Visar resultat 1 till 3 av 3

Diskussion: Få igång dom nya spelen?

Registrerade
    Feb 2007
    Respekt
    18

Få igång dom nya spelen?

Äger ett Wii med Wiikey 2 och version 3.4E om det har betydelse.

Har inte bränt ett spel på ett par månader och läser att det börjar vara lite problem att få spel att fungera?

Kan någon vänlig själ uppdatera mig om jag missat något dom senaste månaderna.

Var ute efter att spela new supermario bros wii men folk verkar ha stora problem att få det att fungera och måste använda homebrew channel. vilket jag redan har instalerat.

Går det inte längre att bara bränna .ISO filen som vanligt?

Registrerade
    Jun 2003
    Respekt
    0
    Hade samma frågor som dig idag när jag började testa runt för att få new super mario bros att fungera.

Dvs om man har en gammal wii med modchip (3.3E) och inte vill installera allt för mycket cIOS och sånt på sin wii utan nöjer sig med homebrew channel.

Det jag kom fram till var iaf att köra gecko OS + cheats metoden. Så det jag gjorde var:

1. Uppdaterad Homebrew Channel till nyaste (som funkar på 4.2) genom att helt enkelt starta den med fungerade WiiConnect
    2. Gjorde en system update från wii menyn till 4.2E
    3. Laddade ner senaste Gecko OS (1.9.3)
    4. Laddade ner gecko nsmb cheatsen
    5. La in gecko OS + cheatsen från datorn till SD kortet
    6. Starta New Super Mario Bros från bränd skiva (opatchat) genom gecko OS och den hittade då cheatsen och körde igång spelet.

Så jag antar att om det kommer fler spel som krånglar så kan man helt enkelt lägga in nya cheats i Gecko.

Sen kom jag dock fram till att jag ville testa få igång VC och wiiware dvs ville kunna installera WAD filer igen och även använda sig av system menu 4.x funktion att köra nerladdade spelen från SD kortet.

Detta var dock lite mer invecklat och man riskerar bricka sin wii, men min wii är som sagt gammal så jag kunde installera BootMii som boot2 så började med att göra det samt ta en backup på hela NANDen.

Stegen i stora drag hur jag gjorde:
    1. La som sagt ovan in BootMii och tog en backup.
    2. Använde Trucha Bug Restorer för att få tillbaka Trucha funktion till ios 36, guide här
    3. Installerade om Homebrew channel så att den körs på annan IOS än 36 (så den slutar va upp och ned)
    4. Använde Dop-IOS Mod För att patcha IOS 70 med Trusha buggen.
    5. Använde AnyTitle Deleter MOD för att ta bort IOS 249 stub.
    6. Använde Trucha Bug Restorer för att installera IOS 36 fullt patchat som ny IOS 249 (för bekvämlighets skull och istället för cIOS)

Efter dessa 6 steg så funkade wad manager 1.4 att köra igen (på ios 249 som är en patchad 36 dvs ingen cIOS) och det går boota channels direkt från SD kortet via Wii menyn.

Registrerade
    Jul 2007
    Från
    Östersund
    Respekt
    19
    Eftersom du har wiikey2 så kan du uppdatera firmwaren på den (Som du sett i den andra tråden och kommenterat)
    Sen bränner du ut den som vanligt och bara trycker i....

Bjerlk

Liknande diskussioner

1. nya rrod kit
    By telgetok in forum XBOX 360 - Allmänt
    Senaste inlägg: 2009-05-24, 12:52
  2. Behöver Häjlp Wii:t läser inte dom spelen jag bränner ut!
    By skager in forum Nintendo WII - Wiikey och Wiikey 2
    Senaste inlägg: 2008-05-01, 11:29
  3. HD Advance 3.0 Buzz spelen
    By Vildsint in forum HD Loader, FTP-server m.m.
    Senaste inlägg: 2008-03-21, 14:05
  4. nya wii updateringen
    By alixx1990 in forum Nintendo WII - D2CKEY
    Senaste inlägg: 2008-02-28, 01:09
  5. Nu har dom nya boxarna anlänt
    By myztx in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Senaste inlägg: 2002-11-03, 10:29

Bookmarks

Behörigheter

• Du får inte starta nya diskussioner