Sida 2 av 3 FörstaFörsta 123 SistaSista
Visar resultat 31 till 60 av 68

Diskussion: Bannad - Spela via XLink Kai

  1. #31
    Registrerade
    Dec 2003
    Inlägg
    143
    Respekt
    21
    Det har du rätt i Fyllpen, det är nog profilen som har auto sign-inom den kopplar upp sig automagiskt.

  2. #32
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Fyllpen Visa Inlägg
    Ställer du in på din box att boxen INTE ska koppla upp sig mot Live så kommer den heller inte att koppla upp sig mot Live.
    det jag babblar om är att så fort boxen får kontakt med liveservrarna i huvudtaget blir man bannad, ända sättet att hindra detta är genom att blockera boxen från att i huvudtaget ansluta till live, det sker annars automatiskt när man loggar in på sin live profil... jag tvivlar på att det går att ställa in så i xbox 360'n så att den absolut INTE ansluter till live servrarna, den lär smyga ut info bara den har internet uppkoppling och är igång...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  3. #33
    Registrerade
    Jul 2009
    Inlägg
    77
    Respekt
    15
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    det jag babblar om är att så fort boxen får kontakt med liveservrarna i huvudtaget blir man bannad, ända sättet att hindra detta är genom att blockera boxen från att i huvudtaget ansluta till live, det sker annars automatiskt när man loggar in på sin live profil... jag tvivlar på att det går att ställa in så i xbox 360'n så att den absolut INTE ansluter till live servrarna, den lär smyga ut info bara den har internet uppkoppling och är igång...
    Det går att ställa in det på sin profil att den ska blockera xbox live!

    Detta görs genom följande:
    1. Tryck på Xbox guide knappen (lokaliserad på mitten av kontrollen )
    2. Bläddra till tabben "Settings" (längst till höger)
    3. Tryck på "family settings"
    4. Tryck på "Console Controls"
    5. Tryck på "Xbox Live Access"
    6. Tryck på "Blocked"
    7. Gå tillbaka och tryck på "Done"
    8. Skapa en "pass code" exempelvis X X X X eller B B B B
    9. klart, boxen är nu blockerad ifrån Live och det behövs skrivas in en kod varje gång den försöker ansluta till Live.

    10. Tips, ställ av automatiskt ansluta till Live ifrån "Profile/Auto-sign in"

    Jag tvivlar på att "det lär smyga ut info" Men vill man ta det säkra före det osäkra så blockerar man dess portar.

    EDIT: använd er EJ av "Test XBOX LIVE connection" då kopplar den upp sig för att kolla oavsett om du blockar live
    Last edited by Fyllpen; 2009-11-28 at 00:02.

  4. #34
    Registrerade
    Jul 2009
    Inlägg
    77
    Respekt
    15
    Kom på ett sätt att göra det ännu mera säkrare för boxen att inte ansluta till live:

    Ställ in en felaktig dns-server på boxen. Om Dns-servern är felaktig går det inte ens att ansluta till "internet" genom "Test XBOX LIVE connection"

  5. #35
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Fyllpen Visa Inlägg
    Kom på ett sätt att göra det ännu mera säkrare för boxen att inte ansluta till live:

    Ställ in en felaktig dns-server på boxen. Om Dns-servern är felaktig går det inte ens att ansluta till "internet" genom "Test XBOX LIVE connection"
    det är något sådant man måste göra för att den ska vara säker, det räcker inte med att göra så med profilen, jag tror inte MS är så puckade?
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  6. #36
    Registrerade
    Jul 2009
    Inlägg
    77
    Respekt
    15
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    det är något sådant man måste göra för att den ska vara säker, det räcker inte med att göra så med profilen, jag tror inte MS är så puckade?
    Förstår bara inte vad ms har att vinna på att "smygskicka" information även när du själv valt att inte ha något som helst med Live att göra? Väljer jag att inaktivera mitt nätverk på min dator tror jag inte att windows "smygskickar" iväg information ändå. Bevisa mig gärna fel, men tror till och med att det borde vara olagligt

  7. #37
    Registrerade
    Jun 2005
    Inlägg
    77
    Respekt
    19
    Citat Original inlägg av Fyllpen Visa Inlägg
    Ställer du in på din box att boxen INTE ska koppla upp sig mot Live så kommer den heller inte att koppla upp sig mot Live.
    Och hur ställer jag in att den inte ska koppla upp mot live då?

  8. #38
    Registrerade
    Jul 2009
    Inlägg
    77
    Respekt
    15
    Citat Original inlägg av malajo Visa Inlägg
    Och hur ställer jag in att den inte ska koppla upp mot live då?
    antar att du missade sida två

  9. #39
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Fyllpen Visa Inlägg
    Förstår bara inte vad ms har att vinna på att "smygskicka" information även när du själv valt att inte ha något som helst med Live att göra? Väljer jag att inaktivera mitt nätverk på min dator tror jag inte att windows "smygskickar" iväg information ändå. Bevisa mig gärna fel, men tror till och med att det borde vara olagligt
    mycket möjligt att jag har fel, men å andra sidan, det man tror är minst troligt brukar vara det som faktiskt sker...

    det dom har att vinna är att dom lättare kan upptäcka oss "Pirater", vi som modifierar våra konsoller...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  10. #40
    Registrerade
    Nov 2009
    Inlägg
    67
    Respekt
    15
    hej jag har en obannad xbox 360 som är flashad med 1.6.
    jag har spelat brända spel med den för ganska längesen.
    ända gången jag spelade live va när jag spelade left 4 dead.
    andra spel har jag aldrig spelat live.
    min fråga är om jag nu kopplar in nätverks sladden till xboxen och uppdaterar
    dashboarden kommer jag att bli bannad.
    en annan fråga om jag kör med activate.iso och spelar wave4 spel kan jag
    bli bannad senare på nåt vis.

  11. #41
    Registrerade
    Jun 2005
    Inlägg
    77
    Respekt
    19
    Citat Original inlägg av Fyllpen Visa Inlägg
    antar att du missade sida två
    Sorry

  12. #42
    Registrerade
    Dec 2007
    Från
    Stockholm
    Inlägg
    688
    Respekt
    18
    Citat Original inlägg av konya Visa Inlägg
    hej jag har en obannad xbox 360 som är flashad med 1.6.
    jag har spelat brända spel med den för ganska längesen.
    ända gången jag spelade live va när jag spelade left 4 dead.
    andra spel har jag aldrig spelat live.
    min fråga är om jag nu kopplar in nätverks sladden till xboxen och uppdaterar
    dashboarden kommer jag att bli bannad.
    en annan fråga om jag kör med activate.iso och spelar wave4 spel kan jag
    bli bannad senare på nåt vis.
    Ja med största sanolikhet blr du bannad. Nu när MS kan detecta FWn. Vänta till Ixtreme LT kommer den ska var "osynlig" för den liknar orginal väldigt mycke.
    Why drink and drive or smoke and fly? When you can do both and die!
    ALLEWMODZ-CASE MODDING

  13. #43
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av konya Visa Inlägg
    hej jag har en obannad xbox 360 som är flashad med 1.6.
    jag har spelat brända spel med den för ganska längesen.
    ända gången jag spelade live va när jag spelade left 4 dead.
    andra spel har jag aldrig spelat live.
    min fråga är om jag nu kopplar in nätverks sladden till xboxen och uppdaterar
    dashboarden kommer jag att bli bannad.
    en annan fråga om jag kör med activate.iso och spelar wave4 spel kan jag
    bli bannad senare på nåt vis.
    det finns ingen direkt info om Activate.iso kan orsaka bans, däremot kan din firmware göra det (enligt statistiken) som allewii säger rekomenderar vi att du väntar på iXtreme LT som ska vara ungefär 90% lik original firmwaren, och kommer därmed vara mycket säkrare på live (förhoppningsvis)
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  14. #44
    Registrerade
    Mar 2009
    Inlägg
    20
    Respekt
    0
    Hej

    Har precis installerat xlink kai, tänkte jag skulle prova nångång. Vore najs med någon som vill lira borderlands. Mitt kai nick är met0 (nolla på slutet). Så adda gärna mig

    EDIT: Jag la till er som hade postat era nicks här, hoppas det var ok annars får ni hojta till. Men the more the merrier som man säger.Har suttit och konfigurerat nu, hittar min 360 efter jag ändrat mac adressen, och network blir reachable när jag stänger av windows brandväggen . Så antar att allt är grönt, återstår bara att testa vad man får för ping nu då och hur spelen funkar. Jag har 10mbit ner och lite mer än 2mbit up med bredbandsbolaget adsl. Nu skulle man haft fiber känner ja
    Last edited by meto; 2009-12-02 at 22:05.

  15. #45
    Registrerade
    Mar 2009
    Inlägg
    196
    Respekt
    16
    Jag har en bannad box men min hdd och allt funkar som vanligt för att jag hållit mig offline, fick reda på att jag var bannad genom supporten.
    Vill självklart spela xlink, och såg att ni disskuterade tidigare i tråden om det var möjligt att connecta till xlink men slippa ms banhammer konsekvenser.
    Har någon i en liknande situation provat detta?
    Vill inte få min hdd cripplad för att jag var för nyfiken.
    i orchestrate hostile takeovers, what do you think of that?

  16. #46
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    du kan ju alltid prova med att skrivskydda NAND
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  17. #47
    Registrerade
    Mar 2009
    Inlägg
    196
    Respekt
    16
    Skulle gjort det om jag kunde.
    Är inte så teknisk av mig. Därför hoppades jag att någon i samma sits testat så man vet om det e safe.
    i orchestrate hostile takeovers, what do you think of that?

  18. #48
    Registrerade
    Aug 2009
    Inlägg
    11
    Respekt
    0
    Jag har också fixat xlink kai hemma till min bannade box, men hittills har det varit tomt i Scandinavien rummet när jag varit inne. :-( Hoppas fler och fler hittar in så det blir lite spelande snart, vill verkligen testa lite Modern Warfare 2. :-) Xlink Nick = Gsxrswe

  19. #49
    Registrerade
    Jul 2009
    Inlägg
    77
    Respekt
    15
    Citat Original inlägg av ndrangheta Visa Inlägg
    Jag har en bannad box men min hdd och allt funkar som vanligt för att jag hållit mig offline, fick reda på att jag var bannad genom supporten.
    Vill självklart spela xlink, och såg att ni disskuterade tidigare i tråden om det var möjligt att connecta till xlink men slippa ms banhammer konsekvenser.
    Har någon i en liknande situation provat detta?
    Vill inte få min hdd cripplad för att jag var för nyfiken.
    Min box är redan cripplad och kan därför inte ge några som helst garantier för att följande förslag funkar. Swizzy och mina åsikter går isär här Men så här skulle jag ha gjort:

    1. Tryck på Xbox guide knappen (lokaliserad på mitten av kontrollen)
    2. Bläddra till tabben "Settings" (längst till höger)
    3. Tryck på "Family settings"
    4. Tryck på "Console Controls"
    5. Tryck på "Xbox Live Access"
    6. Tryck på "Blocked"
    7. Gå tillbaka och tryck på "Done"
    8. Skapa en "pass code" exempelvis X X X X eller B B B B
    9. klart, boxen är nu blockerad ifrån Live och det behövs skrivas in en kod varje gång den försöker ansluta till Live.

    10. För att verkligen vara på säkra sidan: gör följande = Ställ in en manuell/statisk IP på ditt 360 med korrekt angivna Subnet mask och Default Gateway värden MEN ställ in en felaktig DNS1 och DNS2. Detta kommer att leda till att när du trycker "Xbox Live Connection Test" (lr vad det nu heter) så kommer ditt 360 inte att kunna koppla upp till självaste internet och därav inte kunna koppla upp dig mot Live-servern

    som sagt detta görs på egen risk, antingen förlitar du dig på Swizzy som har mer än 2000 inlägg EDIT: mer än 3000 inlägg (sorry) på detta forum eller så förlitar du dig på en liten idiot som lilla mig

  20. #50
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Enligt min mening tror jag inte det där fungerar, men som fyllpen säger, detta är vad han/hon skulle göra, och man gör det på egen risk, själv skulle jag blockera 360'n från att i huvudtaget komma ut på nätet via routern...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  21. #51
    Registrerade
    Mar 2009
    Inlägg
    196
    Respekt
    16
    Tack för tipsen grabbar.
    Jag tror jag avvaktar ett tag till o försöker googla mig till svaret då ingen verkar vara helt 100.
    i orchestrate hostile takeovers, what do you think of that?

  22. #52
    Registrerade
    Mar 2004
    Inlägg
    39
    Respekt
    21

    problem

    HEj!

    Jag försökte ändra inställningar på Xlink( vilket står i guiden), men den kraschar varje gång jag försöker att köra det. Vad är det som är fel? ( Har testat på både windows 7 och windows XP)

  23. #53
    Registrerade
    Jul 2009
    Inlägg
    24
    Respekt
    0
    Brukar köra Cod Mw2 över Xlink Kai med min vänner. Lite tomt i scandinavia section fast ibland kommer vi upp till 8 players vilket är helt okej.


    Rekommenderar Xlink Kai om du har en bannad box, om du har någon kompis som också är bannad från Live så kan ni fortfarande köra 2player spel som Resident Evil 5, borderlands osv.

  24. #54
    Registrerade
    Oct 2004
    Inlägg
    21
    Respekt
    0
    Kom igen nu!

    Jag lirar på Xlink Kai varje dag, funkar skitbra!

    Tyvärr är vi oftast inte mer än 6st, så joina ni som kan nu i Scandinavian arena!
    Det är lätt o installera, bara o följa instruktionerna!

  25. #55
    Registrerade
    Jan 2010
    Inlägg
    2
    Respekt
    0
    Hej gott folk!

    Vill bara kolla om någon har fått Xlink att fungera med Telias Thomson TG-787 router?

    Har provat med statiskt ip, port forward till port 30000. Även provat UPNP.

    Provat alla inställningar i Configuration med både Port 0 och 30000.

    Fortfarande ""Network reachable: Not yet".

    Hoppas att någon annan med samma router har fått det att funka, annars verkar det vara den som är problemet.

    Tacksam för tips!

  26. #56
    Registrerade
    Jul 2009
    Inlägg
    24
    Respekt
    0
    Testa att tillåta programmet i din brandvägg. Stäng av ditt antivirus. Kör programmet som Administratör. Slutligen kan du testa att köra programmet som Windows XP(dvs om du har vista eller Windows 7)

  27. #57
    Registrerade
    Jan 2010
    Inlägg
    2
    Respekt
    0
    Japp, har både tillåtit programmet och kört utan brandvägg och antivirus. Använder XP. Ingen lycka.

  28. #58
    Registrerade
    Jul 2009
    Inlägg
    24
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av NME Visa Inlägg
    Japp, har både tillåtit programmet och kört utan brandvägg och antivirus. Använder XP. Ingen lycka.
    Verkar vara din router som inte är supportad. Men nu är jag inte 100% säker, så ge inte upp.

    Använder du WinPcap eller Pssdk?
    Last edited by lackan; 2010-01-14 at 19:24.

  29. #59
    Registrerade
    Dec 2005
    Från
    Falkenberg
    Inlägg
    240
    Respekt
    19
    Någon mer som sitter på Telias 8 lina utan att komma under 50 ping? Jag får ut ca 7.5 av 8a

    Och ca 0.7 upp
    X-Box 1.4
    Xenium *ICE*Pin-Head
    120GB HDD EVO-X och MS Dashbord
    Xbox 360 Premium, Samsung ixtreme 1.51
    Wii Wiikey 1.9g
    Sen vet jag inte vad jag ska skriva mer

  30. #60
    Registrerade
    Jan 2010
    Inlägg
    29
    Respekt
    0
    Tja

    Jag har en bannad flashad xbox.. men har även en obannad oflashad xbox.. på den bannade xboxen vill ja spela vissa spel med en kompis över internet (xlink).. Men min fråga är.. Kan den obannade/oflashade xboxen råka komma i kontakt med xlink? (så att den eventuellt åker på en bann även om ja inte spelar med den) .. eller är det nåt man måste ställa in i xboxen för att den ens ska komma i kontakt med xlink !?

Sida 2 av 3 FörstaFörsta 123 SistaSista

Liknande diskussioner

  1. XLink Kai
    By Utter in forum XBOX Nätverksspel / LIVE
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2008-07-02, 18:45
  2. XLink Kai vista 360 hjälp
    By DrMyxo in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2008-02-07, 15:23
  3. Xlink Kai, spela nån?
    By gbr in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 7
    Senaste inlägg: 2007-11-19, 22:19
  4. Xlink Kai el dyl.
    By kardanaxeln in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 4
    Senaste inlägg: 2007-07-22, 14:29
  5. xlink kai?!
    By kallkorv in forum XBOX Nätverksspel / LIVE
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2006-11-25, 16:30

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •