Sida 1 av 5 123 ... SistaSista
Visar resultat 1 till 30 av 129

Diskussion: Definitivt svar på hårddiskfrågan

  1. #1
    Registrerade
    Aug 2006
    Inlägg
    625
    Respekt
    20

    Definitivt svar på hårddiskfrågan

    Blev bannad. Tog loss min hårddisk direkt.
    Köpte ny xbox idag. Satte dit min hårddisk direkt. Den hittade mitt GT, mina saves var kvar o allt var frid o fröjd.
    Enda lilla jobbet är att de spel man har installerat på hårddisken på gamla xboxen funkar inte nu. Man måste ta bort och installera om.

    Så nu vet alla.

  2. #2
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    trevligt att få info om det

    men det var något vi mer eller mindre redan visste
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  3. #3
    Registrerade
    Feb 2009
    Inlägg
    101
    Respekt
    16
    Jag köpte min polares (RROD) xbox 360 för 200:- och 3 öl. Ska bara fixa den när jag får tid Så har jag en online och en offline. Man vet ju inte om det kommer något man vill köra online i framtiden

  4. #4
    Registrerade
    Oct 2008
    Inlägg
    172
    Respekt
    16
    Citat Original inlägg av mickys Visa Inlägg
    Blev bannad. Tog loss min hårddisk direkt.
    Köpte ny xbox idag. Satte dit min hårddisk direkt. Den hittade mitt GT, mina saves var kvar o allt var frid o fröjd.
    Enda lilla jobbet är att de spel man har installerat på hårddisken på gamla xboxen funkar inte nu. Man måste ta bort och installera om.

    Så nu vet alla.
    Seriöst?!? Är det någon mer som har upplevt att deras saves och gamertag INTE har blivit korrupta vid flytt av hårddisk? Det här är mycket märkligt...

    Edit: Blir dina saves korrupta om du fortsätter spela på den bannade xboxen ett tag innan du flyttar hdd till en obannad?

  5. #5
    Registrerade
    Jul 2009
    Inlägg
    77
    Respekt
    16
    Citat Original inlägg av mickys Visa Inlägg
    Blev bannad. Tog loss min hårddisk direkt.
    Köpte ny xbox idag. Satte dit min hårddisk direkt.
    blev du bannad med hårddisk isatt eller urtagen?
    Kanske så att saves blir korrupta om man sparar på en bannad konsol?

  6. #6
    Registrerade
    Aug 2006
    Inlägg
    625
    Respekt
    20
    Hårddisken satt i när jag blev bannad... men blev bannad direkt vid uppstart av xboxen så slängde mig på den och slet loss hårddisken. Räddat mina saves iaf. :-)


    Ok det verkar inte alls som alla visste detta då det står 100 olika saker på alla forum. Detta är iaf 100% sant...för mig.

  7. #7
    Registrerade
    Nov 2009
    Inlägg
    19
    Respekt
    0
    Jag är troligtvis bannad eftersom jag inte kan begära reparation via Usa xbox.com, vågar man få det bekräftat genom att koppla upp sig utan hdd?
    Om jag väljer att göra det, kan jag fortsätta spela offline och sen flytta över hdd till en ny xbox utan problem?

  8. #8
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    om boxen är medveten om att den är bannad tror jag inte du kan köra på med samma gamesaves etc. på ny box...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  9. #9
    Registrerade
    Sep 2008
    Inlägg
    40
    Respekt
    16
    Citat Original inlägg av jonas_p Visa Inlägg
    Jag är troligtvis bannad eftersom jag inte kan begära reparation via Usa xbox.com, vågar man få det bekräftat genom att koppla upp sig utan hdd?
    Om jag väljer att göra det, kan jag fortsätta spela offline och sen flytta över hdd till en ny xbox utan problem?

    Nej, gör det inte då det kommer medföra att du inte kommer kunna installera spel på hårddisken, saves kommer bli korrupta etc. Jag gjorde exakt som som du föreslår och ångrar mig nu i efterhand.

    För övrigt, var det inte du som spelade på en flashad box på live utan att någonsin kört en backup på live? I sådant fall visar detta om något att det är fel på ixtreme om det nu är så att du är bannad.

  10. #10
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Paddy Visa Inlägg
    Nej, gör det inte då det kommer medföra att du inte kommer kunna installera spel på hårddisken, saves kommer bli korrupta etc. Jag gjorde exakt som som du föreslår och ångrar mig nu i efterhand.

    För övrigt, var det inte du som spelade på en flashad box på live utan att någonsin kört en backup på live? I sådant fall visar detta om något att det är fel på ixtreme om det nu är så att du är bannad.
    att han/hon inte kört någon backup på LIVE bevisar ingenting om firmwaren, däremot att det finns möjlighet att boxen loggat brända spel, dessutom kan man aldrig vara 100% säker på hur folk menar, att SPELA på live är en sak, att vara inloggad på live samtidigt som man spelar är en annan, vissa säger att dom INTE spelat på live, men att dom varit uppkopplade på live, då är frågan, hur ska man tolka detta?
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  11. #11
    Registrerade
    Sep 2008
    Inlägg
    40
    Respekt
    16
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    att han/hon inte kört någon backup på LIVE bevisar ingenting om firmwaren, däremot att det finns möjlighet att boxen loggat brända spel, dessutom kan man aldrig vara 100% säker på hur folk menar, att SPELA på live är en sak, att vara inloggad på live samtidigt som man spelar är en annan, vissa säger att dom INTE spelat på live, men att dom varit uppkopplade på live, då är frågan, hur ska man tolka detta?
    Jo det är klart uttryckte mig lite klantigt. Det jag menade var att Jonas P sagt tidigare att han aldrig spelat en backup alls på sin flashade box. Detta är taget från livesäkerhets tråden:

    Jonas P:
    Ok så jag flashade precis mitt xbox (fredags), har inte spelat något flashat spel än på boxen pga alla bans.
    Så nu undrar jag om man kan få bort flashen ur xboxet på ngt sätt eller om jag går säker om jag aldrig lirar ett nerladdat spel på mitt flashade xbox.

    Dock säger inte detta allt för mycket då jag förstått det som att Jonas P inte flashat sin xbox själv och att det därför är stor chans att den han flashade den hos testat att spela en backup på den för att se allt allting fungerar.

  12. #12
    Registrerade
    Aug 2006
    Inlägg
    59
    Respekt
    19
    Jag tog en säkkopia på min 120gb hdd dagen innan den blev bannad. Om jag nu köpen ny xbox, kan jag bara formatera hdd och sedan återföra säkkopian jag gjort och ha allt som innan jag blev bannad?? Gamertag, saves och achivements?? De kommer väl aldrig att kunna banna om mig för det??

  13. #13
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Douhane76 Visa Inlägg
    Jag tog en säkkopia på min 120gb hdd dagen innan den blev bannad. Om jag nu köpen ny xbox, kan jag bara formatera hdd och sedan återföra säkkopian jag gjort och ha allt som innan jag blev bannad?? Gamertag, saves och achivements?? De kommer väl aldrig att kunna banna om mig för det??
    det ska dom inte kunna göra nej... men risken finns att dom märker något sådant... att det lämnar någon form av spår...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  14. #14
    Registrerade
    Nov 2009
    Inlägg
    19
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Paddy Visa Inlägg
    Jo det är klart uttryckte mig lite klantigt. Det jag menade var att Jonas P sagt tidigare att han aldrig spelat en backup alls på sin flashade box. Detta är taget från livesäkerhets tråden:

    Jonas P:
    Ok så jag flashade precis mitt xbox (fredags), har inte spelat något flashat spel än på boxen pga alla bans.
    Så nu undrar jag om man kan få bort flashen ur xboxet på ngt sätt eller om jag går säker om jag aldrig lirar ett nerladdat spel på mitt flashade xbox.

    Dock säger inte detta allt för mycket då jag förstått det som att Jonas P inte flashat sin xbox själv och att det därför är stor chans att den han flashade den hos testat att spela en backup på den för att se allt allting fungerar.
    Det var en Jonas B som sa det, min box har nästan bara använts med backuper.

  15. #15
    Registrerade
    Nov 2002
    Inlägg
    3
    Respekt
    0
    Jag har köpt en bannad xbox medans jag väntar på att min nya blir lagad från RROD. Min fråga är. De save filerna jag sparar just nu på min bannade xbox, kommer de vara korrupta när jag byter hdd till min obannade xbox?

  16. #16
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av NENEA Visa Inlägg
    Jag har köpt en bannad xbox medans jag väntar på att min nya blir lagad från RROD. Min fråga är. De save filerna jag sparar just nu på min bannade xbox, kommer de vara korrupta när jag byter hdd till min obannade xbox?
    har du använt save filerna något på den bannade boxen? om ja: då är dom låsta till den boxen tyvär...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  17. #17
    Registrerade
    Sep 2004
    Inlägg
    5
    Respekt
    0
    Vore tacksam för svar.

    Har en flashad Xbox med Ixtreme 1.5 (tror jag) och har inte blivit bannad.
    Har bara varit uppkopplad två gånger någonsin och det var under förra veckan.
    Antar att om jag kopplar upp live igen så kommer jag att bli bannad och köper därför en ny konsol. Brända lir fortsätter jag spela på den flashade boxen offline.
    Frågan är om den gamla HDD för med sig något spår till den nya konsolen som gör att den blir bannad om jag flyttar med den?
    Om ja blir det så även om jag skapar ett nytt live konto på den nya konsolen?
    Lagras det något på HDD om man flashar sin drive??

  18. #18
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    det ska inte medföra någonting som gör att din omodifierade konsoll blir bannad, men skulle den bli det kan du begära bevis på att den varit modifierad någonting alls...

    det man brukar rekomendera är: Formatera hårddisken och gör en Recover Gamertag
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  19. #19
    Registrerade
    Nov 2002
    Inlägg
    3
    Respekt
    0
    En dum fråga.

    Om jag har en hårddisk som jag sparat spel på, på den bannade xboxen. Skulle jag vilja flytta hårddisken till en obannad men flashad xbox utan att formatera, kommer det banna min ny maskin då?'

    tacksam för snabbt svar...

  20. #20
    Registrerade
    Oct 2009
    Inlägg
    141
    Respekt
    15
    snabbt svar :nej

  21. #21
    Registrerade
    Nov 2009
    Inlägg
    5
    Respekt
    0
    Jag har en liten fundering. Skulle man kunna ha två boxar, en flashad-offline box och en oflashad online box som man bara switchar hdd emellan? Så länge ingen utav boxarna är bannade borde man kunna flytta över hddn mellan dem och t.ex. tanka ned DLC till spel via den oflashade boxen och sedan köra det på den flashade konsolen? På så sätt kan man samla achievements via brända spel och samtidigt köra retail online på den oflashade och inget minneskort behövs för att flytta över ens profil heller? Eller är det något jag inte tänkt på? Detta borde ju inte kunna innebära att den oflashade boxen blir bannad, kanske är fler som tänkt igenom den här idén förvisso.

  22. #22
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    DLC kommer inte fungera på den flashade om du laddar hem det på den oflashade, tyvär är dom DRM låsta till boxen om laddas hem på...

    men allt det andra ska fungera...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  23. #23
    Registrerade
    Nov 2009
    Inlägg
    5
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    DLC kommer inte fungera på den flashade om du laddar hem det på den oflashade, tyvär är dom DRM låsta till boxen om laddas hem på...

    men allt det andra ska fungera...
    Jag tror att du har fel. Det man tankar ned från marketplace är både låst till 360:n det tankas ned på samt till ens gamertag. Det är därför jag skulle kunna ta med min profil till en kompis och tanka ned ett arcade-spel till hans box (han kan spela spelet oavsett vilken profil han väljer på sin 360) och jag kan gå hem till mig igen och tanka ned spelet gratis på min 360 men då bara spela det i fullversion på min profil (väljer jag en annan profil blir det bara en trial-version), gäller inte detta DLC?

  24. #24
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Trial lär fungera på flera konsoller ja, men vad ska du med trial versionerna av grejerna till??

    för att du ska kunna lira full versionen på din flashade box måste du logga in på LIVE för att "låsa upp" dom...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  25. #25
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    DLC kommer inte fungera på den flashade om du laddar hem det på den oflashade, tyvär är dom DRM låsta till boxen om laddas hem på...

    men allt det andra ska fungera...
    det man köper på live blir väl bara kopplat till den gamertag du köper med? jag kunde iaf ladda hem allt jag köpt till en obannad box efter man tagit recover gamertag.

  26. #26
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av int21 Visa Inlägg
    det man köper på live blir väl bara kopplat till den gamertag du köper med? jag kunde iaf ladda hem allt jag köpt till en obannad box efter man tagit recover gamertag.
    ja, men du kan ladda hem det på nytt... det är inte det jag menar, det jag försöker säga är att man inte kan flytta en Hårddisk med DLC på till en annan 360 och bara lira på, offline då... man MÅSTE logga in på LIVE för att "låsa om" grejerna först...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  27. #27
    Registrerade
    Nov 2009
    Inlägg
    5
    Respekt
    0
    Jag flyttade då bara över min hårddisk från min gamla till min nya och spelade Ballad of Gay Tony som om det inte ens hade varit en annan box.
    Det jag försöker säga är att alla profiler på den 360 jag tankar ned något från marketplace från kommer åt materialet och att det blir fullversioner av t.ex. Arcade spel. Tar jag min profil till en annan 360 kan jag tanka ned spelet till den också och spela i fullversion men där enbart med min profil så sålänge jag bara flyttar HDDn mellan konsolerna borde det inte spela någon roll om den ena är offline eller online och ändå kunna spela all DLC och Arcade-spel.
    Så vad menar du med "låsa om", mina gamla nedladdningar kommer aldrig kunna bli "låsta" till min nya 360...

  28. #28
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Så som jag förstått tidigare så blev allt man laddade hem DRM låst till den Xboxen man laddade hem det på samt profilen, när jag skulle flytta lite grejer jag laddade hem till min morbror kunde jag inte göra det förut... därav antog jag att det var så för allt (det jag laddade hem då var några låtar till Guitar Hero...)
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  29. #29
    Registrerade
    Aug 2009
    Inlägg
    11
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Foolio Visa Inlägg
    Jag flyttade då bara över min hårddisk från min gamla till min nya och spelade Ballad of Gay Tony som om det inte ens hade varit en annan box.
    Det jag försöker säga är att alla profiler på den 360 jag tankar ned något från marketplace från kommer åt materialet och att det blir fullversioner av t.ex. Arcade spel. Tar jag min profil till en annan 360 kan jag tanka ned spelet till den också och spela i fullversion men där enbart med min profil så sålänge jag bara flyttar HDDn mellan konsolerna borde det inte spela någon roll om den ena är offline eller online och ändå kunna spela all DLC och Arcade-spel.
    Så vad menar du med "låsa om", mina gamla nedladdningar kommer aldrig kunna bli "låsta" till min nya 360...
    Hmm, betyder detta att man kan switcha sin hårddisk mellan en bannad och en icke bannad konsoll om man inte fått den skadliga koden på hårddisken vid banning?
    För jag har en bannad box nu som var offline under bann vågen och tänkte köpa en orginal box o köra nåra orginal spel online med på Live. Kan jag bara switcha mellan dessa med hårddisken utan att behöva formatera om den och fortsätta köra på mina save games m.m.???

    Är aningen förvirrad om vad som gäller...

  30. #30
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av gsx_swe Visa Inlägg
    Hmm, betyder detta att man kan switcha sin hårddisk mellan en bannad och en icke bannad konsoll om man inte fått den skadliga koden på hårddisken vid banning?
    För jag har en bannad box nu som var offline under bann vågen och tänkte köpa en orginal box o köra nåra orginal spel online med på Live. Kan jag bara switcha mellan dessa med hårddisken utan att behöva formatera om den och fortsätta köra på mina save games m.m.???

    Är aningen förvirrad om vad som gäller...
    japp, du gav svaret på din fråga själv: man kan switcha sin hårddisk mellan en bannad och en icke bannad konsoll om man inte fått den skadliga koden på hårddisken vid banning
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Sida 1 av 5 123 ... SistaSista

Liknande diskussioner

  1. Enkla frågor, Enkla svar tack
    By berra_ in forum Nintendo WII - Wiikey och Wiikey 2
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2008-09-18, 12:17
  2. XBOX 360 - alla vanliga frågor och svar
    By Hansi in forum FAQ / Vanliga frågor och svar
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2008-08-31, 11:21
  3. Inlägg: 19
    Senaste inlägg: 2008-06-25, 16:59
  4. Meningslösa svar!
    By GUBBEN32 in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 10
    Senaste inlägg: 2008-04-12, 23:17
  5. Behöver snabbt svar.
    By Nightloyd in forum Nintendo WII - Allmänt
    Inlägg: 6
    Senaste inlägg: 2008-02-07, 20:11

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •