Visar resultat 1 till 11 av 11

Diskussion: Hd...

Registrerade
    Jan 2006
    Respekt
    19

Hd...

en fråga...

kan man koppla en extern HD via USB på sin Xbox och ha tex filmer på den och se på film via sin box?? (boxen är INTE bannad.. )

Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Respekt
    44
    ja det ska gå, dock måste filsystemet vara FAT32 eller vad dom andra formaten nu var, kommer jag inte ihåg riktigt, hur som helst du kan INTE använda NTFS filsystem och köra filmerna på boxen, och du kan INTE spela filmer som INTE går att spela upp genom att du streamar från din dator
    Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Registrerade
    Jan 2006
    Respekt
    19
    ahaa.. då får man Partitionera upp så ena Partitionen är FAT32 och den andre är NTSC..

tack tack...

Registrerade
    Dec 2003
    Respekt
    22
    Bäst är att köra HFS+ (Apples filsystem) på den, då den klarar filer större än 4GB (vilket FAT32 inte gör) och funkar med XBOX360.

Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Respekt
    44
    Citat Original inlägg av superboss Visa Inlägg
    Bäst är att köra HFS+ (Apples filsystem) på den, då den klarar filer större än 4GB (vilket FAT32 inte gör) och funkar med XBOX360.
    men hittar en PC dator en HDD med HFS+ ?
    Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Respekt
    44
    Citat Original inlägg av Tjohooo Visa Inlägg
    ahaa.. då får man Partitionera upp så ena Partitionen är FAT32 och den andre är NTSC..

tack tack...
    japp, du kan lösa det genom att dela upp din hårddisk på 2 partitioner, en Fat32 och en NTFS

NTSC är en regions kodning som PAL och brukar ha en suffix som -U eller -J
    där -U är USA och -J är Japan/asien
    Google is your friend!

Registrerade
    Dec 2003
    Respekt
    22
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    men hittar en PC dator en HDD med HFS+ ?
    Finns macdrive till PC som gör att man kan läsa HFS-enheter men om man inte installerar det blir det svårt

Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Respekt
    44
    Citat Original inlägg av superboss Visa Inlägg
    Finns macdrive till PC som gör att man kan läsa HFS-enheter men om man inte installerar det blir det svårt
    det är en bra sak att nämna när man pratar om filformat som normalt inte fungerar i PC datorer, alla här på forumet har inte dom kunskaperna, och långt från alla har en Mac hemma
    Google is your friend!

Registrerade
    Dec 2003
    Respekt
    22
    Jag håller med dig

Registrerade
    Jan 2006
    Respekt
    19
    hehe tack för all info..
    en fråga till..
    har box och jag vet att jag är bannad men boxen vet inte om det.. därför blir det inget mer live på denna box..
    har ixtreme 1,6 och undrar nu om jag kan bränna ut och lirar NTSC/U och NTSC/J i min box??

Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Respekt
    44
    Tyvär så har det ingenting med din firmware att göra om den är regions fri eller ej, det är dashboarden som styr detta
    Google is your friend!

Bookmarks

Behörigheter

• Du får inte starta nya diskussioner