Sida 1 av 2 12 SistaSista
Visar resultat 1 till 30 av 47

Diskussion: Request repair (Sverige vs USA siten)

  1. #1
    Registrerade
    Jan 2004
    Inlägg
    9
    Respekt
    0

    Request repair (Sverige vs USA siten)

    Tjena!
    Som alla andra här försöker jag lusläsa allt som har med dena nya ban-wave-n att göra. Dock så är det en grej som gör mig väldigt osäker.
    Jag har läst här och på andra platser att man kan registrera sin xbox och köra repair för att luska ut om man är bannad.
    Dock så hänger jag inte med när det kommer till alla meddelanden om att man måste kolla på USA-versionen av xbox.com.

    Jag testade att registrera min xbox och köra repair på den svenska siten, det fungerar och min xbox ser inte ut att vara bannad.
    När jag däremot kollar på den amerikanska sidan får jag upp error.

    Är det någon som kan förklara om detta verkligen stämmer, att det är den amerikanska siten man ska gå på, att resultatet från den svenska sidan inte är värd något?


    Tack på förhand

  2. #2
    Registrerade
    Oct 2008
    Inlägg
    172
    Respekt
    16
    Det verkar vara den amerikanska sajten man ska gå på. Jag har två xboxar registrerade där och på den bannade får jag error när jag vill begära en ny reparation. PÅ den svenska sajten är allt normalt.

    Testa att ringa den svenska supporten och fråga om statusen på din xbox, det är väl den säkraste sättet att veta.

  3. #3
    Registrerade
    Jan 2004
    Inlägg
    9
    Respekt
    0
    Crap.... isf är min bannad, OM det nu är som du & jag misstänker, att man ska gå på resultatet från den amerikanska sidan.

  4. #4
    Registrerade
    Jan 2004
    Inlägg
    9
    Respekt
    0
    Ratchet, vi hade rätt. Efter ett samtal till supporten visar det sig att min Xbox blivit bannad. Fan vad surt.

  5. #5
    Registrerade
    Dec 2008
    Inlägg
    52
    Respekt
    16
    Om man nu har en bannad box, som inte varit ansluten ännu, flashar tillbaks den till original och beställer service via den svenska siten.

    Undrar vad reaktionen blir..?

  6. #6
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    30
    Citat Original inlägg av djdj Visa Inlägg
    Om man nu har en bannad box, som inte varit ansluten ännu, flashar tillbaks den till original och beställer service via den svenska siten.

    Undrar vad reaktionen blir..?
    Som att lämna in en bil med övervarvad motor o påstå att man aldrig startat den.

    Hur blev boxen bannad om den inte körts online ?
    Luktar lite Maria o Josef när Maria blev på Tjocken med Jesus o skyllde på att Gabriel uppenbarade sig o hon magiskt blev gravid.
    Alla vet ju att när Josef var ute o jobbade svart med snickerier så rullade maria runt på höloftet
    Last edited by Pendragon; 2009-11-11 at 11:02.
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  7. #7
    Registrerade
    Dec 2008
    Inlägg
    52
    Respekt
    16
    Citat Original inlägg av Pendragon Visa Inlägg
    Som att lämna in en bil med övervarvad motor o påstå att man aldrig startat den.

    Hur blev boxen bannad om den inte körts online ?
    Luktar lite Maria o Josef när Maria blev på Tjocken med Jesus o skyllde på att Gabriel uppenbarade sig o hon magiskt blev gravid.
    Alla vet ju att när Josef var ute o jobbade svart med snickerier så rullade maria runt på höloftet

    Kan ju inte säga med 100% att den är bannad men jag får error på US-siten när jag begär service. Har inte varit ansluten sen vågen började rulla, så helt säker är jag inte.

    UPPDATERING: Ringde M$ och kollade, den är bannad.
    Last edited by djdj; 2009-11-11 at 11:20.

  8. #8
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    30
    Citat Original inlägg av djdj Visa Inlägg
    Kan ju inte säga med 100% att den är bannad men jag får error på US-siten när jag begär service. Har inte varit ansluten sen vågen började rulla, så helt säker är jag inte.
    Bästa sättet att kontrollera om boxen är eller inte är bannad är att koppla upp den o köra ett Connection test i System menyn.
    Att kontrollera via hemsidor kan resultera i felaktiga sidvisningar, då får man ju missvisande info

    Sök på Errorcodes om du har några via systemmenyn, men bästa sättet är att koppla upp dig.
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  9. #9
    Registrerade
    Dec 2002
    Inlägg
    222
    Respekt
    22
    Citat Original inlägg av Pendragon Visa Inlägg
    Bästa sättet att kontrollera om boxen är eller inte är bannad är att koppla upp den o köra ett Connection test i System menyn.
    Att kontrollera via hemsidor kan resultera i felaktiga sidvisningar, då får man ju missvisande info

    Sök på Errorcodes om du har några via systemmenyn, men bästa sättet är att koppla upp dig.
    Ja gjorde Connection test! Funkade, tryckte på Y Å fick fram fäljande Error Status report

    W: 0000 - 000B
    X: 0000 - F001
    Y: 20A8 - 4840
    Z: 0000 - 0000
    ID: FFFF - FFFF

    Någon som kan tyda detta?

  10. #10
    Registrerade
    Dec 2008
    Inlägg
    109
    Respekt
    16
    Du verkar inte vara bannad iallafall, googlade jag mig fram till. Men är inte helt 100.

  11. #11
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    44
    Citat Original inlägg av dr_fredrik Visa Inlägg
    Ja gjorde Connection test! Funkade, tryckte på Y Å fick fram fäljande Error Status report

    W: 0000 - 000B
    X: 0000 - F001
    Y: 20A8 - 4840
    Z: 0000 - 0000
    ID: FFFF - FFFF

    Någon som kan tyda detta?
    den där felkoden säger mig att du inte ska vara bannad: Z: 0000 - 0000 är den viktiga delen...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  12. #12
    dragonslayer Guest
    jag vill bara berätta att statuskoden tydligen är beroende på vilken dashboard man har installerad...
    Den gamla status koden Z:8015-190D gäller inte för senaste dashboarden

  13. #13
    dragonslayer Guest
    ehh glömde säga... det finns dom som fått upp banned console rutan under tiden dom kört status-checken... så jag skulle inte vilja rekomendera den metoden

  14. #14
    Registrerade
    Nov 2008
    Inlägg
    36
    Respekt
    16
    ehh..en fråga.. hur lägger man fram det till xbox supporten ? "xbox support det är Pia" - " ehhh.. är min maskin bannad?" näe men ni fattar, är det nått specielt man ska säga utan att ge bort massa uppgifter och ett lite diskretare sätt att fråga?

  15. #15
    Registrerade
    Jan 2004
    Inlägg
    9
    Respekt
    0
    Tjaaa du kan ju göra antingen:

    1. Säg att du hittat en annons men misstänker att boxen är bannad
    2. Var ärlig och säg att du vill kolla om din box blivit bannad

    Med tanke på att du måste uppge serienummer, namn, adress & telefonnummer (registrerade uppgifter) så kanske det blir enklare att bara fråga om "din" box är bannad.



    Sen har jag en fråga med detta connection test som folk gör. Är det ingen risk att HDD blir korrupt samt att media extender funktionen försvinner efter detta?

  16. #16
    Registrerade
    Dec 2008
    Inlägg
    52
    Respekt
    16
    Citat Original inlägg av T H C Matrix Visa Inlägg
    ehh..en fråga.. hur lägger man fram det till xbox supporten ? "xbox support det är Pia" - " ehhh.. är min maskin bannad?" näe men ni fattar, är det nått specielt man ska säga utan att ge bort massa uppgifter och ett lite diskretare sätt att fråga?
    Jag ringde bara och frågade gelt enkelt, fick svaret, -tyvärr är den bannad.

    Vet inte om det finns ngn nersida med detta sättet.

  17. #17
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    44
    finns det någon här som ringt in, frågat om konsollen är bannad och fått till svar att den inte är bannad?? annars kan det vara riskfyllt att ringa och fråga, att dom flaggar för ban för att man frågar? (mindre troligt, men risken finns)
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  18. #18
    Registrerade
    Mar 2009
    Inlägg
    196
    Respekt
    16
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    finns det någon här som ringt in, frågat om konsollen är bannad och fått till svar att den inte är bannad?? annars kan det vara riskfyllt att ringa och fråga, att dom flaggar för ban för att man frågar? (mindre troligt, men risken finns)
    Bara o säga att man ska köpa en beggad o undrar om den e modifierad och/eller bannad och uppge "säljarens" uppgifter o konsol id.

    Jag ringde tidigare


    Fast eftersom jag inte loggat in och tagit det som en man ännu så funkar min hårddisk fortfarande

    edit: hårddiskinstallationer funkar fortfarande
    Last edited by ndrangheta; 2009-11-11 at 19:27.
    i orchestrate hostile takeovers, what do you think of that?

  19. #19
    Registrerade
    Nov 2009
    Inlägg
    19
    Respekt
    0
    jaa.. det är väl bara att rätta in sig i ledet om jag förstått allt rätt.

    http://hmqf5a.bay.livefilestore.com/...YnO/repair.jpg

    Jag har inte testat koppla upp mot Live ännu men det verkar ju vara kört.
    Last edited by jonas_p; 2009-11-12 at 19:24.

  20. #20
    Registrerade
    Jul 2009
    Inlägg
    77
    Respekt
    16
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    finns det någon här som ringt in, frågat om konsollen är bannad och fått till svar att den inte är bannad?? annars kan det vara riskfyllt att ringa och fråga, att dom flaggar för ban för att man frågar? (mindre troligt, men risken finns)
    Japp, min kompis ringde in o frågade, han var inte bannad (inte vad supporter killen kunde se iaf)

    Han o jag har spelat ungefär samma releaser osv. Han har dock inte Lite-on som jag utan BenQ men båda har 1.6FW. En till skillnad är att när han flasha sin så satte han läshastigheten till 8 (om nu det kan ha något med saken att göra??

  21. #21
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    44
    Citat Original inlägg av Fyllpen Visa Inlägg
    Japp, min kompis ringde in o frågade, han var inte bannad (inte vad supporter killen kunde se iaf)

    Han o jag har spelat ungefär samma releaser osv. Han har dock inte Lite-on som jag utan BenQ men båda har 1.6FW. En till skillnad är att när han flasha sin så satte han läshastigheten till 8 (om nu det kan ha något med saken att göra??
    att sätta hastigheten till 8x är INTE bra, och hur i h-vete har han gjort det med 1.6? sista firmwaren som hade 8x som läs hastighet tillgängligt var 1.4...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  22. #22
    Registrerade
    Jul 2004
    Inlägg
    12
    Respekt
    0
    Är det någon som INTE fått error när dom försöker request a repair på den amerikanska siten?

    Annars kan det ju helt enkelt bero på att det inte går använda den tjänsten för att man har en PAL konsol.

  23. #23
    Registrerade
    May 2009
    Inlägg
    2
    Respekt
    0
    Jag får inte error, varken på amerikanska eller svenska siten.
    Jag är inte bannad (inte kl 16:00 idag i varje fall, men det kommer väl snart).

  24. #24
    Registrerade
    Jul 2009
    Inlägg
    77
    Respekt
    16
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    att sätta hastigheten till 8x är INTE bra, och hur i h-vete har han gjort det med 1.6? sista firmwaren som hade 8x som läs hastighet tillgängligt var 1.4...
    Sorry det var jag som missuppfatta honom...han hade från början 1.4 8x BenQ sen uppgradera han till 1.51 12x BenQ

    han har ej blivit bannad nej

  25. #25
    Registrerade
    Dec 2006
    Inlägg
    90
    Respekt
    18
    Om man skickar in en 360 BenQ med E74 Error (ej bannad), byter dom alltid ut DVD läsaren då till den här nya "unflashable" eller låter dom BenQ vara ifred?

    Let Ben Live!!!
    | PlayStation 2 | Xbox 360 | GameCube | PC |

  26. #26
    Registrerade
    Nov 2008
    Inlägg
    12
    Respekt
    0
    Mina funderingar kring "request repair" är följande.

    Min box var inte bannad sist jag var inne den 10de, så jag skulle vilja veta men att dra den genom "request repair" känns som dom har ytterliggare ett ställe att logga på. Kanske är man ett kanske case och en koll av en "PAL" box på us sidan är den defenetiva spiken i kistan.

    Tankar?

  27. #27
    Registrerade
    Aug 2006
    Inlägg
    12
    Respekt
    0

    Lightbulb

    För mig verkade xbox.com sidan fungera, den visade error på min konsoll som jag misstänkt var bannad (dock inte anslutit den till live)

    Så jag prov registrerade polarens xbox xom inte är bannad och det gick att gå vidare med reparationen (inget error)

    Sen bestämde jag mig för att ringa till xbox supporten och dubellkolla bägge boxarna och supporten sa som sagt att min var bannad, men inte den andra jag hade registrerat (polarens) Jag banda hela konversationen... Vet inte riktigt varför

  28. #28
    Registrerade
    Jan 2009
    Inlägg
    6
    Respekt
    0
    Hejsan såg att min 360 var bannad genom system repair request. dock hade jag turen att ethernet kabeln hade råkat bli urkopplad några veckor sen.

    Min fråga är,
    kan man spärra xboxen från att ansluta sig till ms servrarna så jag slipper ta emot min ban,
    så att jag kan använda xbconnect och fortsätta installera spel och använda media stream,

    och borde jag avinstallera alla spel innan jag provar för att slippa få dom spärrade då jag har läst att man ej kan spela dom spelen man haft installerad vid ban.
    mvh crazy
    "förlåt om jag hijackar din tråd fick bara Server Error, unable to connect to fastcgi server. när jag skulla starta en egen tråd"

  29. #29
    Registrerade
    Nov 2008
    Inlägg
    12
    Respekt
    0
    Jag blockade alla portar i min router på IP adressen som xboxen har. Men du kan även plocka ut kabeln ur boxen och sätta en manuell ipadress. Skippa gateway och DNS så fungerar det lokala nätverket men inte internet på den.


    Någon får rätta mig om jag har fel.

  30. #30
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    26
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    finns det någon här som ringt in, frågat om konsollen är bannad och fått till svar att den inte är bannad?? annars kan det vara riskfyllt att ringa och fråga, att dom flaggar för ban för att man frågar? (mindre troligt, men risken finns)
    ärsch, de kan omöjligt flagga för att någon frågar, paranoida frågor. de är ändå ett seriöst företag med villkor. om du ringer polisen och säger du körde utan dubbdäck, tror du de kommer följa upp en smitning pga det?

Sida 1 av 2 12 SistaSista

Liknande diskussioner

  1. Ps2 från usa
    By Redaktör in forum Matrix Infinity
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2008-09-23, 11:32
  2. Metal Gear Solid:3 och WWF Smackdown VS RAW
    By araben in forum HD Loader, FTP-server m.m.
    Inlägg: 5
    Senaste inlägg: 2004-12-07, 23:05
  3. Starta DVD-r ???
    By steff in forum Playstation 2 - backup/patchar
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2003-01-29, 22:19
  4. TOC-filen på GTA3 Vice city
    By Fredde in forum NEO4 - Teknisk support
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2002-12-21, 18:40
  5. MGS2 Dvdr
    By Wanner in forum NEO4 - Teknisk support
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2002-03-18, 18:12

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •