Visar resultat 1 till 20 av 20

Diskussion: Namninsamling mot MS Banningar

  1. #1
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43

    Namninsamling mot MS Banningar

    http://www.namninsamling.com/site/get.asp?Xbox360Ban

    Fyll i denna Namninsamlingen och sprid den till alla era vänner så vi kan få stopp på MS skit vi fått ta den senaste tiden!

    exempel på skit vi får ta:

    Efter live ban kan vi INTE:

    Spela spel vi installerat på Hårddisken

    Installera spel på Hårddisken

    Spara framgångar i spel och fortsätta på en annan Xbox 360

    Föra över våran profil från en vanlig Xbox 360 till en bannad Xbox 360 och tillbaka

    Titta på Xvid/Divx Filmer via Xbox 360 konsollen

    Använda oss av Media Center i Xbox 360 konsollerna
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  2. #2
    Registrerade
    Nov 2008
    Inlägg
    81
    Respekt
    16
    done!

  3. #3
    Registrerade
    Apr 2007
    Inlägg
    19
    Respekt
    0
    Swizzy. Jag skrev lite fel formulerat på namninsamlingen!
    Jag menade att man har köpt konsollen och äger den och då SKA den fungera tillfredställande ex. att installera spel på hd och använda xboxen i sitt media center och streama film givetvis.

  4. #4
    Registrerade
    May 2009
    Från
    vimmerby, småland
    Inlägg
    249
    Respekt
    15
    va kommer hända me den här listan sen då? vem kommer få den?

  5. #5
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Jag har tänkt skicka den till konsumentverket bland annat, om du har några tips på vart man mer kan skicka den så får du gärna höra av dig
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  6. #6
    Registrerade
    Dec 2005
    Inlägg
    217
    Respekt
    0
    är dock osäker på om en nätinsamling gäller, då vem som helst kan skriva in vilket namn som helst, varsomhelst :P

  7. #7
    Registrerade
    Mar 2009
    Inlägg
    196
    Respekt
    16
    Citat Original inlägg av SuFFix Visa Inlägg
    är dock osäker på om en nätinsamling gäller, då vem som helst kan skriva in vilket namn som helst, varsomhelst :P
    Perfekt. Undrar hur lång tid det tar innan Henrik Pontén "skriver på"
    i orchestrate hostile takeovers, what do you think of that?

  8. #8
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av SuFFix Visa Inlägg
    är dock osäker på om en nätinsamling gäller, då vem som helst kan skriva in vilket namn som helst, varsomhelst :P
    sant, men å andra sidan är det bättre att man försöker göra någonting hellre än rycker på axlarna och köper en ny?
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  9. #9
    Registrerade
    Dec 2005
    Inlägg
    217
    Respekt
    0
    självklart

  10. #10
    Registrerade
    Feb 2007
    Från
    Floda 2mil ifrån Götet
    Inlägg
    53
    Respekt
    18
    Ja e på. Ska även säga till min polare som kör oflashat men är inne på sin 7:e box (RROD) Kvalitetsmaskiner!!

  11. #11
    Registrerade
    Nov 2007
    Inlägg
    132
    Respekt
    17
    Citat Original inlägg av fuinho Visa Inlägg
    Ja e på. Ska även säga till min polare som kör oflashat men är inne på sin 7:e box (RROD) Kvalitetsmaskiner!!
    skulle snarare seja att han hanterar de dåligt :P första kylningen var kass andra funka 3 är stabil om den inte blir för damig. min elit, kylning 2 är nu snart 2 år å håller utmärkt fortfarande. dock banad nu snyft den som va so bra. nya låter så mycke
    Mina consoler:
    PS3 Slim 120GB
    Wii (Argon 1.8) softmod cios38 rev 17
    Xbox 360 Elit Svart
    Xbox 360 vit 120GB hdd (Ixtreme LT, snart iaf)
    Nintendo DS Lite (R4, M3DS Real) svart
    PS2 (Dsm4 Lite) Gamla modellen
    Xbox (chippad) svart
    Gamecub (Qoob pro) lila (såld, efter reparation)
    Nintendo 64
    super Nintendo x2
    Nintendo 8-bitar

    Dator:
    Core2 duo E6850
    2xDDR2 2GB PC6400
    MK Gigabyte GA-p35-ds4
    GF8800GT 512mb
    ipower extreme ed 600w
    500gb hitachi SATA 2 + samsung 750gb, 1tb sergate

  12. #12
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    fick detta medelande precis:

    Citat Original inlägg av Det här är ett meddelande skickat från *NAMNINSAMLINGEN*
    Förutomfunktionaliteten som de förstör så vill jag påpeka något direkt olagligt som inte gäller enligt konsumentköplagen. Ms skriver på sin xboxhemsida att garantin slutar gälla om xboxen säljs i andra hand och därmed byter ägare. Pratade idag med en duktig jurist om det som bekräftat att det inte gäller och är missvisande för konsumenten att skriva så. Garantin enligt konsumentköplagen gäller även efter ägarbyte. Och 3 års reklamationsrätt kvarstår. /Johan
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  13. #13
    Registrerade
    Jun 2003
    Från
    Skellefteå
    Inlägg
    1 545
    Respekt
    24
    Citat Original inlägg av fuinho Visa Inlägg
    Ja e på. Ska även säga till min polare som kör oflashat men är inne på sin 7:e box (RROD) Kvalitetsmaskiner!!
    Sin sjunde Xbox360 ... Det synar jag direkt BULLSHIT ... Möjligtvis om han haft dem inlindade i en filt ...
    Xbox [v1.6 Crystal SmartXX LT OPX 2M], Gamecube [Orginal], Dreamcast [Orginal], PS1 [Stealth Chippat], PSP [5.50 GEN-D2], NDS [R4 2Gig micro SD], GBA SP [Efa Linker 512 Mb],SNES [Orginal],N64 [Orginal] [ ... I REJECT YOUR REALITY AND SUBSTITUT MY OWN ... DON`T LET THE FUCKERS GRIND YA DOWN !!!

  14. #14
    Registrerade
    May 2008
    Inlägg
    369
    Respekt
    16
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    fick detta medelande precis:
    Är du förvånad över det? MS har alltid mer lr mindre gjort som dom vill. Och tyvärr är det ingen som vågar ta upp kampen mot en sådan jätte. Vart är folkets "David" liksom?

  15. #15
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av lejonel Visa Inlägg
    Är du förvånad över det? MS har alltid mer lr mindre gjort som dom vill. Och tyvärr är det ingen som vågar ta upp kampen mot en sådan jätte. Vart är folkets "David" liksom?
    nej, det förvånar mig inte speciellt mycket...

    men jag tänkte bara att om jag skriver om det här, i samband med länken så kanske folk får tummen ur arslet och hjälper till att göra något åt saken, det faktum att vi bara sitter här och klagar hjälper inte ett piss, om man däremot gör som jag, försöker hitta en metod att sätta sig ovanpå MS axlar och trycka ner dom en bit kommer man åtminstone några steg närmare målet!
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  16. #16
    Registrerade
    Feb 2007
    Från
    Floda 2mil ifrån Götet
    Inlägg
    53
    Respekt
    18
    Citat Original inlägg av DrMyxo Visa Inlägg
    skulle snarare seja att han hanterar de dåligt :P första kylningen var kass andra funka 3 är stabil om den inte blir för damig. min elit, kylning 2 är nu snart 2 år å håller utmärkt fortfarande. dock banad nu snyft den som va so bra. nya låter så mycke
    Jo eller så har man otur. Min köpte jag 2005 och den höll ända tills nu. 3 röda ringar (och bannad) så det blev en ny.

  17. #17
    Registrerade
    Feb 2007
    Från
    Floda 2mil ifrån Götet
    Inlägg
    53
    Respekt
    18
    Citat Original inlägg av Begga Visa Inlägg
    Sin sjunde Xbox360 ... Det synar jag direkt BULLSHIT ... Möjligtvis om han haft dem inlindade i en filt ...
    mm det är möjligt att han haft, men det verkar ju inte så smart eller hur?
    Men han är arbetslös och gör inte mycket mer än att spela. Men han har ju haft en smula otur kan sägas.

  18. #18
    Registrerade
    Oct 2009
    Inlägg
    141
    Respekt
    15
    Citat Original inlägg av fuinho Visa Inlägg
    mm det är möjligt att han haft, men det verkar ju inte så smart eller hur?
    Men han är arbetslös och gör inte mycket mer än att spela. Men han har ju haft en smula otur kan sägas.
    Vi hade faktiskt en kund i förrgår som var inne på sin 5e box, han hade köpt begagnade hela tiden då han inte hade råd med nya men tyvärr blev ju detta dyrare i längden.
    Den boxen vi fick in hade han köpt ett par dagar tidigare på annons , den var när vi fick den hemmalagad för RROD med de allra konstigaste skruvar å brickor å helt utan kylpasta etc, troligen hade någon även kört handdukstricket på den då hela moderkortet blivit konkavt av värme.

    Kan ju nämna vi fick den att fungera men troligen inte för någon längre tid därför tog vi inte betalt för det (mer än för materialet) utan istället lovade han att köpa sin nästa box genom oss =)

  19. #19
    Registrerade
    May 2009
    Från
    vimmerby, småland
    Inlägg
    249
    Respekt
    15
    nu har jag också skrivit på. brukar inte skriva på sånt här då de aldrig gör nån skillnad. oftast inte. men efter att ha läst igenom en massa trådar o inlägg från folk på detta forum så inser jag vilka idioter MS är som behandlar sina kunder så här. Ok att man blir bannad från live, de kan man ta o nåt måste dem ju få göra för att man spelat brända spel på sin box, men att ta bort en massa funktioner man betalat för är rent för jävligt. därför skriver jag på o jag hoppas att många fler göra samma sak. jag hoppas att nån tar steget o visar MS att vi inte godtar sånt här.

  20. #20
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av mrflim Visa Inlägg
    jag hoppas att nån tar steget o visar MS att vi inte godtar sånt här.
    det är det som är tanken med den här namninsamlingen, sen om det hjälper något alls det har jag ärligt talat ingen aning om, men det är som jag sagt tidigare bättre att försöka göra något än att bara stå och titta på
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Liknande diskussioner

  1. Byte, PSP 1000 + $ mot 3000
    By PhR34k in forum Annonser/SPAM
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2009-06-25, 21:06
  2. Spela mot varandra. En flashad, den andra orginal?
    By jimpa_84 in forum PSP - Playstation Portable
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2009-02-10, 12:16
  3. Byta orginal dvd mot pc dvd?
    By cyclo_hexene in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 27
    Senaste inlägg: 2008-11-19, 11:21
  4. Fjärrspel inloggning mot PSN
    By knegarpetter in forum PSP - Playstation Portable
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2008-04-29, 14:54
  5. PSP bytes mot PSP Slim
    By Pendragon in forum Annonser/SPAM
    Inlägg: 4
    Senaste inlägg: 2007-09-23, 02:48

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •