du har troligen 1.6, sätt i Activate.iso och sedan dessa ^ så ska det gå bra
Activate.iso bränns UTAN layerbreak på en DVD+R DL skiva
du har troligen 1.6, sätt i Activate.iso och sedan dessa ^ så ska det gå bra
Activate.iso bränns UTAN layerbreak på en DVD+R DL skiva
Google is your friend!
Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)
Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare
Om du inte har provat Active.iso har du provat ladda ner Wave patcher & gör om spelen till wave3 samt kör senaste uppdateringen som finns här på 84mb?
http://www.***********/Guide-Manuell-...Dashboard.html
Fast bästa är att köpa spelet i butik!
Google is your friend!
Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)
jag hittade activate.iso på swizzys hemsida...... och nu kommer den riktiga frågan... ska jag bara bränna iso filen ellr hur ska jag göra?
Last edited by arpo; 2009-11-15 at 13:00.
du bränner den med IMGBurn på samma typ av skivor som 360 spelen, samma skivor... (1 skiva behövs, och bränns separat)
du väljer i settings att Layerbreaken ska vara optimalt uträknad, alltså INTE "User defined"
IMGBurn kommer fråga dig 2 gånger om du är säker, först om du vill bränna den på en så här stor (onödigt stor) skiva, sedan om du vill bränna den på ett lager eller dubbla lager
du ska svara JA på BÅDA...
när du väl har brännt skivan sätter du den i din konsoll, startar den, väntar i typ 30 sekunder, nu byter du skiva till spelet och bootar, så ska det fungera... (OBS: 30 sekunder kanske är lite överdrivet, men bättre att köra längre än nödvändigt och få det att faktiskt fungera än att köra för kort och det inte fungerar eller hur? )
detta får du göra varje gång du ska spela ett Wave 4 spel (eller ett spel som inte startar med din Firmware...)
Google is your friend!
okej Tack
left 4 dead funkar kanon. kör det nu med 1.6 och active iso skiva
om du läser det jag skrev ordentligt skrev jag att det är ENLIGT PROGRAMMETS INFO, 1.6 ska inte godkänna fulpatchningar... alltså borde inte den här fixen fungera för det
*edit:*
däremot kan man använda activate.iso om man har 1.6
Google is your friend!
ingen än som svarat om left 4 dead funkar med 1,61
Så jag frågar funkar spelet med 1,61
Mvh Peter
det finns folk på utländska forum etc. som säger att 1.61 bootar Wave 5 spel (Left 4 dead 2) UTAN activate.iso Left 4 dead bootar garanterat om du inte kan få det att boota UTAN activate.iso är det bara att du bränner activate.iso och kör med den så ska det fungera
Google is your friend!
Funkar med 1.61,testade nyss.
Bra att det funkar med 1,61 då kan man bränna ut och testa
klart den funkar..fast den inte går att verifiera med abgx360.
sj kör jag en bannad låda med lite-on läsare i med iX 1.6 men, jag MÅSTE använda mig av activate.ison som jag bara lägger i läsaren in me släden sen laddas skivan och det står PLAY DVD sen ut med skivan och in med spelet så vips så funkar det!
Samma gäller förövrigt MW2!
Google is your friend!
utan swizzy och int 21 skulle det var kaos här inne, undra hur många frågor dom här herrarna har svarat på, tusen tack för de ni gör, uppskattas av många av mina vänner inkl mig själv!
/ Pendragon
Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...
Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!
Håller med man får oftast bra svar här,fast man ibland ställer lite dumma frågor.
Som jag tex är inte så hej på detta men flashat 2 xbox 360 och kan jag det så kan alla
Tjaba
Man får alltid bra svar här!!! det vill jag tacka för jag vill också tacka Swizzy för hjälpen med activate.iso..... det funkade TACK!
Lirat left 4 dead 2, wave 5 med 1.61 utan problem.. halvdöd tråd, men sug åt er infon de som vill
Jag skulle lira Left 4 dead 2 igår. Men när jag stoppade i skivan så fick jag upp en ruta om att uppgradera nånting, vilket jag givetvis inte gjorde.
Hur får man liret att funka?
Kör abgx efc.
är väl dashboard uppg. så bara tryck ja
Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...
Jag fick exakt samma meddelande som daydreamer. Men frågan är om man vågar sig ut på live med boxen och uppdatera nu utan att bli bannad? Jag vill verkligen inte blad bannad eftersom jag nyss köpt en splitterny flashad box.
Tacksam för snabba svar eftersom spelet skall bli en julklapp!
Som Hansi skrev i inlägget innan... uppgradera bara från spel ni kan starta utan activate.iso. Det innebär även att ni inte bör gå ut på live och uppgradera...
Google is your friend!
Problemet här är väl då hur man uppdaterar från en skiva som inte kräver activate.iso eftersom det är just videopartitionen som ixtreme inte känner igen eftersom uppdateringen ligger där...
Det finns en Guide: Manuell Dashboard Installation för att uppdatera t.ex via USB minne eller bränd CD/DVD
Bookmarks