Sida 2 av 2 FörstaFörsta 12
Visar resultat 31 till 47 av 47

Diskussion: Request repair (Sverige vs USA siten)

  1. #31
    Registrerade
    Nov 2008
    Inlägg
    12
    Respekt
    0
    Jag kollad på xbox.com.

    Min box har garanti kvar står det. Så jag antar att min box inte är bannad då.

    Skumt.

  2. #32
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av Xsint Visa Inlägg
    Jag kollad på xbox.com.

    Min box har garanti kvar står det. Så jag antar att min box inte är bannad då.

    Skumt.
    bara att vara glad, så länge det varar.

  3. #33
    Registrerade
    Jul 2004
    Inlägg
    12
    Respekt
    0
    Men det står väl att man har garanti kvar oavsett om man är bannad eller inte. Jag får t.ex. error meddelandet på den amerikanska siten men det står att jag har garanti kvar både på den svenska och amerikanska siten.

  4. #34
    Registrerade
    Nov 2008
    Inlägg
    12
    Respekt
    0
    Har jag missuppfattat hur det fungerar.

    Jag gick in och la till min xbox.

    Jag kommer så långt att jag kan välja vilket fel jag har på min box och jag ha en grön lampa som indekerar min garanti.

  5. #35
    Registrerade
    Aug 2009
    Inlägg
    11
    Respekt
    0
    Jag får bara upp ett meddelande på US siten som säger: This service is temporarily unavailable. Please try back again later. ???

    Bannad eller bara sidan som inte pallar trycket av alla som vill kolla sina xboxar??

  6. #36
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av gsx_swe Visa Inlägg
    Jag får bara upp ett meddelande på US siten som säger: This service is temporarily unavailable. Please try back again later. ???

    Bannad eller bara sidan som inte pallar trycket av alla som vill kolla sina xboxar??
    din box är bannad, likaså min

    *edit*

    såhär ser det ut om du inte är bannad:

    http://i171.photobucket.com/albums/u...0bancheck1.jpg

    såhär ser det ut om du är bannad:

    http://i171.photobucket.com/albums/u...0bancheck2.jpg
    Last edited by Swizzy; 2009-11-19 at 17:18.
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  7. #37
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    30
    Jag begärde en reparation på en box jag hade extra hemma, den var inte bannad o har nu återställts o är påväg till Ms för lagning ( men den fungerar ) så när den kommer tillbaka lär den vara utbytt o fräsch o då kommer den nog tjäna som en Live box omoddad så klart eller så moddar jag den eller säljer den
    Såg att jag hade några konsoller reggade på mig
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  8. #38
    Registrerade
    May 2009
    Från
    vimmerby, småland
    Inlägg
    249
    Respekt
    16
    hahaha min va inte bannad inte enligt den amerikanska xbox sidan iaf. inte för att de spelar nån roll, inte just nu iaf, då jag kommer vänta me att gå online tills LT släpps

  9. #39
    Registrerade
    Aug 2009
    Inlägg
    11
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    din box är bannad, likaså min

    *edit*

    såhär ser det ut om du inte är bannad:

    http://i171.photobucket.com/albums/u...0bancheck1.jpg

    såhär ser det ut om du är bannad:

    http://i171.photobucket.com/albums/u...0bancheck2.jpg
    Attans då, tur att min hårddisk klarade sig bra då min box varit offline medans den bannats.... Alltid nått iaf.

  10. #40
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    japp, det var väl tur, men det har ingen betydelse om du hade hårddisken i när du kollade via den här metoden, om du däremot anslöt till Xbox live på något sätt (även Network test gör detta) är du rätt rökt, du bör inte köra hårddisken i den boxen efterråt heller...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  11. #41
    Registrerade
    May 2004
    Inlägg
    4
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    din box är bannad, likaså min

    *edit*

    såhär ser det ut om du inte är bannad:

    http://i171.photobucket.com/albums/u...0bancheck1.jpg

    såhär ser det ut om du är bannad:

    http://i171.photobucket.com/albums/u...0bancheck2.jpg

    Argh! Även min är bannad, köpte den nyligen och hade bara anslutit den till Xbox live två två tillfällen....

    Oh well, sådant som händer. Har också haft tur att inte ansluta den till Xbox Live, så den kommer gå utmärkt att köra spel på ett tag framöver. Det är väl möjligt att MS släpper en obligatorisk firmwareuppdatering i framtiden som sabbar även denna möjlighet dock...

  12. #42
    Registrerade
    Mar 2009
    Inlägg
    196
    Respekt
    16
    Citat Original inlägg av Event Visa Inlägg
    Argh! Även min är bannad, köpte den nyligen och hade bara anslutit den till Xbox live två två tillfällen....

    Oh well, sådant som händer. Har också haft tur att inte ansluta den till Xbox Live, så den kommer gå utmärkt att köra spel på ett tag framöver. Det är väl möjligt att MS släpper en obligatorisk firmwareuppdatering i framtiden som sabbar även denna möjlighet dock...
    Förhoppningsvis gör de inte det, och det borde vara svårt med tanke på att din box inte själv vet om att den är bannad än.
    Men de skulle nog kunna plocka bort hårddiskinstallationer vid varje uppdatering för att tvinga oss att hämta den funktionen på live (som folk säger att de måste göra med divx codec efter update), där vi inte kommer in för att vi e bannade.
    Last edited by ndrangheta; 2009-11-20 at 14:00.
    i orchestrate hostile takeovers, what do you think of that?

  13. #43
    Registrerade
    May 2004
    Inlägg
    4
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av ndrangheta Visa Inlägg
    Men din box vet ju själv inte om att den är bannad än, om de inte skulle plocka bort funktionen vid varje uppdateringar och tvinga oss att hämta den på live (som folk säger att de gör med divx codec), där vi inte kommer in för att vi e bannade.
    Jag tänkte om det var möjligt att de lägger in serienummer eller dylikt på de konsoller som är flaggade som bannade med framtida dashboarduppdateringar som ex. krävs för ett visst spel och på så vis kniper de få användare som undsluppit banningen.

  14. #44
    Registrerade
    Mar 2009
    Inlägg
    196
    Respekt
    16
    Citat Original inlägg av Event Visa Inlägg
    Jag tänkte om det var möjligt att de lägger in serienummer eller dylikt på de konsoller som är flaggade som bannade med framtida dashboarduppdateringar som ex. krävs för ett visst spel och på så vis kniper de få användare som undsluppit banningen.
    Jag tycker det låter mindre trolig att de ska behöva skriva en lång lista med förmodligen tusentals serienummer som ska få en extra "present" i en dashboardupdate som är tillgänglig för tiotals miljoner användare och dessutom sker offline.
    i orchestrate hostile takeovers, what do you think of that?

  15. #45
    Registrerade
    Jan 2009
    Inlägg
    66
    Respekt
    16
    Har inte läst alla inlägg i tråden, men jag får error via den amerikanska sidan. Antar att den är bannad? Har en till konsol, men inte vill göra samma sak där. Registrera 2 på 2 dagar:P

    Då bestämde jag mig för att ringa M$ i Sverige. Jag sa att jag hade hittat en annons, och ville kolla ifall den var flashad/modifierad eller inte, då får jag höra att de inte kan ge ut sånna uppgifter eftersom det är en annans konsol. Hon sa även såhär: "Du ska även veta att garantin inte gäller längre ifall du köper den, garantin gäller bara för förstahands ägaren". Så om ni har registrerat era konsoler (bannad eller obannad) kan inte någon annan skicka in den på garanti.

    Hur som helst, därför fick jag inte veta om min andra konsol är bannad eller ej. Kanske ringer in lite senare igen.

  16. #46
    Registrerade
    May 2004
    Inlägg
    4
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av xbox360-amor Visa Inlägg
    Har inte läst alla inlägg i tråden, men jag får error via den amerikanska sidan. Antar att den är bannad?
    Yepp, 100% bannad. Anslut den aldrig igen till Live! Den blir dock utmärkt att ha som "backupspelkonsoll" en lång tid framöver.

  17. #47
    Registrerade
    Jan 2007
    Inlägg
    53
    Respekt
    18
    Min gamla xbox är bannad enligt xbox.com testet, men den har inte varit inkopplad så den slapp få den skadliga koden som gör hdd'n obrukbar, men nu är den såld =)

Sida 2 av 2 FörstaFörsta 12

Liknande diskussioner

  1. Ps2 från usa
    By Redaktör in forum Matrix Infinity
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2008-09-23, 11:32
  2. Metal Gear Solid:3 och WWF Smackdown VS RAW
    By araben in forum HD Loader, FTP-server m.m.
    Inlägg: 5
    Senaste inlägg: 2004-12-07, 23:05
  3. Starta DVD-r ???
    By steff in forum Playstation 2 - backup/patchar
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2003-01-29, 22:19
  4. TOC-filen på GTA3 Vice city
    By Fredde in forum NEO4 - Teknisk support
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2002-12-21, 18:40
  5. MGS2 Dvdr
    By Wanner in forum NEO4 - Teknisk support
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2002-03-18, 18:12

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •