Visar resultat 1 till 15 av 15

Diskussion: iExtreme version

Registrerade
    Jul 2003
    Respekt
    22

Question iExtreme version

Hej

Hur vet jag vilken version av iExtreme jag har på min 360? Finns det ngt lätt sätt att få reda på detta?

Avskedsfest

Registrerade
    Dec 2007
    Från
    Stockholm
    Respekt
    18
    Citat Original inlägg av avskedsfest Visa Inlägg
    Hej

Hur vet jag vilken version av iExtreme jag har på min 360? Finns det ngt lätt sätt att få reda på detta?

Avskedsfest
    Du kan prova boota Fifa10 som är wave 3 om det inte funkar då har du 1.4 eller lägre

Du kan också prova att slänga in Modern warfare 2 den är wave 4 om den bootar har du ix 1.51 Hitatchi den bootar allt , Men nu finns 1.61 till Samsung/Benq som bootar wave4 men till LiteOn måste man använda en skiva som heter Activate.iso
    Why drink and drive or smoke and fly? When you can do both and die!
    ALLEWMODZ-CASE MODDING

Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Respekt
    44
    Hej

Avskedsfest
    det finns bara 1 säkert sätt att ta reda på vad du har för firmware: läsa ut den befintliga, om du har liteon finns det inget sätt att definitivt säga vilken FW man har... typ iaf...

för att ta reda på vilken Liteon firmware man har gör man såhär:

Stoppa i ett Wave 3 spel, startar det inte = 1.5
    startar Wave 3 spel = nästa steg

nästa steg är att skruva isär din 360 och stoppa driven i datorn, om du då startar driven med trayen halvvägs ut har du 1.6, gör den inte det har du 1.51

om du när du öppnar driven har en Liteon med 83850C som firmware har du garanterat iXtreme 1.6
    Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Registrerade
    Oct 2009
    Respekt
    0
    Lyssna på mig istället.

Säg när du köpte den och kolla vilken dvddrive du har genom att öppna frontpanelen.

Registrerade
    Oct 2009
    Respekt
    16
    Citat Original inlägg av Benzema Visa Inlägg
    Lyssna på mig istället.

Säg när du köpte den och kolla vilken dvddrive du har genom att öppna frontpanelen.
    Du kan ju inte se vilken FW du har genom färgen på kablarna, det du ser är märket på läsaren, sedan kan du GISSA dig fram till fw genom när den är flashad.

Det är jättenra att du vill hjälpa till att svara men se till att du har all fakta innan du skriver för annars lurar du ju folk som tror du vet vad du pratar om.

dragonslayer Guest
    jag försökte mig på att göra en liten hjälp för att avgöra vilken firmware man har i sin drive http://***********/vilken-version
    Den tar upp funktioner och releasedatum ...
    hoppas att den kan hjälpa någon!

dragonslayer Guest
    ehh såg just att jag inte har release datumen med där.. men dom hittar du om du klickar på fliken "Om Firmware"

Registrerade
    Jul 2003
    Respekt
    22

tack

Tack för svar.

Har en Samsung drive (som är lite svår att stänga - den vill öppna sig hela tiden) och jag flashade den för ett antal år sedan. Kan vara 2-3 skulle jag gissa.

Har nog en mkt tidigt version av iExtreme

Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Respekt
    44
    Samsung brukar ha motsatt problem, med ejecten att den inte vill ejecta ordentligt... vad roligt att din är motvalskärring och går mot strömmen
    Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Registrerade
    Dec 2003
    Respekt
    21
    Tack för svar.

Har en Samsung drive (som är lite svår att stänga - den vill öppna sig hela tiden) och jag flashade den för ett antal år sedan. Kan vara 2-3 skulle jag gissa.

Har nog en mkt tidigt version av iExtreme
    Löser man inte det genom att tvätta den där svarta gummisnoden som trissan löper mot?

http://www.youtube.com/watch?v=5mVjVXZtOms

Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Respekt
    44
    Citat Original inlägg av superboss Visa Inlägg
    Löser man inte det genom att tvätta den där svarta gummisnoden som trissan löper mot?

http://www.youtube.com/watch?v=5mVjVXZtOms
    det är väl fixen när den har problem att ejecta, inte när den har problem att stanna inne?
    Google is your friend!

Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Respekt
    30
    Stanna inne kan vara magneten eller en strömbrytare ( Mikrobrytare / Strömställare sin inte känner av att släden åkt in hela vägen o antar att något är fel o skjuter ut den igen.
    / Pendragon

Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

Registrerade
    Dec 2003
    Respekt
    21
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    det är väl fixen när den har problem att ejecta, inte när den har problem att stanna inne?
    Både och.. står till och med i videons första två sekunder

"Video on how to fix xbox 360 tray problems such as tray jamming or the tray doesnt stay closed when you attempt to close it."

Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Respekt
    44
    ok, jag kollade aldrig på länken
    Google is your friend!

Registrerade
    Jul 2003
    Respekt
    22

TAckar

Ska testa och se vad det kan göra

Tack för hjälpen

Liknande diskussioner

1. Iextreme 1,41, kunna spela wave 4 spel
    By expert008 in forum XBOX 360 - Allmänt
    Senaste inlägg: 2009-11-14, 18:14
  2. JASPER (Ny version av XBOX 360)
    By int21 in forum XBOX 360 - Allmänt
    Senaste inlägg: 2009-03-09, 14:36
  3. Hur uppdaterar jag till version 3.2E?
    By YodaMaster in forum Nintendo WII - Wiikey och Wiikey 2
    Senaste inlägg: 2008-03-18, 11:09
  4. Vilken version är bäst idag?
    By NordhNet in forum PSP - Playstation Portable
    Senaste inlägg: 2008-02-13, 23:04
  5. Vilken version har jag?
    By Blommah in forum XBOX 360 - Allmänt
    Senaste inlägg: 2008-02-07, 03:27

Bookmarks

Behörigheter

• Du får inte starta nya diskussioner