Sida 2 av 5 FörstaFörsta 1234 ... SistaSista
Visar resultat 31 till 60 av 129

Diskussion: Definitivt svar på hårddiskfrågan

  1. #31
    Registrerade
    Nov 2009
    Inlägg
    25
    Respekt
    0
    Hej på er! När det gäller installation på hårddisken så verkar det ha kommit en lösning. Denna lösning verkar dock lite för komplicerad för mig men det kanske hjälper någon annan. Det involverar att "dumpa" sin NAND för att sedan återställa den på något sätt.

    http://forums.xbox-scene.com/index.p...ic=697073&st=0

  2. #32
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    den länken cirkulerar redan här på forumet
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  3. #33
    Registrerade
    Nov 2009
    Inlägg
    25
    Respekt
    0
    ojsan det såg jag inte. Är det någon som har fått det att funka på något enkelt sätt?

  4. #34
    Registrerade
    Dec 2008
    Inlägg
    109
    Respekt
    16
    Trevligt att det kommit en lösning. Men lite för avancerat för mig med tror jag, är detta någon man skulle kunna skicka in till psxcare kanske, så de kan fixa det åt en?

  5. #35
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av AshTray Visa Inlägg
    Trevligt att det kommit en lösning. Men lite för avancerat för mig med tror jag, är detta någon man skulle kunna skicka in till psxcare kanske, så de kan fixa det åt en?
    PSXCare har redan länken, men tror inte PSXCare kommer erbjuda det inom snar framtid då det troligen skulle bli hyffsat dyrt
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  6. #36
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    PSXCare har redan länken, men tror inte PSXCare kommer erbjuda det inom snar framtid då det troligen skulle bli hyffsat dyrt
    Mhmmm så varför tror du jag beställde diverse elektronikprylar idag för att kunna läsa/flasha nandchippen så snabbt och smidigt som möjligt... :-)
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  7. #37
    Registrerade
    Jan 2009
    Inlägg
    57
    Respekt
    16
    Vill bara säga att även jag skulle vara intresserad att lämna in min box hos er ifall ni skulle kunna ordna så man återigen kan installera spel på den.
    Alla heter Glenn i Göteborg!

  8. #38
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Hansi Visa Inlägg
    Mhmmm så varför tror du jag beställde diverse elektronikprylar idag för att kunna läsa/flasha nandchippen så snabbt och smidigt som möjligt... :-)
    ahh, ok sorry about that, visste inte om att du beställt grejer idag, har juh inte varit inne idag
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  9. #39
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    ahh, ok sorry about that, visste inte om att du beställt grejer idag, har juh inte varit inne idag
    du som är så aktiv borde inte missat hansi's inlägg.

  10. #40
    Registrerade
    Dec 2005
    Inlägg
    12
    Respekt
    0
    Jag ser fram emot Hansis test och utvärdering av detta.
    Jag saknar min hårddisk och att inte kunna installera spelen på den!
    LIVE kan jag vara utan, använt det ett par gånger på 1år.

    Återkom med resultat när du är klar, och ett pris så kommer jag in och "låser" upp min hårddisk direkt :-)

  11. #41
    Registrerade
    Dec 2008
    Inlägg
    109
    Respekt
    16
    Är det själva hårddisken eller konsolen man behöver skicka in och låsa upp? Dum fråga antar jag, men jag har faktiskt inte fattat.

  12. #42
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av AshTray Visa Inlägg
    Är det själva hårddisken eller konsolen man behöver skicka in och låsa upp? Dum fråga antar jag, men jag har faktiskt inte fattat.
    det är i konsollen allt sker
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  13. #43
    Registrerade
    Dec 2008
    Inlägg
    109
    Respekt
    16
    Ok, tack

  14. #44
    Registrerade
    Jan 2008
    Inlägg
    109
    Respekt
    17
    Har testat och läsa ur nand binären med min LPT kabel och nandpro. Jag får error och lödningarna är felfria, misstänker att jag får testa på en annan pc som har SPP i bios. Mitt asus har bara normal, bi-direct, EPP och ECP. SPP finns inte.

    5x 100ohm kvartswattare + 1x 1n4148 switchdiod, 1st 25pol stiftdon och 1m cat5 kabel.
    Jag har 16mb på mk så det tar ~30min att läsa ur binären.

    Ska testa på burken på jobbet imorrn....

    /360RFUN

  15. #45
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Jag har några olimex LPC-H2148 liggande här nu. Enda problemet var att jag var trött och stressad igår så vi lyckades aldrig få till max2323 kopplingen för att kunna programmera 2148-chippet med .hex filen som gör att kortet går att använda med nandpro...suck.

    Beställde en passande jtag programmerare istället, får se om den kommer med posten idag annars gör vi ett nytt försök under dagen - det skall ju vara en enkel procedur men har säkert missat någon skitgrej...

    Sitta i 30 minuter för att läsa ur en nand pallar jag inte med :-)
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  16. #46
    dragonslayer Guest
    hittade dom inte i shoppen

  17. #47
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Citat Original inlägg av dragonslayer Visa Inlägg
    hittade dom inte i shoppen
    Hittade inte vad för något?
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  18. #48
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Citat Original inlägg av 360RFUN Visa Inlägg
    Har testat och läsa ur nand binären med min LPT kabel och nandpro. Jag får error och lödningarna är felfria, misstänker att jag får testa på en annan pc som har SPP i bios. Mitt asus har bara normal, bi-direct, EPP och ECP. SPP finns inte.

    5x 100ohm kvartswattare + 1x 1n4148 switchdiod, 1st 25pol stiftdon och 1m cat5 kabel.
    Jag har 16mb på mk så det tar ~30min att läsa ur binären.

    Ska testa på burken på jobbet imorrn....

    /360RFUN
    Normal skall väl vara samma sak som SPP (Standard Parallell Port?)
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  19. #49
    Registrerade
    Jan 2008
    Inlägg
    109
    Respekt
    17
    Update:
    Hittat felet, 1N4148 dioden MÅSTE vara lödd på mk och inte på stiftet på dsub 25pol kontakten!!!
    Jorda dessutom 25pol + chassit på xboxen.
    Sedan fick jag strul efter block 200 vid urläsning av binären (error: 200 reading 200 osv upp till 3FF.
    Hittade lösning på det också, NandPro20b funkade inte utan NandPro20 fungerade utmärkt.
    Så precis i detta nu så har jag gjort en dump felfri, ska göra en till och compare innan jag roddar vidare i hex jungeln.
    Flashar tillbaka den moddade binären imorrn

    Sedan får vi se om det lyckats.

    BTW: Hansi, du har rätt ..... som vanligt Normal är SPP i bios.

    /360RFUN

  20. #50
    dragonslayer Guest
    Citat Original inlägg av Hansi Visa Inlägg
    Hittade inte vad för något?
    Olimex LPC-H2148 förståss ... eller du hade inga till salu?

  21. #51
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Citat Original inlägg av dragonslayer Visa Inlägg
    Olimex LPC-H2148 förståss ... eller du hade inga till salu?
    Ahh jag har 4st, har haft fullt upp med privata prylar (installerar bergvärme i kåken m.m.) så jag har inte ens lyckats få in .hex-filen från nandpro

    När allt är funkis tänkte jag sälja dom färdigprogrammerade och med någon hemslöjdad adapter...och ta någon tusing eller så i pris :-)
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  22. #52
    Registrerade
    Jan 2008
    Inlägg
    109
    Respekt
    17
    Ok, lösningen för mig blev ~30spänn

    1st 25pol stiftdon D-sub med kåpa - 25:-
    5st 100ohm motstånd - 3:-
    40cm utp-kabel - 0:- (har 150m på trumma )
    1st 1N4148 - 2:-

    (Lödutrustning förstås)

    summa 30:- och tungan rätt i mun

    /360RFUN
    Last edited by 360RFUN; 2009-11-28 at 16:24.

  23. #53
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Citat Original inlägg av 360RFUN Visa Inlägg
    Ok, lösningen för mig blev ~30spänn

    1st 25pol stiftdon D-sub med kåpa - 25:-
    5st 100ohm motstånd - 3:-
    40cm utp-kabel - 0:- (har 150m på trumma )
    1st 1N4148 - 2:-

    (Lödutrustning förstås)

    summa 30:- och tungan rätt i mun

    /360RFUN
    Japp parallellportslösningen fungerar ju utmärkt, fast inte om man skall bedriva det som verksamhet, då vill man att det skall gå undan :-)
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  24. #54
    dragonslayer Guest
    Med det priset är inte jag intresserad.. dom kostade ju bara 35 ?
    blir ju billigare att köpa dom själv från olimex
    Programera dom gör man ju lätt

  25. #55
    dragonslayer Guest
    42 ? med skatt

  26. #56
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av dragonslayer Visa Inlägg
    Med det priset är inte jag intresserad.. dom kostade ju bara 35 ?
    blir ju billigare att köpa dom själv från olimex
    Programera dom gör man ju lätt
    det e klart det blir billigare, man måste juh tjäna lite på det också...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  27. #57
    dragonslayer Guest
    360:- inklusive frakt och skatt från spark fun
    Kan programera det med mitt modifierade connectivity kit v1.0

  28. #58
    Registrerade
    May 2008
    Inlägg
    369
    Respekt
    17
    Någon som är sugen på att göra en tutorial om detta?

  29. #59
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Det var just ett modifierat connectivity kit jag försökte med men något gick väl fel :-)

    Nu ligger det en passande jtag proggare i en låda, bara jag får en chans att komma in till butiken...hantverkare hemma hela veckan...
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  30. #60
    Registrerade
    Jun 2008
    Från
    Bunkergate 7
    Inlägg
    129
    Respekt
    17
    Så ! nu blir hansi klad o Snelhest ;D
    uncripplade precis hans kära 360 ;D

    dvs då har jag "räddat"
    1st xenon <--- den lättare ;D trots readerror på oviktigsektor
    1st jasper.


    nu är det bara hårddisk bajset kvar..


    och ja vi(PSXCARE) erbjuder denna tjänst för er som inte orkar pula själva för 500kr

Sida 2 av 5 FörstaFörsta 1234 ... SistaSista

Liknande diskussioner

  1. Enkla frågor, Enkla svar tack
    By berra_ in forum Nintendo WII - Wiikey och Wiikey 2
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2008-09-18, 12:17
  2. XBOX 360 - alla vanliga frågor och svar
    By Hansi in forum FAQ / Vanliga frågor och svar
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2008-08-31, 11:21
  3. Inlägg: 19
    Senaste inlägg: 2008-06-25, 16:59
  4. Meningslösa svar!
    By GUBBEN32 in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 10
    Senaste inlägg: 2008-04-12, 23:17
  5. Behöver snabbt svar.
    By Nightloyd in forum Nintendo WII - Allmänt
    Inlägg: 6
    Senaste inlägg: 2008-02-07, 20:11

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •