Visar resultat 1 till 10 av 10

Diskussion: Flasha från 3.90?

  1. #1
    Registrerade
    Dec 2005
    Inlägg
    14
    Respekt
    0

    Exclamation Flasha från 3.90?

    Så länge sedan man kollad på detta så nu vet jag inte vart jag ska kolla. Går det att flasha ett psp (troligen 2000 serien) med fw 3.90?

    Ganska akut då jag köper det i morgon i så fall.

  2. #2
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Den går troligen att flasha med pandora, 95% säkert. Annars kan du lägga in fw 5.03 och köra chickhen på den.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  3. #3
    Registrerade
    Dec 2005
    Inlägg
    14
    Respekt
    0
    ((vad är chickhen för något?))

    Lätt att skriva innan man läser. Men vad skulle nackdelarna med chickhen vara mot en riktigt flashning?
    Last edited by lyfalix; 2009-11-23 at 22:48.

  4. #4
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  5. #5
    Registrerade
    Dec 2005
    Inlägg
    14
    Respekt
    0
    darn, han inte skriva klar editen innan den kom, men jag får väll ta den. Men vad är skilnaden, dom ska ju på papper klara av samma saker. Men hur är det i verkligheten?

  6. #6
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    ChickHEN är inte "permanent" i psp:n, den måste aktiveras efter man stängt av sin PSP.

    Och risken är stor att man råkar uppgradera högre än 5.03 och tappar möjligheten.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  7. #7
    Registrerade
    Dec 2005
    Inlägg
    14
    Respekt
    0
    ok, så jag kan köra med chickhen ett tag (då det verkar simplare att fixa) och sedan köpa en flashning eller grejer att fixa det med?

  8. #8
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av lyfalix Visa Inlägg
    ok, så jag kan köra med chickhen ett tag (då det verkar simplare att fixa) och sedan köpa en flashning eller grejer att fixa det med?
    om du har en flashningsbar PSP2000 det vill säga, en PSP2000 utan V3 moderkort... skulle jag rekomendera att du flashar den direkt, om du inte har det så kör du på ChickHEN det ända som fungerar på nyare PSP's

    när det kommer en säker lösning att flasha om nyare PSP's tycker jag du kan göra det, men ingen vet när det kommer... om det kommer i huvudtaget
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  9. #9
    Registrerade
    Dec 2005
    Inlägg
    14
    Respekt
    0
    ok, men jag tänkte göra det hemma till att börja med (har inte råd att leja det). Men jag vill inte bricka det eller sabba mitt batteri(hittade en guid där man bröt bort ett ben på batteriet för att kunna andvända det som ett pandora).

    Men det går altså att upgradera till 5.03 och köra chickhen ett tag oh sedan nergradera för att flash?

    Det kommer mest vara en tillfällig lösning tills jag få mer pengar.

  10. #10
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Jag har inte testat....men det borde ju gå att starta chickhen och därifrån göra om sitt batteri till Pandora...utan att ta isär något...
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Liknande diskussioner

  1. Guide: Nergradera från 3.4 till 3.2
    By joabor in forum Nintendo WII - Klistrade trådar och guider
    Inlägg: 23
    Senaste inlägg: 2009-10-21, 09:46
  2. Är det möjligt att flasha Hitachi V79 utan att löda?
    By Giorgio in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 26
    Senaste inlägg: 2009-03-16, 21:06
  3. Maximus 79 Passkey från en dvd till en annan?
    By Hamann in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2008-05-05, 13:49
  4. Flasha från superdisc
    By Freq in forum X-ecuter 2 PRO support
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2004-01-15, 15:59

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •