Sida 3 av 5 FörstaFörsta 12345 SistaSista
Visar resultat 61 till 90 av 129

Diskussion: Definitivt svar på hårddiskfrågan

  1. #61
    Registrerade
    May 2008
    Inlägg
    369
    Respekt
    17
    Citat Original inlägg av psytroll Visa Inlägg
    och ja vi(PSXCARE) erbjuder denna tjänst för er som inte orkar pula själva för 500kr
    Inkl frakt?

  2. #62
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Citat Original inlägg av lejonel Visa Inlägg
    Inkl frakt?
    Postens avgifter tillkommer för frakt...
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  3. #63
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    26
    Citat Original inlägg av psytroll Visa Inlägg
    och ja vi(PSXCARE) erbjuder denna tjänst för er som inte orkar pula själva för 500kr
    nu blir det även smidigare för de med 256/512mb korten, då man kan dumpa det nödvändiga på en timme istället för 8/16 timmar. dvs 2-3 timmars arbete (2-3 dumpningar) på en sådan box istället för 2-3 dagar.

    http://forums.xbox-scene.com/index.php?showtopic=697940

    boby2pc released a new version of FindSecData, a tool to help you uncripple the HDD features on a banned Xbox 360 console.
    FindSecData will extract secdata.bin and filetable of NAND dump. It uses patch-latest secdata.bin method (not delete method).

    What's new/fixed (since v0.4):
    * added bypassing FF version records in filesystem (v0.41)
    * more accurate timestamp - used for visual purposes only (v0.41)
    * added parameter to show time part of timestamp in filetables (v0.42)
    * added support for large blocks (v0.5)
    * block rellocation support (v0.6)
    * now for 256MB and 512MB Jaspers is only needed dump of 0x600 blocks:
    nandpro lpt: -r256 raw.bin AE0 600
    or nandpro lpt: -r512 raw.bin AE0 600
    so only about 1h dumping (v0.6)
    * protection to use large block controller with small 24MB dump (v0.61)


    Official Site: n/a, by boby2pc on XBH
    Download: here

  4. #64
    Registrerade
    Mar 2005
    Från
    Göteborg, Sweden, Sweden
    Inlägg
    202
    Respekt
    20
    kalla mig retarderad, men handlar detta hacket om att rädda sina saves??

    jag alla viktigpettrar, jag HAR läst igenom hela tråden

  5. #65
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    26
    Citat Original inlägg av pimmen Visa Inlägg
    kalla mig retarderad, men handlar detta hacket om att rädda sina saves??

    jag alla viktigpettrar, jag HAR läst igenom hela tråden
    den handlar om både och.. började med saves och slutade i hur du fick tillbaka "installera till hdd"-funktionen.

  6. #66
    Registrerade
    Mar 2005
    Från
    Göteborg, Sweden, Sweden
    Inlägg
    202
    Respekt
    20
    så bra, för mina saves är i många fall det käraste jag har, efter alla mina andra prylar och tanten (i den ordningen)

  7. #67
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    44
    jag förstår att dom betyder mycket för dig, det gör dom för jätte många, eftersom man lägger ner så sjukt mycket tid, svett och tårar på att komma så långt som man oftast gör i spel som t.ex. RPG spel
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  8. #68
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    26
    jag lyckades faktiskt flytta lite savegames med framgång. saken är att jag laddade aldrig något savegame från den boxen som blev bannad, dock hade jag i hdd ett tag.

    kopplade iaf in ms transfer kit (antar sata kablar går lika bra) för att göra backup på den bannade boxens hdd med xplorer360. efter jag dumpat hela disken (räcker content katalogen) så var det bara att leta reda på rätt savegame, vilket jag inte har någon lätt lösning på, kanske finns men inget jag kollat närmare på. i content katalogen finner du fler kataloger och dessa är dina profiler, jag kollade den som var störst, för att hitta rätt ställe att börja på (alltså profilen jag spelar med).

    när jag vandrat in i den katalogen så använde sökfunktionen i total commander, sökte efter ("i alla filer") hex tecknen för titeln jag letade efter, i ett fall bioshock..

    efter varje bokstav ska 00 föras in.. så alltså bioshock blir 730068006F00 etc.. den fick några träffar, man trycker gå till fil och vips så är man rätt, backade två steg och kopierade rätt katalog i min profil till pc.



    pluggade in andra hdd med transfer kittet, körde xplorer360, vandrade in i min profil och släppte min bioshock katalog, klart.

    allt fungerade fint, men verkar som att vissa titlar är låsta till vissa hdd's.. det märks, detta sättet var rätt lätt men tar bara lite tid när man ska hitta rätt.



    hittade en lista som underlättar när ni letar rätt kataloger.

    http://360.kingla.com/?group=&sort=&type=#list
    Last edited by int21; 2009-12-02 at 16:59.

  9. #69
    Registrerade
    Nov 2009
    Inlägg
    5
    Respekt
    0
    Kunde inte vara utan live så köpte en ny xbox elite igår.
    Min gamla box är bannad, profilen har jag recovrat men vill nu ha över några av save filerna. Får jag bara över gta2, bf2 och fallout 3 savefilerna är jag nöjd.
    Har inte användt den bannade boxen sedan den blev bannad så save filerna borde vara intakta.
    Har skaffat transfer kit och kopplat gamla xbox hdd till lap topen men får bara "Could not find a FATX drive to open!" när jag försöker hitta något med Xplorer360...

    Fattar inte vad jag gör fel?
    Borde ju inte vara så svårt

  10. #70
    Registrerade
    Dec 2003
    Inlägg
    143
    Respekt
    21
    Citat Original inlägg av abxx Visa Inlägg
    Kunde inte vara utan live så köpte en ny xbox elite igår.
    Min gamla box är bannad, profilen har jag recovrat men vill nu ha över några av save filerna. Får jag bara över gta2, bf2 och fallout 3 savefilerna är jag nöjd.
    Har inte användt den bannade boxen sedan den blev bannad så save filerna borde vara intakta.
    Har skaffat transfer kit och kopplat gamla xbox hdd till lap topen men får bara "Could not find a FATX drive to open!" när jag försöker hitta något med Xplorer360...

    Fattar inte vad jag gör fel?
    Borde ju inte vara så svårt
    Kör du Vista eller Windows 7 måste du köra Xplorer360 som administratör. Högerklicka på .exe filen och välj "run as administrator" eller motsvarande för det språk du använder.

  11. #71
    Registrerade
    Nov 2009
    Inlägg
    5
    Respekt
    0
    Så enkelt, tackar.
    Nu kommer jag åt filerna.
    Blir nu bara att hitta rätt, fanns några att välja mellan såhär snabbt kollat.. :-/

  12. #72
    Registrerade
    Dec 2003
    Inlägg
    143
    Respekt
    21
    Det finns en sida som listar alla identifieringskoderna för alla spel. Kommer inte ihåg URL:en...

  13. #73
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    44
    Citat Original inlägg av superboss Visa Inlägg
    Det finns en sida som listar alla identifieringskoderna för alla spel. Kommer inte ihåg URL:en...
    tror det är denna du tänker på?: http://360.kingla.com/

    *edit:*

    fler länkar till andra sidor:

    http://cheatingnation.info/xbox360hddlocation

    http://www.se7ensins.com/forums/game...lder-list.html
    Last edited by Swizzy; 2009-12-12 at 23:11.
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  14. #74
    Registrerade
    Sep 2005
    Från
    Borås
    Inlägg
    316
    Respekt
    20
    Editerad. Felpost. Skapat ny tråd ist.

    http://forum.psxcare.com/support/showthread.php?t=37965

    Tack för svaret!
    Last edited by housepainter; 2009-12-14 at 18:13.

  15. #75
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    44
    det är troligtvis så att du råkat ut för dold traffik, det du behöver göra är att fixa så att din 360 INTE har anslutning till nätet alls, XLink KAI fungerar på så sätt att den använder datorn som "server" vilket betyder att all information går igenom datorn till Xboxen, så boxen behöver inte själv ha någon internet anslutning... ändra DNS så att dom är HELT fel... resten låter du vara, annars kommer den inte åt att kontakta din dator...

    ett annat tips är att helt blockera den via Routern... jag vet inte själv om det verkligen fungerar, men kan göra det... testa
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  16. #76
    Registrerade
    Dec 2009
    Inlägg
    5
    Respekt
    0
    Jag har letet lite överallt men inte riktigt lyckats hitta svar tänkte om någon här kanske satt inne på svaren.
    Min box blev bannad i den senaste vågen och har fått den skadliga koden, tänkte att jag skulle ge mig på att fixa NAND chippet i boxen. Kommer det gå att flytta HDDn mellan den bannade boxen som inte vet om att den är bannad och en obannad box helt utanvidare? Tänkte främst på saves och gamerscoren.....

    Sedan funderade jag på om hur min profil kommer tycka om att jag fixar NAND och sedan kör på samma box där det ligger saves som är flaggade? eller måste man använda con flagg remover på dem? Har bara spelat ett spel sedan banningen så jag kan faktist tänka mig att offra den saven bara för att allt ska vara smidigare.

    Hoppas ni förstår något av det jag skrivit och att det finns någon som kanske kan hjälpa mig...

  17. #77
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    44
    du kan flytta runt din Hårddisk precis som vanligt efter det ja, men ha INTE ngn nätverkskabel inkopplad i den bannade boxen... någonsin!

    vad gäller profilen kan du ladda hem den på nytt på din obannade konsoll, och köra med där istället, om några av dina saves blivit korrupta (låsta/flaggade) måste du låsa upp dessa igen med datorns hjälp...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  18. #78
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    26
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    du kan flytta runt din Hårddisk precis som vanligt efter det ja, men ha INTE ngn nätverkskabel inkopplad i den bannade boxen... någonsin!

    vad gäller profilen kan du ladda hem den på nytt på din obannade konsoll, och köra med där istället, om några av dina saves blivit korrupta (låsta/flaggade) måste du låsa upp dessa igen med datorns hjälp...
    sålänge han har uncripplat sin nand/hdd så kommer alla savegames fungera som förr, de ska fungera lika bra på den andra boxen.

  19. #79
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    44
    ok, så man behöver inte låsa upp dom då om dom blivit låsta int?
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  20. #80
    Registrerade
    Dec 2009
    Inlägg
    5
    Respekt
    0
    Ok, jag hade tänkt att fixa NAND någon dag i mellan dagarna... Men måste jag då använda en annan icke bannad box för att köra en recovery på min gamerprofile? Eller kommer den att funka i alla fall? Dvs funkar det att fixa NAND lira på och någon gång i framtiden flytta över HDDn till en annan box utan att allt skiter sig då så att säga...

    Tack för svaren förresten

  21. #81
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    26
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    ok, så man behöver inte låsa upp dom då om dom blivit låsta int?
    är int ehelt hundra men har för mig att de låses upp när du laddar dem på igen på den "upplåsta" konsolen.

  22. #82
    Registrerade
    Dec 2009
    Inlägg
    5
    Respekt
    0
    ok låter kanon, annars blir det väll ett problem att lösa då om det uppstår... Nu återstår det bara att fia lite komponenter, får smita förbi elektro labbet i plugget imorrn och hoppas att man kan låna lite grejjer.. =)

    Får se om jag orkar göra ett försök i helgen, hoppas på att det är 16mb nand i låddan bara så man slipper bli gråhårig. Hör av mig hur det går.

  23. #83
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    44
    Citat Original inlägg av ompa Visa Inlägg
    ok låter kanon, annars blir det väll ett problem att lösa då om det uppstår... Nu återstår det bara att fia lite komponenter, får smita förbi elektro labbet i plugget imorrn och hoppas att man kan låna lite grejjer.. =)

    Får se om jag orkar göra ett försök i helgen, hoppas på att det är 16mb nand i låddan bara så man slipper bli gråhårig. Hör av mig hur det går.
    256/512mb nand har du enbart på en Arcade med inbyggt minne
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  24. #84
    Registrerade
    Dec 2008
    Inlägg
    109
    Respekt
    16
    Skulle bara höra, ska köpa en Arcade, Jasper med iXtreme 1.6 av en privatperson som flashat själv, 1500. Den har inte haft i nätverkskabel efter flash. Hur var det nu, har inte hängt med, är det bara att formatera hårddisken på min bannade Elite och sätta i nya Arcaden och allt ska funka fint? För jag har spelat lite efter ban så jag antar sparfilerna är korrupta, men det bryr jag mig inte om. Kan göra en ny profil på den nya med om det är så, bryr mig inte om Gamerscore heller.

  25. #85
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    26
    Citat Original inlägg av AshTray Visa Inlägg
    Skulle bara höra, ska köpa en Arcade, Jasper med iXtreme 1.6 av en privatperson som flashat själv, 1500. Den har inte haft i nätverkskabel efter flash. Hur var det nu, har inte hängt med, är det bara att formatera hårddisken på min bannade Elite och sätta i nya Arcaden och allt ska funka fint? För jag har spelat lite efter ban så jag antar sparfilerna är korrupta, men det bryr jag mig inte om. Kan göra en ny profil på den nya med om det är så, bryr mig inte om Gamerscore heller.
    ja, du kan formatera och använda den i en annan konsol. du kan även föra över dina gamla sparfiler som du inte laddat (gjort korrupta) till din pc via tranfer-kit eller liknande för att sedan lägga in dem igen efter formateringen/recover gamertag på din nya obannade konsol.

  26. #86
    Registrerade
    Dec 2008
    Inlägg
    109
    Respekt
    16
    Tack!

  27. #87
    Registrerade
    Dec 2009
    Inlägg
    5
    Respekt
    0
    Nu funkar boxen som den ska igen (dvs går att installera till HDDn). Tog en hel del tålamod, kaffe och öl för att få det att funka tillslut . Fick dumpa nanden 4 ggr även då var det inga som stämde 100 % med varandra, kunde dock lista ut att en av dem var ok mha de tre andra.. Det var 16mb nand som Swissy sa, var inte riktigt säker eftersom den var inne på service för ett år sedan och kom tillbaka med ett nytt mb, hade någon extra kylare på gpu.

    Mina saves och dyl funkade precis som vanligt efteråt, även dem jag laddat. Gamerprofilen var därmed också ok. För dem som undrar...

  28. #88
    Registrerade
    Mar 2005
    Från
    Göteborg, Sweden, Sweden
    Inlägg
    202
    Respekt
    20
    Citat Original inlägg av ompa Visa Inlägg
    Mina saves och dyl funkade precis som vanligt efteråt, även dem jag laddat. Gamerprofilen var därmed också ok. För dem som undrar...
    detta låter ju helt gudomligt!

    vad är det egentligen man gör när man läser ut nanden? och vad behöver man?

  29. #89
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    26
    Citat Original inlägg av pimmen Visa Inlägg
    detta låter ju helt gudomligt!

    vad är det egentligen man gör när man läser ut nanden? och vad behöver man?
    man läser ur programvara ur ett chip (nand) för att sedan ändra den och skriva tillbaka igen.

    kolla denna tråden så ser du vad vi pysslar med.

    http://forum.psxcare.com/support/showthread.php?t=37881

  30. #90
    Registrerade
    Mar 2005
    Från
    Göteborg, Sweden, Sweden
    Inlägg
    202
    Respekt
    20
    men är detta saker man löser hemma rakt av? man behöver inga specialgrejjer o sådär? har köpt transfer cable osv

Sida 3 av 5 FörstaFörsta 12345 SistaSista

Liknande diskussioner

  1. Enkla frågor, Enkla svar tack
    By berra_ in forum Nintendo WII - Wiikey och Wiikey 2
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2008-09-18, 12:17
  2. XBOX 360 - alla vanliga frågor och svar
    By Hansi in forum FAQ / Vanliga frågor och svar
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2008-08-31, 11:21
  3. Inlägg: 19
    Senaste inlägg: 2008-06-25, 16:59
  4. Meningslösa svar!
    By GUBBEN32 in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 10
    Senaste inlägg: 2008-04-12, 23:17
  5. Behöver snabbt svar.
    By Nightloyd in forum Nintendo WII - Allmänt
    Inlägg: 6
    Senaste inlägg: 2008-02-07, 20:11

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •