Visar resultat 1 till 10 av 10

Diskussion: Återföra säkkopia på xboxhdd

Registrerade
    Aug 2006
    Respekt
    19

Återföra säkkopia på xboxhdd

Jag har en fråga som jag hoppas ngn kan svara på fort. Jag har gjort en säkkopia på min xboxhdd innan den blev bannad. Jag har skaffat en ny xbox så jag tänkte formatera den gamla hdd och återkopiera säkkopian , för att sedan ha allt kvar som det såg ut innan banningen. Formaterar jag hdd först i nya xboxen innan jag återför säkkopian eller läser jag bara in det och sedan stoppar i hdd i nya xboxen och är allt är klart??
    Sedan tar jag väl bara och recover gamertag och gör överföringen med live mtrl som man kan göra en gång per år.
    Får man tillbaka tiden på guld abonnemanget man hade kvar också eller?

Denna kommer vara orginal så det finns väl ingen möjlighet att bli bannad för saves som ligger på nya hdd??

Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Respekt
    44
    det är precis så du gör, du behöver dock inte recover gamertag om du inte tagit bort den...

vad gäller att bli bannad: nej, du blir inte bannad för dom savesen du hade tidigare om din box är Orginal nu, du bör INTE gå live med en modifierad box i huvudtaget förrns den nya firmwaren har kommit ut
    Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Registrerade
    Aug 2006
    Respekt
    19
    Ok, jag har inte tagit bort gamertagen men jag tänkte eftersom det är en ny box så kanske man bethöver det, men den ligger då kvar på hdd kanske.

Denna box kommer vara orginal tills det blir säkert med nya FW.

men det spelar ingen roll om man formaterar hdd i den nya elel rgamla xboxen först innan man återkopierar backuppen eller??
    tänkte med id och sådant?

Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Respekt
    44
    jag tror inte det har någon betydelse, jag skulle tippa på att när du "återskapar" den lägger den in allt EXAKT som det var när du gjort backupen...
    Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Registrerade
    Aug 2006
    Respekt
    19
    Jag satte igång restore image i Xplorer360 igår kväll. Valde backupen och klickade ok, Men den har stått och tuggat hela natten utan att vara klar. Kommer upp en ruta med en statusbar så man ser ju att den räknar upp och ner. Jag avbröt skiten och testade i xboxen. allt såg rätt ut men jag kunde inte recover gamertag så ngt måste gått snett.

Testar en gång till i en annan usbkontakt.
    Last edited by Douhane76; 2009-11-21 at 12:33.

Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Respekt
    44
    något har gått snett ja, det stämmer bra det...
    Google is your friend!

Registrerade
    Aug 2006
    Respekt
    19
    Testade en gång till och nu så gick stapeln väldigt sakta i början tills den såg färdig ut men nu börjar den om och om igen fast den rör sig mycket snabbare. Ska det vara såhär, eller ?? Hur lång tid brukar det ta att återkopiera en 120gb hdd??

Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Respekt
    44
    anledningen till att det blir så är att den återskapar partition 1, 2 och sist 3... och den indikerar hur långt den har kommit på just den partitionen den håller på med...

det lär ta ett tag att återskapa 120gb på hårddisken...
    Google is your friend!

Registrerade
    Aug 2006
    Respekt
    19
    Nu fattade jag inte riktigt.
    Stapeln går upp långsamt första gången, sedan börjar stapeln om men går upp till fullt på ett par minuter. Men så håller den på ngn timma.

Lång tid är det 2h,5h eller 10h?

Registrerade
    Aug 2006
    Respekt
    19
    Nu har skiten stått på nästan 24h och stapeln går runt fortfarande?? Programet verkar inte ha hängt sig men tycker inte att det borde ta sådan tid eller??

Vad ska jag göra, låta den sitta i och se om det blir klart eller kan man på ngt sätt bara hitta savesen och de profiler som ligger i den backupen?

Bookmarks

Behörigheter

• Du får inte starta nya diskussioner