Är ny här och har precis köpt ett begagnat Wii som var chippat. Det var chippat med ett Wiikit-chip. ?, tänkte jag när jag fick reda på det, men efter lite googlande såg jag att det var en billig "Clas Ohlsson-kopia", som någon uttryckte det, av ett Wiikey. Fullt möjligt att använda Wiikey's uppdateringar.
Är alltså grym noob på Wii och softmoddning är inte aktuellt. Har kollat flertalet forum efter svar på de frågor här nere men känner inte att jag hittat svaren på dom. Svaren går isär lite överallt. Vill inte sabba det jag har vilket är fungerande Mario Kart och liknande spel. Kommer bara spela PAL-versioner, vågar inte riskera något annat.
Förutsättningar: Wii-PAL med "wiikey 1" troligtvis 1,9g och 3,1E i firmware.
Nu till mina frågor:
1. Hade tänkt uppdatera mitt Wii mha AC/DC rock band PAL. Vet inte vad det blir för firmware men en liten uppdat. blir det ju. Finns det någon risk med detta?
2. Brickar man sitt Wii om man prövar att uppdatera med PAL-versioner? Eller är det vattentätt?
3. Kan en firmware uppdatering sabba chippet? Se till att gamla tidigare fungerande spel inte längre funkar. Har sett lite olika svar i olika trådar för detta.
4. Vad gör en uppdatering till 1,9s och en installering av config filen för nytta om allt funkar bra som det är?
5. Funkar Wiikey 1 på nya spel bara firmware är tillräckligt? Typ Beatles, CoD Modern warfare?
6. Vad är worst Case Scenario vid en uppdatering av firmware till:
a) ca. 3,4 E?
b) 4,2 E?
Tack på förhand
/sture77
Bookmarks