En normal profil på ett minneskort ( t.ex 250Mb ) skall inte vara några problem att flytta mellan 360 konsoler. Jag har gjort det själv många ggr o både profil o sparfiler följer smidigt med.
Dock om du laddat ned demos elelr spel du köpt på Ms marketplace kommer inte starta så vida du inte loggar in via din profil.
Du kan ha minneskortet i en kompis 360, köpa ett spel, ladda ned det till polarns HDD o sen ta ut ditt minneskort o sen gå hem o ladda ned det på din konsol o då kan både din kompis spela spelen ( de är ju DRM låsta på den konsolen de laddats ned på men du har rätt till att spela spelen med på andra konsoller men bara via din profil då licensen ligger med. )
För att flytta över licencer ( en gång per år ) besöker man
http://www.xbox.com/DRM
Du kan där binda om dina licenser till en ny konsol ( t.ex om din rödringat eller dött ) det har jag själv gjort på min stora Elite hemma i vardagsrummet jag köpt massor med spel på Ms Marketplace.
MAskinen var moddad med en 120 Gb disk o den drog jag ut nätverket ur under stora bannvågen i November o har sen dess inte stoppat in den, sen skaffade vi en Super Elite 250Gb modell med Modern Warfare 3 loggor o skal o överförde alla nedladdade saker till o körde en "Recover Gametag" o Voila. En 100% livesäker Onlinemaskin o en Fulhackad o köra Hemhyrt på
Bookmarks