Sida 3 av 4 FörstaFörsta 1234 SistaSista
Visar resultat 61 till 90 av 111

Diskussion: New Super Mario Bros WII utan massa scrubbande å hexeditande å så.....

  1. #61
    Registrerade
    Jan 2007
    Inlägg
    32
    Respekt
    18
    Hur uppdaterar man FW till wiikey2 då? Gjorde inte min chippning själv men antar att man ska ha en skiva och isf, vart hittar man denna för nedladdning?

  2. #62
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Chiptillverkarens oficiella hemsida är ett hett tips
    http://www.wiikey.cn/en/

    Om det inte är ett piratchipp d.vs.
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  3. #63
    Registrerade
    Mar 2008
    Från
    Stockholm, Sweden, Sweden
    Inlägg
    320
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Pendragon Visa Inlägg
    Chiptillverkarens oficiella hemsida är ett hett tips
    http://www.wiikey.cn/en/

    Om det inte är ett piratchipp d.vs.
    men vaddå, finns det piratchip? aaa ha ha underbart, som att släppa en piratbootleg på ett bränt "orginal"....
    --------------------------
    Nintendo:
    "Vi vill nu tacka er trogna kunder som betalar våra löner genom att köpa våra konsoller och spel genom att ge er en käftsmäll, fler kommer framöver..."
    -----------------
    雙瞳 B-man i 1 och 0
    http://thepiratebay.org/torrent/6187...gamix_part_2.1

  4. #64
    Registrerade
    Jul 2006
    Inlägg
    10
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av bmansweden Visa Inlägg
    ååå sen brickar du ditt wii för att du en gång av 140 glömde nåt av de stegen.....

    nä detta suger, fixa en iso man bränner te disk å spelar sen e jag nöjd....
    inge massa fippel fippel å sen så å sen å i steg 4 ska man å sen...ja ni fattar....
    Fippel fippel säger du. Lägg ner 5 % av den tid du skriver massa "meningsfulla" PM istället på att följa den guide jag la upp så kan du spela NSMB istället för att sukta.
    För Er som vill spela så funkade det klockrent och tog ca 10 min, har för övrigt spelat låångt förbi bana 1.3 för den som haft det problemet.

  5. #65
    Registrerade
    Jun 2007
    Inlägg
    69
    Respekt
    17
    Jag har kört nu med min tjej till värld 3

    Jag har uppdateringen 4.1E på min PAL Wii med Wiikey1.
    Jag har inte gjort något förutom installerat HomebrewChannel med hjälp av bannerbomb och jag kör Gecko via SD kortet.
    Jag installerade med bannerbomb v2. Fast den är till för FW4.2. Jag körde med den och hade FW4.1 =) allt går superbra!
    Biji Kurd o Kurdistan!

  6. #66
    Registrerade
    Mar 2008
    Från
    Stockholm, Sweden, Sweden
    Inlägg
    320
    Respekt
    0
    Meine godt !
    Hittade en "enkel" lösning på problemet online...

    New Super Mario Bros. Wii kom nyligen ut och många får problem efter ca 5 minuter då det dyker upp ett felmeddelande. Följande guide kommer att installera bland annat Homebrew channel och apps. En av dom är Neogamma (som du kör istället för vanliga Disc Channel) och då ska inte felmeddelandet komma fram längre.

    Du behöver ett SD-kort

    A: INSTALLATION AV HOMEBREW CHANNEL

    A1) Formatera SD-kortet som FAT32 snabbformatering. ALLTING kommer att gå bort när du gör det, så gör en backup först!

    A2) Ladda ner denna fil: http://www.mediafire.com/?2yqyqottyjm Lösenordet till ALLA filer jag länkar är samma, dvs: www.wiihacks.com och packa upp och lägg in i ROTEN på minneskortet. Dessa filer ska in på minneskortet och såhär ser det ut:

    root:\apps
    root:\private
    root:\wad
    IOS38-64-v3610.wad
    boot.elf

    A3) Sätt igång Wii och gå ner till SD-kort symbolen nere till vänster. Välj JA på första frågan och sedan kommer en varningstext. men efter 30sek kan man trycka 1, gör det.

    A4) Nu kommer det fram 3 rader: Homebrew Channel, DVDx och BootMii. Installera alla 3. OBS! När du installerar BootMii väljer du Install as an IOS, INTE as boot2. Sedan startar du om Wii

    Efter detta rekommendaras det att göra en backup av NAND. Den är till så att du inte brickar ditt Wii och den kommer här: 2. BACK UP YOUR NAND (OPTIONAL)

    Making a NAND backup with Bootmii is highly recommended, it will recover your Wii from 99.9% of bricks.
    Use the same SD card you used to install Bootmii and make sure there is at least 530mb free on it.
    Bootmii is very fussy about what SD cards it uses, so avoid generic ones and try and use a Sandisk or similar.


    a) Put the SD card into the Wii, if you installed Bootmii as boot2 then it will load, if it is installed as an IOS go to the Homebrew Channel, press 'home' on your wiimote and select 'Launch Bootmii'.

    b) Use the power/reset/eject buttons to navigate the Bootmii menu and select the icon with the gears on it. If those buttons don't work then you will have to use a Gamecube controller.

    c) Now select the icon with a green arrow pointing from the chip to the SD card and follow the on screen instructions.

    D) In about 10 mins you will have a NAND backup, it is normal to have up to 80 bad blocks so don't worry if you get some.

    e) Put the SD card into PC and copy the NAND backup somewhere safe, you can now delete it from your card. If you installed Bootmii as boot2 then also copy the Bootmii folder to your PC and either delete or rename it, otherwise it will load every time you switch your Wii on.

    If ever you get bricked then copy the bootmii folder and NAND backup onto your card, do steps a) & b) again, using Preloader to get to HBC if necessary, then select the icon with the arrow going from the SD card to the chip. It is not recommended to restore your NAND if you have Bootmii installed as an IOS.

    B:BLI AV MED stub ios249

    Denna måste av någon anledning avinstalleras för att kunna installara en ios version

    B1) Ladda ner denna fil: http://www.mediafire.com/?5wgnmyy5wve Fungerar inte den kan du testa: http://www.mediafire.com/download.php?yky34qynemj ELLER http://www.mediafire.com/download.php?yzztenytjzm.

    B2) Formatera SD-kortet igen med samma inställningar. Det som fanns på minneskortet innan kan du spara på datorn. De enda filerna på minneskortet ska nu vara:
    root:\Wad\
    root:\bootmii\
    root:\startup.elf
    root:\boot.dol

    B3) Starta Wii och gå in på Homebrew Channel och tryck på HOME-knappen och välj Launch BootMii och vänta..

    B4) Nu ska WAD Manager starta

    B5) Välj Wii SD Card och tryck A för att fortsätta

    B6) Välj ios249 från WAD mappen och tryck A

    B7) Ändra till Uninstall Wad och tryck A

    B Klart!

    C: INSTALLERA cIOS MED HJÄLP AV cios38rev14

    C1) Ladda ner denna: http://www.mediafire.com/download.php?zzn2yy3mu1x ELLER http://www.mediafire.com/download.php?ogktjhtzndm

    C2) Formatera SD-kortet med samma inställningar, det du hade på minneskortet kan du ta bort.

    C3) Lägg in följande filer i Roten på minneskortet:
    root:\ios38-64-v3610.wad
    root:\bootmii\
    root:\startup.elf
    root:\boot.dol

    C4) Sätt in minneskortet i Wii och gå in på Homebrew Channel. Återigen trycker du på HOME och väljer Launch BootMii och väntar..

    C5) Nu borde cios38rev14 installer komma fram. Är det helt svart länge, testa trycka på HOME knappen.

    C6) Nu kan du välja olika ios att installera. Gå hela vägen till vänster tills det står "Do not reload IOS" och tryck A. (Fungerar det inte kan du testa 249, 250, 222, 223, 36, 37 tills någon fungerar.) Se till att starta om Wii sedan!

    C7)Om du har internet-uppkoppling så väljer du "network install" annars väljer du "SD-card" och trycker A.

    C Installera och allt ska vara klart. Va noga med att läsa texten som kommer, kan hända att de står ERROR någonstans högre upp i texten som kan vara svår att hitta. (Jag kom på det efter 50e gången)

    Nu borde du ha ios249rev14 installerad

    D: APPS OCH ANDRA PROGRAM

    D1) Den första filen ni laddade ner - Kopiera mapparna "apps" och "wad" och sätt in dom i ROTEN på minneskortet. Så låt endast dessa 2 mappar vara på minneskortet.

    De grejer du vill ladda via Homebrew Channel ska alltså finnas på minneskortet i mappen "apps". NeoGamma som redan finns där har jag problem med. Så du kan ladda ner denna version istället: http://www.megaupload.com/?d=DULQCEJQ Får du inte Neogamma att fungera alls beror det på att något gick fel med ios installationen. För ios måste vara installerat korrekt om neogamma ska fungera.

    D2) De filer jag länkade senast, dvs Neogamma ska alltså in på minneskortet, men innan du lägger in dom. Klipp ut mappen NeoGamma som finns i root:\apps och lägg den nånstans på datorn. Sedan lägger du in den mappen som jag länkade senast. då ska de se ut såhär:

    root:\apps\Neogamma och den mappen innehåller
    boot.dol
    boot.elf
    icon
    meta

    Sedan laddar du Neogamma via Homebrew Channel och tar Load Disc och du ska kunna spela utan att felmeddelandet dyker upp.



    ähhh jag väntar nog på en chipupgrade eller en version som funkar från bränd disc helt utan joxandet endå...
    --------------------------
    Nintendo:
    "Vi vill nu tacka er trogna kunder som betalar våra löner genom att köpa våra konsoller och spel genom att ge er en käftsmäll, fler kommer framöver..."
    -----------------
    雙瞳 B-man i 1 och 0
    http://thepiratebay.org/torrent/6187...gamix_part_2.1

  7. #67
    Registrerade
    Jun 2007
    Inlägg
    69
    Respekt
    17
    Det var mycket av det som jag inte gjorde alls faktist.
    Jag gjorde inget med någon WAD eller cios38rev14.
    Jag gjorde ingenting med systemfiler eller så att säga.
    Jag gjorde det minsta man kunde göra.

    Ska jag hjälpa dig?
    Vad har du för FW på din Wii?
    Biji Kurd o Kurdistan!

  8. #68
    Registrerade
    Jul 2007
    Från
    Östersund
    Inlägg
    546
    Respekt
    18
    Vill bara påpeka en sak med din guid den du har. I den vill dom att man INTE installerar BootMii som boot2..

    Detta ger dig bara möjligheten att restaurera NAND backupen OM ditt wii forfarande kan boota till loadern, till wii channel loaders. Annars är det helt kört (Om inte vissa andra program kan lura in dig i homebrewchannel...)

    Jag kör det i boot2, vilket gör att om jag sätter in sdkortet med nandbackupen så startar det upp INNAN man kommer till wiichannel. Den bootar direkt menyn för bootmii och ger mig möjligheten att göra restore även om jag har en full brick där det bara blir svart när jag startar...

    Detta ger ett högre skydd enligt mig...

    Men som vanligt läs på om vad ni vill göra och hur innan ni mixtrar...

    Bjerlk

  9. #69
    Registrerade
    Dec 2002
    Inlägg
    66
    Respekt
    22
    Nu går det ju att uppdatera Wiikey 2 har jag sett men ff ingen lösningen för gammalt Wiikey?

  10. #70
    Registrerade
    Jul 2007
    Från
    Östersund
    Inlägg
    546
    Respekt
    18
    Tja.. Varför uppgradera wiikey1 enligt tillverkarna när man har wiikey2 som alla kan köpa istället?

    Men kanske dom är snälla... igen... Dom ville ju inte ge galaxy support från början, men gjorde det sen ändock... Vi får vänta och se....

    Bjerlk

  11. #71
    Registrerade
    Dec 2009
    Inlägg
    8
    Respekt
    0
    Hejsan!
    Är ny här och märker att det finns folk med bra kompetens här inne
    Jo jag har ett Wii chippat med D2pro chippet, och jag får som alla andra problem att spela New super mario bros efter en 10minuter.
    Jag vill hellst inte hålla på med USB loader osv, för det känns lite riskfyllt om jag råkar göra något fel.
    Utan jag vill helst bara kunna köra spelet via dvd skiva som innan.
    Läste att man kan uppdatera sitt chipp och på så sett få det att fungera?
    Nu undrar jag finns/kommer det finnas någon sådan updatering till det chippet jag har?

    Skulle nu detta inte fungera så får jag väll lära mig det andra sättet helt enkelt.

    Tack på förhand!

  12. #72
    Registrerade
    Nov 2009
    Inlägg
    1
    Respekt
    0
    uppdatera mitt wiikey 2 igår, och nu funkar nsmb perfekt

  13. #73
    Registrerade
    Dec 2009
    Inlägg
    8
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av efraim Visa Inlägg
    uppdatera mitt wiikey 2 igår, och nu funkar nsmb perfekt
    Är det samma som jag har mitt heter vad jag vet "D2pro"?
    Vad hittar man ny mjukvara till mitt chip?

  14. #74
    Registrerade
    Jun 2007
    Inlägg
    69
    Respekt
    17

    Här har jag samlat färdigt för er som vill köra via skiva.

    Här ska jag försöka göra det så enkelt som det går

    Saker du behöver ha:
    *Spelet på skiva.
    * Ett tomt SD kort.


    1. Ladda ner den HÄR mappen som jag samlat.

    2. Lägg filerna som finns i "Ditt SD kort" i rooten av ditt SD kort.
    3. Stoppa in SD kortet i Wii antingen när den är avstängd eller redan igång.
    4. Välj SD iconen i början där alla dina Channels visas.
    5. Nu börjar installationen, du kommer nu att installera HomeBrewChanneln via det här.
    När det är klart med väntan så kommer
    1. Warning meddelande tryck på knapp (1).
    2. välj då install homebrewchannel med styrkorset och tryck (A).
    3. välj yes.

    Klart nu.
    Dags att starta spelet med skiva nu.

    Lägg in din skiva i wii konsolen och välj nu din nya Channel, HomeBrew Channel som syns i starten.
    Välj nu Gecko ödlan som syns där och gå till settings och välj att starta med cheats ON.
    Sedan väljer du Load game/Disc och Vuwala! då ska allt fungera.

    Du har nu gjort det minsta som krävs för att få igång det.

    Det här ska funka med 4.2 tydligen för jag använder i det här bannerbomb v2 men det funka superfint för mig som har FW 4.1E med Wiikey1.
    Biji Kurd o Kurdistan!

  15. #75
    Registrerade
    Dec 2009
    Inlägg
    8
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av tigersaid86 Visa Inlägg
    Här ska jag försöka göra det så enkelt som det går

    Saker du behöver ha:
    *Spelet på skiva.
    * Ett tomt SD kort.


    1. Ladda ner den HÄR mappen som jag samlat.

    2. Lägg filerna som finns i "Ditt SD kort" i rooten av ditt SD kort.
    3. Stoppa in SD kortet i Wii antingen när den är avstängd eller redan igång.
    4. Välj SD iconen i början där alla dina Channels visas.
    5. Nu börjar installationen, du kommer nu att installera HomeBrewChanneln via det här.
    När det är klart med väntan så kommer
    1. Warning meddelande tryck på knapp (1).
    2. välj då install homebrewchannel med styrkorset och tryck (A).
    3. välj yes.

    Klart nu.
    Dags att starta spelet med skiva nu.

    Lägg in din skiva i wii konsolen och välj nu din nya Channel, HomeBrew Channel som syns i starten.
    Välj nu Gecko ödlan som syns där och gå till settings och välj att starta med cheats ON.
    Sedan väljer du Load game/Disc och Vuwala! då ska allt fungera.

    Du har nu gjort det minsta som krävs för att få igång det.

    Det här ska funka med 4.2 tydligen för jag använder i det här bannerbomb v2 men det funka superfint för mig som har FW 4.1E med Wiikey1.

    Fasen vilken bra guide!
    En liten fråga, hur stort måste minneskortet vara?
    Jag har ett på 1gig det räcker eller?

    När man installerar allt detta, hur kommer då det se ut när man skall starta andra spel som man inte behöver göra denna procedur med?

  16. #76
    Registrerade
    Dec 2009
    Inlägg
    14
    Respekt
    0

    New super mario

    Ta ner den nya uppdateringen till din chippning, jaghar wiikey 2 o har gjort det o de funkar strålande...

  17. #77
    Registrerade
    Jun 2007
    Inlägg
    69
    Respekt
    17
    Citat Original inlägg av muffen Visa Inlägg
    Fasen vilken bra guide!
    En liten fråga, hur stort måste minneskortet vara?
    Jag har ett på 1gig det räcker eller?

    När man installerar allt detta, hur kommer då det se ut när man skall starta andra spel som man inte behöver göra denna procedur med?
    Som vanligt. Bara stoppa in skivan och välja spelet direkt i Channeln.
    Men denna skal startas via Home brew Channeln Gecko.
    Biji Kurd o Kurdistan!

  18. #78
    Registrerade
    Dec 2009
    Inlägg
    8
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av svammel Visa Inlägg
    Ta ner den nya uppdateringen till din chippning, jaghar wiikey 2 o har gjort det o de funkar strålande...
    Det hade jag gärna gjort, men vet inte om det har kommit någon ny till mitt än?
    D2pro?

  19. #79
    Registrerade
    Dec 2009
    Inlägg
    8
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av tigersaid86 Visa Inlägg
    Som vanligt. Bara stoppa in skivan och välja spelet direkt i Channeln.
    Men denna skal startas via Home brew Channeln Gecko.
    Okay,det verkar inte så svårt alltså.
    Jag spelade ju spelet innan och fick då updatera så jag sitter med den senaste mjukvaran på Wiiet, det spelar ingen roll eller?
    Om något skulle gå fel när jag gör denna guiden vad är det absolut värsta som kan hända?
    Vilken version på själva spelet skall jag använda?
    Eller går det med alla?

  20. #80
    Registrerade
    Jun 2009
    Inlägg
    8
    Respekt
    0
    Hoppas det funkar nu, firmware uppdaterad, gick grymt enkelt.
    Dock med dom "nya" Verbatim DVD-R skivorna (med vit ovansida för att trycka på) gick det inte alls!
    Allt annat funkade som förr med ny firmware.

    ...blir att jaga silver DVD-R i morgon i julrushen!
    ( Undras om man för gå före i kön om man åberopar "krisläge"? ;-) )

  21. #81
    Registrerade
    Dec 2009
    Inlägg
    8
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Jompe71 Visa Inlägg
    Hoppas det funkar nu, firmware uppdaterad, gick grymt enkelt.
    Dock med dom "nya" Verbatim DVD-R skivorna (med vit ovansida för att trycka på) gick det inte alls!
    Allt annat funkade som förr med ny firmware.

    ...blir att jaga silver DVD-R i morgon i julrushen!
    ( Undras om man för gå före i kön om man åberopar "krisläge"? ;-) )
    Vilket Chip sitter du på?

  22. #82
    Registrerade
    Jun 2009
    Inlägg
    8
    Respekt
    0
    Wiikey 2 ( Spelet startade inte ens, så jag kan varken dementera eller bekräfta chip fw. Därav att jag "skyller" på DVD skivan )

  23. #83
    Registrerade
    Nov 2002
    Inlägg
    142
    Respekt
    22
    Nu har jag kopierat spelet in på HDD. Vad ska jag göra för att få det att fungera med både skiva och USB Loader GX? Jag har Wiikey1 1.9S och 3.4E.

  24. #84
    Registrerade
    Jun 2007
    Inlägg
    69
    Respekt
    17
    Citat Original inlägg av muffen Visa Inlägg
    Okay,det verkar inte så svårt alltså.
    Jag spelade ju spelet innan och fick då updatera så jag sitter med den senaste mjukvaran på Wiiet, det spelar ingen roll eller?
    Om något skulle gå fel när jag gör denna guiden vad är det absolut värsta som kan hända?
    Vilken version på själva spelet skall jag använda?
    Eller går det med alla?

    Jag fick också uppdatera mitt Wii när jag skulle köra NSMB första gången.
    Jag uppdaterade den körde och sedan gick det inte köra mer än bana ett på värld ett (1-1).

    Men då gjorde det här som jag skrev innan, samlade och gjorde så lite som möjligt piller med min wii. Vill inte ändra något i den mer än vad som behövs.
    Det värsta skulle vara med just det här att det fastnar till tack vare ditt SD kort och du måste starta om ditt Wii, det hände mig 1gång men jag bytte SD kort då funka det fint.

    Ett SD kort på 1gb skulle funka fint med det här, förmodlingen även ett kort på 512mb.
    Filerna är totalt 1.9mb.

    Kör med New_Super_Mario_Bros_Wii_PAL_Wii-BAHAMUT versionen.
    Ingen som är pillad på alltså.
    Vilken FW har du på ditt wii då? 4.1E eller 4.2E?
    Jag fick 4.1E av NSMB.
    Jag trode jag fick senaste 4.2E, så allt det här funkar även till 4.1E så som 4.2E dom här filerna jag la upp.


    Länken är bruten eller slutkörd så här är en ny DL länk till den --> KLICKME

    Mitt Wii --> 4.1E, Wiikey1 - 1.9s, Homebrewchannel
    Biji Kurd o Kurdistan!

  25. #85
    Registrerade
    Dec 2009
    Inlägg
    8
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av tigersaid86 Visa Inlägg
    Jag fick också uppdatera mitt Wii när jag skulle köra NSMB första gången.
    Jag uppdaterade den körde och sedan gick det inte köra mer än bana ett på värld ett (1-1).

    Men då gjorde det här som jag skrev innan, samlade och gjorde så lite som möjligt piller med min wii. Vill inte ändra något i den mer än vad som behövs.
    Det värsta skulle vara med just det här att det fastnar till tack vare ditt SD kort och du måste starta om ditt Wii, det hände mig 1gång men jag bytte SD kort då funka det fint.

    Ett SD kort på 1gb skulle funka fint med det här, förmodlingen även ett kort på 512mb.
    Filerna är totalt 1.9mb.

    Kör med New_Super_Mario_Bros_Wii_PAL_Wii-BAHAMUT versionen.
    Ingen som är pillad på alltså.
    Vilken FW har du på ditt wii då? 4.1E eller 4.2E?
    Jag fick 4.1E av NSMB.
    Jag trode jag fick senaste 4.2E, så allt det här funkar även till 4.1E så som 4.2E dom här filerna jag la upp.


    Länken är bruten eller slutkörd så här är en ny DL länk till den --> KLICKME

    Mitt Wii --> 4.1E, Wiikey1 - 1.9s, Homebrewchannel
    Det låter ju lovande, så det inte blir en massa skit om man skulle faila.
    Jag har sparat ner din fil, hur ser jag vilken version jag har på Wii:et?
    Jag laddar ner din version av NSMB så allt skall vara samma.

    Jag har alltså ett annat chip än dig, men det skall inte spela någon roll va?

    Himmla skysst att du ställer upp med denna suport

  26. #86
    Registrerade
    Jun 2007
    Inlägg
    69
    Respekt
    17
    Citat Original inlägg av muffen Visa Inlägg
    Det låter ju lovande, så det inte blir en massa skit om man skulle faila.
    Jag har sparat ner din fil, hur ser jag vilken version jag har på Wii:et?
    Jag laddar ner din version av NSMB så allt skall vara samma.

    Jag har alltså ett annat chip än dig, men det skall inte spela någon roll va?

    Himmla skysst att du ställer upp med denna suport

    För att se vilken "version" du har gå till system menyn och högst upp i högra hörnet av din skärm så ser du någon siffra med ett E i slutet som "4.1E".
    Chipet spelar ingen roll.
    Biji Kurd o Kurdistan!

  27. #87
    Registrerade
    Dec 2002
    Inlägg
    66
    Respekt
    22
    Citat Original inlägg av tigersaid86 Visa Inlägg
    Här ska jag försöka göra det så enkelt som det går

    Saker du behöver ha:
    *Spelet på skiva.
    * Ett tomt SD kort.


    1. Ladda ner den HÄR mappen som jag samlat.

    2. Lägg filerna som finns i "Ditt SD kort" i rooten av ditt SD kort.
    3. Stoppa in SD kortet i Wii antingen när den är avstängd eller redan igång.
    4. Välj SD iconen i början där alla dina Channels visas.
    5. Nu börjar installationen, du kommer nu att installera HomeBrewChanneln via det här.
    När det är klart med väntan så kommer
    1. Warning meddelande tryck på knapp (1).
    2. välj då install homebrewchannel med styrkorset och tryck (A).
    3. välj yes.

    Klart nu.
    Dags att starta spelet med skiva nu.

    Lägg in din skiva i wii konsolen och välj nu din nya Channel, HomeBrew Channel som syns i starten.
    Välj nu Gecko ödlan som syns där och gå till settings och välj att starta med cheats ON.
    Sedan väljer du Load game/Disc och Vuwala! då ska allt fungera.

    Du har nu gjort det minsta som krävs för att få igång det.

    Det här ska funka med 4.2 tydligen för jag använder i det här bannerbomb v2 men det funka superfint för mig som har FW 4.1E med Wiikey1.
    Riktigt bra funkade detta för mig! Tack!

    En fråga bara. Jag inser ju att jag kunde installerat DVDX-player också och bootmii men hur går jag till väga för att installera det nu? För nu kommer ju "vanliga" wii-menyn upp när jag bootar.

  28. #88
    Registrerade
    Dec 2002
    Inlägg
    66
    Respekt
    22
    Kom ju på en fråga till. När skivan ligger i så vill den ju uppdatera. Är det safe att göra det? Blir det 4.2 då?

  29. #89
    Registrerade
    Mar 2008
    Från
    Stockholm, Sweden, Sweden
    Inlägg
    320
    Respekt
    0

    Men för oss som inte är värsta smarta hackarna då....


    Men för oss som inte är värsta smarta hackarna med 17 extrakort som ligger och skräpar, finns det ingen dvd-r med spelet på som man "lånar" från internet, bränner ut, stoppar i konsollen och spelar???

    shit leka rysk hacker för att kunna spela går ju tokigt mye bort
    --------------------------
    Nintendo:
    "Vi vill nu tacka er trogna kunder som betalar våra löner genom att köpa våra konsoller och spel genom att ge er en käftsmäll, fler kommer framöver..."
    -----------------
    雙瞳 B-man i 1 och 0
    http://thepiratebay.org/torrent/6187...gamix_part_2.1

  30. #90
    Registrerade
    Jun 2007
    Inlägg
    69
    Respekt
    17
    Citat Original inlägg av thejonas Visa Inlägg
    Riktigt bra funkade detta för mig! Tack!

    En fråga bara. Jag inser ju att jag kunde installerat DVDX-player också och bootmii men hur går jag till väga för att installera det nu? För nu kommer ju "vanliga" wii-menyn upp när jag bootar.

    Har du provat trycka på SD kort ikonen i wii-menyn?
    Jag uppdaterade mitt wii med NSMB innan och det funka, det ska inte vara annorlunda om du uppdaterar efteråt, det är ju bara en channel som du installerat.


    Var det svårt att göra det här föresten?
    förklara för bmansweden att det inte var det isåfall, allt är fixat förutom att klicka sig fram 2-3 ggr.
    Hoppas han får till det med.
    Biji Kurd o Kurdistan!

Sida 3 av 4 FörstaFörsta 1234 SistaSista

Liknande diskussioner

  1. Super Paper Mario
    By Offe86 in forum Nintendo WII - Spelsnack
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2008-04-29, 04:00
  2. Mario Kart wii FriendCode
    By Grima in forum Nintendo WII - Allmänt
    Inlägg: 4
    Senaste inlägg: 2008-04-23, 20:02
  3. Super Mario Galaxy, läser inte...
    By Mitchi in forum Nintendo WII - Allmänt
    Inlägg: 27
    Senaste inlägg: 2007-12-08, 11:03
  4. super paper mario????
    By shift in forum Nintendo WII - Allmänt
    Inlägg: 4
    Senaste inlägg: 2007-07-08, 20:11
  5. Chipp - Skillnad utan att öppna Wii
    By Poffen in forum Nintendo WII - Allmänt
    Inlägg: 8
    Senaste inlägg: 2007-04-23, 19:01

Tags for this Thread

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •