Sida 1 av 4 123 ... SistaSista
Visar resultat 1 till 30 av 111

Diskussion: New Super Mario Bros WII utan massa scrubbande å hexeditande å så.....

  1. #1
    Registrerade
    Mar 2008
    Från
    Stockholm, Sweden, Sweden
    Inlägg
    320
    Respekt
    0

    Angry New Super Mario Bros WII utan massa scrubbande å hexeditande å så???.....

    Hejjje, nån som lyckats få New Super Mario Bros WII utan massa scrubbande å hexeditande å så???.....

    bara bränna ut å spela med sin chippade konsol så.....
    i sånafall vilken version?

    vad jag förstått så ligger den där chip-checkern på orginalet så inte ens det bör funka på en chippad wii, beyond värld 1.3 alltså....eller?
    Last edited by bmansweden; 2009-11-26 at 23:26. Anledning: Uppdaterar bara - å stavvvar som en kråkka....
    --------------------------
    Nintendo:
    "Vi vill nu tacka er trogna kunder som betalar våra löner genom att köpa våra konsoller och spel genom att ge er en käftsmäll, fler kommer framöver..."
    -----------------
    雙瞳 B-man i 1 och 0
    http://thepiratebay.org/torrent/6187...gamix_part_2.1

  2. #2
    Registrerade
    Jul 2007
    Från
    Östersund
    Inlägg
    546
    Respekt
    18
    Den som är prefixad fungerar utan problem enligt dom som använder den.
    de flesta kör dock med Usb Loader GX och har ison på hd...

    *cough* Orginalet väntar jag på... *cough*

  3. #3
    Registrerade
    Apr 2004
    Inlägg
    5
    Respekt
    0
    BAHAMUT versionen "sägs" finnas ute. Om vi hypotetiskt säger att jag skulle ha testat den så kan vi säga att den skulle inte fungera. Den skulle krascha en bit in på level 1-1. Det skulle sägas på forum och jag skulle också ha drabbats av det. Forumen skulle också säga att det det skulle finnas fixar genom att köra Gecko OS och massa annat trix.

    Så hypotetiskt är att vänta på en bättre version som inte lär finnas just nu. Inte enligt de Wii Scene sidorna jag känner till i alla fall.

    Tips från Coachen. Ligg lågt och vänta på bättre än BAHAMUT versionen som finns ute i cyperspace.

    Som tur är laddar jag ju inget då det är *host* olagligt...

    *nudge nudge if you know what I mean*

  4. #4
    Registrerade
    Aug 2006
    Inlägg
    625
    Respekt
    19
    BAHAMUT versionen funkar lite grand...men dör på 1-1, ibland 1-2 och till och med så långt som 1-3 en gång...men går ej spela så :-(

    Vill ha en riktig version nu!!!

  5. #5
    Registrerade
    Mar 2008
    Från
    Stockholm, Sweden, Sweden
    Inlägg
    320
    Respekt
    0

    Thumbs down

    aha så ponera nu att jag, i en annan verklighet, skulle vilja spela detta spel, då bör jag med andra ord vänta något....
    ¤förstår¤

    men jag har hört rykten om att det ligger nåt sorts "chip-check" på orginalet med som gör att man inte kan spela förbi bana 3 på en chippad konsoll, nån mer som hört om det?.....
    Last edited by bmansweden; 2009-11-17 at 01:18.
    --------------------------
    Nintendo:
    "Vi vill nu tacka er trogna kunder som betalar våra löner genom att köpa våra konsoller och spel genom att ge er en käftsmäll, fler kommer framöver..."
    -----------------
    雙瞳 B-man i 1 och 0
    http://thepiratebay.org/torrent/6187...gamix_part_2.1

  6. #6
    Registrerade
    Jul 2007
    Från
    Östersund
    Inlägg
    546
    Respekt
    18
    Denna fungerar klockrent...
    Enligt den "vän" jag har som gör dumma saker så är han i värld 4-x och slåss för tillfället och barnen hans älskar det...

    New.Super.Mario.Bros.Wii.Pal.Fixed.Nitro

    Bjerlk

  7. #7
    Registrerade
    Aug 2006
    Inlägg
    625
    Respekt
    19
    Har din kompis bränt den på en skiva eller kör han med någon usb loader o sånt som man ej förstår sig på?

  8. #8
    Registrerade
    Jul 2007
    Från
    Östersund
    Inlägg
    546
    Respekt
    18
    Kör från USB Loader....
    Men han har chip med. Men gillar att slippa strulet med skivor när barnen förstör orginalen hela tiden...
    Bjerlk

  9. #9
    Registrerade
    Mar 2008
    Från
    Stockholm, Sweden, Sweden
    Inlägg
    320
    Respekt
    0
    "orginalen" menar du, men jag måste ha en som funkar från skiva?...
    orkar inte hålla på med gecko å gud vet vad osv från usb-loader å gud vet vad.....
    --------------------------
    Nintendo:
    "Vi vill nu tacka er trogna kunder som betalar våra löner genom att köpa våra konsoller och spel genom att ge er en käftsmäll, fler kommer framöver..."
    -----------------
    雙瞳 B-man i 1 och 0
    http://thepiratebay.org/torrent/6187...gamix_part_2.1

  10. #10
    Registrerade
    Jul 2007
    Från
    Östersund
    Inlägg
    546
    Respekt
    18
    Hur menar du från skiva... Du vill göra en backup och spela den från skiva?

    det kan jag inte yttra mig om eftersom jag bara har sett versionen jag visade ovanför med USB Loader GX och det fungerar utan att göra någonting ytterligare (Än att lagt över den till den externa hårddisken i wbfs partionen med datorn, som man gör med alla spel i USB Loaders (Dock finns det nu stöd för FAT hårddiskar så man slipper WBFS...)

    Bjerlk

  11. #11
    Registrerade
    Jun 2008
    Inlägg
    6
    Respekt
    0
    nån som vet om det funkar att köra original skivan (alltså inte backup) i en chippad wii (jag har wiikey1) eller kommer den DREa också?
    och kan man köra uppdateringen utan att nånting trist händer med konsollen? jag vill inte heller behöva installera massa homebrew.

  12. #12
    Registrerade
    Aug 2007
    Inlägg
    40
    Respekt
    17
    Jag skickade nyligen ett meddelande till Wiikey och frågade om de skall försöka ordna det här problemet med en ny uppdatering eller något liknande, så att vi kan spela det utan massa patcher eller USB-loader.

    Jag återkommer när jag har fått svar.

  13. #13
    Registrerade
    Dec 2002
    Inlägg
    66
    Respekt
    22
    Inget nytt om någon uppdatering?

    Något chip som heter FlatMii har tydligen släppt en uppdatering som får det att funka. Väntar och hoppas på en Wiikey(1) uppdatering bara.

  14. #14
    Registrerade
    Jun 2008
    Inlägg
    6
    Respekt
    0
    om det är nån som undrar så funkar retail-skivan utmärkt på min wiikey v1. konsol utan nån homebrew eller nånting.
    körde uppdateringen, inga problem. kan köra mina gamla backups och allt.
    om man är en noob som jag är det bara att ge upp och köpa skiten.

  15. #15
    Registrerade
    Dec 2007
    Från
    Stockholm
    Inlägg
    688
    Respekt
    18
    Citat Original inlägg av thejonas Visa Inlägg
    Inget nytt om någon uppdatering?

    Något chip som heter FlatMii har tydligen släppt en uppdatering som får det att funka. Väntar och hoppas på en Wiikey(1) uppdatering bara.
    Jag provade en scrubbed på wiikey 1 men den funkade inte Updaten var det "error" på. Men ska patcha den och se om jag får den och funka
    Why drink and drive or smoke and fly? When you can do both and die!
    ALLEWMODZ-CASE MODDING

  16. #16
    Registrerade
    Aug 2007
    Inlägg
    40
    Respekt
    17
    Leosr - Det var bra att höra. Släpps det ingen lösning snart så kommer jag också att köpa det. Men om det där FlatMii har fått det att funka så borde det vara en tidsfråga innan Wiikey fixar det.

  17. #17
    Registrerade
    Jul 2008
    Inlägg
    10
    Respekt
    0
    Jag vill också ha en fix som är bara att bränna ut på dvd och spela på dvdskiva. orkar inte med en massa homebrew och såntdär. Funtar annars på att köpa spelet

  18. #18
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Svårt o patcha orginalspel om de har skydd på sig säger jag bara
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  19. #19
    Registrerade
    Jul 2008
    Inlägg
    10
    Respekt
    0
    nej men fixa någon sorts fix på dom som ligger ute på internet. hänger du med vad jag menar?

  20. #20
    Registrerade
    Nov 2007
    Inlägg
    8
    Respekt
    0
    Jag har uppdaterat till senaste wiikey versionen w.1
    och senaste versionen på wii.

    Vill spela spelet från usb:n.

    Finns det någon guide jag kan följa eller vill någon vänlig själ berätta hur man ska göra steg för steg? Vart man laddar hem osv.

    Tack!

  21. #21
    Registrerade
    Aug 2007
    Inlägg
    40
    Respekt
    17
    Nu har det släppts en version som skall funka utan några problem när man bränner ut det och spelar på en chippad konsol. Den versionen som har släppts är dock NTSC men det här är förmodligen ett mycket gott tecken på att en PAL-version släpps väldigt snart.

    Jippie!

    Update:

    Efter att ha läst mer om versionen som jag berättade om tidigare visade det sig att även den kräver patcher osv. Beskrivningen till torrenten var fel och det skall innehålla samma problem. Vi får väl vänta ett tag till.....suck -_-
    Last edited by WiiDude; 2009-11-25 at 03:50.

  22. #22
    Registrerade
    Jul 2008
    Inlägg
    10
    Respekt
    0
    vi får väl vänta ett litet tag till... Eller är det någon som vet något annat?

  23. #23
    Registrerade
    Mar 2008
    Från
    Stockholm, Sweden, Sweden
    Inlägg
    320
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Leosr Visa Inlägg
    om det är nån som undrar så funkar retail-skivan utmärkt på min wiikey v1. konsol utan nån homebrew eller nånting.
    körde uppdateringen, inga problem. kan köra mina gamla backups och allt.
    om man är en noob som jag är det bara att ge upp och köpa skiten.
    Men vad jag hajjat så kommer den där taskiga koden som gör att man bara kan spela till värld 1.3 på orginalskivan....

    alltså bör inte "orginalet" man köper i butik heller funka på en chippad wii....eller??


    jag orkar inte hålla på med usb-loaders å shit....säg te när det finns en release som funkar från dvd.....bleeeh
    --------------------------
    Nintendo:
    "Vi vill nu tacka er trogna kunder som betalar våra löner genom att köpa våra konsoller och spel genom att ge er en käftsmäll, fler kommer framöver..."
    -----------------
    雙瞳 B-man i 1 och 0
    http://thepiratebay.org/torrent/6187...gamix_part_2.1

  24. #24
    Registrerade
    Mar 2008
    Från
    Stockholm, Sweden, Sweden
    Inlägg
    320
    Respekt
    0

    men fonkar orginalet på en chippad wii då?

    Citat Original inlägg av Bjerlk Visa Inlägg
    Den som är prefixad fungerar utan problem enligt dom som använder den.
    de flesta kör dock med Usb Loader GX och har ison på hd...

    *cough* Orginalet väntar jag på... *cough*
    men fonkar orginalet på en chippad wii då?
    vad jag fattar så ligger chip-kollar-programmet på orginal-skivan man köper i butik så att du inte kan spela förbi värld 1.3 om du har en chippad wii.....

    eller vaddå har nån lagt till skiten på de brända??
    ¤hajjar noll¤
    --------------------------
    Nintendo:
    "Vi vill nu tacka er trogna kunder som betalar våra löner genom att köpa våra konsoller och spel genom att ge er en käftsmäll, fler kommer framöver..."
    -----------------
    雙瞳 B-man i 1 och 0
    http://thepiratebay.org/torrent/6187...gamix_part_2.1

  25. #25
    Registrerade
    Jul 2008
    Inlägg
    10
    Respekt
    0
    Nu har jag fan i mig fixat HBC och massa app. Men ingen app vill typ funka. Det är bara gecko och något mer som funkar. Varken Wiiloader eller NeoGamma funkar. Varför?!
    Måste jag avinstallera cIOS och sen installera cIOS249 (eller vad det heter?)
    HJÄLP!

  26. #26
    Registrerade
    Jul 2007
    Från
    Östersund
    Inlägg
    546
    Respekt
    18
    Du behöver cIOS36rev15 (Waninkokos) för att få USB enheten till att hittas om det är det som är problemet...

    Angående en version som fungerar som dvd-r finns det som jag hittar ingen som fungerar utan att man softmoddar något....

    Och som jag ser det verkar ingen chiptillverkare ge ut updates för det... Men jag har inte kollat noga eftersom jag kör softmod.

    Bjerlk

  27. #27
    Registrerade
    Jul 2008
    Inlägg
    10
    Respekt
    0
    Okej. Nej problemet är att inte Wiiloader eller Neogamma funkar alls. Om jag försöker starta dom så blir tvn bara svart och wiikontrollen dör.
    Jag försöker köra NSMB som jag har bränt ut på dvd-r, som ISOfil.
    What to do?

  28. #28
    Registrerade
    Nov 2009
    Inlägg
    1
    Respekt
    0
    Finns där fortfarande ingen fixad version av New Super Mario Bros ute som man kan lira utan massa moddande och strul? Och hur ska man då gå till väga om man vill "softmodda" Wii'et så att New Super Mario Bros fungerar? På enkel svenska tack.
    tpf.

  29. #29
    Registrerade
    Dec 2007
    Från
    Stockholm
    Inlägg
    688
    Respekt
    18
    Citat Original inlägg av spottbosse Visa Inlägg
    Finns där fortfarande ingen fixad version av New Super Mario Bros ute som man kan lira utan massa moddande och strul? Och hur ska man då gå till väga om man vill "softmodda" Wii'et så att New Super Mario Bros fungerar? På enkel svenska tack.
    tpf.
    Finns en NTSC har jag hört annars måste du patcha det.
    Why drink and drive or smoke and fly? When you can do both and die!
    ALLEWMODZ-CASE MODDING

  30. #30
    Registrerade
    Sep 2004
    Inlägg
    97
    Respekt
    20
    Ingen som har nån lösning såhär långt?

Sida 1 av 4 123 ... SistaSista

Liknande diskussioner

  1. Super Paper Mario
    By Offe86 in forum Nintendo WII - Spelsnack
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2008-04-29, 04:00
  2. Mario Kart wii FriendCode
    By Grima in forum Nintendo WII - Allmänt
    Inlägg: 4
    Senaste inlägg: 2008-04-23, 20:02
  3. Super Mario Galaxy, läser inte...
    By Mitchi in forum Nintendo WII - Allmänt
    Inlägg: 27
    Senaste inlägg: 2007-12-08, 11:03
  4. super paper mario????
    By shift in forum Nintendo WII - Allmänt
    Inlägg: 4
    Senaste inlägg: 2007-07-08, 20:11
  5. Chipp - Skillnad utan att öppna Wii
    By Poffen in forum Nintendo WII - Allmänt
    Inlägg: 8
    Senaste inlägg: 2007-04-23, 19:01

Tags for this Thread

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •