Visar resultat 1 till 12 av 12

Diskussion: Hantera konton

  1. #1
    Registrerade
    Dec 2008
    Inlägg
    52
    Respekt
    16

    Hantera konton

    Läget är följande:

    Min box är flaggad för banning, bekräftat av M$-support
    Boxen har inte varit online sedan detta, så den är oförstörd

    Jag vill:
    - Fortsätta använda den som tidigare, extender, HDD osv, utan att riskera att den blir uppkopplad på live

    Kan detta vara sättet?:
    - På ngt sätt överföra saves osv från Live-profilen till en utan livekoppling
    - Radera Live-profilen

    (just nu har jag bara ändrat GW-IP så att den inte kan skicka ngt utanför mitt LAN men nackdelen är att jag inte kommer åt Youtube etc)

  2. #2
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    du kan INTE föra över dina saves från en profil till en annan tyvär

    du ka nradera live profilen om du skulle vilja det, precis som med alla andra profiler, gå in på my xbox -> system -> Memory -> minnesenheten du har profilen på -> profiles (har jag för mig)
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  3. #3
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    30
    Bästa sättet enligt folk just nu är tydligen att antingen köra en gamertag recovery på en ny box eller radera allt man laddat ned via fulspel o gamesaves o föra över den HDD till en ny box.
    Enligt Ms skall detta fungera enligt vad folk skrivit efter de samtalat med dem per telefon.
    kika lite av de andra trådarna sedan en vecka tillbaka.
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  4. #4
    Registrerade
    Dec 2008
    Inlägg
    52
    Respekt
    16
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    du kan INTE föra över dina saves från en profil till en annan tyvär

    du ka nradera live profilen om du skulle vilja det, precis som med alla andra profiler, gå in på my xbox -> system -> Memory -> minnesenheten du har profilen på -> profiles (har jag för mig)
    Tack, jag misstänkte nästan detta, inte hela världen men varit bra om jag kunde sluppit.

    En uppföljningsfråga då: Om jag nu tar bort det kontot som har livefunktionaliteten, finns det ngn känd risk att boxen ska kontakta Live och på så sätt kunna bannas (med de begränsningar detta innebär)? Har den ngn "phone home" funktionalitet utan livekonto?

  5. #5
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av djdj Visa Inlägg
    Tack, jag misstänkte nästan detta, inte hela världen men varit bra om jag kunde sluppit.

    En uppföljningsfråga då: Om jag nu tar bort det kontot som har livefunktionaliteten, finns det ngn känd risk att boxen ska kontakta Live och på så sätt kunna bannas (med de begränsningar detta innebär)? Har den ngn "phone home" funktionalitet utan livekonto?
    dra ur nätverkskabeln om du inte vill ha den nära live. finns ingen känd sådan risk, vet dock inte vad de bakat in i de senare uppdateringarna.

  6. #6
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    30
    Citat Original inlägg av djdj Visa Inlägg
    Tack, jag misstänkte nästan detta, inte hela världen men varit bra om jag kunde sluppit.

    En uppföljningsfråga då: Om jag nu tar bort det kontot som har livefunktionaliteten, finns det ngn känd risk att boxen ska kontakta Live och på så sätt kunna bannas (med de begränsningar detta innebär)? Har den ngn "phone home" funktionalitet utan livekonto?

    Kika på den infon int postade här:
    http://www.forum.psxcare.com/support...&postcount=334

    Formatera HDD, recovera gamertag skall fungera.
    Du blir då av med alla sparade data o får nöjet att spela om alla spel igen
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  7. #7
    Registrerade
    Dec 2008
    Inlägg
    52
    Respekt
    16
    Citat Original inlägg av Pendragon Visa Inlägg
    Kika på den infon int postade här:
    http://www.forum.psxcare.com/support...&postcount=334

    Formatera HDD, recovera gamertag skall fungera.
    Du blir då av med alla sparade data o får nöjet att spela om alla spel igen
    Nja, mitt läge är ju mer så att allt funkar finfint nu, utom att jag naturligtvis inte kan ansluta till Live, -då blir den ju bannad direkt, eftersom den är flaggad.

    Däremot använder jag andra funktioner i boxen som kräver både nätverks och internetanslutning och jag har några funderingar runt hur detta kan lösas.

    - ta bort profilen som har Livekontot. Räcker detta, den bör ju inte kunna ansluta då?

    - blockera relevanta portar i firewallen, om jag vill surfa kan jag ju inte blocka 80, men de andra, vilken loggar den in på?

    TCP 80
    UDP 88
    UDP 3074
    TCP 3074
    UDP 53
    TCP 53

  8. #8
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    ett annat hyffsat enkelt sätt att hindra den fårn att gå ut på internet är att koppla den via en router/switch som inte är ansluten till internet
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  9. #9
    Registrerade
    Dec 2008
    Inlägg
    52
    Respekt
    16
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    ett annat hyffsat enkelt sätt att hindra den fårn att gå ut på internet är att koppla den via en router/switch som inte är ansluten till internet
    Fast jag vill ut på internet, (svt play, youtube etc) bara inte till Live

  10. #10
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    mm, men ansluter du till internet ansluter boxen till live...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  11. #11
    Registrerade
    Dec 2008
    Inlägg
    52
    Respekt
    16
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    mm, men ansluter du till internet ansluter boxen till live...
    Vet du detta? Är det så även om man inte har ngt konto där?

  12. #12
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    nej, det är inget jag vet till 100% säkert, men det är logiskt, MS är inte dumhuvuden, tvivlar på att dom skulle låsa boxen helt till vissa portar för all kommunikation, om något skulle jag tippa på att dom lagt portarna så pass att man inte ska kunna kringå en ban på det viset och fortfarande ha tillgång till internet menar jag...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Liknande diskussioner

  1. Flera ftp konton på xboxet
    By ProZoN in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2004-10-24, 08:53
  2. Program att hantera savefilerna med!!!
    By X-Jojje in forum X-BOX Spel/Mjukvara
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2003-12-22, 08:14

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •