Visar resultat 1 till 14 av 14

Diskussion: Tre små frågor om banning

Registrerade
    May 2008
    Respekt
    17

Tre små frågor om banning

Får idag hem min 360 efter utlån te en sjuk polare i några veckor. Han har enbart lirat offline på den och jag är ej bannad sedan tidigare. Dock kommer jag inte att koppla upp mig mot live först jag är helt säker på att jag inte är bannad i dagsläget (om jag är svartlistad förstår jag ju att man ej kan se)

Har några frågor till Er som har lite bättre koll:

1. Går det att kolla upp om man är bannad utan att koppla upp boxen mot live?

2. Kan man blockera sin 360 helt från att gå online på live men ändå kunna köra den i nätverket så man kan se på film på den via datorn i nätverket?

3. Om det nu inte går att kolla om jag är bannad och blir direkt bannad nästa gång jag kopplar upp mot live och inte har hårddisken i boxen. Kan man då använda hårddisken som vanligt om man sätter i den efter man blivit bannad? Alltså spara spel och se på film (xvid osv)

Grymt tacksam om någon vill hjälpa mig med dessa bryderier

Registrerade
    Dec 2007
    Från
    Stockholm
    Respekt
    19
    Citat Original inlägg av lejonel Visa Inlägg
    Får idag hem min 360 efter utlån te en sjuk polare i några veckor. Han har enbart lirat offline på den och jag är ej bannad sedan tidigare. Dock kommer jag inte att koppla upp mig mot live först jag är helt säker på att jag inte är bannad i dagsläget (om jag är svartlistad förstår jag ju att man ej kan se)

2. Kan man blockera sin 360 helt från att gå online på live men ändå kunna köra den i nätverket så man kan se på film på den via datorn i nätverket?

3. Om det nu inte går att kolla om jag är bannad och blir direkt bannad nästa gång jag kopplar upp mot live och inte har hårddisken i boxen. Kan man då använda hårddisken som vanligt om man sätter i den efter man blivit bannad? Alltså spara spel och se på film (xvid osv)

1. Du loggar in på xbox.com och registrerar din box och tar " request repair" på USA siten:P Om du får "error" då är du bannad.
    Why drink and drive or smoke and fly? When you can do both and die!
    ALLEWMODZ-CASE MODDING

Registrerade
    May 2008
    Respekt
    17
    Kan man avboka den förfrågan om reparation då? Och är det verkligen bekräftat att detta stämmer? Känns lite vanskligt att först registrera sin 360 för reparation för att sedan avboka den direkt efter. Törs man de? :S

Registrerade
    Dec 2007
    Från
    Stockholm
    Respekt
    19
    Kan man avboka den förfrågan om reparation då? Och är det verkligen bekräftat att detta stämmer? Känns lite vanskligt att först registrera sin 360 för reparation för att sedan avboka den direkt efter. Törs man de? :S
    Asså du "bokar" inte du kollar bara om "garantin" är kvar kan man säga vänta länkar till sidan..
    ALLEWMODZ-CASE MODDING

Registrerade
    Dec 2007
    Från
    Stockholm
    Respekt
    19

http://support.xbox.com/support/en/u...px?step=repair

1. först måste du registrera din enhet:P
    2. sen är det bara trycka Request repair
    3. Om du får "error" då du med strösta sannolikhet bannad.
    Last edited by allewii; 2009-11-25 at 11:47.
    ALLEWMODZ-CASE MODDING

Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Respekt
    44

1. gör som allewii sa, du får upp ett av följande (kolla i inlägget jag länkar till): http://forum.psxcare.com/support/sho...7&postcount=36

2. ja, du kan koppla ur datorn och nätverket från internet och därmed göra det omöjligt för boxen att komma ut på internet, annars tror jag det ska gå att blockera den annars också i en router, men detta är avancerat, lättare att bara koppla bort internet, då är man 110% säker på att den inte kommer åt det

3. om du kopplar ur HDD'n när du ansluter/kollar via network check kommer du kunna använda hårddisken igen ja, MEN inte på den konsollen... dom ändringar som görs sker INTE på hårddisken, dessa sker i NAND chippet på boxen...
    Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Registrerade
    May 2008
    Respekt
    17
    Tack för alla snabba svar!

Men angående fråga 2 så måste jag nog djupsöka mer. Segt att behöva koppla ur TP-kabeln varje gång man ska spela. Får försöka kolla om jag kan blocka 360n från att gå online men ändå ha kontakt med datorn i routern. Vet någon hur man gör så får ni gärna dela med Er utav denna info

Registrerade
    Jul 2004
    Respekt
    0
    Om du anger vad du har för router så ska jag försöka hjälpa dig med förklaring hur du blockerar internet till din Xbox.

Registrerade
    May 2008
    Respekt
    17
    Citat Original inlägg av Tyrken Visa Inlägg
    Om du anger vad du har för router så ska jag försöka hjälpa dig med förklaring hur du blockerar internet till din Xbox.
    Vore grymt schysst! Om det nu går på denna? Det är ingen router utan en gateway såg jag nu efter lite googlande (vad nu skillnaden är!?) Har en Netgear CG3100 iaf

http://www.netgear.com/Products/Rout...ys/CG3000.aspx

Dessa inställningar finns på 192.168.0.1 iaf:

Last edited by lejonel; 2009-11-25 at 17:20.

Registrerade
    May 2008
    Respekt
    17
    *bump*

Tyrken kom du på hur man gjorde tro?

Registrerade
    Dec 2008
    Respekt
    17
    Jag har gjort följande:

1: Ändra IP-konfigurationen på xboxen till manuell, ge din box en IP adress men ange ingen adress i fältet för gateway. Detta innebär att den bara kan kommunicera i ditt subnät, den vet helt enkelt inte vart den ska skicka paketen om de ska till ngn adress utanför.

2: Logga inte in med den profilen som innehåller live-kontot.

Sen kan du ju alltid ringa den svenska supporten och fråga om din box är bannad, det gjorde jag och de svarade snällt.

Registrerade
    Oct 2003
    Respekt
    0
    När jag reggat min box o kör en repair request får jag detta:

Error

This service is temporarily unavailable. Please try back again later.

Det innebär att jag troligvis e bannad lr?

har inte haft min box online sen banningarna började...

Om den nu är bannad men jag inte har fått meddelandet via min box..
    Är det nåt jag bör undvika nu då?
    typ koppla upp den o verkligen få den bannad via nätet?
    Eller spelar det ingen roll?
    Kommer det hända nåt mer med boxen om den blir bannad via nätet?

(jag har 1.61 och har nu sista tiden använt mig av activate disken för COD MW2)
    Last edited by Typh0N; 2009-12-19 at 17:05.

Registrerade
    Mar 2009
    Respekt
    16
    Det kan innebära att du är bannad ja, men är inte helt säkert.
    Ring supporten för att veta med mer säkerhet.
    Om du är bannad så bör du undvika att ha i nätverkskabeln i utan att skrivskydda din nand.
    För när din xbox tar emot banhammern så tar ms bort hårddiskinstallationer och gör så att dina gamesaves blir korrupta och bara fungerar på din bannade box.
    i orchestrate hostile takeovers, what do you think of that?

Registrerade
    Oct 2007
    Respekt
    26
    Citat Original inlägg av ndrangheta Visa Inlägg
    Om du är bannad så bör du undvika att ha i nätverkskabeln i utan att skrivskydda din nand. För när din xbox tar emot banhammern så tar ms bort hårddiskinstallationer och gör så att dina gamesaves blir korrupta och bara fungerar på din bannade box.
    om du ändå har i nätverkskabel och vill skrivskydda nand så innebär det att du måste löda om inne i din box, det kräver lite lödkunskap.. skulle du bli bannad kan du "unbanna" din hårddisk (sålänge du inte kopplar upp din konsol mot live igen) genom en mer avancerat lödmetod, det mesta går att ordna.

Liknande diskussioner

1. Tre frågor inför ett eventuellt köp...
    By mothman in forum PSP - Playstation Portable
    Senaste inlägg: 2009-09-21, 18:35
  2. Använda DLC trots banning
    By Hypnosos in forum XBOX 360 - Allmänt
    Senaste inlägg: 2008-12-12, 21:48
  3. Banning vid spoofning
    By ljungkullen in forum XBOX 360 - Allmänt
    Senaste inlägg: 2008-08-26, 00:13
  4. Aldrig spelat Live, risk för banning?
    By Bigg_P in forum XBOX 360 - Allmänt
    Senaste inlägg: 2008-05-05, 17:32
  5. Xbox Live banning?
    By Blommah in forum XBOX 360 - Allmänt
    Senaste inlägg: 2008-02-11, 18:12

Bookmarks

Behörigheter

• Du får inte starta nya diskussioner