Visar resultat 1 till 9 av 9

Diskussion: fläcktfel=cpustop???

  1. #1
    Registrerade
    Nov 2009
    Inlägg
    1
    Respekt
    0

    fläcktfel=cpustop???

    Hej
    Om fläckten slutar att fungera ,slutar även cpun att fungera då???????och hur kollar man om dvd och hårddisk är ok???????

  2. #2
    Registrerade
    Nov 2009
    Inlägg
    2
    Respekt
    0

    Wave 4 1.6 ixtreme

    Hej!

    Nu har jag vart och cirkulerat runt detta nya fantastiska stället kallat internet i dagar utan att hitta hjälp så vänder mig till er kära Psxcare forum.

    Jag var hos er i somras och uppdaterade mitt flash till 1.6 och ni gör ett fantastiskt jobb måste jag också säga. Men nu har det blivit lite strul i både lådan och i mitt huvud med wave4.

    Brände ut Assasins Creed 2 igår och det funkade inte då bara xbox loggan dök upp, ingen fara då brände man ut activate.iso och körde in den. Men efter jag tryckt in den så ändrar sig min 360 och bestämmer sig för att bli en annan konsoll för den inte längre vill vara en xbox 360 och när jag trycker in Assasins creed 2 så står det " To play this disc, put it in an Xbox 360 console. Den ser fortfarande ut som en 360 och samtliga andra spel går fortfarande att köra så jag tror bannemig att det är en 360. Någon som kan hjälpa mig med mitt livsförödande problem?

    Tack på förhand / Jultomten

    (Obs kan förekomma en viss del av ironi i överstående text)

  3. #3
    Registrerade
    Dec 2008
    Inlägg
    7
    Respekt
    0

    Spelet fungerar ej - Varför?

    Nu har jag slösat 3 st skivor på att bränna Assassins Creed II.
    dem två första skivorna gick till DNL releasen och den sista till MegaWare releasen.

    Men problemet är att när jag ska starta spelen får jag bara upp en screen där det står "XBOX 360" och inget mer.
    Och i Dashboarden står det "Play DVD" och inte "Play Assassins Creed II"

    Jag har provat att bränna i 2x hastighet men det hjälper inte.
    och har kollat .dvd filen det står rätt. Tar megaware som exempel:
    PHP Kod:
    LayerBreak=1913760
    alw
    -ac2.iso 
    Har bränt NFS Shift, Forza 3, Operation Flashpoint och COD MW2 och det har fungerat men inte AC2

    Någon som vet varför det är så. Det har fungerat för många så varför inte för mig?


    För övrigt har jag en ND-4551A brännare.

  4. #4
    Registrerade
    Feb 2009
    Inlägg
    10
    Respekt
    0

    Fösäkring bannad xbox 360?

    Tjen!

    1. Jag har en bannad xbox (altså också flashad) men undrar om det är säkert att förstöra xboxen och skicka in den för reperation i hopp om att få en ny?

    2. Jag har kvar nämligen en försäkring från ett varuhus, har nån annan gjort detta innan?

    3. Är det lätt för dom att märka sånna här saker och vad blir då konserkvenserna?

    Mycket mycket tacksam för svar

  5. #5
    Registrerade
    Jul 2004
    Inlägg
    4
    Respekt
    0

    Byta dvd i Xbox 360

    Hej!

    Jag har problem med att mitt xbox ej längre läser DVD skivor. Jag har förstått att lasern förmodligen är trasig. Det sitter en flashad lite-on läsare i den. Om jag ska byta till en annan läsare, hur gör jag på bästa(billigaste) sättet?

    Jag vet ej hur man läser ur/in nyckeln ur läsaren.

  6. #6
    Registrerade
    Nov 2009
    Inlägg
    10
    Respekt
    0

    full tutorial for flashing the new lite-on 9xxxxc ??

    does anyone know a full tutorial from the begning how to flash the new lite-on 9xxxxc??? thnks

  7. #7
    Registrerade
    Jul 2009
    Inlägg
    24
    Respekt
    0

    Xvid codec på bannad box

    Finns det något sätt att köra avi filer på xboxen om man är bannad?

  8. #8
    Registrerade
    Dec 2009
    Inlägg
    31
    Respekt
    15

    Question Fel Flashning av Liteon 83850C

    De är så att ja köpte mitt 360 igår och skulle försöka flasha de med.

    Ja använde mig av denna guiden: http://jungleflasher.net/files/JungleFlasher.pdf

    Och ja kom till ''After pressing yes and during the sequence of dots shown below, switch drive Power Off then
    On - ONCE.''. Där får ja status 0x0 och datan hänger sig. Efter de så startar ja om datan och då vill inte datan starta medans xboxen är inkopplad och datan hittar inte heller xboxen om ja kopplar in den efter datan är startad.


    Snälla hjälp mig någon .

  9. #9
    Registrerade
    Dec 2009
    Inlägg
    2
    Respekt
    0

    Angry dnl filer???

    kan fan inte extracta dessa filer!!!! försöker packa ihop assasin creed 2(dnl),börjar med första filen o då blir det bara en fil till, försöker markera alla filer o då blir det bara en ihoppackad rarfil (ingen img,iso ellernågot sådan utan samma storlek som de små filerna tillsammans, när jag öppnar winrar så finns bara add to.... ingen extract here,,,,bara med den stora rarfilen o då det småfiler igen???? krångligt uppläggjag vet, men börjar bli jävligt sne

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •