Original inlägg av
Pendragon
Jag har en teori på varför folk har proble mmed Supermario nya vad den nu heter.
Spelet folk hyrt är ett USA NTSC o mjukvara 4.2E på sin konsoll deaktiverar regionsfriheten i kombination med kopieringsskydd..
lite mer info nedan:
Man får Patcha bort kopieringsskydden från sina "Backupper" innan man fortsätter köra.
Folk som har probblem med nya Supermario till Wii har en Amerikansk release som är kopieringsskyddad som skyddet ligger kvar på, problem 2 är att om man uppgraderar sin konsoll för mycket 4.2E försvinner regionsfriheten villket innebär att NTSC *Amerikanska titlar som just ligger ute på nätet av det spelet" inte går igång såklart.
Programmet Gecko "Via homebrewchannel" skall vara en lösning på att återfå sin Regionsfrihet och borde fungera.
Vad jag vet ligger det inte en PAL release av det spelet ute på nätet o snurrar, o de som köper orginalet kan inte spela det utan att deaktivera chippet.
Dra då hem en Hyrd på nätet version, patcha den men låt Wiibrockblocker inte radera uppdateringarna. Det är inte uppdateringarna mig veterligen som har skyddet i sig så jag kan ha fel där...
Så helt värdelöst är det inte, man får jobba lite på en lösning bara.
Bookmarks