Visar resultat 1 till 27 av 27

Diskussion: Byte D3-2

Registrerade
    Oct 2009
    Respekt
    16

Byte D3-2

Någon som har koll på om det är möjligt att byta dvd-läsaren (D3-2) till någon tidigare version för att på detta sättet kunna chippa ett nytt Wii?

Jag hörde någonstans att IOM introduktionen av D3-2 läsarna så spärrade Nintendo också moderkorten till specifika läsare (liknande Xbox 360) någon som vet?

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    Det enda jag HÖRT är att det skall gå att byta, men jag kan ha fått fel information. Vi har inte råkat på de nya läsarna i butiken än vad jag sett.

Har någon en wii med nya läsaren så kom in med den så provar vi.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Registrerade
    Oct 2009
    Respekt
    16
    hade gärna kommit förbi om det inte hade vart 100 mil ToR =)

Registrerade
    Oct 2009
    Respekt
    16
    Tänkte jag skulle testa detta ikv eller i morgon så återkommer jag med om det är möjligt eller ej så att alla andra som får den nya d3-2 vet hur det ligger till

Registrerade
    Sep 2004
    Respekt
    21
    självklart kan man byta läsare eller bara kortet på läsaren.
    Det kommer bli lika som när liteon läsarna inte kunde flashas då såldes det en jäkla massa samsung-läsare.... räkna med att priset för chippning av dessa modeller kommer öka med minst 500:-

Registrerade
    Oct 2009
    Respekt
    16
    Citat Original inlägg av Gemet Visa Inlägg
    självklart kan man byta läsare eller bara kortet på läsaren.
    Det kommer bli lika som när liteon läsarna inte kunde flashas då såldes det en jäkla massa samsung-läsare.... räkna med att priset för chippning av dessa modeller kommer öka med minst 500:-
    Vi får se ikv om det går eller inte (orkade inte igår efter att ha jobbat i 12h).

Inte övertygad om att det kommer bli som med LiteOn läsarna i början i detta fallet kanske många väljer något av de chip som gör att man kan spela kopior från minneskort eller usb hårddisk istället då denna lösningen torde bli billigare än en ny läsare+chip (~1200kr?)

Registrerade
    Sep 2004
    Respekt
    21
    lugnt, det kommer INTE kosta 1200:- om man vill göra det privat, eftersom det går att byta bara PCB:n på läsaren och denna kostar inte lika mycket som en hel läsare.

Nu är ju inte detta ett forum där fria ordet existerar eftersom det ägs och drivs av ett företag som livnär sig på detta så mer jag kan inte säga.

//Gemet

Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Respekt
    30
    lugnt, det kommer INTE kosta 1200:- om man vill göra det privat, eftersom det går att byta bara PCB:n på läsaren och denna kostar inte lika mycket som en hel läsare.

Nu är ju inte detta ett forum där fria ordet existerar eftersom det ägs och drivs av ett företag som livnär sig på detta så mer jag kan inte säga.

//Gemet
    Får vi in lösa styrkort som är kompatibla med de lasrarna kan det bli billigare än att byta ut hela läsaren+drivkort ja

Än så länge har vi inte sett ett sånt moderkort o vi är sugna på att prova o se vad som händer o fungerar själva istället för att gå på rykten som finns på nätet

Kan man inte köra Drive-Key eller Wiikiifusion eller andra chipplösningar blir nog styrkortsbyte eller Drive+kortbyte ett måste om det fungerar d.vs...

t.om på 360 tiden var vi dyra i början tills vi fick in billigare lösningar o sen snorbilliga när läsaren knäcktes helt
    / Pendragon

Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

Registrerade
    Sep 2004
    Respekt
    21
    styrkort finns överallt på nätet , dock med vikande tillgång eftersom många byter dessa just nu. Självklart fungerar chip som emulerar en DVD-rom som t.ex wiikey fusion, sundisk på dessa konsoler.

Skillnaden är att wiikey, drivekey osv modifierar svaret från läsaren onthefly.
    Jag har precis bytt kort på ett antal läsare och det fungerar alldeles utmärkt.

//Gemet

Registrerade
    Oct 2009
    Respekt
    16
    Japps det funkar, testade precis.

Registrerade
    Apr 2004
    Respekt
    21
    styrkort finns överallt på nätet , dock med vikande tillgång eftersom många byter dessa just nu. Självklart fungerar chip som emulerar en DVD-rom som t.ex wiikey fusion, sundisk på dessa konsoler.

Skillnaden är att wiikey, drivekey osv modifierar svaret från läsaren onthefly.
    Jag har precis bytt kort på ett antal läsare och det fungerar alldeles utmärkt.

//Gemet
    Kan du inte berätta lite mer hur du gjorde och vad man behöver för prylar?

Jag har nämligen tänkt köpa mig en wii black edition och jag antar denna utgåva har D3-2. Vill inte beställa BE innan jag vet 100 säkert att den går att chippa.

Registrerade
    Oct 2009
    Respekt
    16
    det man gör är helt enkelt att man antingen byter hela dvd-enheten eller endast styrkortet (det kretskort som sitter på dvd-n) till en äldre variant som man kan chippa med valfritt chip.

Registrerade
    Apr 2004
    Respekt
    21
    Citat Original inlägg av Henkad Visa Inlägg
    det man gör är helt enkelt att man antingen byter hela dvd-enheten eller endast styrkortet (det kretskort som sitter på dvd-n) till en äldre variant som man kan chippa med valfritt chip.
    Låter ju bra, men vart hittar man dessa delar till bästa pris?

Kanske importera från Asien

Registrerade
    Oct 2009
    Respekt
    16
    Citat Original inlägg av kotten33 Visa Inlägg
    Låter ju bra, men vart hittar man dessa delar till bästa pris?

Kanske importera från Asien
    Vi har/kan ta hem men kan inte skriva det här då forumet tillhör en annan butik. så kolla med PSXcare om dom har annars mejla mig.

Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Respekt
    30
    Vi har både Styrkort o läsare på lager.
    Svarta Wiin kommer vi enligt uppgift sälja moddad o klar för 4.195:-
    / Pendragon

Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    Fåtal styrkort inne nu, ett tiotal kanske. Kommer 100st nästa vecka eller så.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Registrerade
    Apr 2004
    Respekt
    21
    Citat Original inlägg av Hansi Visa Inlägg
    Fåtal styrkort inne nu, ett tiotal kanske. Kommer 100st nästa vecka eller så.
    Och då menar du i psxcare butiken?

Det räcker alltså för mig att köpa ett styrkort till en wii black med dvd läsare D3-2 och sedan kan jag använda ett gammalt chip typ wiikey 2 eller drivekey?

Efter montering av detta styrkort, vilken dvd-läsar version får jag då?

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    dvd-läsar-version? Vad menar du? d2a/d2b/d2c? Beror på vilket styrkort du får, vi har lite gott å blandat...

Registrerade
    Apr 2004
    Respekt
    21
    Citat Original inlägg av Hansi Visa Inlägg
    dvd-läsar-version? Vad menar du? d2a/d2b/d2c? Beror på vilket styrkort du får, vi har lite gott å blandat...
    Jag har fått höra att nya spel även har ett kopieringsskydd vilket innebär att styrkort och wiikey 2 blir "nästan" värdelösa.

Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Respekt
    30
    Jag har fått höra att nya spel även har ett kopieringsskydd vilket innebär att styrkort och wiikey 2 blir "nästan" värdelösa.
    Man får Patcha bort kopieringsskydden från sina "Backupper" innan man fortsätter köra.
    Folk som har probblem med nya Supermario till Wii har en Amerikansk release som är kopieringsskyddad som skyddet ligger kvar på, problem 2 är att om man uppgraderar sin konsoll för mycket 4.2E försvinner regionsfriheten villket innebär att NTSC *Amerikanska titlar som just ligger ute på nätet av det spelet" inte går igång såklart.

Vad jag vet ligger det inte en PAL release av det spelet ute på nätet o snurrar, o de som köper orginalet kan inte spela det utan att deaktivera chippet.

Så helt värdelöst är det inte, man får jobba lite på en lösning bara.
    / Pendragon

Registrerade
    Apr 2004
    Respekt
    21
    Citat Original inlägg av Pendragon Visa Inlägg
    Man får Patcha bort kopieringsskydden från sina "Backupper" innan man fortsätter köra.
    Folk som har probblem med nya Supermario till Wii har en Amerikansk release som är kopieringsskyddad som skyddet ligger kvar på, problem 2 är att om man uppgraderar sin konsoll för mycket 4.2E försvinner regionsfriheten villket innebär att NTSC *Amerikanska titlar som just ligger ute på nätet av det spelet" inte går igång såklart.

Vad jag vet ligger det inte en PAL release av det spelet ute på nätet o snurrar, o de som köper orginalet kan inte spela det utan att deaktivera chippet.

Så helt värdelöst är det inte, man får jobba lite på en lösning bara.
    Sökte lite snabbt på nätet och hittade denan release, den låter ju som en PAL kopia. Någon som kan bekräfta att det stämmer som Pendragon säger att det bara är NTSC utgåvan som har problemet.

Så här heter releasen
    New_Super_Mario_Bros_Wii_PAL_Wii-BAHAMUT

Och vart hittar man "patchar" för wiikey2 så man kan spela nyaare spel?

Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Respekt
    30
    Oavsett om det är en NTSC titel eller PAL titel så har alla orginalspel det skyddet på sig.
    Backupperna får man patcha bort kopieringsskyddet på helt enkelt.
    / Pendragon

Registrerade
    Apr 2004
    Respekt
    21
    Oavsett om det är en NTSC titel eller PAL titel så har alla orginalspel det skyddet på sig.
    Backupperna får man patcha bort kopieringsskyddet på helt enkelt.
    och hur patchar man bort kopieringsskyddet?

Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Respekt
    30
    och hur patchar man bort kopieringsskyddet?

http://www.gamecopyworld.com/ Borde väl ha patchar o tutorials kanske ?
    / Pendragon

Registrerade
    Apr 2004
    Respekt
    21
    http://www.gamecopyworld.com/ Borde väl ha patchar o tutorials kanske ?
    ok, jag får väl kolla lite där, men jag trodde att du visste hur man gjorde, men det verkar det inte som om du visste heller.

Jag kan ju meddela dig när jag vet hur man gör.

Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Respekt
    30
    Jag har inte kört det spelet alls o vet inte ens om det är ett kopieringsskydd eller om det är en felpress
    / Pendragon

Registrerade
    Apr 2004
    Respekt
    21
    Jag har inte kört det spelet alls o vet inte ens om det är ett kopieringsskydd eller om det är en felpress
    Jasså, vet du inte! Det lät så i tidigare inlägg att du hade järnkoll. Du skrev så här

"Backupperna får man patcha bort kopieringsskyddet på helt enkelt"

Jag tolkade det lite som du visste, men sedan visades att du varken hade spelat spelet eller ens visste om det var ett skydd på det.

Liknande diskussioner

1. Byte, PSP 1000 + $ mot 3000
    By PhR34k in forum Annonser/SPAM
    Senaste inlägg: 2009-06-25, 22:06
  2. Byte av läsare i X360. (benq > ms28)
    By zidde in forum XBOX 360 - Allmänt
    Senaste inlägg: 2009-01-20, 11:33
  3. byte av dvd läsare
    By Robbish in forum XBOX 360 - Allmänt
    Senaste inlägg: 2009-01-06, 05:57
  4. byte av hårddisk
    By nisse30 in forum X-BOX Hårdvaruforum