Visar resultat 1 till 7 av 7

Diskussion: Skrivskydda NAND

  1. #1
    Registrerade
    Nov 2009
    Inlägg
    4
    Respekt
    0

    Skrivskydda NAND

    Följer inte det här forumet så mycket och hittar inte detta i något tråd. Hur som helst så fann jag på eurasia.nu om hur man skrivskyddar sin NAND.
    Fördelen med att göra det är att innehållet på HDD'n inte kan ändras när man blir bannad eftersom uppgraderingsmöjligheten avaktiveras. Dock så kan man bli bannad från Live i alla fall, men utan de lokala skadorna det medför.

    Det är lite enkel lödning och vad jag förstått en enda pin på NAND som skall dras till en jord.
    Har inte själv gjort detta, utan väntar istället på nästa version av iXtreme. Det kan dock vara praktiskt att ha hur som helst så ändring inte sker utan medgivande.
    Man kan ju sätta en enkel microswitch på stället för att enkelt kunna aktivera uppgradering när man medger det.



    Källa: http://****************/modules.php?...TECT_%28NWP%29

    Disclaimer: Som jag skriver har jag inte gjort modden och kan inte utförligt ge någon hjälp. Jag bara hjälper till att sprida informationen för det som är intresserade. Vidare sker detta på egen risk och jag har inte validerat modifikationen.

  2. #2
    Registrerade
    Jan 2007
    Inlägg
    607
    Respekt
    19
    Man kan ju bli bannad just pga man har gjort modden också. De lär ju märka lätt att de inte kan skriva till nand så jag skulle inte göra det där på en ny maskin iaf.

  3. #3
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    jag vet att den där finns här någonstans, int21 skrev om den har jag för mig, men hittar den inte... hur som helst passar den här tråden bättre i banned delen... då den handlar om bans
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  4. #4
    Registrerade
    Nov 2009
    Inlägg
    4
    Respekt
    0
    Swizzy, sry för dubbelpost då. Letade men hittade inget

    Citat Original inlägg av N!klas Visa Inlägg
    Man kan ju bli bannad just pga man har gjort modden också. De lär ju märka lätt att de inte kan skriva till nand så jag skulle inte göra det där på en ny maskin iaf.
    Rimligt, men det låter som spekulationer och inte fakta?
    Jag vet hundra andra sätt som de skulle kunnat upptäcka flashning eller liknande på, ändå har M$ inte brytt sig om det (bara utvalda metoder vågvis de senaste åren).

  5. #5
    Registrerade
    Dec 2007
    Från
    Stockholm
    Inlägg
    688
    Respekt
    18
    Citat Original inlägg av sc654 Visa Inlägg
    Swizzy, sry för dubbelpost då. Letade men hittade inget



    Rimligt, men det låter som spekulationer och inte fakta?
    Jag vet hundra andra sätt som de skulle kunnat upptäcka flashning eller liknande på, ändå har M$ inte brytt sig om det (bara utvalda metoder vågvis de senaste åren).
    Japp fast nu i slutet kunde ju MS detecta FW på flashade boxar det var därför så ovanligt många blev bannade . Till o med de som alltid kollade sina spel med Abgx360 före och efter bräning
    Why drink and drive or smoke and fly? When you can do both and die!
    ALLEWMODZ-CASE MODDING

  6. #6
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    jag vet att den där finns här någonstans, int21 skrev om den har jag för mig, men hittar den inte... hur som helst passar den här tråden bättre i banned delen... då den handlar om bans
    helt korrekt, men lika bra att ha en ny tråd om det. här är mitt inlägg förövrigt, var ju ett tag sen man skrev om det så inte så konstigt den infon försvann i mängden.

  7. #7
    Registrerade
    Jan 2007
    Inlägg
    607
    Respekt
    19
    Citat Original inlägg av sc654 Visa Inlägg
    det låter som spekulationer och inte fakta?
    Självklart. Det är inte mycket annat när det kommer till flashade boxar och ban's.

    Vilka metoder som har använts har vi ju egentligen ingen aning om.
    Vi vet inte vilken data som ms samlar.

Liknande diskussioner

  1. psp slim nand dump
    By mr.morgan in forum PSP - Playstation Portable
    Inlägg: 4
    Senaste inlägg: 2008-04-05, 18:44
  2. NAND DUMP - page 55744 bad block 1742
    By Littlelen in forum PSP - Playstation Portable
    Inlägg: 6
    Senaste inlägg: 2008-01-09, 18:14
  3. Går det skrivskydda filer på hdn?
    By altair4 in forum X-BOX Spel/Mjukvara
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2002-10-31, 17:49

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •