Visar resultat 1 till 3 av 3

Diskussion: Etik

Registrerade
    Oct 2009
    Respekt
    16

Etik

Satt å kollade igenom lite annonser på en av de stora annonssidorna på nätet ang flashning och blir förvånad av hur många "privatpersoner" som flashar och som skriver i sina annonser att garantin gäller efter deras ingrepp då de inte löder etc. Vilket j-a skitsnack rent ut sagt garantin bryts så fort du öppnar boxen (en annan sak är om MS upptäcker det eller inte men den risken finns ju) så att lura kunder att dom har garanti kvar visar ju på noll etik.
    Vi har dessutom haft relativt många kunder som lämnat boxen till dessa "hemmapulare" som efter detta fått problem med lösa sata kontakter, esd-skador, felflashningar etc... Det värsta är nog att vi märkt av att många kunder lämnat sin box för flashning till en av dessa personer (en och samma) och när dom kommit hem så har det inte funkat att spela backuper och då dom kontaktat "flashmannen" så säger han att han testat den och att allt funkade. Sedan har dom lämnat den till oss och gissa vad??? boxen är orörd, fortfarande original FW!
    Finns ju en anledning till att dessa skojare bara tar 100kr (vilket snabbt blir betydligt mer efter att kunden i värsta fall måste köpa ny box)

Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Respekt
    44
    Personligen har jag ingen annons uppe, men jag utför även jag flashningar hemma åt folk jag känner, och deras polare (mestadels för att jag behöver pengar som alla andra, och gillar att hjälpa folk)... frågar man mig om garantin fortfarande gäller hos MS brukar jag säga det att den inte gäller, men att det går att lura MS till att laga den ändå etc...

det är juh liksom det man gör när man återställer den och skickar in, brukar då säga att dom får lov att komma förbi mig innan dom skickar in den så fixar jag det...

visst tar inte jag lika mycket som dom lite större bolagen (PSXCare t.ex.) men jag har inte heller samma form av garantier som dom har... däremot vet jag vad jag håller på med, hoppas jag iaf vissa saker är man fortfarande lite osäker på, med utrsutningen man använder och sådär, min dator jag har dedikerat till detta är inte direkt någon värsting maskin, den är rätt gammal och rätt risig i största allmänhet, men har uppgraderat den ganska mycket för att se till att den klarar av allt jag vill att den ska göra, utan att riskera allt för mycket...

vill man ha garantier får man åka till stora bolag eller välkända personer, inte till någon som sitter hemma och låtsas veta vad dom håller på med... en flashning under 250kr är en sådan person, som sitter hemma och inte gör ett piss med konsollerna, alternativt inte vet vad han/hon håller på med riktigt... oftast iaf...
    Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Registrerade
    Oct 2009
    Respekt
    16
    Självklart finns det många av dom som gör det hemma som är minst lika duktiga och vet precis vad dom gör och som aldrig skulle lura kunderna medvetet samtidigt som det finns större ställen som är riktiga rövhål med

Bookmarks

Behörigheter

• Du får inte starta nya diskussioner