Sida 5 av 5 FörstaFörsta ... 345
Visar resultat 121 till 129 av 129

Diskussion: Definitivt svar på hårddiskfrågan

  1. #121
    Registrerade
    Nov 2006
    Inlägg
    15
    Respekt
    0
    Ok förstår. Kan man lämna in sin hårddisk till er för att få den upplåst, hur mycket skulle det gå på? Finns det nån risk att den låses igen om jag skulle skifta hdd mellan båda konsolerna?

    Sorry för alla dessa frågor, men vill verkligen få det att funka med achivments.
    Mvh Rod

  2. #122
    dragonslayer Guest
    risken är 100% om inte den bannade konsollen blivit unrcripplad

  3. #123
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    30
    Citat Original inlägg av rodda Visa Inlägg
    Jag testa att flytta minneskortet med profilen men den blir korrupterad, hur menar du med att låsa upp profilen på en dator?

    En normal profil på ett minneskort ( t.ex 250Mb ) skall inte vara några problem att flytta mellan 360 konsoler. Jag har gjort det själv många ggr o både profil o sparfiler följer smidigt med.
    Dock om du laddat ned demos elelr spel du köpt på Ms marketplace kommer inte starta så vida du inte loggar in via din profil.

    Du kan ha minneskortet i en kompis 360, köpa ett spel, ladda ned det till polarns HDD o sen ta ut ditt minneskort o sen gå hem o ladda ned det på din konsol o då kan både din kompis spela spelen ( de är ju DRM låsta på den konsolen de laddats ned på men du har rätt till att spela spelen med på andra konsoller men bara via din profil då licensen ligger med. )
    För att flytta över licencer ( en gång per år ) besöker man http://www.xbox.com/DRM

    Du kan där binda om dina licenser till en ny konsol ( t.ex om din rödringat eller dött ) det har jag själv gjort på min stora Elite hemma i vardagsrummet jag köpt massor med spel på Ms Marketplace.
    MAskinen var moddad med en 120 Gb disk o den drog jag ut nätverket ur under stora bannvågen i November o har sen dess inte stoppat in den, sen skaffade vi en Super Elite 250Gb modell med Modern Warfare 2 loggor o skal o överförde alla nedladdade saker till o körde en "Recover Gametag" o Voila. En 100% livesäker Onlinemaskin o en Fulhackad o köra Hemhyrt på
    Last edited by Pendragon; 2010-04-28 at 11:34.
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  4. #124
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    44
    Citat Original inlägg av Pendragon Visa Inlägg
    En normal profil på ett minneskort ( t.ex 250Mb ) skall inte vara några problem att flytta mellan 360 konsoler. Jag har gjort det själv många ggr o både profil o sparfiler följer smidigt med.
    Dock om du laddat ned demos elelr spel du köpt på Ms marketplace kommer inte starta så vida du inte loggar in via din profil.

    Du kan ha minneskortet i en kompis 360, köpa ett spel, ladda ned det till polarns HDD o sen ta ut ditt minneskort o sen gå hem o ladda ned det på din konsol o då kan både din kompis spela spelen ( de är ju DRM låsta på den konsolen de laddats ned på men du har rätt till att spela spelen med på andra konsoller men bara via din profil då licensen ligger med. )
    För att flytta över licencer ( en gång per år ) besöker man http://www.xbox.com/DRM

    Du kan där binda om dina licenser till en ny konsol ( t.ex om din rödringat eller dött ) det har jag själv gjort på min stora Elite hemma i vardagsrummet jag köpt massor med spel på Ms Marketplace.
    MAskinen var moddad med en 120 Gb disk o den drog jag ut nätverket ur under stora bannvågen i November o har sen dess inte stoppat in den, sen skaffade vi en Super Elite 250Gb modell med Modern Warfare 3 loggor o skal o överförde alla nedladdade saker till o körde en "Recover Gametag" o Voila. En 100% livesäker Onlinemaskin o en Fulhackad o köra Hemhyrt på
    Dom kan ibland bli korrupta om man först kör dom på en Xenon maskin, sedan på en Big Blocks maskin (Jasper Arcade med inbyggt minne) sedan tbx, det har jag råkat ut för. och har man blivit bannad och sedan inte låst upp funktionerna igen med den nya dashboarden (9199) kommer allt man kör på den bannade bli korrupterat, fast dom är egentligen inte korrupta, det är bara det att dom är flaggade som "insecure", det vill säga dom är flaggade som ett virus kan man säga. trots att dom inte är det

    vad gäller super eliten du har... modern warfare 3?! när kom den? senaste jag hört talas om är Modern Warfare 2
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  5. #125
    Registrerade
    Nov 2006
    Inlägg
    15
    Respekt
    0
    Ok förstår, iaf så dog min bannade xbox här om dan, har lagat den ett antal gånger men ger upp nu, dags att byta ut den mot en ny.
    Om jag förstår det rätt Pendragon, du har alltså två xbox (en till live och en för brända spel) precis som jag hade ända skillnaden är att ingen av dom är bannade vilket gör att du kan skifta din HDD mellan dom utan att gametagsen blir "corrupta" ?
    Det är precis detta jag vill åstakomma, jag köper en ny 360, lämnar in till psxcare för att få flashad men som aldrig kopplas upp mot live, då bör det funka, att skifta HDD mellan bägge utan "Corrupt" då ingen av konsolerna är banande eller finns det ändå risk för ban?

    Swizzy - så att skifta HDD mellan en Xenon till en Jasper skulle inte funka? Utan båda konsolerna måste vara av samma "model" , från Xenon till en Xenon?

    Än en gång, sorry för alla dumma frågor, men som jag beskrev tidigare så vill jag verkligen få det att funka.
    Mvh Rod

  6. #126
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    30
    Ingen av mina 360 enheter är "Bannade"
    Eliten i vardagsrummet som är moddad drog jag ut nätverkssladden till i November när banvågen var som hetast

    Jag tror inte jag är flaggad på min Elite heller o jag tänker inte prova med min J-Tag hackade Halo 360 heller

    Jag är bara en sån tråkig som tar det säkra före det osäkra, jag uppdaterade inte mjukvara i den heller på ett bra tag, lite av lathet då jag hade massa spel att spela istället för Tekken6 och MWF2 etc.
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  7. #127
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    44
    Citat Original inlägg av rodda Visa Inlägg
    Ok förstår, iaf så dog min bannade xbox här om dan, har lagat den ett antal gånger men ger upp nu, dags att byta ut den mot en ny.
    Om jag förstår det rätt Pendragon, du har alltså två xbox (en till live och en för brända spel) precis som jag hade ända skillnaden är att ingen av dom är bannade vilket gör att du kan skifta din HDD mellan dom utan att gametagsen blir "corrupta" ?
    Det är precis detta jag vill åstakomma, jag köper en ny 360, lämnar in till psxcare för att få flashad men som aldrig kopplas upp mot live, då bör det funka, att skifta HDD mellan bägge utan "Corrupt" då ingen av konsolerna är banande eller finns det ändå risk för ban?

    Swizzy - så att skifta HDD mellan en Xenon till en Jasper skulle inte funka? Utan båda konsolerna måste vara av samma "model" , från Xenon till en Xenon?

    Än en gång, sorry för alla dumma frågor, men som jag beskrev tidigare så vill jag verkligen få det att funka.
    Mvh Rod
    Det fungerar jätte bra att flytta mellan Xenon -> Jasper, dock kanske det inte fungerar för BB Jasper (256/512mb Arcade med inbyggt minne)
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  8. #128
    Registrerade
    Oct 2001
    Från
    Sweden
    Inlägg
    171
    Respekt
    24
    Om man har en bannad maskin, hur vet man då om den är Crippled?

    Det enda problem jag har haft nu är att man får felmeddelandet att skivan är smutsig och att man måste rengöra den hela tiden.

    Skivan är repfri och det fungerar att spela en stund och sen så avbryter den och säger att det inte går att läsa skivan.

    Betyder det då att den är "crippled?" eller är det läsaren eller skivan det är fel på?

    Vet liksom inte om man ska skicka in den på lagning eller inte.

    Försökte installera spelet (Nier) på hårdisken men då säger den att spelet inte är kompatibel till att installeras...?
    No Comments..!

  9. #129
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    44
    Citat Original inlägg av Darkchild Visa Inlägg
    Om man har en bannad maskin, hur vet man då om den är Crippled?

    Det enda problem jag har haft nu är att man får felmeddelandet att skivan är smutsig och att man måste rengöra den hela tiden.

    Skivan är repfri och det fungerar att spela en stund och sen så avbryter den och säger att det inte går att läsa skivan.

    Betyder det då att den är "crippled?" eller är det läsaren eller skivan det är fel på?

    Vet liksom inte om man ska skicka in den på lagning eller inte.

    Försökte installera spelet (Nier) på hårdisken men då säger den att spelet inte är kompatibel till att installeras...?
    det är läsaren/skivan som inte är någe bra bara, kolla att du använder Verbatim skivor, och att du använder IMGBurn samt en bra brännare (samsung/pioneer) i såfall är det troligen lasern, om felet uppstår på flera olika skivor är det mer troligt att det är lasern som är trött...

    det andra fenomenet du snackar om är det man kallar för "crippled" att inte kunna installera spel till hårddisken...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Sida 5 av 5 FörstaFörsta ... 345

Liknande diskussioner

  1. Enkla frågor, Enkla svar tack
    By berra_ in forum Nintendo WII - Wiikey och Wiikey 2
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2008-09-18, 12:17
  2. XBOX 360 - alla vanliga frågor och svar
    By Hansi in forum FAQ / Vanliga frågor och svar
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2008-08-31, 11:21
  3. Inlägg: 19
    Senaste inlägg: 2008-06-25, 16:59
  4. Meningslösa svar!
    By GUBBEN32 in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 10
    Senaste inlägg: 2008-04-12, 23:17
  5. Behöver snabbt svar.
    By Nightloyd in forum Nintendo WII - Allmänt
    Inlägg: 6
    Senaste inlägg: 2008-02-07, 20:11

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •