Visar resultat 1 till 9 av 9

Diskussion: nintendo wii - wiikey2

Registrerade
    Nov 2009
    Respekt
    0

nintendo wii - wiikey2

Tjennare det är så att jag är ganka ny på det här med chip osv så tänkte bara fråga lite.
    Det är så att jag har bestället ett wii med chipet wiikey2

Vilket program/skivor/hastighet är bäst när man ska bränna ut?
    Behöver man uppdatera på nått sätt lr typ "sätta" igång chipet? isf hur.

Tack för hjälpen

Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Respekt
    44
    du använder Verbatim DVD-R

du använder programmet IMGBurn för att bränna skivorna

du använder Wii Brickblocker för att ta bort uppdateringar från skivor med sådant för att undvika att du brickar din Wii

hastighet kan jag inte svara på då jag inte själv har en wii konsoll

chippet ska fungera som det är vid leverans, och det ska starta när du startar din wii (tror inte du ska göra på något speciellt sätt för att starta med chippet om det är så att du måste det får du nog med info om hur du gör det, annars får du klaga hos butiken du köpte det från (antagligen här?)
    Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Registrerade
    Mar 2007
    Från
    Katrineholm
    Respekt
    18
    Det Swizzy säger stämmer. Brickblocker är dock overkill om du enbart använder dig av hard mod samt backups från samma region. Detta har funkat problemfritt för mig ända sedan Wiin släpptes. Med hard mod menas chip, soft mod är något helt annat och är inget att ge sig på utan god kunskap i ämnet.

edit: I de allra flesta fallen funkar 4x speed alldeles utmärkt att bränna med.

Registrerade
    Nov 2009
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg

du använder Wii Brickblocker för att ta bort uppdateringar från skivor med sådant för att undvika att du brickar din Wii

chippet ska fungera som det är vid leverans, och det ska starta när du startar din wii (tror inte du ska göra på något speciellt sätt för att starta med chippet om det är så att du måste det får du nog med info om hur du gör det, annars får du klaga hos butiken du köpte det från (antagligen här?)
    Tack swizzy,

Men skulle du kunna förklara lite mer om wii brickblocker?

Ja det är köpt på psxcare.

Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Respekt
    44
    Citat Original inlägg av Hudsalvan Visa Inlägg
    Tack swizzy,

Men skulle du kunna förklara lite mer om wii brickblocker?

Ja det är köpt på psxcare.
    som jag skrev tidigare så har jag INTE en wii själv, däremot har jag hört vad kunder fått för info när jag varit i butiken, och förmedlar den information jag har i huvudet baserat på vad jag hört så...

det jag vet/tror jag vet om brickblocker är att man öppnar ISO filen i den, kollar den, tar ev. bort uppdateringen från skivan och sparar den...

om du söker här på forumet skulle jag tro det finns en guide för hur du använder Wii Brickblocker, eller om du söker på www.google.com

*edit:*

efter en snabb sökning på forumet hittade jag den här tråden:

http://forum.psxcare.com/support/sho...t=brickblocker

och den här länken till brickblockers sida:

http://wbb.rockman18.com/index.php?page=home&ln=en
    Last edited by Swizzy; 2009-11-16 at 10:44.
    Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Registrerade
    Dec 2009
    Respekt
    0
    Hej, jag har också en Wikey2 från psxcare. Jag får upp meddelandet "System update" när jag startar min brända PAL-skiva, men om jag förstår prodge64 korrekt så är det ingen fara? Eller ska jag köra brickblocker för att vara på säkra sidan?

Sorry för nybörjarfrågorna!

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    Citat Original inlägg av bruse Visa Inlägg
    Hej, jag har också en Wikey2 från psxcare. Jag får upp meddelandet "System update" när jag startar min brända PAL-skiva, men om jag förstår prodge64 korrekt så är det ingen fara? Eller ska jag köra brickblocker för att vara på säkra sidan?

Sorry för nybörjarfrågorna!
    Kör brickblocker om du vill vara säker på att spelet inte kommer fungera...
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Registrerade
    Dec 2009
    Respekt
    0
    nej snälla! nu gör du en nybörjare ännu mer osäker

du menar alltså att jag inte ska köra brickblocker, och det är ingen fara att låta min brända skiva göra en system update? Bara ett ja eller nej svar tack! Annars får jag ont i magen...

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    Kör du brickblocker så kan spelet inte installera den uppdatering som krävs för att spelet skall fungera.

Jag känner inte till någon PAL/EUROPA uppdatering (dvs ett europeiskt spel som installerar en uppdatering på ett europeiskt wii) som ställer till några fatala problem på en wii som inte har en massa skumma saker installerade förutom chippningen.

Men någon gång i framtiden kan det säkert komma en update som orsakar problem, så bäst är ju att kolla om det är panikinlägg i forumen innan man låter ett väldigt nytt spel installera sin uppdatering.

Kör du importspel och/eller har homebrewchannel m.fl. "hack" installerade så kan vad som helst hända.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Liknande diskussioner

1. wii - wiikey2
    By Hudsalvan in forum Nintendo WII - Allmänt
    Senaste inlägg: 2009-11-15, 18:21
  2. Wiikey2 eller dvd-r problem?
    By Wazzup_XD in forum Nintendo WII - Wiikey och Wiikey 2
    Senaste inlägg: 2009-01-16, 15:50
  3. Vilket Nintendo Wii är vanligast nu?
    By banan1 in forum Nintendo WII - Allmänt
    Senaste inlägg: 2008-12-07, 03:26
  4. Nintendo Olika Wii Chip
    By TurboFinnen in forum Nintendo WII - Allmänt