Visar resultat 1 till 17 av 17

Diskussion: Min bannade box låser sig

Registrerade
    May 2003
    Respekt
    0

Red face Min bannade box låser sig

Blev bannad nu i sista vågen och det var väl en tidsfråga MEN jag trodde att bara Xbox Live skulle sluta funka. Nu visar det sig att min xbox låser sig hela tiden och den är i princip värdelös. Är detta pga "banningen"? Har MS skickat ut något virus till de bannade boxarna?

Antar att detta är följden men går det att fixa så att man i alla fall kan spela offline?

Har prövat start boxen både med och utan hårddisken med samma resultat.

//Feist

Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Respekt
    44
    om detta är pga banvågen MÅSTE staten göra något åt saken, då dom direkt FÖRSTÖR privat egendom på det viset, den får inte bli värdelös på det här viset...
    Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Registrerade
    Jul 2009
    Respekt
    16
    min bannade box funkar precis som innan dvs. låter som en boeing 747

Tror inte att ms gjort något för att bannade boxar ska frysa

Registrerade
    Jun 2003
    Från
    Skellefteå
    Respekt
    25
    Inte en chans i helvete att MS skulle göra nåt så boxen skulle bli helt oanvändbar ... Dom ligger redan illa till när dom tagit bort en del av funktionaliteten och gjort vissa grejer obrukbara men att helt göra boxen tror jag knappast ...
    Xbox [v1.6 Crystal SmartXX LT OPX 2M], Gamecube [Orginal], Dreamcast [Orginal], PS1 [Stealth Chippat], PSP [5.50 GEN-D2], NDS [R4 2Gig micro SD], GBA SP [Efa Linker 512 Mb],SNES [Orginal],N64 [Orginal] [ ... I REJECT YOUR REALITY AND SUBSTITUT MY OWN ... DON`T LET THE FUCKERS GRIND YA DOWN !!!

Registrerade
    May 2004
    Respekt
    21
    Tror du kommer att få RROD när som helst...
    Playstation 1, 3, PSP
    Xbox, 360
    Nintendo Wii

Registrerade
    May 2003
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av PhR34k Visa Inlägg
    Tror du kommer att få RROD när som helst...
    Så rätt du hade

Min andra box med RROD. Antar att det inte är någon mening att skicka ner den till Tyskland då den blivit bannad?
    //F

Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Respekt
    44
    Citat Original inlägg av feist Visa Inlägg
    Så rätt du hade

Min andra box med RROD. Antar att det inte är någon mening att skicka ner den till Tyskland då den blivit bannad?
    //F
    när du blev bannad blev du även av med garantin, så nej det är ingen idé att äns försöka ringa supporten och få den lagad...

det du kan göra med den är att sälja den på ngn köp/sälj site, ganska många som köper trasiga Xbox 360 konsoller för att laga/plocka reservdelar från... dom brukar gå för allt mellan 250-750:- beroende på vad som följer med och vad det är för fel... oftast brukar dom gå för 500:-
    Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Registrerade
    May 2003
    Respekt
    0
    Testade ett RROD lagar kit och det funkar... ännu så länge
    Bannad men funkar...
    //F

Registrerade
    May 2004
    Respekt
    21
    Kul, jag gjorde de på min och den höll två veckor till. Hoppas de funkar bättre. Du kan även lira online via Xlink.
    Playstation 1, 3, PSP
    Xbox, 360
    Nintendo Wii

Registrerade
    Sep 2009
    Respekt
    16
    min bannade xbox låser sig oxå.efter att jag spelar en stund så låser den sig så att jag
    får starta om för att spela.men då får jag börja om från början.detta händer med alla spel vad kan detta bero på

Registrerade
    Apr 2004
    Respekt
    0
    Samma problem här som TS. Började efter banningen.

Registrerade
    Nov 2009
    Respekt
    15
    har samma problem började oxå efter bann undra vad detta kan vara

Registrerade
    Dec 2008
    Respekt
    16
    Underbart, fler dåliga nyheter. Ska fan kasta ut min box genom fönstret..

Registrerade
    May 2008
    Respekt
    17
    Är är det en till som har en box som låser sig. Gjorde aldrig detta innan banning och innan man kunde installera spel på hårddisken. Kan lira i cirka en halvtimme innan spelet hänger sig.

Man hör att DVD-läsaren slutar att läsa och efter någon minut så hänger sig spelet helt. Det sitter en Samsung M25 i den. Har testat med både orginal och brända spel..

Några tips?

Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Respekt
    44
    Citat Original inlägg av lejonel Visa Inlägg
    Är är det en till som har en box som låser sig. Gjorde aldrig detta innan banning och innan man kunde installera spel på hårddisken. Kan lira i cirka en halvtimme innan spelet hänger sig.

Man hör att DVD-läsaren slutar att läsa och efter någon minut så hänger sig spelet helt. Det sitter en Samsung M25 i den. Har testat med både orginal och brända spel..

Några tips?
    man kan t.ex. byta DVD spelare, då är BenQ att föredra då dessa har haft minst problem av alla hittils (liteon har börjat krångla en del och är lite tjuriga ibland när man ska flasha dom)
    Google is your friend!

Registrerade
    May 2008
    Respekt
    17
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    man kan t.ex. byta DVD spelare, då är BenQ att föredra då dessa har haft minst problem av alla hittils (liteon har börjat krångla en del och är lite tjuriga ibland när man ska flasha dom)
    Jo får väll göra något sådant. Har som tur är en till oflashad Lite-on-box men shit vad uselt utbud man har utav äkta spel

Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Respekt
    44
    anledningen till att spelet hänger sig i ditt fall lejonel är att din dvd spelare slutar läsa skivorna, vilket gör att speldatan helt plötstligt tar slut, den vet inte vad som ska hända, men du borde egentligen få "Clean disc" error eller liknande, om detta beror på att din box blivit bannad är MS ute på extremt tunn is, då det helt solklart är olagligt att göra så att boxen är helt obrukbar, det strider troligtvis mot lagarna i USA också

skulle MS hamna i en rättegång angående ovanstående (om det nu är pga ban, vilket vi inte kan säga sådär på rak arm) tror jag att dom skulle förlora ganska hårt... ganska enkelt...
    Google is your friend!

Liknande diskussioner

1. M3 DS Real Låser sig..
    By Herbman in forum Nintendo DS - M3, R4 och G6 Flashkassetter
    Senaste inlägg: 2008-07-22, 02:20
  2. Hitachi 79 som hänger sig!
    By Longson008 in forum XBOX 360 - Allmänt
    Senaste inlägg: 2008-05-15, 12:44
  3. Allt låser sig
    By Sp1int3r in forum XBOX 360 - Allmänt
    Senaste inlägg: 2007-01-29, 14:45
  4. Uppstarten och programstart låser sig??? HJÄLP!!!
    By Chatte in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Senaste inlägg: 2003-05-27, 23:20
  5. Boxen låser sig vid uppstart
    By Kid_Rock in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Senaste inlägg: 2003-01-22, 22:39

Bookmarks

Behörigheter

• Du får inte starta nya diskussioner