Visar resultat 1 till 10 av 10

Diskussion: D2Ckey uppdatera firmware

  1. #1
    Registrerade
    Jan 2008
    Inlägg
    1
    Respekt
    0

    D2Ckey uppdatera firmware

    Tja!
    Är det bara D2Pro som kan flashas om med ny firmware, eller går det även med D2Ckey?
    Jag har skickat in mitt Wii till Psxcare och allt har fungerat i något år, men nu börjar det bli svårt att spela spel eftersom jag inte vågar uppdatera konsollen. har provat WiiBrickBlocker på ett spel men det kunde inte startas, blev svart efter en stund.
    Har just nu version 3.4E på mitt Wiii, är det väldigt gammalt?

    Snälla, är det någon som kan ge mig ett bra tips på hur jag ska bära mig åt med de nyare spelen? Går det att unbricka ifall det skulle gå åt helvete?

  2. #2
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    D2Ckey går vad jag minns inte att uppgradera. Men du skall ju inte brickblocka PAL/europeiska spel. Håll dig ifrån ntsc/usa/japan spel så är det ingen risk för brickning pga fel version.

    Värsta som kan hända skulle väl vara att någon systemversion gör att chippet måste bytas ut mot något modernare.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  3. #3
    Registrerade
    Dec 2004
    Inlägg
    27
    Respekt
    0
    Gäller det även tvärt om? alltså om man har ett Wii från China (NTSC) och då inte köra PAL-uppdateringar? Och kan man vara säker på att man får med rätt uppdatering om man bara kör ett NTSC-spel, eller finns det olika regioner inom NTSC. T.ex. China, USA..

  4. #4
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Citat Original inlägg av a00robst Visa Inlägg
    Gäller det även tvärt om? alltså om man har ett Wii från China (NTSC) och då inte köra PAL-uppdateringar? Och kan man vara säker på att man får med rätt uppdatering om man bara kör ett NTSC-spel, eller finns det olika regioner inom NTSC. T.ex. China, USA..
    En wii mår inte bra av uppdateringar från andra länder det stämmer.
    därför kör du endast:
    PAL uppdateringar på Europeiska konsoler
    NTSC US uppdateringar på Amerikanska konsoler
    och
    NTSC JPN uppdateringar på Asiatiska konsoler

    Koreanska konsoler som gjorts om till Europeiska eller Amerikanska dör helt om man uppdaterar har vi märkt trenden utvisa.

    Programmet WiiBrickBlocker som man kör på sin dator som tittar på .iso filer tar ju bort uppdateringar oavsett vilken region spelen har om man klickar på Disable update/Remove update knappen.
    Annars berättar den vilken region spelet tillhör.
    Så har du en Europeisk o har ett USA/JPN spel så klicka på Ta bort uppdatering o samma sak för Amerikanska konsoler där man tar bort uppdateringar på EUR/JPN och Asiatiska konsoler EUR/USA...
    Last edited by Pendragon; 2010-08-25 at 10:55.
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  5. #5
    Registrerade
    Dec 2004
    Inlägg
    27
    Respekt
    0
    Hur tar man hem un jap-uppdatering då?
    Måste man ta hem ett NTSC-spel och kolla det med brickblocker eller finns det smidigare sätt?

  6. #6
    Registrerade
    Dec 2004
    Inlägg
    27
    Respekt
    0
    Föresten, Serienr som börjar med LU är väl USA, NTSC-U som jag fattade enligt tabellen jag googlade upp. Någon som vet något annat??

  7. #7
    Registrerade
    Dec 2004
    Inlägg
    27
    Respekt
    0
    Här är en länk t.ex: http://brisbane-mods-brisbane-modchi...-********s.htm
    Längre ned på sidan kan man läsa:
    "Wii Model number / Region USA / Canada:
    RVL-001(USA) / NTSC-U/C
    Wii Serial:
    LU4034XXXXXX"
    Och det stämmer med det wii jag har. Både RVL-001(USA) och LU Så då måste det ju vara NTSC-U?

  8. #8
    Registrerade
    Dec 2004
    Inlägg
    27
    Respekt
    0
    JAg uppdaterade via Madden NFL 11 och då blev det uppdaterat till 4.2U! Så nu är det helt kört att köra andra regioner än NTSC-u antar jag? :-(
    Finns det något sätt att göra spelen regionsfria? Kikade på Wiibrickblocker men som jag fattade det så tar den endast bort uppdateringen från ISOn?

  9. #9
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av a00robst Visa Inlägg
    JAg uppdaterade via Madden NFL 11 och då blev det uppdaterat till 4.2U! Så nu är det helt kört att köra andra regioner än NTSC-u antar jag? :-(
    Finns det något sätt att göra spelen regionsfria? Kikade på Wiibrickblocker men som jag fattade det så tar den endast bort uppdateringen från ISOn?
    du kan inte göra wii spelen regions fria as far as i know, däremot kan du softmodda wii konsollen och göra konsollen regions fri genom Gecko/USBLoaderGX
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  10. #10
    Registrerade
    Dec 2004
    Inlägg
    27
    Respekt
    0
    Jo, det känner jag till. Men är det lämpligt för barn som spelar på det? Kan man då det att det att fungera som orginal/chippat, alltså att man startar från discchannel som vanligt? Och så var det dessutom lite krångligt med massa IOS för olika spel och så. Lr finns det man enkel up to date guide där det blir enkelt utan att krångla med HDloader och HBC?

Liknande diskussioner

  1. Inlägg: 95
    Senaste inlägg: 2010-01-10, 11:00
  2. Uppdatera gammal firmware Hitachi 0047
    By zalsson in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2007-11-25, 23:32
  3. D2Ckey uppdatera firmware till 3.1E
    By ake003 in forum Nintendo WII - Allmänt
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2007-11-14, 00:36
  4. Wiikey med firmware 2.2E uppdatera till 3.1E
    By WiiMii in forum Nintendo WII - Allmänt
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2007-11-12, 11:54
  5. Uppdatera sin Xtreme Firmware???
    By Tripple_Esspresso in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 14
    Senaste inlägg: 2007-06-03, 17:38

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •