Visar resultat 1 till 14 av 14

Diskussion: Idé om varför folk blir bannade

  1. #1
    Registrerade
    Aug 2006
    Inlägg
    625
    Respekt
    19

    Idé om varför folk blir bannade

    Jag har en Benq med 1.61 sen en vecka ung. Inte bannad. Spelar typ alla spel, kollar ej så noga i abgx men tankar från ett "pålitligt" ställe. Spelar de flesta spel lite för tidigt.

    En kollega köpte nyligen en 360. Flashade den efter ett litet tag. Jag har bränt spel åt honom. Han är nu bannad.

    Kanske är det så att MS ej hunnit banna mig än eller att jag har tur (vilket jag ej tror på)

    Min idé är:
    Jag flashade min xbox360 direkt. Spelade aldrig något på den oflashad. Min kollega spelade orginalspel på oflashad nån vecka innan han flashade.

    Min teori är att MS detekterar skillnad i FW i 360'n. Min har aldrig varit någon förändring på då den alltid varit flashad medans min kollegas har detekterats en skillnad.

    Vad tror ni?
    Finns det folk som har haft en som varit flashad från minut 1 som är bannade?

  2. #2
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Kika i någon av de redan 8 skapade trådar angående banningar istället

    Typ denna tror jag är rätt bra: http://www.forum.psxcare.com/support...ad.php?t=37744
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  3. #3
    Registrerade
    Dec 2008
    Inlägg
    109
    Respekt
    16
    Jag köpte min nya färdigflashad, har inte spelats något originalspel där inte. Och jag är bannad.

  4. #4
    dragonslayer Guest
    Är man någerlunda normalt funtad, så testar man så att original fungerar innan man flashar! (är ju svårt att lämna tillbaks den i butik om man brutit upp den)

  5. #5
    dragonslayer Guest
    med risk för att detta missuppfattas så:
    gör inte det!! (missuppfatta)

  6. #6
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Citat Original inlägg av dragonslayer Visa Inlägg
    Är man någerlunda normalt funtad, så testar man så att original fungerar innan man flashar! (är ju svårt att lämna tillbaks den i butik om man brutit upp den)
    Alla jobbar inte som Vi
    Kund kommer in med egen box, vi testar med orginal även om den är moddad o öppnar upp, läser ut patchar flashar... Testar med backup o klistrar på våra sigill så vi vet vem som sist var inne i maskinen.

    Men ja det är nog vettigt att testa saker först innan man börjar mecka
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  7. #7
    Registrerade
    Nov 2004
    Inlägg
    27
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av mickys Visa Inlägg
    Min teori är att MS detekterar skillnad i FW i 360'n. Min har aldrig varit någon förändring på då den alltid varit flashad medans min kollegas har detekterats en skillnad.

    Vad tror ni?
    Finns det folk som har haft en som varit flashad från minut 1 som är bannade?

    Av alla teorier senaste veckan tror jag det var den sämsta. Alla konsoler som flashas av ett företag som till exempel PSX Care lär ju aldrig kopplats upp mot Live innan kunden gör det och det har ju inte skyddat det minsta mot bann.

  8. #8
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    men å andra sidan skulle det kunna stämma, man behöver inte vara uppkopplad mot live för att MS ska märka skillnad, dom kan helt enkelt ha gjort sådan programering i dashboarden som gör att den lagrar den informationen, jag kommer inte ihåg om jag testade min box när jag första gången falshade den (innan jag flashade den)
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  9. #9
    Registrerade
    Aug 2006
    Inlägg
    625
    Respekt
    19
    Citat Original inlägg av airosto Visa Inlägg
    Av alla teorier senaste veckan tror jag det var den sämsta. Alla konsoler som flashas av ett företag som till exempel PSX Care lär ju aldrig kopplats upp mot Live innan kunden gör det och det har ju inte skyddat det minsta mot bann.


    Skrev att det är en teori. Du som är så jävla intelligent kanske har en bättre teori.

    Det är iaf det enda som skiljer mig från min kollega som nu är bannad medan jag spelar vidare på min flashade box som är över 1 år gammal nu iaf. Jag uppdaterade iof till 1.61 innan bannhammer och det hann han ej göra. Kanske kan ha något att göra med det?

    Om PSX testar alla sina maskiner att de funkar innan de flashar så skulle det kunna betyda att de redan där kan detekteras att en skillnad i FW skett?

    Där jag flashar tror jag inte de kollar innan de flashar men är ej säker.

  10. #10
    dragonslayer Guest
    Det finns information i NAND datat om DVD-driven.. bla DVD-key, identify strings etc.. men detta har varit kännt väldigt längre... (det är därför man måste spoofa om man byter drive-typ)
    Därför tror jag inte att det är någon "married-check"

  11. #11
    Registrerade
    May 2004
    Inlägg
    52
    Respekt
    20
    M$ kanske kollar vilka IP´s som kopplar upp sig mot abgx.
    Sedan jämför dem vilken IP konsollen har.
    Matchar dem och sedan spel, så bannar dem



    Eller inte, men man kan ju leka med ideér.

  12. #12
    Registrerade
    Sep 2006
    Inlägg
    54
    Respekt
    18
    Citat Original inlägg av Andreas_Ace Visa Inlägg
    M$ kanske kollar vilka IP´s som kopplar upp sig mot abgx.
    Sedan jämför dem vilken IP konsollen har.
    Matchar dem och sedan spel, så bannar dem



    Eller inte, men man kan ju leka med ideér.
    Bara att det inte hade hållt att banna någon på så lösa grunder. Desutom finns det ju folk som kör med en moddad och en omodifierat xbox (Live och Offline) utan att bli bannade på Live boxen.

    Men det är rätt, ifall man inte fösöker hitta sätt så kommer man inte heller hitta vilket sett dom använder. Själv tror jag att dom lyckas luska reda på drive informationen och banar folk därav. Och allt kommer bli frid och fröjd (ett tag) när LT släpps.

  13. #13
    Registrerade
    Sep 2004
    Inlägg
    26
    Respekt
    0
    senaste veckorna så har jag bara spelat orginal spel online idag vart jag bannad. trodd jag var safe damit.

  14. #14
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Citat Original inlägg av mikeybo Visa Inlägg
    senaste veckorna så har jag bara spelat orginal spel online idag vart jag bannad. trodd jag var safe damit.
    Blir man flaggad så blir man, spelar ingen roll om man kör orginal eller återställer boxen

    Dock skulle jag kunna jävlas riktigt hårt med MS genom att återställa boxen ( allt förutom Lite-On ) med en orginalmjukvara o försöka få dem att påbevisa att den varit flashad eller häva banningen

    oooh pretty please.... kan inte någon som blivit bannad göra en sån sak
    *Hörde nyligen av en kompis att Ms skrivit ut info om banningar att 600 konsoller i sverige typ blivit bannade o är man en av dem o känner sig felaktigt dömd skall det finnas ett telenr. o e-post att vända sig till" om detta stämmer vet jag inte men det låter lovande..

    Återställ box, få dem att motbevisa.
    Personligen har jag inga problem med att skaffa fram orginal på de backupper jag kört o fota konsoll med dessa alltid känner man någon som har några spel orginal Kan väl tillägga att jag inte kört så många spel utan bara de jag tyckt varit intressanta.
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

Liknande diskussioner

  1. mysslyckad MS28 flash, vet du varför?
    By PiGGELiN in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 16
    Senaste inlägg: 2007-02-06, 22:23
  2. Guide till autouppdaterande TvGuide i XBMC
    By ktd in forum XBOX Media Player / Media Center
    Inlägg: 150
    Senaste inlägg: 2005-11-28, 20:33
  3. Varför blir det två Filer????
    By rinrik in forum X-BOX Spel/Mjukvara
    Inlägg: 4
    Senaste inlägg: 2005-01-09, 17:17
  4. varför blir min adsl nedkopplad vid inaktiv?
    By jappen2 in forum Fritt Forum
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2003-05-07, 20:39
  5. Varför blir bilden grön?
    By Gustav_A in forum Playstation 2 - produktsupport övrigt
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2001-12-11, 22:47

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •