Sida 4 av 5 FörstaFörsta ... 2345 SistaSista
Visar resultat 91 till 120 av 129

Diskussion: Definitivt svar på hårddiskfrågan

  1. #91
    Registrerade
    Mar 2009
    Inlägg
    196
    Respekt
    16
    Transfer cable kommer inte att räcka, för det är inte hårddisken som ska modifieras utan xboxens nand.
    Kan själv inte så mycket om detta, men av det jag läst verkar det krävas
    kunskaper om lödning samt en del verktyg och hex-editing.
    i orchestrate hostile takeovers, what do you think of that?

  2. #92
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    26
    Citat Original inlägg av pimmen Visa Inlägg
    men är detta saker man löser hemma rakt av? man behöver inga specialgrejjer o sådär? har köpt transfer cable osv
    du använder inte transfercable. du behöver en löd-utrustning och sen lpt kontakt, kablar, motstånd och en stadig hand. att löda i boxen är kanske inte för alla, men det är det som krävs för att låsa upp funktionerna igen. allt står i guiden jag länkade till.

  3. #93
    Registrerade
    Dec 2009
    Inlägg
    5
    Respekt
    0
    Precis som int21 säger så är det inte lämpligt för alla. Var nära på att bli helt tokig när jag lödde. Själva hex editeringen går att läsa sig till. Har själv aldrig hållt på med det språket.
    Skulle säga att det viktigast du behöver vid det här ingreppet är tålamod!

    Det finns en till guide på xbox scene som är förklarar lite mer.
    http://forums.xbox-scene.com/index.p...ic=697231&st=0

  4. #94
    dragonslayer Guest
    Citat Original inlägg av Hansi Visa Inlägg
    Ahh jag har 4st, har haft fullt upp med privata prylar (installerar bergvärme i kåken m.m.) så jag har inte ens lyckats få in .hex-filen från nandpro

    När allt är funkis tänkte jag sälja dom färdigprogrammerade och med någon hemslöjdad adapter...och ta någon tusing eller så i pris :-)
    För den som är intresserad så finns det nu en ny guide:"Flasha Olimex LPC-H2148 med CK3"

  5. #95
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Citat Original inlägg av dragonslayer Visa Inlägg
    För den som är intresserad så finns det nu en ny guide:"Flasha Olimex LPC-H2148 med CK3"
    Jag kanske borde skriva guiden för "flasha olimex lpc-h2148 med JTAG" :-)

    Med JTAG slipper man sitta och löda byglingar osv :-)
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  6. #96
    dragonslayer Guest
    Byglingarna kan man ha till fler saker senare
    lödning kommer man ju ändå inte ifrån eftersom man antagligen vill bygga ett breadboard eller nått så att man enkelt kan ansluta till sin 360

  7. #97
    Registrerade
    Mar 2005
    Inlägg
    59
    Respekt
    20
    jag har en HDD på min gamla xbox360 (som nu är bannad ifrån LIVE sen november-vågen). jag fick min nya xbox360 (oflashad) idag.

    jag vill använda min gamla HDD till nya xboxen. men har läst att det finns risk att det utgör ban igen. så jag tänkte att jag ska formatera HDDn och sedan lägga in den på nya xboxen.
    MEN nu är det så att jag vill ha kvar min game-profil och föra över den till nya xboxen utan att recovra den på nya xboxen (eftersom jag lirat en del offline efter ban så jag fått mer gamerscore). jag tänkte alltså fråga om det är säkert att föra över game-profilen till min gamla xboxs minneskort (ifrån HDDn), därefter formatera HDDn och sen föra över profilen tillbaka till HDDn och SEN lägga över HDDn till nya xboxen.

    hoppas jag formulerat mig någorlunda bra.. lite klurigt att förklara


    tack på förhand,

  8. #98
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    44
    Citat Original inlägg av AndYBazooka Visa Inlägg
    jag har en HDD på min gamla xbox360 (som nu är bannad ifrån LIVE sen november-vågen). jag fick min nya xbox360 (oflashad) idag.

    jag vill använda min gamla HDD till nya xboxen. men har läst att det finns risk att det utgör ban igen. så jag tänkte att jag ska formatera HDDn och sedan lägga in den på nya xboxen.
    MEN nu är det så att jag vill ha kvar min game-profil och föra över den till nya xboxen utan att recovra den på nya xboxen (eftersom jag lirat en del offline efter ban så jag fått mer gamerscore). jag tänkte alltså fråga om det är säkert att föra över game-profilen till min gamla xboxs minneskort (ifrån HDDn), därefter formatera HDDn och sen föra över profilen tillbaka till HDDn och SEN lägga över HDDn till nya xboxen.

    hoppas jag formulerat mig någorlunda bra.. lite klurigt att förklara


    tack på förhand,
    att du kör på din gamla hårddisk på din nya som den är ska inte kunna orsaka bans, om det gör det så ringer du till MS och säger åt dom att BEVISA att du modifierat konsollen... det kan dom inte göra bara för att du kör på din gamla HDD...

    du kan tyvär inte flytta profilen om det är så att din bannade box är medveten om att den är bannad, då måste man låsa upp profilen på nytt via datorn...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  9. #99
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    26
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    att du kör på din gamla hårddisk på din nya som den är ska inte kunna orsaka bans, om det gör det så ringer du till MS och säger åt dom att BEVISA att du modifierat konsollen... det kan dom inte göra bara för att du kör på din gamla HDD...

    du kan tyvär inte flytta profilen om det är så att din bannade box är medveten om att den är bannad, då måste man låsa upp profilen på nytt via datorn...
    ms diskuterar inte bans överhuvudtaget, sånt får man gå vidare med i så fall. lättast vore nog att reklamera boxen eller något i ett sådant fall.

  10. #100
    Registrerade
    Aug 2009
    Inlägg
    18
    Respekt
    0
    Jag har en konsol som är flashad med 1.6 men är dock inte bannad, som bl.a. har en HDD på 120 GB. Denna HDD vill jag använda på min nyinköpta Arcade-enhet. Jag hade tänkt spela online med min Arcade-enhet.

    Är det helt säkert att använda min gamla HDD med min Arcade?
    Last edited by TKD_1337; 2010-01-11 at 20:46.

  11. #101
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    44
    Citat Original inlägg av TKD_1337 Visa Inlägg
    Jag har en konsol som är flashad med 1.6 men är dock inte bannad, som bl.a. har en HDD på 120 GB. Denna HDD vill jag använda på min nyinköpta Arcade-enhet. Jag hade tänkt spela online med min Arcade-enhet.

    Är det helt säkert att använda min gamla HDD med min Arcade?
    det är 99% safe, MS kan inte banna dig för att du kör vidare med den hårddisken då det är MS original...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  12. #102
    Registrerade
    Aug 2009
    Inlägg
    18
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    det är 99% safe, MS kan inte banna dig för att du kör vidare med den hårddisken då det är MS original...
    Jag har en massa sparfiler och installerade spel (en stor del har jag installerat från fysiska piratkopior). Kan de inte upptäcka mig genom detta? Om jag formaterar, kommer jag ju förlora många sparfiler (alla går ju inte att överföra ) samt en del spel man fick med konsolen (som kan vara kul att spela ibland)... så, vad bör man göra?

  13. #103
    Registrerade
    Feb 2010
    Inlägg
    4
    Respekt
    0
    Har läst igenom tråden nu och, jag vet inte om det är jag som är dum i skallen, men jag har faktiskt inte funnit ett svar på två frågor jag har, så jag väljer att ställa dem, trots att de kanske svarats på trettiotusen gånger redan:

    1. Jag blev bannad i höstas och har fortsatt spela på den regelbundet, med HDDn ikopplad. Jag har alltså spelat och sparat en massa piratade spel. Nu har jag dock köpt en Arcade, på vilken jag vill kunna använda för att spela på Live. Frågan är dock om det går att koppla in och spela med den gamla HDDn (Från den numera bannade x-lådan) utan att riskera något (Saves är oviktiga)?

    2. Går det så undrar jag också om jag kan sätta i hårddisken i den gamla lådan om jag ska spela offline/piratade spel samt sätta i den nya om jag ska spela online/köpta spel? Det vill säga, swappa, beroende på vilken låda jag vill spela på.

    Att installera kommer aldrig bli aktuellt för mig, eftersom hårddisken ifråga är för liten (20 Gb).

  14. #104
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    26
    Citat Original inlägg av itheosis Visa Inlägg
    Har läst igenom tråden nu och, jag vet inte om det är jag som är dum i skallen, men jag har faktiskt inte funnit ett svar på två frågor jag har, så jag väljer att ställa dem, trots att de kanske svarats på trettiotusen gånger redan:

    1. Jag blev bannad i höstas och har fortsatt spela på den regelbundet, med HDDn ikopplad. Jag har alltså spelat och sparat en massa piratade spel. Nu har jag dock köpt en Arcade, på vilken jag vill kunna använda för att spela på Live. Frågan är dock om det går att koppla in och spela med den gamla HDDn (Från den numera bannade x-lådan) utan att riskera något (Saves är oviktiga)?
    de saker du kör/laddar i den bannade boxen kommer bli låsta till den, dvs saves och allt sådant. du kan inte få dem att fungera i en obannad box sålänge du inte skriver om nand-kretsen i den för att låsa upp funktionerna som försvann när den bannades, därefter får du ladda alla saves igen så all info sparas ner och inte är korrupt (låsta till den boxen).

    Citat Original inlägg av itheosis Visa Inlägg
    2. Går det så undrar jag också om jag kan sätta i hårddisken i den gamla lådan om jag ska spela offline/piratade spel samt sätta i den nya om jag ska spela online/köpta spel? Det vill säga, swappa, beroende på vilken låda jag vill spela på.

    Att installera kommer aldrig bli aktuellt för mig, eftersom hårddisken ifråga är för liten (20 Gb).
    ja, men läs svar 1. lättast är att du "låser upp" den bannade boxen så kan du flytta fram och tillbaka utan problem.

  15. #105
    Registrerade
    Feb 2010
    Inlägg
    4
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av int21 Visa Inlägg
    de saker du kör/laddar i den bannade boxen kommer bli låsta till den, dvs saves och allt sådant. du kan inte få dem att fungera i en obannad box sålänge du inte skriver om nand-kretsen i den för att låsa upp funktionerna som försvann när den bannades, därefter får du ladda alla saves igen så all info sparas ner och inte är korrupt (låsta till den boxen).
    Fast det lär ju inte bli ett problem, såvida jag BARA spelar originalspel på Arcade-maskinen och piratspelen på den bannade maskinen, eller hur? Jag kommer trots allt se till att jag håller mina originalspel till arcadelådan och vice versa.

    Jag vet att jag låter som en idiot som ställer vissa frågor, men jag vill verkligen vara hundra procent säker på att det fungerar, utan att riskera något.
    Last edited by itheosis; 2010-02-02 at 13:41.

  16. #106
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    26
    Citat Original inlägg av itheosis Visa Inlägg
    Fast det lär ju inte bli ett problem, såvida jag BARA spelar originalspel på Arcade-maskinen och piratspelen på den bannade maskinen, eller hur? Jag kommer trots allt se till att jag håller mina originalspel till arcadelådan och vice versa.

    Jag vet att jag låter som en idiot som ställer vissa frågor, men jag vill verkligen vara hundra procent säker på att det fungerar, utan att riskera något.
    sålänge du inte öppnar ett spel på den bannade boxen som du vill kunna köra på den obannade så är de lugnt. råkar du öppna ett spel/save som du spelar på den obannade kommer denna låsas till den bannade konsolen, du kan därefter inte använda denna save på den obannade.

    förstår inte riktigt vad du vill göra, allt kommer fungera oavsett det är backup/original, men har du riktigt otur så låses profil/dina saves till den bannade boxen när du flyttar fram och tillbaka vilket kanske inte är så kul, men det går att lösa med lite lödning och meck.

  17. #107
    Registrerade
    Feb 2010
    Inlägg
    4
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av int21 Visa Inlägg
    sålänge du inte öppnar ett spel på den bannade boxen som du vill kunna köra på den obannade så är de lugnt. råkar du öppna ett spel/save som du spelar på den obannade kommer denna låsas till den bannade konsolen, du kan därefter inte använda denna save på den obannade.

    förstår inte riktigt vad du vill göra, allt kommer fungera oavsett det är backup/original, men har du riktigt otur så låses profil/dina saves till den bannade boxen när du flyttar fram och tillbaka vilket kanske inte är så kul, men det går att lösa med lite lödning och meck.
    Jag tänker ha den ena konsolen till att spela brända spel (Som bara kan och ska spelas offline, typ Fallout, som inte har något onlineläge) och den andra till att spela originalspel (Som jag köper för att spela online, typ Call of Duty, som bara är kul online). Kruxet är dock att jag bara har en hårddisk. Men sålänge jag inte spelar originalspel på den bannade konsolen så är det alltså lugnt? Skönt att höra!

  18. #108
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    26
    Citat Original inlägg av itheosis Visa Inlägg
    Men sålänge jag inte spelar originalspel på den bannade konsolen så är det alltså lugnt? Skönt att höra!
    du har missuppfattat det hela, det spelar ingen roll om du spelar backuper eller original på den bannade. alla saves du laddar på den bannade kommer att sluta fungera på den obannade oavsett om det är original eller inte. det är därför dumt att flytta fram och tillbaka om man inte låser upp den bannade. har du otur kommer du inte åt något från din profil från den obannade boxen, utan de fungerar bara på den bannade.

  19. #109
    Registrerade
    Feb 2010
    Inlägg
    4
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av int21 Visa Inlägg
    du har missuppfattat det hela, det spelar ingen roll om du spelar backuper eller original på den bannade. alla saves du laddar på den bannade kommer att sluta fungera på den obannade oavsett om det är original eller inte. det är därför dumt att flytta fram och tillbaka om man inte låser upp den bannade. har du otur kommer du inte åt något från din profil från den obannade boxen, utan de fungerar bara på den bannade.
    Jaså, då förstår jag. Då är det alltså smartare att spara alla spel på ett separat minneskort, alternativt öppna upp hårddisken?

  20. #110
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    26
    Citat Original inlägg av itheosis Visa Inlägg
    Jaså, då förstår jag. Då är det alltså smartare att spara alla spel på ett separat minneskort, alternativt öppna upp hårddisken?
    det bästa är att använda två separata media att spara på och inte skifta mellan bannade och obannade konsoler. ska det vara säkert att flytta fram och tillbaka så måste den bannade boxen (uncripplas), låsas upp till funktionerna som fanns innan den bannades, då är det bara att byta i mellan dem.

  21. #111
    Registrerade
    Nov 2008
    Inlägg
    38
    Respekt
    16
    Kalla mig dum, trött eller vad som helst! Har inte hittat svarat på min fråga trots att den borde finnas här.

    Tänkte köpa en ny låda och installera LT och frågan är om jag kan använda HD från en bannad box(ska formatera den) utan problem, dumt att köpa ny 120gB HD då jag redan har en.

  22. #112
    Registrerade
    Mar 2009
    Inlägg
    196
    Respekt
    16
    Frågan är behandlad i flera trådar med samma svar.
    Ja det går bra =)
    i orchestrate hostile takeovers, what do you think of that?

  23. #113
    Registrerade
    May 2009
    Från
    vimmerby, småland
    Inlägg
    249
    Respekt
    16
    jaha då var jag också bannad har haft koll på USA:s xbox sida o enligt den har jag inte varit bannad. så gjorde ett försök o blev bannad direkt. har inte varit ute på live nånting sen bannvågen kom, kommer inte ihåg när jag spelade live senast. så har nog varit flaggad ett tag. men men.. jag hade iaf hårddisken borttagen o minneskortet i.
    har inte haft hårddisken i nåt efter de.
    då ska alltså hårddisken ha klarat sig vad jag har förstått de som?
    iom att man nu då aldrig kommer kunna gå ut på live mer så har man börjat fundera på de här me nand grejen. men de är inget jag kommer försöka mig på, alldeles för komplicerat för mig!
    är de nåt psxcare kan fixa åt en? så man kan spara o ladda alla spel på hårddisken igen? kan man även ladda ner DLC från tex bittorrent sidor o lägga in dem i hdd:n? hur funkar de?
    vad tar ni psxcare för att fixa hdd:n? vad behöver ni för att kunna de?
    många frågor som behöver svar

  24. #114
    Registrerade
    Apr 2010
    Inlägg
    2
    Respekt
    0
    Har en snabb fråga angående hdd-funktionaliteten, vid flaggning av xboxen.

    Är rätt säker på att min xbox är flaggad. Men just nu fungerar det att installera spel till hårddisken och allt är frid och fröjd. Är det endast om jag nu igen skulle ansluta till xbox live som hårddisken med största sannolikhet skulle bli korrupt(inte kunna installera spel och saves inte fungerar)?
    Så länge jag inte igen ansluter till Xbox live så är jag safe?

  25. #115
    dragonslayer Guest
    så länge xboxen inte vet om att den är bannad kan den ju inte göra något
    Om den är flaggad för ban och du ansluter lär den få veta det och börjar markera allt som du använder som "unSecure"

    Med senaste updaten 2.0.9199.0 får man tillbaks funktionen att installera spel till hårddisken... Den går att installera "offline"
    du hittar fullversionen med avatarer här: http://www.megaupload.com/?d=UNPHRWEK
    Antagligen markerar även denna dashboard använda filer som "unsecure" så att dom inte kan användas på annan konsoll.

  26. #116
    Registrerade
    Apr 2010
    Inlägg
    2
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av dragonslayer Visa Inlägg
    så länge xboxen inte vet om att den är bannad kan den ju inte göra något
    Om den är flaggad för ban och du ansluter lär den få veta det och börjar markera allt som du använder som "unSecure"

    Med senaste updaten 2.0.9199.0 får man tillbaks funktionen att installera spel till hårddisken... Den går att installera "offline"
    du hittar fullversionen med avatarer här: http://www.megaupload.com/?d=UNPHRWEK
    Antagligen markerar även denna dashboard använda filer som "unsecure" så att dom inte kan användas på annan konsoll.
    Ah, skönt att höra. Tack för det snabba svaret!
    Hade av det lilla jag läst fått fel uppfattning av vad "flaggning" var

  27. #117
    Registrerade
    Nov 2006
    Inlägg
    15
    Respekt
    0
    Har läst igenom hela tråden men hittar inget svar på min fråga.

    Jag har 2 xbox, en som jag andvänder för att spela online och den andra (bannade) xboxen för att spela piratspel. Jag kopierade min xbox live profil och förde över den till ett minneskort som jag använder till min bannade konsol, fick med alla mina achivments och så, allt funka fint. Nu till frågan, jag har fått en massa achivments från mina piratspel som jag på nåt sätt vill flytta tillbax till min obannade konsol så att jag får mina poäng, går det?

    Kortfattat så vill jag ha dom poäng som jag har fått från min bannade konsol till den obannade xbox live profilen.
    tack för svar.
    /rodda

  28. #118
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    44
    Citat Original inlägg av rodda Visa Inlägg
    Har läst igenom hela tråden men hittar inget svar på min fråga.

    Jag har 2 xbox, en som jag andvänder för att spela online och den andra (bannade) xboxen för att spela piratspel. Jag kopierade min xbox live profil och förde över den till ett minneskort som jag använder till min bannade konsol, fick med alla mina achivments och så, allt funka fint. Nu till frågan, jag har fått en massa achivments från mina piratspel som jag på nåt sätt vill flytta tillbax till min obannade konsol så att jag får mina poäng, går det?

    Kortfattat så vill jag ha dom poäng som jag har fått från min bannade konsol till den obannade xbox live profilen.
    tack för svar.
    /rodda
    det är väl inga problem, bara flytta minneskortet med profilen på till den nya konsollen, logga in och uppdatera... om profilerna skiljer sig åt (du har kört ENBART backupspel på den ena, tagit achievments där, och den andra till enbart ORIGINAL spel blir det svårt, eftersom dom då märker skillnad DIREKT... och då kanske dom skriver över profilen med felaktiga achievements... och sådär... [har ej testat själv]

    om din bannade maskin låser profilen (korrupterar den) får du först låsa upp profilen på en dator...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  29. #119
    Registrerade
    Nov 2006
    Inlägg
    15
    Respekt
    0
    Jag testa att flytta minneskortet med profilen men den blir korrupterad, hur menar du med att låsa upp profilen på en dator?

  30. #120
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    44
    Citat Original inlägg av rodda Visa Inlägg
    Jag testa att flytta minneskortet med profilen men den blir korrupterad, hur menar du med att låsa upp profilen på en dator?
    det finns sätt att "uncorrupta" profiler, det vill säga "låsa upp" dom så att dom fungerar på andra 360 konsoller (man tar bort "Unsecure" flaggan)
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Sida 4 av 5 FörstaFörsta ... 2345 SistaSista

Liknande diskussioner

  1. Enkla frågor, Enkla svar tack
    By berra_ in forum Nintendo WII - Wiikey och Wiikey 2
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2008-09-18, 12:17
  2. XBOX 360 - alla vanliga frågor och svar
    By Hansi in forum FAQ / Vanliga frågor och svar
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2008-08-31, 11:21
  3. Inlägg: 19
    Senaste inlägg: 2008-06-25, 16:59
  4. Meningslösa svar!
    By GUBBEN32 in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 10
    Senaste inlägg: 2008-04-12, 23:17
  5. Behöver snabbt svar.
    By Nightloyd in forum Nintendo WII - Allmänt
    Inlägg: 6
    Senaste inlägg: 2008-02-07, 20:11

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •