Köpte mig ett söndrigt Xbox 360 med RROD och problem med lasern. Nu har jag fixat RROD och försöker få igång lite spel på den. Enl. säljaren ska den vara flashad/"chippad" som han sa, och jag fick nyss igång ett bränt spel... Men vissa orginalspel fungerar inte då det står "To play this disc, put it in an Xbox 360 console", vissa brända står det "Unplayable disc" på osv.
Så det första jag gjorde var att öppna upp dvdn, som är en Samsung MS25 (under klisterlappen med MS25 står det typ MS15), och rengjorde den samt rengjorde försiktigt linsen. Detta vet jag inte om det gjorde någon skillnad, men efter det har jag iaf fått igång något spel.
Sen tänkte jag uppdatera FW till 1.61, och har nu provat Jungleflasher, samt flertalet olika versioner av Dosflash, MTKFLASH osv osv osv. Det som händer är att jag inte får den till Vendor Mode, programmet börjar aldrig läsa av FW.
Så hur ska jag gå till väga för att lösa detta? Någon som har någon idé? I jungleflashers Tutorial står att man ska köra in activate.iso-skivan för att låsa upp drivern? Kan detta vara något? Och är det då samma skiva som har använts till att boota upp Wave 4 spel?
Snälla svara på detta för jag blir snart galen, lagt två dagar på att prova allt möjligt. (Kan tillägga att jag inte har varken connectivity kit eller VIA-kortet, men ett kompatibelt Intel-chipset).
//Jonathan
Bookmarks