Sida 5 av 5 FörstaFörsta ... 345
Visar resultat 121 till 139 av 139

Diskussion: Legaliteten ved banningen

  1. #121
    Registrerade
    Dec 2005
    Inlägg
    12
    Respekt
    0
    Web-hallens svar:
    Hej Pierre,

    Mitt namn är Patrik Rydén och jag jobbar som serviceansvarig på *********.

    Vårt ansvar gentemot dig som kund är att åtgärda fabrikationsfel på hårdvaran, via garanti och därefter reklamationsrätt.
    Eftersom att du har modifierat din Xbox så har du dock förverkat din rätt till detta pga olovlig hantering av produkten (yttre åverkan).

    Både livetjänsten samt avtalet du accepterat och ingått med microsoft därigenom är inte heller något vi har något ansvar för.
    Frågan gällande avtalets giltighet samt huruvida Microsoft har rätt att ta dessa åtgärder kan jag inte svara på, utan jag råder dig att ta kontakt med ett juridiskt ombud för att få klarhet i detta.

  2. #122
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    ungefär det svar man väntar sig
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  3. #123
    Registrerade
    Dec 2007
    Från
    Stockholm
    Inlägg
    688
    Respekt
    18
    Citat Original inlägg av lejonel Visa Inlägg
    Den stora frågan: När f-n ska svensk media skriva om detta?
    Några som vill gå ihop och skriva till Aftonbladet, DN, Expressen osv? Hjälpa till att formulera ett bra mail så det händer något. Att få en sådan här sak publicerad är nog det bästa för oss konsumenter.
    Jag är med
    Why drink and drive or smoke and fly? When you can do both and die!
    ALLEWMODZ-CASE MODDING

  4. #124
    Registrerade
    Mar 2004
    Inlägg
    17
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    ungefär det svar man väntar sig
    Håller med, vad ska den stackars butiken göra åt att ms beter sig bedrägligt
    Tyvärr måste det nog till jurister eller någon annan myndighet för att sätta press på ms. Möjligen att det som sagt skrivs om det i media.

  5. #125
    Registrerade
    Jun 2003
    Från
    Skellefteå
    Inlägg
    1 545
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av Hansi Visa Inlägg
    Ja, men vill man luta sig mot konsumentköplagen så får man gå den vägen.

    Reklamera i butiken, när man nekas så kan man klaga till allmänna reklamationsnämden.

    Alternativet är att skicka en stämning direkt till microsoft och räkna med att få anlita en flock advokater som vill ha 3000:-/tim per skalle...

    Vill man vara lite rättshaverist mot microsoft så se till att ringa supporten oavbrutet tills den bryter ihop. Vill man vara cyberkriminell så går det säkert att belasta vissa specifika ip-adresser med onödig trafik.
    HEHEH!!! Gå samman ett gäng som möjligtvis har nåt Botnet och köra en DDOS attack vore sköjj ... Men när det gäller sådant så säger jag bara att det var ungdoms synder ...
    Xbox [v1.6 Crystal SmartXX LT OPX 2M], Gamecube [Orginal], Dreamcast [Orginal], PS1 [Stealth Chippat], PSP [5.50 GEN-D2], NDS [R4 2Gig micro SD], GBA SP [Efa Linker 512 Mb],SNES [Orginal],N64 [Orginal] [ ... I REJECT YOUR REALITY AND SUBSTITUT MY OWN ... DON`T LET THE FUCKERS GRIND YA DOWN !!!

  6. #126
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Chrester Visa Inlägg
    Håller med, vad ska den stackars butiken göra åt att ms beter sig bedrägligt
    Tyvärr måste det nog till jurister eller någon annan myndighet för att sätta press på ms. Möjligen att det som sagt skrivs om det i media.
    att skriva om det i media hjälper lite grann, inte mycket men en aning... för att det ska ha någon större effekt mot ett företag som Microsoft måste man ta i med dom riktigt hårda handskarna...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  7. #127
    Registrerade
    Jan 2009
    Inlägg
    57
    Respekt
    16
    Vi kan ju alltid åka till Microsoft och stå och protestera tills dem gör något...
    Alla heter Glenn i Göteborg!

  8. #128
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    saken är att majoriteten av bannade individer inte vill bita i det sura äpplet, dvs stämma dem och förlora. hade det varit kostnadsfritt så hade de flesta gjort det för längesen men ingen vill chansa när det gäller privatekonomi och varför göra det när någon annan kanske gör det?! (svensk mentalitet) tycker personligen att det är jävligt surt och att de lever på sin stora roll som företag, kör över folk när de igentligen inte får.. orkar inte lipa mycket över det utan inser att det inte kommer hända ett skit. sätter mig hellre ner, läser lite, löder några punkter, fixar min nand och allt var som förr igen, nästan.

  9. #129
    Registrerade
    Jul 2006
    Inlägg
    1
    Respekt
    0

    Angående banningen.

    Det bästa som skulle kunna hända är att någon tekniskt kunnig person listar ut hur man kan byta serienummer på boxen så att man kan progga om den så fort som den bannas. Det enda som Ms kan göra då är att antingen häva alla
    bans eller att balla samtliga boxar som någonsin tillverkats/sålts.

    Snacka om payback ;o)





    Citat Original inlägg av int21 Visa Inlägg
    saken är att majoriteten av bannade individer inte vill bita i det sura äpplet, dvs stämma dem och förlora. hade det varit kostnadsfritt så hade de flesta gjort det för längesen men ingen vill chansa när det gäller privatekonomi och varför göra det när någon annan kanske gör det?! (svensk mentalitet) tycker personligen att det är jävligt surt och att de lever på sin stora roll som företag, kör över folk när de igentligen inte får.. orkar inte lipa mycket över det utan inser att det inte kommer hända ett skit. sätter mig hellre ner, läser lite, löder några punkter, fixar min nand och allt var som förr igen, nästan.

  10. #130
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av bellis Visa Inlägg
    Det bästa som skulle kunna hända är att någon tekniskt kunnig person listar ut hur man kan byta serienummer på boxen så att man kan progga om den så fort som den bannas. Det enda som Ms kan göra då är att antingen häva alla
    bans eller att balla samtliga boxar som någonsin tillverkats/sålts.

    Snacka om payback ;o)
    det finns redan, MEN det fungerar tyvär inte till den senaste dashboarden, då dom patchat igen hålen som använts för att utföra sådana här grejer tidigare... och i så fall hur man gör...

    kanske om vi har tur går det att backa tillbaka och låsa upp så att man kommer åt att göra detta dock, det är det som man väntar på just nu, svar på om detta kan fungera...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  11. #131
    Registrerade
    Dec 2008
    Inlägg
    109
    Respekt
    16
    Undrar så här.

    Har inte använt min box sedan dagen den blev bannad. Tappade lusten precis, klarar mig inte utan hårddiskinstallationer. Vet inte om även min låser sig efter ban, men många här säger ju att det händer dem. Om jag provar och upptäcker att den gör det, skulle jag kunna skicka in den till det ställe där jag köpte den (köpte den färdigflashad), och få en ny konsol, även fast min är bannad? Hur skulle ni på PSXCare gjort i en sån sitution?

  12. #132
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    du får INTE en ny konsoll gratis då det är DIN konsoll, det är inget företaget som sålde boxen till dig kan göra något åt, vill du ha en "obannad" konsoll: köp en ny, omodifierad och vänta på LT...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  13. #133
    Registrerade
    Dec 2008
    Inlägg
    109
    Respekt
    16
    Det är ju ändå ett fel på själva boxen, och man har ju ett års garanti?..

  14. #134
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av AshTray Visa Inlägg
    Det är ju ändå ett fel på själva boxen, och man har ju ett års garanti?..
    garanti täcker bara fabrikationsfel, och ban är inte en sådan. psxcare garanti är sådan om jag förstått allt rätt att de kan återställa den till originalfirmware så du kan använda ms garanti, men den är bannad och de kommer inte ta emot den tyvärr.

  15. #135
    Registrerade
    Dec 2008
    Inlägg
    109
    Respekt
    16
    Ok, tänkte att frysningar är ett fabrikationsfel eller nåt, men ja, det är ju pga ban så..

    Vet ni något om ifall frysningarna försvinner ifall man gör det där med att låsa upp funktionen för att installera spel till hårddisken som PSXCare erbjuder? För isåfall skulle jag ju skicka in den direkt.

    Tack för all hjälp man får på det här forumet förresten, vad skulle man göra utan er? :P

  16. #136
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Citat Original inlägg av AshTray Visa Inlägg
    Ok, tänkte att frysningar är ett fabrikationsfel eller nåt, men ja, det är ju pga ban så..

    Vet ni något om ifall frysningarna försvinner ifall man gör det där med att låsa upp funktionen för att installera spel till hårddisken som PSXCare erbjuder? För isåfall skulle jag ju skicka in den direkt.

    Tack för all hjälp man får på det här forumet förresten, vad skulle man göra utan er? :P
    BAN skall inte framkalla frysningar.

    Frysningar tyder på hårdvaruproblem.

    Att några av er fått frysningar ungefär samtidigt som boxen blev bannad beror ju bara på att många xbox 360 får hårdvaruproblem och VÄLDIGT många xbox 360 blivit bannade senaste tiden...så chansen att man blir bannad ungefär samtidigt som boxen börjar strula är inte direkt försvinnande liten...
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  17. #137
    Registrerade
    Dec 2008
    Inlägg
    109
    Respekt
    16
    Men på ett engelskt forum säger de att "It is most likely a side effect of the crippling vs an intentional system modification."

  18. #138
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av AshTray Visa Inlägg
    Men på ett engelskt forum säger de att "It is most likely a side effect of the crippling vs an intentional system modification."
    I too am having the same problem. I have a un-modded console along with a modded console, when playing MW2 the banned console will freeze at the same spot in the game while the stock will play flawlessly. I honestly believe that there is more going on than just a ban. Anyone who says different is naive or really believes they (MS) are an honest run company that has no interest in making a profit especially since sales are suffering somewhat do to the economy. Just my .02 take it how you want.
    Hur som helst, har någon testat att uncrippla deras hdd och sett om problemen försvunnit?

  19. #139
    Registrerade
    Nov 2007
    Inlägg
    423
    Respekt
    17
    Buggar existerar i de flesta program, även i M$ kod.

Sida 5 av 5 FörstaFörsta ... 345

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •