1.69 får bara Parse Failed...
    Var hittade du din 93450C NoStealth ?? fanns inte nån bättre på din sida iaf

  17. #347
    Registrerade
    Apr 2007
    Inlägg
    19
    Respekt
    0

    Underbart Är bra!!!

    läste som nmågra ovan att ::: på http://twitter.com/teamjungle All new checks found, all fws (stealth and non-stealth) will fail these checks and get flagged for banning, except LT! yeeeepppiii...ser fram emot detta när det nu blir en verklighet

  18. #348
    Registrerade
    Sep 2004
    Inlägg
    435
    Respekt
    20
    Citat Original inlägg av Micke78 Visa Inlägg
    läste som nmågra ovan att ::: på http://twitter.com/teamjungle All new checks found, all fws (stealth and non-stealth) will fail these checks and get flagged for banning, except LT! yeeeepppiii...ser fram emot detta när det nu blir en verklighet
    Nu får dom fan öka vill ha det innan 14 feb senast!

  19. #349
    Registrerade
    Feb 2009
    Inlägg
    247
    Respekt
    16
    Citat Original inlägg av Postal Visa Inlägg
    Nu får dom fan öka vill ha det innan 14 feb senast!
    Ja jag hoppas den kan komma i veckan men det lär det nog inte göra Men den som väntar på något gott väntar aldrig för länge
    // Greim



    Solus lupus - Ensam varg
    -Hellre en natt som varg, än 1000år som får!

  20. #350
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av dragonslayer Visa Inlägg
    Försökte mig just på att ladda in ix16-liteon93450_nostealth som target i JF 0.1.69 får bara Parse Failed...
    Var hittade du din 93450C NoStealth ?? fanns inte nån bättre på din sida iaf
    det får vi också då vet jag att det inte är något fel på själva installen... vi kör en lite mer omständig variant, vi öppnar först orig som target, sedan nostealth... (vi kör på JF 0.1.67...)
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  21. #351
    Registrerade
    Sep 2004
    Inlägg
    435
    Respekt
    20
    Citat Original inlägg av Greim Visa Inlägg
    Ja jag hoppas den kan komma i veckan men det lär det nog inte göra Men den som väntar på något gott väntar aldrig för länge

    Först ska dom skriva FW. Sen testa nån vecka och kanske efter det.

    jag är säker på att man bli bannad med LT bara nån månad efter. 2 boxar är nog det bästa en online och en offline.

    1500 för en arcade är inte mycket.

  22. #352
    Registrerade
    Apr 2005
    Från
    Östersund (Frösön)
    Inlägg
    2 568
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    det får vi också då vet jag att det inte är något fel på själva installen... vi kör en lite mer omständig variant, vi öppnar först orig som target, sedan nostealth... (vi kör på JF 0.1.67...)
    Tanka ner Ixtreme 1.61(NoStealth) istället. I den finns det en mer uppdaterad version av 93-fw'en, inga parse problem alls med den.
    "pappa är rätt jävla less på pengar nu så det måste vara billigt!!!" - Unicross 25/10-07

    SmartXX 2.0 *Lödd Av Mig *
    Maxtor D-Max 200gig
    v. 1.6 crystal

    Ps2 V7, med DUO2 chip, lödd av mig...

    Bor du i Östersund och kliar dig i skallen över en lödpunkt, tveka inte att maila!

  23. #353
    dragonslayer Guest
    Hittade den på Eurasia

  24. #354
    Registrerade
    Nov 2008
    Inlägg
    81
    Respekt
    16
    en snabb fråga.. ixtreme 1.61 för benq fungerar för wave 5 va?.. på nyare waves, kan man använda activate skivan då?

  25. #355
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av erklan Visa Inlägg
    en snabb fråga.. ixtreme 1.61 för benq fungerar för wave 5 va?.. på nyare waves, kan man använda activate skivan då?
    ixtreme 1.61 ska fungera för wave 1-5, på alla spelarna den finns, ixtreme 1.6_Nostealth fungerar allt... även framtida... om dom inte fungerar nu kan du använda activate.iso...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  26. #356
    Registrerade
    Nov 2008
    Inlägg
    81
    Respekt
    16
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    ixtreme 1.61 ska fungera för wave 1-5, på alla spelarna den finns, ixtreme 1.6_Nostealth fungerar allt... även framtida... om dom inte fungerar nu kan du använda activate.iso...
    Okej, bra .
    en polare kör 1.61 och orkar inte flasha om, ville veta om han kunde använda activate vid framtida waves

    tack för hjälpen

  27. #357
    Registrerade
    Dec 2009
    Inlägg
    12
    Respekt
    0
    14 January 2009 - EXCLUSIVE NEWS AND CONFIRMED: ixtreme LT is not free!
    The retail price will be 110 USD. The key has some kind of encryption, so that it can not be used for free. More details will be placed when they are available.


    Källa:
    http://www.ixtremelt.com/

  28. #358
    Registrerade
    Jun 2003
    Från
    Skellefteå
    Inlägg
    1 545
    Respekt
    24
    Citat Original inlägg av shanefilan Visa Inlägg
    14 January 2009 - EXCLUSIVE NEWS AND CONFIRMED: ixtreme LT is not free!
    The retail price will be 110 USD. The key has some kind of encryption, so that it can not be used for free. More details will be placed when they are available.


    Källa:
    http://www.ixtremelt.com/
    Vad är det för skitsnack??? Nyckeln har nån sorts kryptering så den kan inte användas fritt??? Blaha Blaha ...
    Xbox [v1.6 Crystal SmartXX LT OPX 2M], Gamecube [Orginal], Dreamcast [Orginal], PS1 [Stealth Chippat], PSP [5.50 GEN-D2], NDS [R4 2Gig micro SD], GBA SP [Efa Linker 512 Mb],SNES [Orginal],N64 [Orginal] [ ... I REJECT YOUR REALITY AND SUBSTITUT MY OWN ... DON`T LET THE FUCKERS GRIND YA DOWN !!!

  29. #359
    Registrerade
    Nov 2008
    Inlägg
    81
    Respekt
    16
    Citat Original inlägg av shanefilan Visa Inlägg
    14 January 2009 - EXCLUSIVE NEWS AND CONFIRMED: ixtreme LT is not free!
    The retail price will be 110 USD. The key has some kind of encryption, so that it can not be used for free. More details will be placed when they are available.


    Källa:
    http://www.ixtremelt.com/
    Allt annat som skrivits på den sidan verkar ju stämma... men jag har VÄLDIGT svårt att tro den senaste posten. Dom har skrivit "confirmed" utan att ange någon källa..
    Låter som dom gått på något dumt rykte eller så ljuger dom..
    <@[TONE]> ud be a retard to believe that website
    eller.. vadfan vet jag -.-
    Last edited by erklan; 2010-01-14 at 19:21.

  30. #360
    Registrerade
    Mar 2005
    Från
    Göteborg, Sweden, Sweden
    Inlägg
    202
    Respekt
    20
    Citat Original inlägg av shanefilan Visa Inlägg
    14 January 2009 - EXCLUSIVE NEWS AND CONFIRMED: ixtreme LT is not free!
    The retail price will be 110 USD. The key has some kind of encryption, so that it can not be used for free. More details will be placed when they are available.


    Källa:
    http://www.ixtremelt.com/
    bullshit av högsta rang enligt mig, dessa snubbarna är inte direkt ute efter profit, för tidig aprilskämt förmodligen

    skulle någon som skriver sitt första inlägg sitta inne på sådan här info?

Sida 12 av 15 FörstaFörsta ... 21011121314 ... SistaSista

Liknande diskussioner

  1. Wii Firmware update
    By wsod in forum Nintendo WII - Wiikey och Wiikey 2
    Inlägg: 10
    Senaste inlägg: 2010-03-19, 16:01
  2. Inlägg: 95
    Senaste inlägg: 2010-01-10, 11:00
  3. Wavefree firmware
    By Vazzer in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 10
    Senaste inlägg: 2009-11-05, 22:25
  4. Flasha en redan flashad firmware
    By MoFa in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 4
    Senaste inlägg: 2008-02-10, 21:52
  5. Xtreme Samsung firmware version 2.0
    By Hansi in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 8
    Senaste inlägg: 2006-07-16, 12:16

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •