Sida 3 av 3 FörstaFörsta 123
Visar resultat 61 till 68 av 68

Diskussion: Bannad - Spela via XLink Kai

  1. #61
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av Fraodi Visa Inlägg
    Tja

    Jag har en bannad flashad xbox.. men har även en obannad oflashad xbox.. på den bannade xboxen vill ja spela vissa spel med en kompis över internet (xlink).. Men min fråga är.. Kan den obannade/oflashade xboxen råka komma i kontakt med xlink? (så att den eventuellt åker på en bann även om ja inte spelar med den) .. eller är det nåt man måste ställa in i xboxen för att den ens ska komma i kontakt med xlink !?
    din obannade box blir inte bannad så länge du inte modifierar den, inget att oroa sig för.

  2. #62
    Registrerade
    Jan 2008
    Inlägg
    171
    Respekt
    17
    jag hänger där (tag: tqila)
    men det är helt stendött (eller så är jag inne på fel server?)

    vore kul om det fanns någon server/rum för endast svenskar (eller folk från norden iaf)

    eller ja, nu är jag glad om det finns folk alls..

    någon som kan vägleda mig i hur man hittar folk/kommer till bra rum eller liknande?

    jag har satt upp allt så spelandet skall funka, men har som sagt inte hittat någon att spela med än.
    Consoles: XBOX360 & Wii på 106" Grandview Velvet Cinema duk med Mitsubishi HC1100 projektor.
    Handhelds: iPhone 5 och iPad 2

  3. #63
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av tqila Visa Inlägg
    jag hänger där (tag: tqila)
    men det är helt stendött (eller så är jag inne på fel server?)

    vore kul om det fanns någon server/rum för endast svenskar (eller folk från norden iaf)

    eller ja, nu är jag glad om det finns folk alls..

    någon som kan vägleda mig i hur man hittar folk/kommer till bra rum eller liknande?

    jag har satt upp allt så spelandet skall funka, men har som sagt inte hittat någon att spela med än.
    Det kan ha att göra med ping gränser, man får som standard inte ha högre ping än 30ms, men med en JTAG kan du patcha bort den gränsen, det öppnar upp dig mot fler personer sen är inte xlink kai enormt heller, det är ganska "litet" om man jämför med antalet spel som finns som fungerar... det är väldigt sällan folk som använder det när spelen blivit lite föråldrade, COD Modern Warfare 2 och COD Black Ops är 2 spel som det finns gott om folk till...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  4. #64
    Registrerade
    Jun 2011
    Inlägg
    121
    Respekt
    13
    Kan man fortfarande köra detta via obannade konsoler? Jag har en live konsol och en JTAG, Tänkte om man kunde koppla den obannade till xlink oxå ? fedt värt isf!
    Finns det inte nått sätt att få fler svenskar till denna tråden så att dem börjar spela xlink med oss ? ^^
    Tag: jonthe838

  5. #65
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av jonthe838 Visa Inlägg
    Kan man fortfarande köra detta via obannade konsoler? Jag har en live konsol och en JTAG, Tänkte om man kunde koppla den obannade till xlink oxå ? fedt värt isf!
    Finns det inte nått sätt att få fler svenskar till denna tråden så att dem börjar spela xlink med oss ? ^^
    Tag: jonthe838
    det funkar som bäst på en JTAG:ad maskin eftersom man kan skippa ping gränsen, annars har en original maskin en gräns på 30ms i ping, vilket inte så många har under om man inte är grannar typ
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  6. #66
    Registrerade
    Jun 2011
    Inlägg
    121
    Respekt
    13
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    det funkar som bäst på en JTAG:ad maskin eftersom man kan skippa ping gränsen, annars har en original maskin en gräns på 30ms i ping, vilket inte så många har under om man inte är grannar typ
    okej men hur kör man detta på en icke JTAg konsol och blir man bannad för att göra de?

  7. #67
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av jonthe838 Visa Inlägg
    okej men hur kör man detta på en icke JTAg konsol och blir man bannad för att göra de?
    Du installerar X-Link Kai på din dator (engine delen) sedan kör du igång detta och startar ett spel på din konsoll och går in i System Link läget och ser till att den söker efter andra konsoller... svårare än så är det inte funkar det inte alls för dig får du läsa på deras hemsida vad felet kan bero på etc.
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  8. #68
    Registrerade
    Jun 2011
    Inlägg
    121
    Respekt
    13
    så detta funkar i princip som hamachi till pc? Okej lätt ! ska försöka få igång detta med min kompis då ! tack !!

Sida 3 av 3 FörstaFörsta 123

Liknande diskussioner

  1. XLink Kai
    By Utter in forum XBOX Nätverksspel / LIVE
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2008-07-02, 18:45
  2. XLink Kai vista 360 hjälp
    By DrMyxo in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2008-02-07, 15:23
  3. Xlink Kai, spela nån?
    By gbr in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 7
    Senaste inlägg: 2007-11-19, 22:19
  4. Xlink Kai el dyl.
    By kardanaxeln in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 4
    Senaste inlägg: 2007-07-22, 14:29
  5. xlink kai?!
    By kallkorv in forum XBOX Nätverksspel / LIVE
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2006-11-25, 16:30

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •