Visar resultat 1 till 7 av 7

Diskussion: Gamertag

Registrerade
    Aug 2006
    Respekt
    0

Gamertag

Hejsan. Jag har en liten fundering. Jag har en gamertag sen några år tillbaks. Den har varit på två xboxar som båda har blivit bannade. Nu har jag köpt en ny xbox (arcade) som jag tänker låta vara orginal och köpa de spel som jag vill spela online.
    Finns det någon som helst möjlighet att jag blir bannad för att jag använder en gamertag som har varit på två bannade xboxar?
    Vill ha tillbaks mitt guldkors på CoD!!!!!

Tacksam för snabba svar!
    MVH Andreas

Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Respekt
    44
    Enligt vad microsoft supporten själva har sagt så ska det inte vara någon risk med gamertagen, däremot rekomenderar dom att man formaterar hårddisken/minnet för att minimera risken (a.k.a ta bort alla gamesaves etc.)
    Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Registrerade
    Aug 2006
    Respekt
    0
    Hur gör man det då? På den bannade konsollen? Men vad jag har läst och hört så kan man inte flytta en hårddisk från en bannad xbox till en obannad, eller har jag fel? Vore ju hur bra som helst om jag kunde använda min 120gb hårddisk istället för det ynka minnet man får med i arcade...

MVH Andreas

Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Respekt
    44
    du kan flytta din hårddisk bäst f*n du vill, däremot kan du inte använda dina gamesaves från den bannade boxen på den nya (om du laddat dom, vad jag förstår)

du formaterar hårddisken/minnet på följande vis:

My Xbox -> Settings -> Memory -> *Markera minnesenheten du vill formatera* -> *Tryck på den gula knappen* -> *Välj Format* och följ näskommande instruktioner på skärmen

därefter gör du en recover gamertag:

My Xbox -> Profiles -> Recover Gamertag -> *följ instruktionerna på skärmen*
    Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Registrerade
    Aug 2006
    Respekt
    0
    Okej, så om jag använder min bannade xbox och formaterar hårddisken och sedan her den på den nya obannade och recover gamertag. Finns det någon som helst möjlighet att jag blir bannad av det? Vill inte riskera de...

Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Respekt
    44
    det ska inte finnas någon möjlighet till det nej, men om du mot förmodan skulle bli bannad från live (konsoll bannad) kan du kräva att dom bevisar att din Xbox 360 (omoddade) blivit modifierad på något sätt alls...
    Google is your friend!

Registrerade
    Aug 2006
    Respekt
    0
    Åfan, Det ska jag tänka på. Tack så otroligt mycket, du har varit till stor hjälp!

Liknande diskussioner

1. Gamertag hackat
    By satcrow in forum XBOX 360 - Allmänt
    Senaste inlägg: 2009-08-12, 13:41
  2. recover gamertag gamla saves
    By ofri in forum XBOX 360 - Allmänt
    Senaste inlägg: 2009-06-26, 17:16
  3. Status code : 8015d080
    By ikouchu in forum XBOX 360 - Allmänt
    Senaste inlägg: 2009-04-18, 01:21
  4. recovra gamertag gick lite snett tror jag
    By PiGGELiN in forum XBOX 360 - Allmänt