Visar resultat 1 till 13 av 13

Diskussion: Lot 0942

Registrerade
    Nov 2009
    Respekt
    0

Lot 0942

Hej , jag är ny inom de här med flasha Xbox osv , men jag läste nån stans om att de fanns nya lite-on läsare som inte gick att flasha.. Sen om dom hade ett speciellt LOT nummer på lådan ?!
    Jag har iaf LOT 0942 , någon som har samma nr som har kunnat flasha sin Xbox 360 ?
    Har försökt googla men hittar inget om den går flasha eller ej ..

Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Respekt
    44
    när är boxen tillverkad? det är en lättare indikator att söka på
    Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Registrerade
    Nov 2009
    Respekt
    0
    2009-10-17 står de på baksidan ;p men boxen är en "refurbished" eller hur de nu stavas , om de nu spela någon roll ?!

Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Respekt
    44
    http://360mods.net/index.php?name=Fo...wtopic&t=20326 den här tråden kanske kan hjälpa dig lite grann med info om den går att flasha eller ej...
    Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Registrerade
    Dec 2007
    Från
    Stockholm
    Respekt
    19
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    http://360mods.net/index.php?name=Fo...wtopic&t=20326 den här tråden kanske kan hjälpa dig lite grann med info om den går att flasha eller ej...
    Min polare köpte en "Refurbished" box tror den var tillverkad i September och den hade en LiteOn 7xxx
    Why drink and drive or smoke and fly? When you can do both and die!
    ALLEWMODZ-CASE MODDING

Registrerade
    Nov 2009
    Respekt
    0
    Öppnade just upp boxen , den hade fw 74850c en lite-on , går dom att flasha ?

Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Respekt
    44
    Citat Original inlägg av NevamiZ Visa Inlägg
    Öppnade just upp boxen , den hade fw 74850c en lite-on , går dom att flasha ?
    http://www.swizzy.se/Guider/Liteon_Dos.php eller http://www.swizzy.se/Guider/Liteon_Win.php så ska det gå bra ska du se

du har fått en av dom tidigare liteon drivarna
    Google is your friend!

Registrerade
    Nov 2009
    Respekt
    0
    Vad behövs för att kunna ansluta dvdn till datorn då ? Räcker det med sata kabel från datorn till DVD läsaren ? Eller behöv man massa annat skit ?

Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Respekt
    44
    läs i ngn av guiderna, allt du behöver står på höger sidan ->

borde gå att köra utan ett connectivity kit också (vid uppgraderingen åtminstone på dessa), men jag rekomenderar att man kör på ett sådant
    Google is your friend!

Registrerade
    Nov 2009
    Respekt
    0
    Vad gör de där connecitivity kittet egentligen ? Och om man skulle göra fel på nåt vis , kan det bricka läsaren eller xboxet ?

Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Respekt
    44
    Connectivity kitet ger dig möjligheten att ge driven ström, och att STYRA den...

om du gör fel när du ska läsa ur (inte får ut nyckeln) då brickar du boxen, om du gör fel (t.ex. sätter kablarna upp och ner eller liknande) då brickar du driven

om du däremot gör något fel när du ska skriva till driven brukar det inte vara några större problem, om du läser här: http://www.swizzy.se/Guider/Liteon_Faq.php får du lite tips på grejer du kan göra om något gick snett efter det att du läst ur nyckeln etc.
    Google is your friend!

Registrerade
    Nov 2009
    Respekt
    0
    Okej , men kan man inte ge den ström från xboxen eller ?
    Om man har sata kabeln kopplad till datorn, och har igång xboxet så den får Ström därifrån ? Går inte det ? ;p

Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Respekt
    44
    jag vet ärligt talat inte om det går att köra så med liteon, däremot vet jag att man behöver ha RS232 kopplat (Com/Seriell) när man kör liteon 74850C det går även via USB, men jag rekomenderar att man köra Seriellt före USB då USB kan krångla med drivrutiner etc.

du kan juh alltid testa och se om det går med bara Xboxen, annars rekomenderar jag att du köper ett CK3 Pro kit och kör med...
    Google is your friend!

Liknande diskussioner

1. Lot nr?
    By felix92 in forum XBOX 360 - Allmänt
    Senaste inlägg: 2008-03-25, 13:22
  2. Lot 0733?
    By Fetegrete in forum XBOX 360 - Allmänt
    Senaste inlägg: 2007-10-25, 14:33
  3. Saknas Lot Nr
    By ieye in forum XBOX 360 - Allmänt
    Senaste inlägg: 2007-06-01, 11:39
  4. länken till LOT / Serial nummer sidan?
    By PiGGELiN in forum XBOX 360 - Allmänt
    Senaste inlägg: 2007-02-19, 01:28
  5. Säkert LOT# funnet? Philips-spelare? Usch..
    By phreakii in forum XBOX 360 - Allmänt
    Senaste inlägg: 2007-02-08, 00:23

Bookmarks

Behörigheter

• Du får inte starta nya diskussioner