Visar resultat 1 till 26 av 26

Diskussion: Vad tror ni om Wode Jukebox

Registrerade
    Aug 2004
    Respekt
    0

Question Vad tror ni om Wode Jukebox

Har precis köpt ny wii som antagligen kommer ha D3-2. Och har då sökt lite på modchips. Då hittade jag denna sak (http://www.wodejukebox.com/) som kommer släppas nu i slutet av November.

Vet ni någon om den och kommer ni ta hem den?

// DamazoG

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    Är det en bra produkt så kommer vi ta in den. Releasedatum på denna typ av chip/produkt brukar alltid vara rena önskedrömmarna dock...
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Registrerade
    Jun 2009
    Respekt
    0
    Såg att Sundisk har stöd för D3-2 och har inbyggt minne och prestandan verkar var grymt bra när man kör spel från chippet snabbare än från orginalskiva .. är det något ni rekommenderar ? Kommer ni få in den ?

Mvh
    Jonas

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    Vi har beställt wode och planerar att ta hem några sundisk.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10

Registrerade
    Jan 2009
    Respekt
    0
    Ok, nu har jag testkört Wode Jukebox, och det enda jag kan säga är att det är en suverän lösning för oss pappor (och mammor) som inte orkar hålla på med STRUL. Jag valde att låta PSX installera och sedan var det bara att sticka iväg och köpa en 1TB hårddisk på Elgiganten för 799 SEK. Inget mer strul med skivor som inte fungerar dock vet jag inte hur det blir framöver med .bca som är ett nytt sätt att skydda spelen. Det enda spel som jag har kört som använder sig av .bca är new super mario bros och det var inga problem. Jag använder firmware 4.1e.

Hansi kan du inte starta en ny grupp för oss lyckliga Wode användare?

Joakim//

Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Respekt
    30
    Citat Original inlägg av joabor Visa Inlägg
    Ok, nu har jag testkört Wode Jukebox, och det enda jag kan säga är att det är en suverän lösning för oss pappor (och mammor) som inte orkar hålla på med STRUL. Jag valde att låta PSX installera och sedan var det bara att sticka iväg och köpa en 1TB hårddisk på Elgiganten för 799 SEK. Inget mer strul med skivor som inte fungerar dock vet jag inte hur det blir framöver med .bca som är ett nytt sätt att skydda spelen. Det enda spel som jag har kört som använder sig av .bca är new super mario bros och det var inga problem. Jag använder firmware 4.1e.

Hansi kan du inte starta en ny grupp för oss lyckliga Wode användare?

Joakim//
    Superkuligt
    Skönt att den kändes lättanvänd o smidig, jag tror nog att jag själv investerar i en sådan om vi får tag på en med svart fot då min wii har ett svart skal. Iofs kan jag nog muta Pixelninjan på vårt jobb medans hon sitter o lackar andra saker o dra några lager svart över ett vitt skal men
    Att NSMB fungerade var också en glad nyhet, enligt tillverkaren skulle den göra det men alltid bra med en hands on test själv *ler*

Hansi trollar nog upp en Wode tråd så fort han ser denna.
    / Pendragon

Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    Det räcker väl med den här tråden om det inte kommer en väldig massa wode-relaterade frågor av spridd karaktär...

Registrerade
    Jan 2009
    Respekt
    0
    Har ni några frågor gällande Wode Jukebox så hjälper jag gärna till om jag kan. Gällande NSMB så måste man ha en .bca fil men det var inget problem att "ahem" lösa det. Har även testat ssbb och det var inga problem. Faktum är att jag bli bara nöjdare och nöjdare.

Joakim//
    Wii 4.1E
    Wiikey2
    Wode jukebox firmware 1.21
    1 TB Iomega USB drive

Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Respekt
    30
    Skoj skoj, tag gärna lite actionbilder och känner du för att youtuba upp en video så kikar vi med glädje på den med
    / Pendragon

Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

Registrerade
    Jan 2010
    Respekt
    0
    Tänkte bara höra om jag redan har ett wiikey i mitt wii och jag köper en Wode, kommer den att funka ?

Tack på förhand Jonas

Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Respekt
    30
    Citat Original inlägg av skggan Visa Inlägg
    Tänkte bara höra om jag redan har ett wiikey i mitt wii och jag köper en Wode, kommer den att funka ?

Tack på förhand Jonas
    Åersonligen kör jag ett Wiikey1 + et FlatMii i en av mina maskiner hemma, kan inte tänka mig att ett Wiikey2 + en Wode moddad maskin skall vara ett problem, men Wode klarar ju alla nya spel o kopplas på DVD-Flatkabeln så i teori sitter det två chipp i maskinen som säger att det absolut är orginalspel man kör.

Jag fick ta Wiikey1 istället för Wiikey2 då det inte fanns tillräckligt med plats i enheten men ja det går. Vår tokiga Wiitekniker har redan kört en Wiikey2moddad maskin med Wode *skratt*
    / Pendragon

Registrerade
    Jan 2010
    Respekt
    0
    Tackar för svaret!
    Då ska de beställas en Wode!
    (och är Wiikey1 jag har)

Registrerade
    Jul 2007
    Respekt
    0
    vad är det som krävs för att kunna välja iso på tv'n som man sett på youtube?

kan man installera 1.21 utan att ha magknip? läst massa som haft problem med den fw

Registrerade
    Jan 2009
    Respekt
    0
    Jag vet inte riktigt vad du menar med välja iso, men det enda du behöver göra är att skapa en mapp som heter "iso" på hårddisken och sdean lägga ner alla dina iso filer.

Gälla uppgradera till 1.21 är inga problem i alla fall inte med 4.1E som jag kör på min Wii.

Joakim//
    Wii 4.1E
    Wiikey2
    Wode jukebox firmware 1.21
    1 TB Iomega USB drive

Registrerade
    Jul 2007
    Respekt
    0
    det ja menade med att välja iso, är att ja sett folk sparkat ihop hemma kompilerade mjukis iso filer som autobootar, så dom kan välja spel på tv'n istället för att behöva sitta framme vid wiiet och peta på joysticken

Registrerade
    Jul 2010
    Respekt
    0
    Tjabba, ny här på forumet *ler* ville kolla om WODE Jukebox kan funka med chippet D2PRO och sen lyckades frugan uppgradera bosen till ver 4,3E, mvh micke

Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Respekt
    44
    Har man Wode behöver man inget annat chip då Wode tar över helt och har samma funktionalitet som Drivekey utöver att kunna spela från hårddisk...
    Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Registrerade
    Jul 2010
    Respekt
    0
    hej igen, nej så långt e jag med, men mitt wii e redan chippat med d2pro, så därför undra jag om wode funka med det? eller det blir att lödda bort det?

Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Respekt
    44
    Jadu, jag vet inte vad resultatet blev när det testades att köra både ett chip på driven och Wode... men D2Pro blir överflödigt med Wode, så det är lika bra o löda bort det... kan göra mer skada än nytta
    Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    Citat Original inlägg av fabbebock Visa Inlägg
    hej igen, nej så långt e jag med, men mitt wii e redan chippat med d2pro, så därför undra jag om wode funka med det? eller det blir att lödda bort det?
    Skall fungera bra. Förhoppningsvis så körs dina backuper med full läshastighet, woden drar ju ner läshastigheten lite på driven.

Registrerade
    Jul 2010
    Respekt
    0
    tackar för svaren jag fått *ler* sen undra jag om det är mycket jobb med att montera ihopa wode så att det funkar? jag har en extern hårddisk på 1T, den e inte för stor? mvh igen

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    Citat Original inlägg av fabbebock Visa Inlägg
    tackar för svaren jag fått *ler* sen undra jag om det är mycket jobb med att montera ihopa wode så att det funkar? jag har en extern hårddisk på 1T, den e inte för stor? mvh igen
    Du behöver en "wii-mejsel" för att få isär din wii. Kolla lite filmer på youtube, måste finnas hur många som helst som visar hur man tar isär sin wii. Tyvärr blev våra filmer bannade, men det kommer nya hela tiden.

Storleken på disken skall inte vara några problem.

Registrerade
    Jul 2010
    Respekt
    0
    Hej igen, en fråga till, när jag lägger in spelen på den externa, villet format skall dom vara i? pakade med winrar? eller så att dom ligger som skrivavbildningsfil? tack på förhand..mvh micke

Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Respekt
    44
    Dom ska väl vara i ISO format eller WBFS format om du kör på NTFS/FAT32 kör du med WBFS filsystemet slänger du in spelen med WBFSManager (eller motsvarande program)
    Google is your friend!

Registrerade
    Aug 2010
    Respekt
    0
    Hej,
    Jag är ny i forumet och även inom det här med chippning. Så jag hoppas att jag inte ställer för dumma frågor (ni får dock gärna ge "svar for dummies") för jag är inte alls insatt i hur detta fungerar.

Jag har köpt Wii och chippat med Wode Jukebox. Har en extern hårddisk. Men hur får jag allt att fungera?
    * Har ett .iso-spel i datorn (Det heter .WII men enligt Egenskaper är det .iso, alltså.WII.iso)
    * Har formaterat HD till NTFS
    * Kört WBFSManager och formaterat HD där (till WBFS) och lagt över spelet till HD.
    Men enligt en instruktionsbok jag hittat för Wode Jukebox så behöver man ha en mapp i HD som ska heta ISO, där man ska lägga spelen. Hur funkar det?
    * När jag lagt över spelet i HD och sen går in i HD så syns inte spelet. Det står dessutom att formatet på HD är NTFS.

Ska det va så? Har jag gjort fel? Och framför allt, hur ska jag göra? Vet ni om det finns någon "punkt-för-punkt" instruktion för mig som inte är så tekniskt begåvad..?
    Tack på förhand!

Liknande diskussioner

1. Benq Läsare Död, Vad gör jag ?
    By aimbert in forum XBOX 360 - Allmänt
    Senaste inlägg: 2008-11-23, 18:14
  2. Vet inte riktigt vad jag ska leta efter...
    By TonyW in forum Nintendo DS - M3, R4 och G6 Flashkassetter
    Senaste inlägg: 2008-11-05, 17:13
  3. Nekad lagning - Vad ska jag göra?
    By Molin in forum XBOX 360 - Allmänt
    Senaste inlägg: 2008-09-05, 17:51
  4. Vad är det frågan om?!
    By Pepzen in forum XBOX Media Player / Media Center
    Senaste inlägg: 2008-09-03, 13:09
  5. Inlägg: 9
    Senaste inlägg: 2007-11-08, 23:31

Bookmarks

Behörigheter