Visar resultat 1 till 10 av 10

Diskussion: Skicka 360 på reparation, få en ny?

  1. #1
    Registrerade
    Dec 2006
    Inlägg
    90
    Respekt
    18

    Skicka 360 på reparation, få en ny?

    Tjenare!

    Min broras Xboxx gick för ett år sedan sönder (RROD), han skickade då in den till MS och fick en helt ny låda. Därför undrar jag om det funkar att göra följande..

    Jag har en Premium 360 BenQ som jag lirade mycket på Live med under förra vinten, när mitt Guld-Live gick ut (typ i Mars) så drog jag ur nätverkssladden och har fortsatt att spela spel offline, har idag iXtreme 1.6 och spelar Wave 4 spel med hjälp av activate.iso-tricket.

    Jag provade att logga in på Live (med mitt silver medlemskap) i förrgår och det gick bra, jag loggade snabbt ut igen, kollade idag om jag kan beställa reparation och det går också bra (både svenska och USA-sidan).

    Jag är dock ändå orolig för att min konsoll är flaggad och att den kanske "ska bannas" i framtiden, för jag spelade så in i h****te förr vintern, borde jag då inte kunna få den utbytt genom att linda in den i filtar, få den att bli RROD'ad och sen skicka den till MS och hoppas på att få en helt ny låda hem som min brorsa fick?

    Funkar detta tror ni??

    Mvh Janols


    IDAG FICK JAG E74 ERROR, KONSOLEN ÄR FLASHAD 1.6 OCH KLISTERMÄRKET UNDER FACEPLATE ÄR LITE MISSFÄRGAT, GÅR DET ATT SKICKA IN TILL REPARATION ELLER KOMMER DOM KOLLA OM DEN ÄR FLASHAD OCH SKICKA TILLBAKA DEN ICKE-LAGAD MED EN "FUCK U U PIRATE" POST-IT-LAPP INUTI ???
    Last edited by Janols; 2009-11-12 at 11:11.
    | PlayStation 2 | Xbox 360 | GameCube | PC |

  2. #2
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    30
    Dumt o förstöra en fungerande box med "Filtar"...
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  3. #3
    Registrerade
    Dec 2006
    Inlägg
    90
    Respekt
    18
    Citat Original inlägg av Pendragon Visa Inlägg
    Dumt o förstöra en fungerande box med "Filtar"...


    Nu kommer ni tro att jag ljuger men det gör jag inte.
    Min Xbox startar fan inte mer, brände ut Modern Warfare 2 och activate.iso, sitter hemma med feber så tänkte lira igenom singeplayer idag. Men jag får en röd blinkande lampa och E74 ERROR.

    Har provat med två olika HDMI kablar men samma sak, så nu måste jag skicka in den antar jag.

    Den är i nuläget flashad med iXtreme 1.6, Microsoft märket sitter kvar under faceplate men är lite "missfärgat", antar att detta hänt när killen som flashade den öppnade lådan.

    Så vad fan gör man?, jag har ju garantin kvar då jag inte är bannad....
    | PlayStation 2 | Xbox 360 | GameCube | PC |

  4. #4
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    30
    E74 överhettningsproblem, din box hörde dig o dog
    Återställ boxen o skicka den till Ms så länge den inte blivit bannad.
    Begär reparation från deras hemsida eller ring dem.
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  5. #5
    Registrerade
    Dec 2006
    Inlägg
    90
    Respekt
    18
    Citat Original inlägg av Pendragon Visa Inlägg
    E74 överhettningsproblem, din box hörde dig o dog
    Återställ boxen o skicka den till Ms så länge den inte blivit bannad.
    Begär reparation från deras hemsida eller ring dem.
    Går det trots klisterlappens missfärgning?
    | PlayStation 2 | Xbox 360 | GameCube | PC |

  6. #6
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    30
    Citat Original inlägg av Janols Visa Inlägg
    Går det trots klisterlappens missfärgning?
    Prova
    Ja det borde inte vara några problem, de kan ju klappast klaga på att du är en kedjerökare eller har din 360 i bastun

    Så länge du inte har några andta typer av "Garantisigill" annat än Ms egna.
    Hett tips är att de känner igen våra
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  7. #7
    Registrerade
    Apr 2005
    Från
    Östersund (Frösön)
    Inlägg
    2 568
    Respekt
    25
    Det är ju självklart att klisterlappen blir missfärgad om boxen kokar. Det borde även service personalen förstå.
    "pappa är rätt jävla less på pengar nu så det måste vara billigt!!!" - Unicross 25/10-07

    SmartXX 2.0 *Lödd Av Mig *
    Maxtor D-Max 200gig
    v. 1.6 crystal

    Ps2 V7, med DUO2 chip, lödd av mig...

    Bor du i Östersund och kliar dig i skallen över en lödpunkt, tveka inte att maila!

  8. #8
    Registrerade
    Jul 2008
    Inlägg
    60
    Respekt
    17
    fick E74 precis innan alla vart bannade. Beställde en garantilapp från PSXcare och drog på den, packa den och UPS kom och hämta den, den har inte kommit till MS än. Den var flashad med 1.6. Så jag infar om hur det går så fort jag vet mer.

  9. #9
    Registrerade
    Nov 2009
    Inlägg
    1
    Respekt
    0
    Skickade in min för RROD efter att jag återställt dvdn samt satt på ett nytt klistermärke under fronten. Boxen ser i övrigt orörd ut.
    Fick tillbaka den i samma skick som jag skickade in den i. De hävdade att jag manipulerat eller försökt manipulera boxen. Visserligen stämmer det men förstår inte hur de kunnat se det

  10. #10
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    du kanske har blivit flaggad för ban? och på den vägen blivit upptäckt...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Liknande diskussioner

  1. Skicka in flashat XBOX 360 till MS
    By Pachanga in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 36
    Senaste inlägg: 2009-04-12, 13:01
  2. Ska skicka in en Xbox 360 Arcade till MS...
    By Ratchet in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 6
    Senaste inlägg: 2009-01-11, 14:06
  3. XBOX1 spel på xbox 360 Random Padding.
    By dr_fredrik in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 21
    Senaste inlägg: 2009-01-04, 10:01
  4. Skicka flashad 360 till ms för reperation
    By sgtprimo in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 12
    Senaste inlägg: 2008-10-29, 11:28
  5. Skicka in brickad 360?
    By Drexon in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2007-10-06, 01:04

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •