Visar resultat 1 till 27 av 27

Diskussion: Köp av bannad 360?

Registrerade
    Nov 2004
    Respekt
    21

Köp av bannad 360?

Tja!

Efter senaste vågen av bannad konsoler, reas det ut många konsoler på t.ex. *******. Jag, själv är inte ett dugg intresserad av online-spel utan bara möjligheten att bränna backup och spela singleplayer.

Då är frågan, vilka alternativ är borta i och med en bannad konsol (förutom online och garanti)? Hårddisken kan inte användas till att installera spel? Kan man uppdatera systemet alls? Behöver spel uppdateringar osv?

Aldrig ägt en xbox 360, så därav många noobie-frågor, hoppas ni har överseende.
    PS2 DMS4 PRO
    Wii D2CKey BOOT2 CFG USBloader + Seagate Freeagent GO 500GB (extern hdd)
    PS3 FAT 40GB (500GB) KMEAW CFW3.55 + Seagate Freeagent GOFLEX 500GB (extern hdd)
    PS3 Slim 160GB original
    NDS Lite M3 Real 8GB

Registrerade
    May 2009
    Från
    vimmerby, småland
    Respekt
    16
    vad jag har förstått de som så kan man inte installera spel på hdd:n, man kan inte uppdatera xboxen o inte heller spel. man kommer inte åt live överhuvudtaget. spel brukar behöva uppdateringar, tex när man flashat sitt xbox. då brukar den vilja ha lite uppdatering till spel. men jag är osäker då jag sj inte är bannad, va jag vet.

Registrerade
    Nov 2004
    Respekt
    21
    OK, så då är konsolen värdelös om det kommer ett nytt spel som kräver en uppdatering från live framöver?
    PS2 DMS4 PRO
    PS3 FAT 40GB (500GB) KMEAW CFW3.55 + Seagate Freeagent GOFLEX 500GB (extern hdd)
    PS3 Slim 160GB original
    NDS Lite M3 Real 8GB

Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Respekt
    44
    Citat Original inlägg av Lillejan Visa Inlägg
    OK, så då är konsolen värdelös om det kommer ett nytt spel som kräver en uppdatering från live framöver?
    nej, om spelet kräver en uppdatering finns den ALLTID med på skivan, därav kan du uppgradera så, men du kommer behöva uppgradera din firmware för att kunna spela dessa (tills LT kommit ut, om nu den inte är låst som dom nuvarande är...)

det som försvinner i form av 360 funktioner är:

1. INGEN anslutning alls till LIVE
    2. INGA gameupdates (kräver live)
    3. kan INTE installera spel på Hårddisken
    4. dina profiler/gamesaves blir KORRUPTA enligt andra konsoller (dom blir låsta till den du sitter på nu)
    5. du kan INTE spela upp vilka filmer som helst längre (kräver optional media update som kräver att du laddar hem den från live vid varje update)
    6. du kan INTE använda Media Center

finns säkert fler funktioner jag missat som försvinner, men dessa är dom som jag kan komma på just nu som jag är 100% säker försvinner
    Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Registrerade
    Nov 2004
    Respekt
    21
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    nej, om spelet kräver en uppdatering finns den ALLTID med på skivan, därav kan du uppgradera så, men du kommer behöva uppgradera din firmware för att kunna spela dessa (tills LT kommit ut, om nu den inte är låst som dom nuvarande är...)
    Aha, men det låter ju bättre. Vilket firmware pratar du om? Maskinens firmware eller flash-firmware?

Och om spel kräver ett nyare firmware, finns det möjlighet att tanka hem den till usb-sticka och uppgradera maskinen på det sättet? LT?
    PS2 DMS4 PRO
    PS3 Slim 160GB original
    NDS Lite M3 Real 8GB

Registrerade
    Oct 2007
    Respekt
    26
    Citat Original inlägg av Lillejan Visa Inlägg
    Aha, men det låter ju bättre. Vilket firmware pratar du om? Maskinens firmware eller flash-firmware?

Och om spel kräver ett nyare firmware, finns det möjlighet att tanka hem den till usb-sticka och uppgradera maskinen på det sättet? LT?
    dvd:n firmware (maskin), uppgradera via usb, svar nej. plocka isär box för att flasha dvd, svar ja.

Registrerade
    Oct 2008
    Respekt
    17
    Jag är sugen på en box. På vilka sajter hittar man dem (förutom blo.cket och tr.adera då)? Någon här som vill sälja?
    Mvh Martin

Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Respekt
    44
    Citat Original inlägg av martin90 Visa Inlägg
    Jag är sugen på en box. På vilka sajter hittar man dem (förutom blo.cket och tr.adera då)? Någon här som vill sälja?
    Mvh Martin
    http://forum.psxcare.com/support/showthread.php?t=26983 kolla här annars är det köp/sälj siter som dom du tänkte på som gäller
    Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Registrerade
    Oct 2006
    Respekt
    0
    5. du kan INTE spela upp vilka filmer som helst längre (kräver optional media update som kräver att du laddar hem den från live vid varje update)
    Menar du att divx/xvid uppdateringen slutar fungera, så att man inte längre kan kolla filmer från USB-stickan?

Har letat efter svar på hur Xvid-uppspelningen drabbas av en ban men inte hittat något. Hur knasigt det än må låta så är min Xbox 360 en Xvid-spelare i första hand och spelkonsol i andra hand, så jag är rädd att förlora den funktionen

Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Respekt
    44
    ja, det är precis det jag menar, jag är dock osäker på om den försvinner direkt, däremot försvinner den om du skulle uppdatera dashboarden ngn gång...
    Google is your friend!

Registrerade
    Dec 2002
    Respekt
    23
    Den försvinner när du uppdaterat dashborden, från och med när (går det inte att installera spel på hdd`n?) kan göra det på min bannade box. Uppdaterade den just till 1.61 för att polarn vägrade sluta gnälla om modern 2. Kan ju bara säga att mer tur än mig kan du nog inte ha, var full som fan, gick inte att flasha i dos som jag alltid kört med. Men i JF funkade direkt, nöp en orig.bin från skrivbordet som likaväl kunde vart nånannans.
    Ibland har man rent bondflyt, inte lika lätt att fixa som när man chippade xbox1án å va så jäkla full att jag satte chippet upp å ner

btw, xbox1án rullar än i sovrummet!

Registrerade
    Nov 2007
    Respekt
    0

det som försvinner i form av 360 funktioner är:

1. INGEN anslutning alls till LIVE
    2. INGA gameupdates (kräver live)
    3. kan INTE installera spel på Hårddisken
    4. dina profiler/gamesaves blir KORRUPTA enligt andra konsoller (dom blir låsta till den du sitter på nu)
    6. du kan INTE använda Media Center

finns säkert fler funktioner jag missat som försvinner, men dessa är dom som jag kan komma på just nu som jag är 100% säker försvinner
    Nyss köpt en ny HDD för att kunna spela xbox1 spel på min 360, & upptäckt att jag blivit bannad.
    Installerat från skiva för att kunnaspela xbox 1 spel, men kan inte ta emot den kommande uppdateringen som behövs för att kunna spela.
    Finns det ett sätt att starta spelet?

Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Respekt
    44
    som jag skrev i mailet har jag ärligt talat ingen aning...
    Google is your friend!

Registrerade
    Jan 2009
    Respekt
    16
    Citat Original inlägg av TaxiTitan Visa Inlägg
    Nyss köpt en ny HDD för att kunna spela xbox1 spel på min 360, & upptäckt att jag blivit bannad.
    Installerat från skiva för att kunnaspela xbox 1 spel, men kan inte ta emot den kommande uppdateringen som behövs för att kunna spela.
    Finns det ett sätt att starta spelet?
    Du kan även ladda ner uppdateringen från Xbox.se, bränna den på skiva och uppdatera din box via den.

http://www.xbox.com/sv-SE/games/back...ibility.htm#CD
    Alla heter Glenn i Göteborg!

Registrerade
    Dec 2007
    Från
    Stockholm
    Respekt
    19
    Det verkar ju som MS kan detekta FW:P är nästan säker på det för många "kollar" sina spel före och efter bräning:P Hoppas Ixtreme LT bli o checkbar
    Why drink and drive or smoke and fly? When you can do both and die!
    ALLEWMODZ-CASE MODDING

Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Respekt
    44
    Citat Original inlägg av allewii Visa Inlägg
    Det verkar ju som MS kan detekta FW:P är nästan säker på det för många "kollar" sina spel före och efter bräning:P Hoppas Ixtreme LT bli o checkbar
    jag är rätt säker på att det är något i iXtreme 1.51 och senare som dom detektar, eller något med Wave 3 frammåt då dom som svarat på min enkät om ban i stora drag har kollat spelen med ABGX360 och/eller XDVDMulleter, ungefär 50:50 vad gäller före och före + efter bränning,

dom få som haft äldre mjukvara än 1.51 som blivit bannade har INTE kollat spelen med ABGX360 eller XDVDmulleter heller för den delen samt har dom flesta spelat före release
    Google is your friend!

Registrerade
    Oct 2004
    Respekt
    0
    Jag försöker köpa en bannad box med all kringutrustning för 500kr, det går relativt bra....har 2 st som varit beredda på att sälja den för 500kr, men dom har fått sista minuten bud som varit högre :P

Registrerade
    Oct 2008
    Respekt
    17
    Lyckades köpa en elite med hårddisk för 1200, kändes vettigt =)

Registrerade
    Dec 2007
    Från
    Stockholm
    Respekt
    19
    Citat Original inlägg av martin90 Visa Inlägg
    Lyckades köpa en elite med hårddisk för 1200, kändes vettigt =)
    bannad? annars om den inte var bannad var de bra pris
    ALLEWMODZ-CASE MODDING

Registrerade
    Oct 2008
    Respekt
    17
    Jaja självklart bannad eftersom jag skriver i denna tråd

Registrerade
    Oct 2007
    Respekt
    26
    rätt okej pris för en bannad elite också. nuförtiden kan man låsa upp hdd funktionen så då har man helt enkelt en fullt fungerande box, förutom live-delen.

Registrerade
    Dec 2007
    Från
    Stockholm
    Respekt
    19
    Citat Original inlägg av int21 Visa Inlägg
    rätt okej pris för en bannad elite också. nuförtiden kan man låsa upp hdd funktionen så då har man helt enkelt en fullt fungerande box, förutom live-delen.
    Ja det är bra pris, Men man har kunnat läsa ur NANDEN länge med infectus,Cygnos...
    ALLEWMODZ-CASE MODDING

Registrerade
    Oct 2007
    Respekt
    26
    Ja det är bra pris, Men man har kunnat läsa ur NANDEN länge med infectus,Cygnos...
    japp, och det har jag inte sagt något om heller. att man kan enabla hdd:n är faktiskt en nyhet som man inte vetat om innan.

Registrerade
    Dec 2007
    Från
    Stockholm
    Respekt
    19
    Citat Original inlägg av int21 Visa Inlägg
    japp, och det har jag inte sagt något om heller. att man kan enabla hdd:n är faktiskt en nyhet som man inte vetat om innan.
    sorry missförstånd blir lät så nu på natten
    ALLEWMODZ-CASE MODDING

Registrerade
    Oct 2004
    Respekt
    0
    Nu har ni som har en bannad xbox360 möjlighet att göra ett klipp. Jag kommer byta min obannade xtremeflashade xbox360 (med samsung läsare) mot en bannad xbox360 (helst hdmi) + 1000kr. (Köptes på PSXCARE för 4690kr 2007-10-01.

Den har aldrig använts på live och det är obruten förpackning på nätverkskabel samt headset.
    Last edited by ClasH; 2009-12-18 at 20:37.

Registrerade
    Nov 2007
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Ric Visa Inlägg
    Du kan även ladda ner uppdateringen från Xbox.se, bränna den på skiva och uppdatera din box via den.

http://www.xbox.com/sv-SE/games/back...ibility.htm#CD
    Efter att ha provat på en ny maskin samt googlat lite, vet jag nu att det inte funkar för nån att spela xbox1 spel, med 360 hårddiskar som kommer från hong kong.

Registrerade
    Oct 2007
    Respekt
    26
    Citat Original inlägg av TaxiTitan Visa Inlägg
    Efter att ha provat på en ny maskin samt googlat lite, vet jag nu att det inte funkar för nån att spela xbox1 spel, med 360 hårddiskar som kommer från hong kong.
    bra att du nämner det.

Liknande diskussioner

1. Xbox 360 köp? Vilken version?
    By Flaky in forum XBOX 360 - Allmänt
    Senaste inlägg: 2009-10-18, 16:31
  2. Media Center + Bannad 360
    By TXC in forum XBOX 360 - Allmänt
    Senaste inlägg: 2008-11-24, 13:24
  3. Flytta hd från bannad 360 till ny
    By _nobody_ in forum XBOX 360 - Allmänt
    Senaste inlägg: 2008-10-02, 12:25
  4. Bannad 360 hårddisk på ny obannad och oflashad 360 maskin?
    By Crisis Vision in forum XBOX 360 - Allmänt
    Senaste inlägg: 2008-07-02, 23:59
  5. funderar på köp av nytt 360
    By cornan in forum XBOX 360 - Allmänt
    Senaste inlägg: 2008-04-12, 16:57

Bookmarks

Behörigheter

• Du får inte starta nya diskussioner