Sida 2 av 3 FörstaFörsta 123 SistaSista
Visar resultat 31 till 60 av 64

Diskussion: Wave 5

  1. #31
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    du har troligen 1.6, sätt i Activate.iso och sedan dessa ^ så ska det gå bra

    Activate.iso bränns UTAN layerbreak på en DVD+R DL skiva
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  2. #32
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    131
    Respekt
    17
    Citat Original inlägg av arpo Visa Inlägg
    jag har ixtreme 1.61 eller 1.6 ..... sen har jag tekken 6 o Bakugan på skivor... och de funkar inte... när jag försöker öppna den så öppnas den som en dvd film.... jag vet att det har någonting att göra med wave... kan man fixa det själv på något sätt???

    Om du inte har provat Active.iso har du provat ladda ner Wave patcher & gör om spelen till wave3 samt kör senaste uppdateringen som finns här på 84mb?
    http://www.***********/Guide-Manuell-...Dashboard.html

    Fast bästa är att köpa spelet i butik!

  3. #33
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av gnuttes Visa Inlägg
    Om du inte har provat Active.iso har du provat ladda ner Wave patcher & gör om spelen till wave3 samt kör senaste uppdateringen som finns här på 84mb?
    http://www.***********/Guide-Manuell-...Dashboard.html

    Fast bästa är att köpa spelet i butik!
    den där fixen fungerar INTE med iX 1.6 (enligt vad som står i programmets info etc.)
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  4. #34
    Registrerade
    Jan 2009
    Inlägg
    37
    Respekt
    16
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    den där fixen fungerar INTE med iX 1.6 (enligt vad som står i programmets info etc.)
    Men vart hittar jag allt??? kan jag bränna activate på en skiva som redan innehåller ett spel? och vad är activate bra för?

  5. #35
    Registrerade
    Jan 2009
    Inlägg
    37
    Respekt
    16
    jag hittade activate.iso på swizzys hemsida...... och nu kommer den riktiga frågan... ska jag bara bränna iso filen ellr hur ska jag göra?
    Last edited by arpo; 2009-11-15 at 12:00.

  6. #36
    Registrerade
    Jan 2009
    Inlägg
    37
    Respekt
    16
    Citat Original inlägg av gnuttes Visa Inlägg
    Om du inte har provat Active.iso har du provat ladda ner Wave patcher & gör om spelen till wave3 samt kör senaste uppdateringen som finns här på 84mb?
    http://www.***********/Guide-Manuell-...Dashboard.html

    Fast bästa är att köpa spelet i butik!
    Det enda jag har gjort är att lämna in konsollen till psxcare för flashoch uppdatering^^ annars har jag bara spelat på den :P Och du har rätt, det bästa är att köpa spelen^^

  7. #37
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av arpo Visa Inlägg
    jag hittade activate.iso på swizzys hemsida...... och nu kommer den riktiga frågan... ska jag bara bränna iso filen ellr hur ska jag göra?
    du bränner den med IMGBurn på samma typ av skivor som 360 spelen, samma skivor... (1 skiva behövs, och bränns separat)

    du väljer i settings att Layerbreaken ska vara optimalt uträknad, alltså INTE "User defined"

    IMGBurn kommer fråga dig 2 gånger om du är säker, först om du vill bränna den på en så här stor (onödigt stor) skiva, sedan om du vill bränna den på ett lager eller dubbla lager

    du ska svara JA på BÅDA...

    när du väl har brännt skivan sätter du den i din konsoll, startar den, väntar i typ 30 sekunder, nu byter du skiva till spelet och bootar, så ska det fungera... (OBS: 30 sekunder kanske är lite överdrivet, men bättre att köra längre än nödvändigt och få det att faktiskt fungera än att köra för kort och det inte fungerar eller hur? )

    detta får du göra varje gång du ska spela ett Wave 4 spel (eller ett spel som inte startar med din Firmware...)
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  8. #38
    Registrerade
    Jan 2009
    Inlägg
    37
    Respekt
    16
    okej Tack

  9. #39
    Registrerade
    Oct 2006
    Inlägg
    122
    Respekt
    18
    left 4 dead funkar kanon. kör det nu med 1.6 och active iso skiva

  10. #40
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    131
    Respekt
    17
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    den där fixen fungerar INTE med iX 1.6 (enligt vad som står i programmets info etc.)
    Skumt för den laddade jag ner & då funkade det att installera update, den på 78mb fungerade inte alls för mig att lägga in! Jag har 1,6 & liteon.

  11. #41
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    om du läser det jag skrev ordentligt skrev jag att det är ENLIGT PROGRAMMETS INFO, 1.6 ska inte godkänna fulpatchningar... alltså borde inte den här fixen fungera för det

    *edit:*
    däremot kan man använda activate.iso om man har 1.6
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  12. #42
    Registrerade
    May 2007
    Från
    Mariestad
    Inlägg
    146
    Respekt
    17
    ingen än som svarat om left 4 dead funkar med 1,61

    Så jag frågar funkar spelet med 1,61

    Mvh Peter

  13. #43
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    det finns folk på utländska forum etc. som säger att 1.61 bootar Wave 5 spel (Left 4 dead 2) UTAN activate.iso Left 4 dead bootar garanterat om du inte kan få det att boota UTAN activate.iso är det bara att du bränner activate.iso och kör med den så ska det fungera
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  14. #44
    Registrerade
    Dec 2004
    Inlägg
    30
    Respekt
    20
    Funkar med 1.61,testade nyss.

  15. #45
    Registrerade
    May 2007
    Från
    Mariestad
    Inlägg
    146
    Respekt
    17
    Bra att det funkar med 1,61 då kan man bränna ut och testa

  16. #46
    Registrerade
    Apr 2007
    Inlägg
    19
    Respekt
    0

    ang left4dead 2

    klart den funkar..fast den inte går att verifiera med abgx360.
    sj kör jag en bannad låda med lite-on läsare i med iX 1.6 men, jag MÅSTE använda mig av activate.ison som jag bara lägger i läsaren in me släden sen laddas skivan och det står PLAY DVD sen ut med skivan och in med spelet så vips så funkar det!

    Samma gäller förövrigt MW2!



  17. #47
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Micke78 Visa Inlägg
    klart den funkar..fast den inte går att verifiera med abgx360.
    sj kör jag en bannad låda med lite-on läsare i med iX 1.6 men, jag MÅSTE använda mig av activate.ison som jag bara lägger i läsaren in me släden sen laddas skivan och det står PLAY DVD sen ut med skivan och in med spelet så vips så funkar det!

    Samma gäller förövrigt MW2!


    MW2 fungerar i ABGX360, men man måste ha Wave 4 uppdateringen på sin dator först bara
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  18. #48
    Registrerade
    Nov 2008
    Inlägg
    36
    Respekt
    16
    utan swizzy och int 21 skulle det var kaos här inne, undra hur många frågor dom här herrarna har svarat på, tusen tack för de ni gör, uppskattas av många av mina vänner inkl mig själv!

  19. #49
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av T H C Matrix Visa Inlägg
    utan swizzy och int 21 skulle det var kaos här inne, undra hur många frågor dom här herrarna har svarat på, tusen tack för de ni gör, uppskattas av många av mina vänner inkl mig själv!
    det tackar man för. skoj när man kan hjälpa till.

  20. #50
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Citat Original inlägg av int21 Visa Inlägg
    det tackar man för. skoj när man kan hjälpa till.
    Vi har en rå men stjärtlig myspyskänsla här i vårt forum ibland
    Kan hända att några av oss gamla rävar tycker att folk bör leta i Faq o söka först men genererellt så får man hjälp av antingen oss eller andra underbara medlemmar lite senare ändå
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  21. #51
    Registrerade
    May 2007
    Från
    Mariestad
    Inlägg
    146
    Respekt
    17
    Håller med man får oftast bra svar här,fast man ibland ställer lite dumma frågor.

    Som jag tex är inte så hej på detta men flashat 2 xbox 360 och kan jag det så kan alla

    Tjaba

  22. #52
    Registrerade
    Jan 2009
    Inlägg
    37
    Respekt
    16
    Man får alltid bra svar här!!! det vill jag tacka för jag vill också tacka Swizzy för hjälpen med activate.iso..... det funkade TACK!

  23. #53
    Registrerade
    Mar 2007
    Inlägg
    13
    Respekt
    0
    Lirat left 4 dead 2, wave 5 med 1.61 utan problem.. halvdöd tråd, men sug åt er infon de som vill

  24. #54
    Registrerade
    Sep 2004
    Inlägg
    97
    Respekt
    20
    Jag skulle lira Left 4 dead 2 igår. Men när jag stoppade i skivan så fick jag upp en ruta om att uppgradera nånting, vilket jag givetvis inte gjorde.
    Hur får man liret att funka?
    Kör abgx efc.

  25. #55
    Registrerade
    Oct 2009
    Inlägg
    141
    Respekt
    15
    är väl dashboard uppg. så bara tryck ja

  26. #56
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Citat Original inlägg av daydreamer Visa Inlägg
    Jag skulle lira Left 4 dead 2 igår. Men när jag stoppade i skivan så fick jag upp en ruta om att uppgradera nånting, vilket jag givetvis inte gjorde.
    Hur får man liret att funka?
    Kör abgx efc.
    Om du startade spelet med activate.iso så kan du fastna i ett läge där du inte får klart uppgraderingen. Så uppdatera bara från spel du kan starta direkt utan activate.iso.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  27. #57
    Registrerade
    Dec 2009
    Inlägg
    10
    Respekt
    0
    Jag fick exakt samma meddelande som daydreamer. Men frågan är om man vågar sig ut på live med boxen och uppdatera nu utan att bli bannad? Jag vill verkligen inte blad bannad eftersom jag nyss köpt en splitterny flashad box.

    Tacksam för snabba svar eftersom spelet skall bli en julklapp!

  28. #58
    Registrerade
    Sep 2009
    Inlägg
    132
    Respekt
    15
    Som Hansi skrev i inlägget innan... uppgradera bara från spel ni kan starta utan activate.iso. Det innebär även att ni inte bör gå ut på live och uppgradera...

  29. #59
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av lix Visa Inlägg
    Jag fick exakt samma meddelande som daydreamer. Men frågan är om man vågar sig ut på live med boxen och uppdatera nu utan att bli bannad? Jag vill verkligen inte blad bannad eftersom jag nyss köpt en splitterny flashad box.

    Tacksam för snabba svar eftersom spelet skall bli en julklapp!
    går man ut på Xbox Live (ansluter i störst allmänhet...) blir man med 99% säkerhet bannad om man gör de med en modifierad 360, om man däremot har återställt sin 360 kan man ha tur att INTE bli bannad om man går in på live en snabbis för att uppdatera
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  30. #60
    dragonslayer Guest
    Problemet här är väl då hur man uppdaterar från en skiva som inte kräver activate.iso eftersom det är just videopartitionen som ixtreme inte känner igen eftersom uppdateringen ligger där...

    Det finns en Guide: Manuell Dashboard Installation för att uppdatera t.ex via USB minne eller bränd CD/DVD

Sida 2 av 3 FörstaFörsta 123 SistaSista

Liknande diskussioner

  1. wave 4
    By mrflim in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 228
    Senaste inlägg: 2009-12-30, 12:56
  2. Iextreme 1,41, kunna spela wave 4 spel
    By expert008 in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 14
    Senaste inlägg: 2009-11-14, 17:14
  3. wave 1 på liteon 1.51
    By whityoustone in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2009-10-24, 23:15
  4. Ixtreme 1.4 + Wave 3 + Wave 3 patch?
    By mgpublic in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 6
    Senaste inlägg: 2009-06-04, 18:32
  5. Lista över spel med third wave
    By Grimmy in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 8
    Senaste inlägg: 2009-03-24, 10:34

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •