Visar resultat 1 till 9 av 9

Diskussion: Se regioner

  1. #1
    Registrerade
    Sep 2008
    Inlägg
    133
    Respekt
    16

    Question Se regioner

    Har en fråga använder mig av wii brickblocker då kollar jag alltid spelen från vilken region de e ifrån, men nu när nya uppdateringen kom 4.2 eller vad den heter ( finns me på nya mario) då blir ju konsollen regionsskyddad till pal, och då känner jag att jag vill kolla alla mina spel innan och se hur många av dem som inte är pal för att se om det är värt det.

    så nu e min fråga.

    Jag kan kolla region me brickblocker när de ligger som en iso på hdd, men kan inte kolla region me wii brickblocker när man ska kolla skivan i efterhand, finns det nått sätt att se det lite snabbt på datorn utan att behöva dra tillbaka spelet från skivan till hdd.

    skit jobbigt formulerat / =)

    Hoppas på nå bra svar / F

  2. #2
    Registrerade
    Jan 2004
    Inlägg
    12
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av whityoustone Visa Inlägg
    Har en fråga använder mig av wii brickblocker då kollar jag alltid spelen från vilken region de e ifrån, men nu när nya uppdateringen kom 4.2 eller vad den heter ( finns me på nya mario) då blir ju konsollen regionsskyddad till pal, och då känner jag att jag vill kolla alla mina spel innan och se hur många av dem som inte är pal för att se om det är värt det.

    så nu e min fråga.

    Jag kan kolla region me brickblocker när de ligger som en iso på hdd, men kan inte kolla region me wii brickblocker när man ska kolla skivan i efterhand, finns det nått sätt att se det lite snabbt på datorn utan att behöva dra tillbaka spelet från skivan till hdd.

    skit jobbigt formulerat / =)

    Hoppas på nå bra svar / F
    Jag har skrivit en hel del i forumet om detta, men ingen på PSXcare har kommit med något svar eller nån möjlig lösning, jag har kollat ofta på wiikey.cn efter uppdatering och mejlat dom men inte fått svar om någon uppdatering.

    antingen så märker du ju att spelet inte funkar på befintliga skivor, eller så får du göra som jag, när du gör en backup, skriv på skivan direkt om det är PAL eller USA tex.

    och det märktes direkt vilka spel som var pal eller usa när 4.2e kom.

    måste faktiskt säga att när ett företag som PSXcare lever på att sälja chip till enheter, och när en sådan här sak inträffar som slår ut regionsfriheten på deras "bestseller" wii chip, så borde det göras en notis om det någon stans, och även läsa och speciellt SVARA på sånna här inlägg och varna för nya 4.2e firmwaren,

    jag köpte mitt wii för ca 1 månad sen på PSXcare, och hade några backuper, alla funkade utom ett, som felet kunde lösas genom en firmware uppdatering. vilket vart 4.2e, just det spelet som inte funkade kom igång, men istället så slutade hälften av alla backuper att funka pga USA regions blocken.

    som jag läst så fanns denna uppdatering redan när jag köpte mitt wii.
    så jag måste säga att det är lite dåligt att ingen varnade för att uppdatera till 4.2 och speciellt inte skrivit om det på forum eller varnat i annonsen.
    som det är nu kan jag inte spela regionsfritt på mitt nyinköpta wii som annonsen utlovar!! vore ju otroligt trevligt om någon ansvarig kunde ge feedback på detta.

    letade info innan jag uppdaterade för att lösa problemet med spelet som inte funka och då sökte info om det fanns en anledning att INTE uppdatera, men inga varningar nånstans, så jag uppdaterade.

    hur gör jag nu för att spela mina USA spel?
    Last edited by frodrick; 2009-11-13 at 09:21.

  3. #3
    Registrerade
    Sep 2008
    Inlägg
    133
    Respekt
    16
    Jag måste säga att jag tycker psxcare gör ett bra jobb att försörja mig med information, och alla på forumet för den delen.

    A visst e det knepigt att vara ovetande=) vi kan kanske kan slå våra huvuden ihop och försöka spåna lite, ska googla lite nu.

    hörs

  4. #4
    Registrerade
    Jan 2004
    Inlägg
    12
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av whityoustone Visa Inlägg
    Jag måste säga att jag tycker psxcare gör ett bra jobb att försörja mig med information, och alla på forumet för den delen.

    A visst e det knepigt att vara ovetande=) vi kan kanske kan slå våra huvuden ihop och försöka spåna lite, ska googla lite nu.

    hörs
    jo dom gör ett bra jobb, men jag kan inte se några svar alls, inte ens ett "vi hade inte en aning om det" eller whatever, om man har ett SK SUPPORT forum, så bör man läsa och evtuellt svara på sånna här saker, typ att dom kollar på saken, eventuellt skriva posts för att varna om att uppdatera etc.
    jobbar själv som support så jag vet hur viktigt det är för kunder att få veta status på saker och ting.

    men visst, jag skulle vara mycket intresserad av att jobba på ett ställe som PSXcare, men dom måste även ha koll på ett forum om det kallas SUPPORT forum.
    jag väntar mig en wiikey2 uppdatering för att lösa detta om man inte vill ha massa program för att starta spelen vill säga.

  5. #5
    Registrerade
    Sep 2008
    Inlägg
    133
    Respekt
    16
    när kom det en wiikey uppdatering senast ?

    jag trode forumet var till för alla, tror inte dealen va att de skulle anställa 2 st som sitter och googlar och svarar på frågor =)

  6. #6
    Registrerade
    Jan 2004
    Inlägg
    12
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av whityoustone Visa Inlägg
    när kom det en wiikey uppdatering senast ?

    jag trode forumet var till för alla, tror inte dealen va att de skulle anställa 2 st som sitter och googlar och svarar på frågor =)
    inte sitter heltid, men dom som jobbar med såna här saker lär ju vara medvetna om att tex senaste firmware sabbar tex, sånt kommer genom att man jobbar med sånt =)

  7. #7
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Information om att system update 3.30 (eller någonstans däromkring) strular till det med regionsfriheten skrev vi om i forumet när det var aktuellt för något år sedan...

    Sedan dess har det på olika sätt gått att nergradera sin wii och installera custom wads och/eller allt vad det heter för att få regionsfrihet att fungera på olika sätt.

    Exakt vad som gäller ändras med i princip varje uppdatering, och forummedlemmarnas gemensamma koll och intresse för detta kan vi knappast mäta oss med, vi har fullt upp att chippa och reparera.

    Tyckte jag hörde någon prata om att homebrewchannel och gecko-nånting gjorde att man kunde köra importspel fram till alldeles nyligen då ännu en ny systemversion stoppade det igen.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  8. #8
    Registrerade
    Sep 2008
    Inlägg
    133
    Respekt
    16
    okiii där ser man hansi, blev dock inte klockare =) har cp skada när det gäller wii

  9. #9
    Registrerade
    Mar 2007
    Från
    Katrineholm
    Inlägg
    451
    Respekt
    18
    Av egen erfarenhet så vet jag att det aldrig skadar att vänta lite med att uppdatera någonting, vad det än är, speciellt när ingen information finns att tillgå. Nu är det trots allt så att chip, custom bios eller whatever inte är mainstream, tro det eller ej! :) Sen är det som bekant inte det minsta omtyckt av konsol-tillverkaren, vilket gör det hela till en ganska otrevlig upplevelse om man inte aktar sig. Personligen har jag bara använt mig av PAL-backups eftersom NTSC's motsvarighet har haft kända problem sedan dag 1. Ta förresten en titt på WiiKey's officiella hemsida för uppdateringar till deras olika chip, där är det rätt dött.. Jag har själv den äldre varianten av WiiKey så jag vet att filer har funnits förr, varför de har tagit bort allt är en bra fråga...
    Last edited by prodge64; 2009-11-16 at 08:13.

Liknande diskussioner

  1. PSP och regioner
    By Micke? in forum PSP - Playstation Portable
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2008-11-28, 15:35
  2. DC2key, regioner?
    By Guv in forum Nintendo WII - D2CKEY
    Inlägg: 4
    Senaste inlägg: 2008-02-18, 23:59
  3. Ang PAL 360 & Xbox 1 regioner.
    By brownstone in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2007-10-20, 18:41
  4. DMS4 Lite, V3 (GH-007), startar ej backuper eller andra regioner
    By dec_alpha in forum DMS3, DMS4 lite, DMS4 PRO
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2004-11-27, 05:07
  5. Aladin och DVD regioner
    By Maxmårten in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2003-11-19, 08:52

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •