Sida 1 av 3 123 SistaSista
Visar resultat 1 till 30 av 68

Diskussion: Bannad - Spela via XLink Kai

  1. #1
    Registrerade
    Aug 2006
    Inlägg
    8
    Respekt
    0

    Bannad - Spela via XLink Kai

    Som ni alla säkert vet blir vi fler som har blivit bannade från Live. Vill ni fortsätta att spela över nätet kan ni använda er av guiden nedan och spela via XLink Kai. I skrivande stund är det ganska få spelare på de skandinaviska servrarna men förhoppningsvis ändras detta snart.

    Guide från xbox-scene: http://forums.xbox-scene.com/index.php?showtopic=696651

  2. #2
    Registrerade
    Jan 2008
    Inlägg
    17
    Respekt
    0
    jag hänger där endel iaf... Xlink-tag: TheDirts

  3. #3
    Registrerade
    Aug 2007
    Inlägg
    2
    Respekt
    0
    jag började testa igår och det va skit roligt. tror jag såg dig där TheDirts.
    Men det skulle behövas lite fler på scandinavia servern.
    mitt xlink-tag: dreamcode

  4. #4
    Registrerade
    Jan 2008
    Inlägg
    17
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av dreamcode Visa Inlägg
    jag började testa igår och det va skit roligt. tror jag såg dig där TheDirts.
    Men det skulle behövas lite fler på scandinavia servern.
    mitt xlink-tag: dreamcode
    stämmer bra det.. va inne en liten sväng igår!

  5. #5
    Registrerade
    May 2003
    Inlägg
    20
    Respekt
    0
    Lär öka nu hehe

  6. #6
    Registrerade
    Aug 2007
    Inlägg
    2
    Respekt
    0
    ja jag hoppas att folk som har blivet bannade upptäcker xlink och använder det

  7. #7
    Registrerade
    Sep 2009
    Inlägg
    35
    Respekt
    15
    vad är xlink till hur använder man den

  8. #8
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av simtel Visa Inlägg
    vad är xlink till hur använder man den
    Xlink är som Xbox Live, men egenkodat... och fungerar inte med vilka spel som helst... hur du använder det står här på forumet i en tråd som den här... den ska heta typ "XBConnect" eller något sådant...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  9. #9
    Registrerade
    Jan 2008
    Inlägg
    17
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    Xlink är som Xbox Live, men egenkodat... och fungerar inte med vilka spel som helst... hur du använder det står här på forumet i en tråd som den här... den ska heta typ "XBConnect" eller något sådant...
    http://forum.psxcare.com/support/showthread.php?t=37720

  10. #10
    Registrerade
    Nov 2009
    Inlägg
    4
    Respekt
    0
    Om jag förstått det hela rätt så emulerar detta programmet ett system-link spel?
    I så fall måste jag fråga hur det blir med CoD mfl som behöver Live-konto för att spara vilka vapen som är upplåsta osv?

  11. #11
    Registrerade
    Aug 2006
    Inlägg
    8
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av sc654 Visa Inlägg
    Om jag förstått det hela rätt så emulerar detta programmet ett system-link spel?
    I så fall måste jag fråga hur det blir med CoD mfl som behöver Live-konto för att spara vilka vapen som är upplåsta osv?
    I CoD har de ett likadant system för system-link, separat dock. Achievments sparas på kontot även om det inte är live-aktiverat.

  12. #12
    Registrerade
    Dec 2003
    Inlägg
    143
    Respekt
    21
    Japp xlink kai utnyttjar spelens system-link funktion för att skapa anslutningar mellan spelare. Satte upp det här idag och det fungerade löjligt bra, till och med headsetet fungerade i spelet vi testade! Mumma

  13. #13
    Registrerade
    Aug 2006
    Inlägg
    8
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av superboss Visa Inlägg
    Japp xlink kai utnyttjar spelens system-link funktion för att skapa anslutningar mellan spelare. Satte upp det här idag och det fungerade löjligt bra, till och med headsetet fungerade i spelet vi testade! Mumma
    Gjorde du något speciellt för att få headsetet att fungera? Jag hade för mig att M$ inaktiverat det i system link. Vilket spel var det ni fick det att fungera med?

  14. #14
    Registrerade
    Dec 2003
    Inlägg
    143
    Respekt
    21
    Vi lirade borderlands men headsetfunktionen funkar inte i alla spel med system-link.

  15. #15
    Registrerade
    May 2004
    Inlägg
    330
    Respekt
    20
    Har för mig att ifall ni går in till xlinks sida och tittar på vilka spel som går att lira på 360 så står det ifall headset funkar.
    Playstation 1, 3, PSP
    Xbox, 360
    Nintendo Wii

  16. #16
    Registrerade
    Dec 2003
    Inlägg
    143
    Respekt
    21
    Citat Original inlägg av PhR34k Visa Inlägg
    Har för mig att ifall ni går in till xlinks sida och tittar på vilka spel som går att lira på 360 så står det ifall headset funkar.
    Det stämmer men listan är inte alltid uppdaterad. Exempelvis finns det ingen uppgift om att Borderlands fungerar med headset vilket det gör.

  17. #17
    Registrerade
    Nov 2009
    Inlägg
    2
    Respekt
    0
    Jag har fixat xlink kai nu. Strulade en del med nätverksinställningarna i routern och på pcn men nu lyckas jag se andras servrar. Helt tomt i Skandinaviska rummen dock, och inte hittat nån host med <30 ping ännu. Hoppas fler svenskar får upp ögonen för xlinkkai.

  18. #18
    Registrerade
    Jul 2009
    Inlägg
    77
    Respekt
    15
    Mmm..grymt initiativ Huggorm att ta upp detta! Vi behöver verkligen mer skandinavier!

    finns även en tråd på flashback om detta : https://www.flashback.info/showthrea...=663555&page=6

  19. #19
    Registrerade
    Jun 2005
    Inlägg
    77
    Respekt
    19
    Betyder detta att man kan spela "live" här utan xbox live konto?

    Har en box och vill inte skaffa xbox guld för jag e rädd att bli bannad.
    Skulle jag kunna spela säkert här eller räcker det att jag e uppkopplad för att bli bannad???

  20. #20
    Registrerade
    Jul 2009
    Inlägg
    77
    Respekt
    15
    Citat Original inlägg av malajo Visa Inlägg
    Betyder detta att man kan spela "live" här utan xbox live konto?

    Har en box och vill inte skaffa xbox guld för jag e rädd att bli bannad.
    Skulle jag kunna spela säkert här eller räcker det att jag e uppkopplad för att bli bannad???
    Du kan spela via xlink kai utan Guld/Silver konto...JA!

    Det räcker att du är uppkopplad mot Live för att bli bannad...JA!

    Måste du vara uppkopplad mot Live när du spelar via xlink kai....NEJ!

    Betyder det att du kan bli bannad för att du spelar via xlink kai...NEJ!

    Vad väntar du på...KOMMER DIREKT!

  21. #21
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av malajo Visa Inlägg
    Betyder detta att man kan spela "live" här utan xbox live konto?

    Har en box och vill inte skaffa xbox guld för jag e rädd att bli bannad.
    Skulle jag kunna spela säkert här eller räcker det att jag e uppkopplad för att bli bannad???
    det räcker med att du kopplar upp mot Live servrarna för att bli bannad tyvär...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  22. #22
    Registrerade
    Jun 2005
    Inlägg
    77
    Respekt
    19
    Det är alltså helt "safe" att spela med xlink kai???
    Vill absolute inte riskera en bann om ni förstår mig.
    Funkar det med nya Modern Warfare?

    Alltså, om det hade varit helt säkert att spela här och det inte kostar något så borde väl alla med flaschade boxar köra här i stället?

    Eller vad är det för nackdelar?

    Måste jag ha ett "live-konto" för att spela här?
    Last edited by malajo; 2009-11-27 at 04:41.

  23. #23
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av malajo Visa Inlägg
    Det är alltså helt "safe" att spela med xlink kai???
    Vill absolute inte riskera en bann om ni förstår mig.
    Funkar det med nya Modern Warfare?

    Alltså, om det hade varit helt säkert att spela här och det inte kostar något så borde väl alla med flaschade boxar köra här i stället?

    Eller vad är det för nackdelar?

    Måste jag ha ett "live-konto" för att spela här?
    läste du vad jag sa? det är INTE safe att lira över xlink kai om du inte redan är bannad... om du inte låser boxen från internet...

    nackdelarna är att man inte får några spel uppdateringar, man uppdaterar inte sin gamerscore, det fugnerar inte med vilka spel som helst (bara för att det står att dom är live enabled betyder det inte att dom fungerar här... dom måste klara System Link...)

    *edit:*
    läs nedan hur jag skrev i mitt tidigare inlägg:
    Citat Original inlägg av malajo Visa Inlägg
    Betyder detta att man kan spela "live" här utan xbox live konto?

    Har en box och vill inte skaffa xbox guld för jag e rädd att bli bannad.
    Skulle jag kunna spela säkert här eller räcker det att jag e uppkopplad för att bli bannad???
    det räcker med att du kopplar upp mot Live servrarna för att bli bannad tyvär...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  24. #24
    Registrerade
    Jul 2009
    Inlägg
    77
    Respekt
    15
    läste du vad jag sa? det är INTE safe att lira över xlink kai om du inte redan är bannad... om du inte låser boxen från internet...

    nackdelarna är att man inte får några spel uppdateringar, man uppdaterar inte sin gamerscore, det fugnerar inte med vilka spel som helst (bara för att det står att dom är live enabled betyder det inte att dom fungerar här... dom måste klara System Link...)

    Swizzy, va babblar du om nu? Xlink kai har inget me Xbox Live att göra. Det behövs ingen uppkoppling mot Live för att kunna spela över xlink kai och därav går det inte att bli bannad.

    Men ok, ska kanske klargöra en sak att man ska ställa in boxen på att inte koppla upp sig mot Live...och då får man inte heller några spel uppdateringar och GS uppdateringar. På samma sätt som om du inte vill koppla upp dig mot live för att riskera en ban.

    Har man däremot en fullt "laglig" box och kan koppla upp sig mot Live eller en box med LT FW (om nu denna kommit ut än?) kan man också lira mot "bannade" boxar genom xlink kai. Bara och rensa cachen så att man har samma version av spelet.

  25. #25
    Registrerade
    Jun 2005
    Inlägg
    77
    Respekt
    19
    Det var tydligen inte så lätt att svara på mina frågor.

    När jag säger live menar jag alltså xbox live, jag menar inte internet.

    Så igen, räcker det med att boxen är kopplad med internet-sladden för att bli bannad eller måste den vara ansluten till xbox live?

  26. #26
    Registrerade
    Jun 2003
    Från
    Skellefteå
    Inlägg
    1 545
    Respekt
    24
    Du måste nog vara inloggad först ... Nåt annat verkar konstigt ... "Internetsladden", det låter så gulligt
    Xbox [v1.6 Crystal SmartXX LT OPX 2M], Gamecube [Orginal], Dreamcast [Orginal], PS1 [Stealth Chippat], PSP [5.50 GEN-D2], NDS [R4 2Gig micro SD], GBA SP [Efa Linker 512 Mb],SNES [Orginal],N64 [Orginal] [ ... I REJECT YOUR REALITY AND SUBSTITUT MY OWN ... DON`T LET THE FUCKERS GRIND YA DOWN !!!

  27. #27
    Registrerade
    Jul 2009
    Inlägg
    77
    Respekt
    15
    Citat Original inlägg av malajo Visa Inlägg
    Det var tydligen inte så lätt att svara på mina frågor.

    När jag säger live menar jag alltså xbox live, jag menar inte internet.

    Så igen, räcker det med att boxen är kopplad med internet-sladden för att bli bannad eller måste den vara ansluten till xbox live?
    hur ansluter du till internet genom boxen?
    Uppkopplad till xbox live med flashad/chippad box = ban-risk
    Kopplad till router med flashad/chippad box = INGEN ban-risk

  28. #28
    Registrerade
    Dec 2003
    Inlägg
    143
    Respekt
    21
    Om du inte explicit blockar 360:n i din brandvägg lär den få extern access genom routern så fort du sätter i nätverkskabeln?

  29. #29
    Registrerade
    Jul 2009
    Inlägg
    77
    Respekt
    15
    Ställer du in på din box att boxen INTE ska koppla upp sig mot Live så kommer den heller inte att koppla upp sig mot Live.

  30. #30
    Registrerade
    Nov 2009
    Inlägg
    2
    Respekt
    0
    Vad heter ni på xlink och när brukar ni vara inne? Jag vet inte riktigt var man ska leta efter varandra. När jag är spelsugen brukar jag hänga i Skandinaviska rummet för MW2.
    Mitt konto är piraya

Sida 1 av 3 123 SistaSista

Liknande diskussioner

  1. XLink Kai
    By Utter in forum XBOX Nätverksspel / LIVE
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2008-07-02, 18:45
  2. XLink Kai vista 360 hjälp
    By DrMyxo in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2008-02-07, 15:23
  3. Xlink Kai, spela nån?
    By gbr in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 7
    Senaste inlägg: 2007-11-19, 22:19
  4. Xlink Kai el dyl.
    By kardanaxeln in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 4
    Senaste inlägg: 2007-07-22, 14:29
  5. xlink kai?!
    By kallkorv in forum XBOX Nätverksspel / LIVE
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2006-11-25, 16:30

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •