Visar resultat 1 till 5 av 5

Diskussion: Noobfrågor

  1. #1
    Registrerade
    May 2004
    Inlägg
    22
    Respekt
    0

    Noobfrågor

    Ok, är nästan helt borta på detta så¨jag måste få ställa några frågor.

    1. Går det att kolla vilken version på flashning jag har?

    2. Jag tror jag har v1.6, för att spel wave4 spel måste jag då använda activate.iso'n eller kan jag inte spela dom överhuvudtaget?

    3. Vad är egentligen activate.iso?

    Hoppas på svar utan att bli idiotförklarad men man måste fråga för att få svar......

  2. #2
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    1. ja det går, men det kräver att du öppnar konsollen

    2. du måste då använda activate.iso ja

    3. activate.iso är en iso fil (en exakt digital kopia av en skiva) som man bränner ut på en DVD+R DL skiva och använder för att aktivera "One Shot Boot" läget som gör att nästa skiva som sätts i (efter activate.iso) inte kommer utsättas för någon stealth check den finns att hämta på min hemsida: www.swizzy.se eller på andra ställen på nätet: www.google.com sök på: Activate.iso Download
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  3. #3
    Registrerade
    May 2004
    Inlägg
    22
    Respekt
    0
    Jag tackar för ett snabbt svar.

    En sista fråga, är jag (någorlunda) skyddad mot strul med activate.iso'n eller bör jag vänta tills det finns en ny fw?

  4. #4
    Registrerade
    Oct 2009
    Inlägg
    255
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av jperss10 Visa Inlägg
    Jag tackar för ett snabbt svar.

    En sista fråga, är jag (någorlunda) skyddad mot strul med activate.iso'n eller bör jag vänta tills det finns en ny fw?
    Vänta till den nya firmwaren kommer ut. Den kommer ut snart..

  5. #5
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av jperss10 Visa Inlägg
    Jag tackar för ett snabbt svar.

    En sista fråga, är jag (någorlunda) skyddad mot strul med activate.iso'n eller bör jag vänta tills det finns en ny fw?
    du bör vänta på den nya FW'n, activate.iso har varit problematisk för många att få att fungera... men får du den att fungera så kan du använda den...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •