Visar resultat 1 till 7 av 7

Diskussion: Flasha psp?

  1. #1
    Registrerade
    Nov 2009
    Inlägg
    3
    Respekt
    0

    Flasha psp?

    Hej!

    Är ny här och skulle verkligen behöva er expert hjälp.

    Har precis köpt en psp slim V 3.72
    Undrade då hur jag flashar min psp till M33 som jag förstått ska användas?

    Tänkte att jag skulle köra pandora lite längre fram och då undrar jag om man kan göra om sitt batteri till pandora och sen få tillbax det till ett vanligt? Eller är det bättre att helt enkelt köpa ett till batteri å ha det som pandora hela tiden?
    Jag har ett batteri som heter Brooklyn 3,6V 1200mAh....stämmer det att detta batteri inte kan göras till ett pandora?

    Många frågor blev det....hoppas det är okay!

  2. #2
    Registrerade
    Dec 2007
    Från
    Stockholm
    Inlägg
    688
    Respekt
    18
    Citat Original inlägg av Spy666 Visa Inlägg
    Hej!

    Är ny här och skulle verkligen behöva er expert hjälp.

    Har precis köpt en psp slim V 3.72
    Undrade då hur jag flashar min psp till M33 som jag förstått ska användas?

    Tänkte att jag skulle köra pandora lite längre fram och då undrar jag om man kan göra om sitt batteri till pandora och sen få tillbax det till ett vanligt? Eller är det bättre att helt enkelt köpa ett till batteri å ha det som pandora hela tiden?
    Jag har ett batteri som heter Brooklyn 3,6V 1200mAh....stämmer det att detta batteri inte kan göras till ett pandora?

    Många frågor blev det....hoppas det är okay!
    Om du har ett PsP slim med V.3 moderkortet kan du inte använda Pandora batteriet, Då måste du använda Chicken HEN skiten från minnet . Dom som har V.3 moderkortet är: Dom "nyaste" 2000 och alla 3000
    Why drink and drive or smoke and fly? When you can do both and die!
    ALLEWMODZ-CASE MODDING

  3. #3
    Registrerade
    Nov 2009
    Inlägg
    3
    Respekt
    0
    Okay, kanske skulle ha skrivit att jag köpte den begagnat. Det står PSP 2004 på etiketten bakom batteriet - hjälper det nått? Eller måste jag kolla på moderkortet för att se om det är en nyare slim?

  4. #4
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Spy666 Visa Inlägg
    Okay, kanske skulle ha skrivit att jag köpte den begagnat. Det står PSP 2004 på etiketten bakom batteriet - hjälper det nått? Eller måste jag kolla på moderkortet för att se om det är en nyare slim?
    det hjälper inte ett dugg tyvär, det talar bara om att det finns en typ 90% chans att den är flashbar eller något sådant... (siffran tagen från luften) ända sättet att kolla om du ska köra ChickHEN är genom att kolla vad du har för moderkort i den, utöver det kräver ChickHEN att du har 5.03 som firmware, har du en nyare kan du inte modifiera din PSP i huvudtaget i dagsläget...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  5. #5
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    30
    Pspor köpta efter December 08 ligger risksonen för att vara v3 moderkort.
    om V3 så fungerar ChickHEn på Fw 5.03 max.
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  6. #6
    Registrerade
    Nov 2009
    Inlägg
    3
    Respekt
    0
    Kollade moderkortet nu enligt guiden och jag tycker då att den är mer grön än blå i alla fall. Det står ju oxå 7D på date code - men detta kanske inte heller spelar någon roll? Mitt firmware är i alla fall 3.72 så det är lugnt!

  7. #7
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    30
    färg spelar ingen roll står det på sidan 2-4
    Fungerar Pandora gör det det, om inte så får man kukelikua chicken.
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

Liknande diskussioner

  1. PSP 1000 flasha?
    By Lumpjaw in forum PSP - Playstation Portable
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2009-10-07, 13:17
  2. Flasha PSP 3000?
    By AshTray in forum PSP - Playstation Portable
    Inlägg: 6
    Senaste inlägg: 2009-04-02, 11:45
  3. Funkar denna PsP flasha för användning av homebrew?
    By Dynamit in forum PSP - Playstation Portable
    Inlägg: 5
    Senaste inlägg: 2009-02-03, 03:11
  4. Går psp 2000 att flasha?
    By saftbarn in forum PSP - Playstation Portable
    Inlägg: 4
    Senaste inlägg: 2009-01-24, 22:09
  5. Går det att flasha både ett PSP phat och ett PSP Slim med Pandora
    By skult in forum PSP - Playstation Portable
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2008-08-23, 19:21

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •