Sida 1 av 2 12 SistaSista
Visar resultat 1 till 30 av 37

Diskussion: Assassins Creed 2 - Bränn Problem

  1. #1
    Registrerade
    Dec 2008
    Inlägg
    7
    Respekt
    0

    Assassins Creed 2 - Bränn Problem

    Nu har jag slösat 3 st väldigt värdefulla skivor på att bränna Assassins Creed II.
    dem två första skivorna gick till DNL releasen och den sista till MegaWare releasen.
    Men problemet är att när jag ska starta spelen får jag bara upp en screen där det står "XBOX 360" och inget mer.
    Och i Dashboarden står det "Play DVD" och inte "Play Assassins Creed II"

    Jag har provat att bränna i 2x hastighet men det hjälper inte.
    och har kollat .dvd filen det står rätt. Tar megaware som exempel:
    PHP Kod:
    LayerBreak=1913760
    alw
    -ac2.iso 
    Har bränt NFS Shift, Forza 3, Operation Flashpoint och COD MW2 och det har fungerat men inte AC2

    Någon som vet varför det är så. Det har fungerat för många så varför inte för mig?


    För övrigt har jag en ND-4551A brännare.

  2. #2
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    om du testar någon av skivorna i ABGX360 efter bränning, vad får du då för resultat?
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  3. #3
    Registrerade
    Dec 2008
    Inlägg
    7
    Respekt
    0
    Grön text:
    - Layerbreak: 1913760
    - Region Code: 0xFFFFFFFF (Region Free!)
    - SS looks valid
    - DMI looks valid
    Gul text - Felen (?)
    - PFI Does not match know data (could be corrupt or a new wave not seen before)
    - Video Partition does not match known data but neither did PFI
    - Stealth status i uncertain
    - Vertification failed!

  4. #4
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Prova bränn en activate.iso och starta med först.

    Har du iXtreme 1.6 kommer det nog fungera då.

    Har du äldre iXtreme kan du lämna in boxen för ny flashning.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  5. #5
    Registrerade
    Dec 2008
    Inlägg
    7
    Respekt
    0
    active.iso vad är det för något?

  6. #6
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Citat Original inlägg av zillio Visa Inlägg
    active.iso vad är det för något?
    Använd forumets sökfunktion...står inte det i min signatur fortfarande tro...
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  7. #7
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Hansi Visa Inlägg
    Prova bränn en activate.iso och starta med först.

    Har du iXtreme 1.6 kommer det nog fungera då.

    Har du äldre iXtreme kan du lämna in boxen för ny flashning.
    CoD MW2 är ju också Wave 4... den borde inte heller starta om han/hon har 1.6
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  8. #8
    Registrerade
    Dec 2008
    Inlägg
    7
    Respekt
    0
    oj nej förresten det va inte cod mw2. sorry sa fel.

    men jag har ixtreme 1.6.

  9. #9
    Registrerade
    Jul 2004
    Inlägg
    4
    Respekt
    0
    Sök då på Activate.iso eller köp en skiva från Psxcare för 100:-

  10. #10
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av zillio Visa Inlägg
    oj nej förresten det va inte cod mw2. sorry sa fel.

    men jag har ixtreme 1.6.
    du behöver med andra ord Activate.iso, du kan ladda hem den på min hemsida: http://www.swizzy.se/downloads_XBOX360.php
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  11. #11
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  12. #12
    Registrerade
    Feb 2009
    Inlägg
    101
    Respekt
    16
    Citat Original inlägg av zillio Visa Inlägg
    Nu har jag slösat 3 st väldigt värdefulla skivor på att bränna Assassins Creed II.
    dem två första skivorna gick till DNL releasen och den sista till MegaWare releasen.
    Men problemet är att när jag ska starta spelen får jag bara upp en screen där det står "XBOX 360" och inget mer.
    Och i Dashboarden står det "Play DVD" och inte "Play Assassins Creed II"

    Jag har provat att bränna i 2x hastighet men det hjälper inte.
    och har kollat .dvd filen det står rätt. Tar megaware som exempel:
    PHP Kod:
    LayerBreak=1913760
    alw
    -ac2.iso 
    Har bränt NFS Shift, Forza 3, Operation Flashpoint och COD MW2 och det har fungerat men inte AC2

    Någon som vet varför det är så. Det har fungerat för många så varför inte för mig?


    För övrigt har jag en ND-4551A brännare.
    Om du har en bannad xbox 360 så kan du alltid patch spelet till wave 3. Men om du inte är bannad eller inte vill bli så gör INTE detta jag föreslår. Jag har brännt Assassin II, men jag patcha om den till wave 3, funkar 100% och jag har IX 1.6. Men min xbox är bannad så det spelar inte någon roll.. Bara ett annat förslag
    Last edited by SH!Ne; 2009-11-25 at 13:43.

  13. #13
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Tänk på att fulpatchade spel inte startas av iXtreme 1.6+ mjukvaror utan aktivate.iso boot innan.
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  14. #14
    Registrerade
    Feb 2009
    Inlägg
    101
    Respekt
    16
    ?? Som jag kör nu iaf så har jag patchat alla wave 4 och även wave5 till wave 3 utan att behöva någon actvation iso. Menar du när den nya IX som kommer?
    Last edited by SH!Ne; 2009-11-25 at 15:12.

  15. #15
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Pendragon Visa Inlägg
    Tänk på att fulpatchade spel inte startas av iXtreme 1.6+ mjukvaror utan aktivate.iso boot innan.
    fulpatchat till Wave 3 startar faktiskt med 1.6 har jag fått höra här på forumet
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  16. #16
    dragonslayer Guest
    Zillio kanske skall uppdatera sitt abgx360 till version v1.0.2 oxo så att han slipper få gult på wave4 PFI & Video...
    Passa på att gå igenom inställningarna oxo (autofix level3, SplitVid etc)
    http://***********/abgx360.html

  17. #17
    Registrerade
    Nov 2009
    Inlägg
    25
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    fulpatchat till Wave 3 startar faktiskt med 1.6 har jag fått höra här på forumet
    Stämmer bra det, har själv börjat fulpatcha då boxen är bannad.

  18. #18
    Registrerade
    Jan 2009
    Inlägg
    10
    Respekt
    0
    HUR fulpatchar ni!?

    Har försökt med diverse guider för abgx och ppf-o-matic och jag får bara inte igång skiten!?

    Har DNL-rellen av AC2 och har en lite-on med ixtreme 1.6.

    Funkar inte med activate.iso heller. Spelet hänger sig... *suck*

    För övrigt är det drygt att hålla på med den där jävla activate skivan...

    Fine, jag är lat, so sue me...

    Är det värt huvudvärken?

    Ska jag byta ut den mot en benq och flasha till 1.61?

  19. #19
    Registrerade
    Dec 2007
    Från
    Stockholm
    Inlägg
    688
    Respekt
    18
    Citat Original inlägg av StorLiten Visa Inlägg
    HUR fulpatchar ni!?

    Har försökt med diverse guider för abgx och ppf-o-matic och jag får bara inte igång skiten!?

    Har DNL-rellen av AC2 och har en lite-on med ixtreme 1.6.

    Funkar inte med activate.iso heller. Spelet hänger sig... *suck*

    För övrigt är det drygt att hålla på med den där jävla activate skivan...

    Fine, jag är lat, so sue me...

    Är det värt huvudvärken?

    Ska jag byta ut den mot en benq och flasha till 1.61?
    eller så väntar du på Ixtreme LT
    www.twitter.com/TeamJungle
    Why drink and drive or smoke and fly? When you can do both and die!
    ALLEWMODZ-CASE MODDING

  20. #20
    Registrerade
    Feb 2009
    Inlägg
    101
    Respekt
    16
    Citat Original inlägg av StorLiten Visa Inlägg
    HUR fulpatchar ni!?

    Har försökt med diverse guider för abgx och ppf-o-matic och jag får bara inte igång skiten!?

    Har DNL-rellen av AC2 och har en lite-on med ixtreme 1.6.

    Funkar inte med activate.iso heller. Spelet hänger sig... *suck*

    För övrigt är det drygt att hålla på med den där jävla activate skivan...

    Fine, jag är lat, so sue me...

    Är det värt huvudvärken?

    Ska jag byta ut den mot en benq och flasha till 1.61?

    Kanske det här threadet kan hjälpa dig.

    http://forum.psxcare.com/support/showthread.php?t=37734

  21. #21
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av StorLiten Visa Inlägg
    HUR fulpatchar ni!?

    Har försökt med diverse guider för abgx och ppf-o-matic och jag får bara inte igång skiten!?

    Har DNL-rellen av AC2 och har en lite-on med ixtreme 1.6.

    Funkar inte med activate.iso heller. Spelet hänger sig... *suck*

    För övrigt är det drygt att hålla på med den där jävla activate skivan...

    Fine, jag är lat, so sue me...

    Är det värt huvudvärken?

    Ska jag byta ut den mot en benq och flasha till 1.61?
    att spelet hänger sig kan bero på dålig bränning... har du testat spelet efter bränning i ABGX360?
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  22. #22
    Registrerade
    Jan 2009
    Inlägg
    10
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    att spelet hänger sig kan bero på dålig bränning... har du testat spelet efter bränning i ABGX360?

    Japp, och det är inga problem där.

    Har aldrig haft några problem med bränningen förut heller.

    Av 50-talet spel så är detta första gången jag misslyckas.

    Använder verbatims mkm003 skivor.
    Pioneer 115D brännare.
    Bränner med imgburn på 2,4x.

    Inga onödiga processer igång samtidigt som bränningen och använder inte datorn under bränningen.

  23. #23
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    jag brukar bränna i 4x, och det har fungerat felfritt för mig, bränner man i för låg hastighet finns det risk för att spelet börjar lagga och ha sig...

    du kan prova att bränna om spelet i lite högre hastighet...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  24. #24
    Registrerade
    Jan 2009
    Inlägg
    10
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av SH!Ne Visa Inlägg
    Kanske det här threadet kan hjälpa dig.

    http://forum.psxcare.com/support/showthread.php?t=37734
    Tack för tipset Sh!ne! Ska prova det programmet.

  25. #25
    Registrerade
    Jan 2009
    Inlägg
    10
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    jag brukar bränna i 4x, och det har fungerat felfritt för mig, bränner man i för låg hastighet finns det risk för att spelet börjar lagga och ha sig...

    du kan prova att bränna om spelet i lite högre hastighet...
    Är det så?

    Ja, har väl inget annat att förlora än en skiva på att prova.

    Det du säger om att bränna i låg hastighet, är det något du har egen erfarenhet av?

    Tycker mig vara relativt insatt i hur filsystem fungerar på olika typer av sekundärminne som hårddiskar och optiska lagringsmedier och det låter inte logiskt att man skulle få problem om man sänkte hastigheten utan tvärtom.

    Men jag kan ha fel.

  26. #26
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    well, har inte någon större erfarenhet av det, men det låter rätt logiskt?

    om du tänker dig att skivan läses i lägre hastighet än originalet är tänk att läsas i, då laggar det självklart... borde det då inte kunna bli samma fenomen om du sänker hastigheten du skriver i? jag menar dom skriver inte i den absolut lägsta hastigheten när dom tillverkar original skivorna, iofs tror jag inte dom bränner dom direkt heller, utan snarare har en forma av mall som dom tillverkar skivorna mot (såg ett avsnitt av "How it's made" igår där dom visade hur man tillverkar skivor, då gör man först en Glas skiva den så kallade "Master disc" och sedan trycker man flytande plast (det skivorna består av) mot denna vilket överför datan på något vis... fråga mig inte hur... jag vet inte exakt hur det går till, hoppade över lite steg ovan också men ändå...) hur som helst tror jag det i slutändan är bättre att bränna i mellan hastigheten än den lägsta/högsta, vid max fart missar den lätt saker och ting, troligtvis skriver den en aning tätare juh lägre hastighet man kör på... vilket gör att den inte missar lika mycket...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  27. #27
    Registrerade
    Jan 2009
    Inlägg
    10
    Respekt
    0
    Swizzy:

    Umm, är inte helt övertygad.

    När det gäller original skivor (cd, dvd och blu-ray) så pressas dessa. Det minns du säkert från How it's made. För övrigt grymt bra program det. Hur som helst, det dom kanske(?) inte tar upp är att skivor man bränner funkar helt annorlunda.

    Brännskivor har, som bekant, en dye, dock kanske det är mindre bekant att dye:n är ett ämne som från början är genomskinligt, när sedan brännlasern passerar över dye:n så blir den "mörk" och på så sätt har man skapat en etta (1).

    Skivorna snurrar snabbt och storleken på en etta och respektive en nolla mäts i mikrometer. Så man inser ju att precision är fruktansvärt viktig.

    Så om något så borde en bränning bli mer exakt ju långsammare det går.

    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    *snipp* troligtvis skriver den en aning tätare juh lägre hastighet man kör på...
    Skulle det där stämma så skulle det innebära att en skiva kunde innehålla en olika stor mängd data beroende på vilken hastighet den är bränd i. Vilket är fel... eller?

    Skivorna snurrar snabbt och storleken på en etta och respektive en nolla mäts i mikrometer. Så man inser ju att precision är fruktansvärt viktig.

    Så om något så borde en bränning bli mer exakt ju långsammare det går.

    Nåväl, detta vart väldigt offtopic, sorry.

    Men helt klart intressant!
    Last edited by StorLiten; 2009-11-29 at 20:36.

  28. #28
    Registrerade
    Nov 2009
    Inlägg
    11
    Respekt
    0
    Ja bränner oxå alltid på x4 aldrig haft nåt problem med ca 70 backup skivor.
    men det va inte det som ja ville ha svar på utan det här:

    ja har ixtreme 1.5 så använder ppf-matic o har inga problem senast ja använde det va på Brutal legend Planet 51 & assassins creed allt funka som alltid.

    Men när ja skickade skivorna till min polare som har ixtreme 1.6 funkade inget av spelen hos han. Nån som vet vad det beror på?(andra spel har funkat som varit wave 3) Funkar inte 1.6 med ppf-matic lr vaddå. läste ovanför att nån med 1.6 oxå använt ppf-matic.

    Tack för svar som kan hjälpa mig o säga varför inte spelen funkar på min kompis flashade 1.6.
    Last edited by Zeepax; 2009-11-29 at 21:06.

  29. #29
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Det som skiljer mellan brännhastigheterna är ju hur lång tid lasern i brännaren har på sig att påverka dyen.

    Hur bra den lyckas i olika hastighet beror på de "writing strategies" som brännaren använder, dessa lagras i brännarens firmware och är helt enkelt en lista över vilka media brännaren känner igen och hur den skall hantera dessa media i olika hastigheter.

    (detaljerna för hur writing strategies lagras/används i praktiken har jag aldrig läst på om, men vad jag förstått är det ungefär så det fungerar)

    Jag brukar säga att moderna skivors dye är optimerad för att klara höga brännhastigheter, och det "känns rätt" att ligga någonstans runt 50% av skivans specifierade maxbrännhastighet för att få ett stabilt resultat.

    Var inte rädd för att välja en hög hastighet, moderna brännprogram och brännare brukar vara bra på att anpassa brännandet efter vad datorn klarar av osv.

    Jag tror inte man bryr sig så mycket om hur bra skivorna klarar att brännas i låga hastigheter när man designar mediat nuförtiden...det är väl som vanligt, man får prioritera olika egenskaper och kostnaden för tillverkning styr vad man får prioritera bort.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  30. #30
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Zeepax Visa Inlägg
    Ja bränner oxå alltid på x4 aldrig haft nåt problem med ca 70 backup skivor.
    men det va inte det som ja ville ha svar på utan det här:

    ja har ixtreme 1.5 så använder ppf-matic o har inga problem senast ja använde det va på Brutal legend Planet 51 & assassins creed allt funka som alltid.

    Men när ja skickade skivorna till min polare som har ixtreme 1.6 funkade inget av spelen hos han. Nån som vet vad det beror på?(andra spel har funkat som varit wave 3) Funkar inte 1.6 med ppf-matic lr vaddå. läste ovanför att nån med 1.6 oxå använt ppf-matic.

    Tack för svar som kan hjälpa mig o säga varför inte spelen funkar på min kompis flashade 1.6.
    1.6 bootar INTE fulpatchade Wave 3 spel, om du därmeot fulpatchar wave 4/5 spel som wave 3 kommer dom fungera, är osäker på hur det är med om du fulpatchar till wave 2 med 1.6 dock...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Sida 1 av 2 12 SistaSista

Liknande diskussioner

  1. Köpt Assassin's creed
    By Turbis in forum XBOX 360 Spelsnack
    Inlägg: 20
    Senaste inlägg: 2008-04-02, 10:12
  2. assassins creed startar...ibland
    By neonille in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 9
    Senaste inlägg: 2007-12-03, 02:16
  3. Assassins Creed??
    By Itchi in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 70
    Senaste inlägg: 2007-11-30, 23:00
  4. Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2007-11-25, 14:50
  5. bränn problem
    By Frotti in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 11
    Senaste inlägg: 2006-11-18, 12:53

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •