Visar resultat 1 till 11 av 11

Diskussion: iXtreme 1.50 -> iXtreme LT

  1. #1
    Registrerade
    Jan 2008
    Inlägg
    22
    Respekt
    0

    iXtreme 1.50 -> iXtreme LT

    Jag har tänkta uppgradera min Lite-On med iXtreme 1.50 till iXtreme LT när det kommer ut, men jag har en fundering.

    Jag undrar om det fungerar med mitt Abit IC7-MAX3 s478 moderkorts egna SATA kontroller som är dessa:

    Intel ICH5-R
    Silicon Image Sil3114C

    eller om jag måste köpa denna "S-ATA (Serial ATA) Controller Card, PCI, VIA 6421A chipset" för att det ska fungerar att flasha felfritt?

  2. #2
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Citat Original inlägg av Buskdoktor Visa Inlägg
    Jag har tänkta uppgradera min Lite-On med iXtreme 1.50 till iXtreme LT när det kommer ut, men jag har en fundering.

    Jag undrar om det fungerar med mitt Abit IC7-MAX3 s478 moderkorts egna SATA kontroller som är dessa:

    Intel ICH5-R
    Silicon Image Sil3114C

    eller om jag måste köpa denna "S-ATA (Serial ATA) Controller Card, PCI, VIA 6421A chipset" för att det ska fungerar att flasha felfritt?
    Prova att läsa ut din läsares nyckel, kan du det bör du kunna flasha med.
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  3. #3
    Registrerade
    Jan 2008
    Inlägg
    22
    Respekt
    0
    Måste jag då inte ha någon sorts Spear/Probe då?

  4. #4
    Registrerade
    May 2005
    Inlägg
    117
    Respekt
    20
    Nej.

    Jag skrev ett liknande svar hos flashback för någon dag sedan:

    JungleFlasher.pdf

    På sidan 85 står följande:

    LiteOn drives of either FW version that have already been flashed with iXtreme can be easily be dumped using only SATA connection (no requirement for probe or TTL convertor) this is a function of the iXtreme firmware NOT a workaround for dumping stock drives!

  5. #5
    Registrerade
    Jan 2008
    Inlägg
    22
    Respekt
    0
    Ahaa, tack så mycket, ska ta och testa ta ut nyckeln då med JungleFlasher. Som jag har förstått det så kör jag med "LiteOn Half Tray Open Method" och sen startar jag JungleFlasher och går till DVDKEY32 fliken och testar dumpa alla .bin till datorn?

  6. #6
    Registrerade
    May 2005
    Inlägg
    117
    Respekt
    20
    Precis, du trycker på "Dummy from iXtreme"

  7. #7
    Registrerade
    Jan 2008
    Inlägg
    22
    Respekt
    0
    Okej, jag tänkte också att jag skulle testa uppgradera till iX 1.6 och köra med den tills LT kommer bara för att se så att det funkar, tänkte då följa denna guide: http://www.se7ensins.com/forums/firm...te-drives.html den borde väl fungerar för mig som har 1.5 också?

  8. #8
    Registrerade
    May 2005
    Inlägg
    117
    Respekt
    20
    Ja, det borde inte vara några problem för dig - följ den guiden, den är helt korrekt.

  9. #9
    Registrerade
    Jan 2008
    Inlägg
    22
    Respekt
    0
    Okej, tack så mycket för all hjälp

  10. #10
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    du kan annars läsa min guide: http://www.swizzy.se/Guider/Liteon_Win.php

    har inte skrivit färdigt den nya versionen av Windows guiden ännu så du får läsa det jag skrivit i den (förberedelserna) och sedan övergå till den gamla...

    om det skiter sig kollar du i FaQ'n som också finns där, där har jag ett gäng tips på va du kan göra om det skiter sig om du inte hittar svar på dina problem där, skriv ett mail till mig, eller ett medelande här på forumet där du beskriver problemet och vad du har provat så försöker jag komma fram till en lösning tillsamans med dig
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  11. #11
    Registrerade
    Jan 2008
    Inlägg
    22
    Respekt
    0
    Tack så hemskt mycket Swizzy! Kommer mest troligen att ha minst ett par frågor eller problem, så jag ta och skriver till dig då om något går snett eller om jag har några funderingar

Liknande diskussioner

  1. Inlägg: 95
    Senaste inlägg: 2010-01-10, 11:00
  2. Uppgradera ixtreme 1.51 -> 1.6
    By yabbah in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 73
    Senaste inlägg: 2009-05-18, 16:32
  3. Kör ni ixtreme 1.5 på ALLA spelarna?
    By milky81 in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 5
    Senaste inlägg: 2009-02-25, 14:23
  4. Nedgraderare 3.50 till 1.50 ute nu :D
    By fr_3dd_3 in forum PSP - Playstation Portable
    Inlägg: 12
    Senaste inlägg: 2007-07-01, 01:22
  5. Ombytta Roller :-)
    By Hansi in forum Fritt Forum
    Inlägg: 7
    Senaste inlägg: 2003-04-01, 10:23

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •