Visar resultat 1 till 15 av 15

Diskussion: fw

Registrerade
    Nov 2007
    Respekt
    0

fw

Hej Hur tar jag reda på vilken läsare jag och vilken fm som sitter i,,den är köpt här för 1-2 månader sedan

mvh/Jörgen

Får inte ens igång det med bootdisk, fyfan va boring
    Last edited by softa; 2009-11-19 at 12:47.

Registrerade
    Dec 2007
    Från
    Stockholm
    Respekt
    19
    Citat Original inlägg av softa Visa Inlägg
    Hej Hur tar jag reda på vilken läsare jag och vilken fm som sitter i,,den är köpt här för 1-2 månader sedan

mvh/Jörgen
    Prova om den bootar Wave 4 spel då har du en Hitachi med IX 1.51 annars har du 1.6 som inte bootar wave4
    Why drink and drive or smoke and fly? When you can do both and die!
    ALLEWMODZ-CASE MODDING

Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Respekt
    44

mvh/Jörgen
    http://forum.psxcare.com/support/showthread.php?t=35327 såhär ser du vad du har för DVD Spelare, vad du har för Firmware går inte att se, man kan göra som Allewii sa, men det är inte 100% säkert att den kan tala om för dig vad du har för firmware, bästa sättet att se vad du har för firmware är att helt enkelt läsa ut firmwaren som finns på den nu (går EJ på Liteon, då får du bara ut nyckeln och lite annat, inte hela firmwaren)
    Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Registrerade
    Nov 2007
    Respekt
    0
    Jag har wave4 spel och de funkar inte, även testat med avtivation disc

Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Respekt
    44
    då har du troligtvis iXtreme 1.51 eller tidigare, och INTE hitachi...
    Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Registrerade
    Nov 2007
    Respekt
    0
    vilken version ska man ha om avtivation disken ska funka då
    för jag vet att jag fick en version 1.6 eller mer
    Last edited by softa; 2009-11-18 at 23:41. Anledning: glömt en sak

Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Respekt
    44
    1.6 eller senare =) du lär behöva uppgradera din firmware, lättast är att du dyker förbi PSXCare eller någon i ditt närområde som sysslar med Xbox 360 flashningar...
    Google is your friend!

Registrerade
    Oct 2009
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av allewii Visa Inlägg
    Prova om den bootar Wave 4 spel då har du en Hitachi med IX 1.51 annars har du 1.6 som inte bootar wave4
    Inte i alla fall! Nu kommer jag här igen o säger det

Det kan vara en Benq-philips med som är flashad med 1.41 unstelth med för jag hade en sådan innan i min förra box o den bootade alla spel, den blir inte påverkad av waves som de andra

Var bara tvungen att påpeka det

Registrerade
    Nov 2007
    Respekt
    0
    vilken version ska man ha om avtivation disken ska funka då
    för jag vet att jag fick en version 1.6 eller mer

om jag uppgraderar till 1.6.1 bränner man på som vanligt sen eller måste man fortfarande köra bootdisk, jag börjar ruttna på detta
    Last edited by softa; 2009-11-19 at 00:57. Anledning: Jag såg att jag hade en liteon i boxen

Registrerade
    Mar 2009
    Från
    Bollebygd
    Respekt
    17
    Ja då slipper du bootdisc, det är liksom det som är hela poängen med iXtreme 1.61 för någon annan skillnad mot iXtreme 1.6 finns inte.

Registrerade
    Nov 2007
    Respekt
    0

lite on

Tyvärr hade jag en liteon läsare, såg att det inte fanns nån uppgradering till den

lite surt

Registrerade
    Mar 2009
    Från
    Bollebygd
    Respekt
    17
    Då får du hålla dig till bootdisc tills iXtreme LT släpps.
    Ett annat sätt är ju att skaffa en annan spelare och sätta i den. Jag gjorde så att jag satte i en Samsung nu när min Xbox 360 ändå blev bannad och flasha den med Xtreme 5.3b så jag kan helt strunta i framtida skydd då den firmwaren spelar allt. Detta är ju dock absolut inte att rekommendera om man har en box som funkar fint på Xbox Live och man vill fortsätta ha det så. :-)

Registrerade
    Nov 2007
    Respekt
    0

mvh/Jörgen
    Jag får inte inte igång spelens ens med bootdisk..är det nån det funkar bra för?

Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Respekt
    44
    Jag får inte inte igång spelens ens med bootdisk..är det nån det funkar bra för?
    om du använder "Activate.iso" som du brännt rätt, och det inte fungerar... då har du inte iXtreme 1.6 eller senare
    Last edited by Swizzy; 2009-11-19 at 14:34. Anledning: fattades en liteon bokstav :p
    Google is your friend!

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10

mvh/Jörgen

Får inte ens igång det med bootdisk, fyfan va boring
    Det har varit LITE-ON i ALLA xbox 360 vi sålt 2009, och i din måste det vara version 1.6 om den bara är ett par månader gamla.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Bookmarks

Behörigheter

• Du får inte starta nya diskussioner