Visar resultat 1 till 17 av 17

Diskussion: bannad

  1. #1
    Registrerade
    Jul 2009
    Inlägg
    8
    Respekt
    0

    bannad

    en kompis har nyss blivit bannad och undrar om man kan behålla HHD och köpa ett nytt xbox 360 och sedan spela på sitt account på xbox live på sitt nya xbox?

  2. #2
    ja men hdd måste nog formateras.
    accountet ska det inte vara nå fel på.

    detta är vad jag lyckas komma fram till genom att gå igenom tidigare trådar här på forumet

  3. #3
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    http://forum.psxcare.com/support/sho...230#post218230

    http://forum.psxcare.com/support/showthread.php?t=37726

    dom här trådarna handlar om just det du frågat eller ja, den första innehåller bara information om det men handlar egentligen om lite annat
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  4. #4
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av 27Caramele Visa Inlägg
    en kompis har nyss blivit bannad och undrar om man kan behålla HHD och köpa ett nytt xbox 360 och sedan spela på sitt account på xbox live på sitt nya xbox?
    ja, men ju längre han har i hdd:n i den bannade boxen desto mer korrupt kommer hans profil/savegames att bli, så ta ut den genast om han vill ha chansen att kunna använda saves etc på nästa konsol, annars måste han formatera den.

  5. #5
    Registrerade
    Jul 2009
    Inlägg
    8
    Respekt
    0
    Ok. Är det bannings rush nu? min kompis som jag nämde blev bannad för 3-4 dagar sen. nu blev jag också det. Bådas boxar är drygt ett halv år gammla. Så fort jag fick reda på att jag blivit bannad tog jag ut hdd ur boxen. jag har inte spelat med när boxen var bannad. behövar jag formatera då?

  6. #6
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    finns risk för det ja, inget jag kan svara på då jag ännu inte blivit bannd (vad jag vet, kanske är flaggad... men håller mig borta från live tills ny FW kommer)
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  7. #7
    Registrerade
    Jul 2009
    Inlägg
    8
    Respekt
    0
    Är det svårt att fromatera hdd? hur gör man?


    Är någon intresserad att köpa en bannad 6 månaders gammal xbox 360?

  8. #8
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Det är jätte enkelt, du går in på "My xbox" flippar till "System" hoppar ner till Memory, markerar hårddisken, trycker på Y, väljer "format" och följer instruktionerna på skärmen
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  9. #9
    Registrerade
    Jul 2009
    Inlägg
    8
    Respekt
    0
    vad är det jag gör med hård disken när jag formaterar den?

  10. #10
    Registrerade
    Mar 2009
    Inlägg
    196
    Respekt
    16
    Citat Original inlägg av 27Caramele Visa Inlägg
    vad är det jag gör med hård disken när jag formaterar den?
    Rensar den, tömmer den på innehåll
    i orchestrate hostile takeovers, what do you think of that?

  11. #11
    Registrerade
    Jul 2009
    Inlägg
    8
    Respekt
    0
    om jag inte formaterar och något är korrupt i hdd. vad händer då med den nya xboxen?

  12. #12
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    inget speciellt, sparningarna kommer inte att fungera, och det finns risk för att du blir bannad pga dessa saves... (risken är inte stor, och det är egentligen ingenting som MS ska kunna göra då du inte bryter mot avtalet genom att spela spel på en ny xbox 360 med samma hårddisk som tidigare speciellt om du inte har modifierat den nya konsollen)
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  13. #13
    Registrerade
    Sep 2006
    Inlägg
    54
    Respekt
    18
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    inget speciellt, sparningarna kommer inte att fungera, och det finns risk för att du blir bannad pga dessa saves... (risken är inte stor, och det är egentligen ingenting som MS ska kunna göra då du inte bryter mot avtalet genom att spela spel på en ny xbox 360 med samma hårddisk som tidigare speciellt om du inte har modifierat den nya konsollen)
    Enligt en mod på *******nce så ska det vara konfirmerat att man INTE kan bli banad för att använda en hdd från en bannad Box på en omodifierad.

  14. #14
    Registrerade
    Jul 2009
    Inlägg
    8
    Respekt
    0
    Nu när jag har sålt xboxet och ska snart skicka det till säljaren så kom jag på att mina kreditkorts uppgifter har ju jag skrivit in. sparas dem och måste ta bort de innan eller vad ska jag göra?

  15. #15
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av 27Caramele Visa Inlägg
    Nu när jag har sålt xboxet och ska snart skicka det till säljaren så kom jag på att mina kreditkorts uppgifter har ju jag skrivit in. sparas dem och måste ta bort de innan eller vad ska jag göra?
    dom sparas med din live profil, det du kan göra är att formatera hårddisken innan du skickar iväg den, då kommer han/hon inte åt din profil eller någonting...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  16. #16
    Registrerade
    Jul 2009
    Inlägg
    8
    Respekt
    0
    Ok. tack så mycket!

  17. #17
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    om du har en Arcade box med jasper moderkortet (inbyggt minne) formaterar du även minnet för att få bort allt där med...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Liknande diskussioner

  1. Skriv HÄR om du har blivit Live bannad!!!
    By superpalten in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 121
    Senaste inlägg: 2009-04-14, 15:02
  2. Bannad box = Bannad från live?
    By Arasul in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 12
    Senaste inlägg: 2009-03-24, 21:54
  3. Var bannad, men stämmer de?
    By PhR34k in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 9
    Senaste inlägg: 2008-12-03, 17:57
  4. Bannad från Live an game update?
    By Zar in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 6
    Senaste inlägg: 2008-10-31, 12:28
  5. Flytta hd från bannad 360 till ny
    By _nobody_ in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 8
    Senaste inlägg: 2008-10-02, 11:25

Tags for this Thread

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •