Sida 2 av 2 FörstaFörsta 12
Visar resultat 31 till 37 av 37

Diskussion: Blir galen på min Samsung-läsare!!!

  1. #31
    Registrerade
    Nov 2009
    Inlägg
    35
    Respekt
    15
    kanske för att jag gav 100 kr för boxen, kablar, komponentkabel, hårddisk och 150 med frakt för dvdn ; ) så 250 spänn för en fullt fungerande och som troligtvis kommer rulla ett par timmar framöver. (sen är det ju alltid roligt att pilla med elektronik)

  2. #32
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    44
    Citat Original inlägg av Benzema Visa Inlägg
    Lol , varför köper man en rrod xbox + en drive när man kan köpa en helt ny ?

    jerk
    därför att det troligen blev billigare?

    man kan göra en rrod fix för runt en hundring, och en ny BenQ kostar inte speciellt mycket om man vet vart man ska leta...

    en ny 360 däremot kostar 2000:- + har man kunskaperna som krävs för att göra en lagning och flashning blir det i slutändan billigare att köpa en RROD box snarare än att köpa en ny, iaf ett tag... eller om man är tekniskt kunnig och bara vill prova något nytt kan man också vilja köpa RROD boxar, jag gör det...

    jag köper RROD boxar när dom finns till ett inte allt för högt pris och lagar dom, sedan säljer jag dom, det är ett enkelt sätt att tjäna pengar om man bara vet vad man håller på med... utöver det faktum att jag tjänar pengar på att göra det får jag också erfarenhet som många INTE har...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  3. #33
    Registrerade
    Nov 2009
    Inlägg
    35
    Respekt
    15
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    därför att det troligen blev billigare?

    man kan göra en rrod fix för runt en hundring, och en ny BenQ kostar inte speciellt mycket om man vet vart man ska leta...

    en ny 360 däremot kostar 2000:- + har man kunskaperna som krävs för att göra en lagning och flashning blir det i slutändan billigare att köpa en RROD box snarare än att köpa en ny, iaf ett tag... eller om man är tekniskt kunnig och bara vill prova något nytt kan man också vilja köpa RROD boxar, jag gör det...

    jag köper RROD boxar när dom finns till ett inte allt för högt pris och lagar dom, sedan säljer jag dom, det är ett enkelt sätt att tjäna pengar om man bara vet vad man håller på med... utöver det faktum att jag tjänar pengar på att göra det får jag också erfarenhet som många INTE har...
    precis swizzy.. mina rrod fixar kostar dog 6,50 kr att köpa i den lokala industri-affären.. sen slippar jag ner skallarna i en bandslip för att slippa borra och för att inte skallarna ska ligga emot chassit. (blir otroligt bra) kan också tillägga att jag inte använder några nylonbrickor, utan bara kör 3 1mm brickor på varje skruv

    vad anser du att man bör få för en konsoll utan HDMI, med strömkabel (kanske videokabel) med ny dvd-läsare och senaste FW? självklart i fint skick.. kan var kul att veta

  4. #34
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    44
    jag skulle anse att du skulle kunna få runt 800-1000~ jag sålde en icke HDMI maskin med en Hitachi 47:a, ström sladden (ingen video kabel) och ett custom skal för totalt 1500:- då gick skalet på 500:-

    du skulle bli förvånad över vad folk kan tänka sig ge för en 360 som är flashad även om den är RROD fixad
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  5. #35
    Registrerade
    Nov 2009
    Inlägg
    35
    Respekt
    15
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    jag skulle anse att du skulle kunna få runt 800-1000~ jag sålde en icke HDMI maskin med en Hitachi 47:a, ström sladden (ingen video kabel) och ett custom skal för totalt 1500:- då gick skalet på 500:-

    du skulle bli förvånad över vad folk kan tänka sig ge för en 360 som är flashad även om den är RROD fixad

    okej, det låter ju riktigt bra sparar HDDn till en annan box tänkte jag.

    men som sagt, ska använda din spoofnings-guide när jag får hem läsaren så får vi se om det fungerar.. och själva spoofningen kan väl egentligen inte leda till ban eller?

    och vad säger du.. vågar jag prova att logga in på live en gång till? jag kanske reggades för 3 veckor sedan även om jag bara uppdaterade, och sen nu så fort jag loggar in igen bannas jag (då är det ju inte värt det då jag nu kan spara spel osv på disken)..

    en fråga till: jag har läst att man med senaste iXtreme ska kunna spela spel från .iso-filer som man lägger in? stämmer detta eller är det för film eller nåt? vore ju underbart annars om man hade en usb-sladd till att koppla in till PCn.

  6. #36
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    44
    Spoofning kan mycket väl leda till en ban, om MS upptäcker det... för att du ska kunna spoofa en läsare MÅSTE du kunna flasha den, och när man ändå flashar den med dom hacknings verktyg som finns ute för detta syfta, varför inte lägga in en mjukvara som inte är orginal? (detta är troligen så MS tänker... så upptäcker dom dig så är du i risk zonen för ban)

    jadu, det är helt upp till dig, jag har hållt mig borta från live tillsvidare, om jag vore du skulle jag vänta med att gå in o uppdatera tills LT kommit ut på nätet, annars kan du om du har otur flagga den för ban nu, sen när du säljer den och påstår att den inte är bannad vara bannad, alltså att medelandet dyker upp direkt när dom som köper den av dig ska logga in på live, då är det en mindre lyckad affär eftersom dom då tror du ljög för dom...

    vad gäller det där med ISO filer har jag ingen aning vart du fått ifrån, iXtreme är juh på DVD Spelaren, hur i h-vete ska detta kunna göra att boxen i sig klarar av att emulera en .iso fil eller liknande? det styrs juh liksom INTE av DVD spelaren, detta styrs av dashboarden...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  7. #37
    Registrerade
    Nov 2009
    Inlägg
    35
    Respekt
    15
    mm det förstår jag ju, men inte större risk bara för att man spoofar, samma som en vanlig flashning alltså...

    tror jag väntar med att gå online, eller skiter i det helt. iaf tills vidare

    och var jag fått .iso-saken ifrån kommer jag inte ihåg, har för mig att jag läste det i en annons för någon som flashade på *******? har också läst det i beskrivningen på ett spel på någon torrent-site.. stod att det efter abgx bara var att föra över iso-filen så skulle spelet dyka upp i Games Library, och det var en seriös sida..

Sida 2 av 2 FörstaFörsta 12

Liknande diskussioner

  1. Byta läsare men behålla chip
    By jantaz in forum Nintendo WII - Allmänt
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2009-02-23, 13:28
  2. Min sambo kommer att döda mig! Hjälp!
    By Gibby in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 5
    Senaste inlägg: 2009-02-13, 21:41
  3. byte av läsare ps2 scph-50004
    By kaptenhaddock in forum Playstation 2 - produktsupport - MULTI-X CHIP
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2009-02-01, 09:16
  4. Ny läsare med montering?
    By Grimmy in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 8
    Senaste inlägg: 2008-06-12, 12:14
  5. Ny DVD-brännare, samsung.
    By Catstyle in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2008-02-18, 23:29

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •